Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
de nem éri meg mert mi többet vennénk ki a TGK ból arányisan mint amit megspórólna. (úgy érné meg ha minket kihagyva jönne ide) mit fogna az RM egy TGK n 3-5% ot se... ha bankba teszi a pénzét jobb üzlet...Így van: csak a jármű készülne nálunk, a felépítmény (löveg) a németektől jönne, azt már ott gyártják. Abban igazad van, hogy a tgk-n nyilván kisebb a profit mint a lövegen, de pont ezért érné meg a tgkgyártást hozzánk telepíteni a németeknek: nálunk alacsonyabbak a termelési költségek. Alacsonyabb bérek, alacsonyabb adók, járulékok + és ez a lényeg a bécsi üzem biztos, hogy nem jogosult EU támogatásra, mert Bécsben van az egész EU-ban az egyik legmagasabb GDP, míg Győrben még sokáig jogosult lenne az EU támogatásokra is, arról nem beszélve, hogy a RM pontosan tudja, hogy ezres nagyságrendben kell nálunk cserélni a régi tgk-kat.
Szerintem elszámolod magad. A katonai tgk biztos, hogy sokkal drágább, mint egy civil tgk. ergo biztos, hogy nagyobb rajta a nyereség is, arról nem beszélve, hogy - akárcsak a civil gépjárműkereskedelemben - a nagyobb profit nem a jármű eladásán hanem a folyamatos üzembentartáson, a kötelező szervízen van.de nem éri meg mert mi többet vennénk ki a TGK ból arányisan mint amit megspórólna. (úgy érné meg ha minket kihagyva jönne ide) mit fogna az RM egy TGK n 3-5% ot se... ha bankba teszi a pénzét jobb üzlet...
nem vagyok a MAN ellen csak nemlátom benne az RM üzletét... úgy elaprózódna a nyeresége az aprózódó részesedés miatt....
A MAN az tulajdonképpen VW konszern, ahogy az Audi is. Te írtad, hogy rosszul megy most az MAN-nek, akkor még jó is lenne neki hogy kevesebbel kellene beszállni az új gyárba. (De annyira rosszul azért nem állnak. ) A VW/MAN-nek kis (25%) befektetéssel lenne 25% megbízható bevétele hosszútávra, mert a hadipari megrendelések erősen felfutóban vannak. RM 51% - MAN 25% - RÁBA 25%. Hosszútávon mennyi teherautót rendelne a Honvédség, 1000 db-ot?mert ha egy 2 tulajjal rendelkező céggel üzletelünk és közel felesbe menne az üzlet a 2tulajos cég 1-1 tulajának csak 1/4-1/4 ed részesedés lenne...
ebbe belemenne az RM? úgy hogy a német piacot bukta ráadásúl? 25% ért? legyen 26
s azt mi garantálná hogy a szervízt üzemeltetést a rába alkatrészekből hazai beszállítóktól származva ezzel kihuzva a pénzt az RM és a Tarton zsebéből németorszgból??? ha meg nem mi szálítjuk a pótalkatrészt mi értelme?Szerintem elszámolod magad. A katonai tgk biztos, hogy sokkal drágább, mint egy civil tgk. ergo biztos, hogy nagyobb rajta a nyereség is, arról nem beszélve, hogy - akárcsak a civil gépjárműkereskedelemben - a nagyobb profit nem a jármű eladásán hanem a folyamatos üzembentartáson, a kötelező szervízen van.
na máris csak 25% egy magyar NYRT kezébe ami mégha állami is nyrt... hol itt az üzlet? mert a pótalkatrész németből jönne ilyen feltételek mellett az fix.A MAN az tulajdonképpen VW konszern, ahogy az Audi is. Te írtad, hogy rosszul megy most az MAN-nek, akkor még jó is lenne neki hogy kevesebbel kellene beszállni az új gyárba. (De annyira rosszul azért nem állnak. ) A VW/MAN-nek kis (25%) befektetéssel lenne 25% megbízható bevétele hosszútávra, mert a hadipari megrendelések erősen felfutóban vannak. RM 51% - MAN 25% - RÁBA 25%. Hosszútávon mennyi teherautót rendelne a Honvédség, 1000 db-ot?
A közös cég Mo-n adózna. Munkahelyeket hozna létre, növelné a GDP-t, a sereg hazai gyártásból kapná a tgk-t (remélhetőleg ezúttan nem magyaros minőségben) így egyszerűbb lenne a szervíz.na máris csak 25% egy magyar NYRT kezébe ami mégha állami is nyrt... hol itt az üzlet? mert a pótalkatrész németből jönne ilyen feltételek mellett az fix.
én eggyik oldalon sem látom.
meddig üzemelne 1000 db -3000 ? az hány év hány munkás? csak azért hogy idecsábítsunk egy kis üzemet? ennyi gépre normális beszállítói hálozat sem épülne ki itthon vagy drágán mint a license esetében. ? cserébe megcsonkolnánk a rába holdingot. eladnánk kvázi a katonai ágát a németeknek. mert csendestársak maradnánk a cégbe. ha a rába eladása a cél akkor jó üzlet. de akkor ne várjunk olcsó alkatrészt. ki kell akor mondani hogy feldarabolni és eladni a rába egy részét hogy a többinek jól menjen... nincs ezzel baj csak akkor nem kell másképp beállítani. ez így korrekt. inkorekt cégeket partnereket nem szeretik az üzletbe sem. mert átlátnak a szitán hamar.A közös cég Mo-n adózna. Munkahelyeket hozna létre, növelné a GDP-t, a sereg hazai gyártásból kapná a tgk-t (remélhetőleg ezúttan nem magyaros minőségben) így egyszerűbb lenne a szervíz.
Maróth már többször elmondta, hogy csak a MH megrendeléseinek teljesítésére nem alapoznak gyárat. A cél az export. A katonai tgk könnyen eladható. Aránylag (pl. APC árakhoz képest) olcsó, alapfeladatot ellátó jármű, minden hadsereg nagyszámban üzemelteti. Még csóró afrikai országoknak is el lehet adni.meddig üzemelne 1000 db -3000 ? az hány év hány munkás? csak azért hogy idecsábítsunk egy kis üzemet? ennyi gépre normális beszállítói hálozat sem épülne ki itthon vagy drágán mint a license esetében.
azért kérdem mennyi lenne a mennyiség ? mert a németek nem mant rendszeresítenek a jövőbe. de van man gyár már németbe. ahol eddig menők vóltak... csökkenő piacra nagyobb kapacitást? és hiába olcsóbb a gyártás magyarországon ha kisebb a részesedés jóval... érted ? ha a mi rézünk 25 % lenne csupán (csenddestárs) akkor 26% al kellene olcsobban gyártanunk hogy 1%+ haszna legyen az rm nek és a tartonnak eggyütt (vagy még annyi sem mert mi is játszunk)Maróth már többször elmondta, hogy csak a MH megrendeléseinek teljesítésére nem alapoznak gyárat. A cél az export. A katonai tgk könnyen eladható. Aránylag (pl. APC árakhoz képest) olcsó, alapfeladatot ellátó jármű, minden hadsereg nagyszámban üzemelteti. Még csóró afrikai országoknak is el lehet adni.
meddig üzemelne 1000 db -3000 ? az hány év hány munkás? csak azért hogy idecsábítsunk egy kis üzemet? ennyi gépre normális beszállítói hálozat sem épülne ki itthon vagy drágán mint a license esetében. ? cserébe megcsonkolnánk a rába holdingot. eladnánk kvázi a katonai ágát a németeknek. mert csendestársak maradnánk a cégbe. ha a rába eladása a cél akkor jó üzlet. de akkor ne várjunk olcsó alkatrészt. ki kell akor mondani hogy feldarabolni és eladni a rába egy részét hogy a többinek jól menjen... nincs ezzel baj csak akkor nem kell másképp beállítani. ez így korrekt. inkorekt cégeket partnereket nem szeretik az üzletbe sem. mert átlátnak a szitán hamar.
Nyilván az export egy része is innen menne. 1 évvel ezelőtt is ez volt a téma.azért kérdem mennyi lenne a mennyiség ? mert a németek nem mant rendszeresítenek a jövőbe. de van man gyár már németbe. ahol eddig menők vóltak... csökkenő piacra nagyobb kapacitást? és hiába olcsóbb a gyártás magyarországon ha kisebb a részesedés jóval... érted ? ha a mi rézünk 25 % lenne csupán (csenddestárs) akkor 26% al kellene olcsobban gyártanunk hogy 1%+ haszna legyen az rm nek és a tartonnak eggyütt (vagy még annyi sem mert mi is játszunk)
+a beruházás gyár fejlesztés betanítás felpörgés stb... tartalék képzés... hogy legyen tőkeerős a cég ha gebasz van.
nem látom az üzletet. se a németeknek se nekünk. miből menne a fejlesztés? vagy projekt cég? fut amég fut amég nem kell rá költeni?
2300 jármű lenne 3 milliárd ft adózás elötti nyereség az rm nek ha 1 évbe gyártanák a rábába mind a 2300 ás tételt...Nyilván az export is innen menne. 1 évvel ezelőtt is ez volt a téma. A németek pl. 2300 katonai teherautót rendeltek 900 millió euró értékben.
Én meg arra jutottam, hogy te valószínűleg már tudod hogy mi lesz ott és nem ez lesz. Ezért látod át ennyire, hogy nem érné meg.2300 jármű lenne 3 milliárd ft adózás elötti nyereség az rm nek ha 1 évbe gyártanák a rábába mind a 2300 ás tételt...
nagyon maximum és akor tőkegyenge a cég és kicsi a banki hányad. plusz a váltás és az egyéb kiadások.
ez egy kkv szint. az RM foglalkozik ilyennel vagy a felsöbb bürokrácia és irodista lefoglalás macerásabb csak?
ennél 100x jobb helyre is tudnák szerintem tenni a pénüket.
mikor térülne meg nekik?
nekünk ennek a fele 1.5 mlliárd per év évi2300 jármű gyártása esetén. és eladnánk a rába katonai részlegét kb. és szintén tökegyenge lenne a cég nem lenne fejlesztési pénz.
és még kifizetnénk a drága járműveket mert hát üzlet részévé tennék és németből jönne az alkatrész... mert ezért semmi komoly nem jönne... és mi lenne ha minket nem kéne kifizetni a németnek és új gyár befektetés sem lenne? egyértelmű hogy jobb üzlet lenne nekik....
jolvan részemről ennyi szerintem ebből semmi nem lessz. aztán majd meglátjuk...
A Rábával kapcsolatban orosz vonalon már én is régóta gondolkodom, mivel magam is elég szeptikus vagyok abban ahogy RM-nek vagy VW-nek érdekében állna bevenni ebbe a Rábát. Ha akarnak itt Magyarországon egy teherautó gyárat a németek simán nyitnak egyet és kapnak rá egy valag állami támogatást. Ha a motorokat itt akarják gyártani, fogják és elviszik Győrbe a gyártást konszernen belül. Nekik nem kell a Rába. Magam is sokat gondolkodtam emiatt az orosz vonalon és egy ideje már olvasgatok utánna. Azt tudom, hogy még 2017-ben a szerbek nagyon akartak maguknak egy kamaz gyárat, legalább is az oroszok szerint.Én meg arra jutottam, hogy te valószínűleg már tudod hogy mi lesz ott és nem ez lesz. Ezért látod át ennyire, hogy nem érné meg.
A legutóbbi RM prezentációban az van hogy a Trucks (HX-Family, Future trucks) üzletágban 7-8 milliárd € megrendelést várnak a következő 10 évben.
A KAMAZ jön Magyarorszagra.A Rábával kapcsolatban orosz vonalon már én is régóta gondolkodom, mivel magam is elég szeptikus vagyok abban ahogy RM-nek vagy VW-nek érdekében állna bevenni ebbe a Rábát. Ha akarnak itt Magyarországon egy teherautó gyárat a németek simán nyitnak egyet és kapnak rá egy valag állami támogatást. Ha a motorokat itt akarják gyártani, fogják és elviszik Győrbe a gyártást konszernen belül. Nekik nem kell a Rába. Magam is sokat gondolkodtam emiatt az orosz vonalon és egy ideje már olvasgatok utánna. Azt tudom, hogy még 2017-ben a szerbek nagyon akartak maguknak egy kamaz gyárat, legalább is az oroszok szerint.
Serbia Wants to Build Plant for Manufacturing Russia’s KAMAZ Trucks – Vucic
Serbia wants to construct a plant manufacturing Russia’s KAMAZ trucks on its territory and waits for the Russian decision on the issue, Serbian President Aleksandar Vucic told Sputnik in an exclusive interview.sputniknews.com
Szerbek sok mindenüket felpakolják Kamazra. Ki tudja lehet ez a régóta találgatott hadiipari együttműködés a szerbekkel? Nem tudom akarnak-e oroszok EU területen Kamaz gyárat, van-e ebben ráció.. ha akarnak mi elég kézenfekvőek vagyunk. És még valami amin sokat gondolkodom. Mikor OV kiment Minszkbe nagyon beszéltek hazai traktor gyártásról. Ez a téma azóta is többször feljött.
Szijjártó: Szükséges az együttműködés az Eurázsiai Gazdasági Unióval
Az Európai Unió megerősödéséhez szükség van az Eurázsiai Gazdasági Unióval való szorosabb együttműködésre – közölte az MTI-vel Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Minszkből.hirado.hu
“A világ egyik legnagyobb mezőgazdasági gépgyára traktorgyár létrehozását tervezi Magyarországon, és az elektromos buszokat gyártó fehérorosz cégek is európai gyártási bázisként számolnak Magyarországgal – mondta a külgazdasági és külügyminiszter.”
Ez már jó ideje téma. A Rábánál pedig régóta beszélnek a mezőgazdasági szegmens megerősítéséről. Ki tudja lehet a fehéroroszok helyett bejöttek a képbe az oroszok? Nem lenne rossz dolog EU-ban Kamaz traktort meg teherautót gyártani? Nem tudom. Mindesetre a Rába kézenfekvő partner lenne. Présüzem nem kell, préselt elemeket küldik az oroszok, itt csak összeszerelés lenne. Kérdés ki adja a motort. Talán pont MAN?
Ne már!A KAMAZ jön Magyarorszagra.
Magyarország aláírja a mod-ot a KAMAZ K + F-ről, gyártási bázisokról
https://bbj.hu/business/industry/automotive/hungary-signs-mou-on-kamaz-randd-production-bases