Én speciel, részben egyetértek
@LMzek 2.0 -val, bár olykor túltolja valóban és értem, hogy felingerel mindenkit. Ugyanakkor értem azt is értem, hogy őt mi ingereli fel így.
Én máshogy látom a T-72 kérdést, nem akarok beszerezni belőlük feleslegesen, inkább Leopardot vennék még.
Ezeket pedig, hogy a legésszerűbb legyen,
@Negan -nal egyetértve főleg a Lynx bázisán modernizálnám.
De én akár a kibelezésig menően, mert mégha drága is lenne folyamat, drága alkatrészek, drága integráció, drága minden, akkor is lényegében ezen fognánk a későbbi logisztikán az egyezőség miatt. És a beillesztett felszerelés ellenben elsőrangú lenne. Ismerős sok katonának aki a Lynx-et ismeri. Nem okozna meglepetést a vezetésnek, hogy ugyanúgy működik. Nem igényelne eltérő szervízdiagnosztikát elég sok eleme. Minden a rendelkezésre áll az RM révén ami harcelektronika.
SEOSS optika, ebből a parancsnoki egyben RCWS hordozó is lehet. A hozzá tartozó tűzvezető számítógép a T-72 lőszerekre felprogramozva.
Éjjellátó a sofőrnek.
Van(lesz) ERA gyárunk. Formára gyártani képes, könnyű és nehéz ERA-t is gyártani képes. Legalább két sorban telepíteném körben ahol lehet, a tornyon, átlapolva, de légréssel. Ugyancsak szerelnék a törzsre oldalt, a hátsó szekcióra rácsot rakatnék.
Vagy, Strykeshield a kritikus pontokon és DND ERA az egyéb részeken.
A frontlemezre legalább egy plusz acéllemezt csavarozni légréssel. A vastagsága az egyéb összetevők súlyától függően.
Beleilleszthető RENK powerpack 1200 lóerős MTU motorral, kormánykerekes irányítással. Drága, de egyszerűbb a képzés, a szervíz, tehát részben megtérülő.
Egy APU a torony hátsó részére. Rengeteg gyártmány van.
Elektromos stabilizátorok, rengeteg gyártmány van.
Elbit lőszerek beszerzése hozzá.
Ha még tovább akarunk menni, a foglalatok cseréjével a felfüggesztése, ezzel a Lynx lengőkarok, a lengéscsillapítókhoz szintén gyártott elemekkel összekötve, a Lynx kerekek, lánchajtó kerekek a szükséges foglalatok legyártásával és a láncfeszítők átexcenterezésével(ha szükséges) a Lynx lánctalpa is rákerülhet. A BMS-t az RM-től rendelném beléjük, akár részlegesen a költségek miatt, azaz teljes rendszert a pk, pkh gépekbe, a többibe datalinket.
Így az alváz, torony, fegyver árát megspóroljuk.
Közös elemek lehetnének a Lynx-szel, részben a Leoparddal az optikák, tűzvezető számítógép főbb elemei, szenzorok, elektromos ellátó rendszer elemei, interfész elemei, BMS elemei, C2 rendszer elemei, rádiók(akár az APU mellett egy felhegesztett páncéldobozban), kormányállás elemei, RCWS-géppuska, esetleg APS, tűzoltórendszer. A futómű piszkálásával a torziós rudak, lengőkarok, esetleg lengéscsillapítás, kerekek, lánctalp.
Ami eltérő lenne. Motor és váltómű, generátor, motordiagnosztika, stabilizátorok, APU, páncélelemek.
Ami jelentős integrációs költség lenne, az a powerpack beillesztését kivéve a megtervezés, kibelezés, kivágások elkészítése, fogadó alkatrészek legyártása és beillesztése, repeszvédő burkolat beillesztése, a stabilizátorok cseréje(nincs hidraulikafolyadék) és interfészre kötése, a töltőautomata digitális rendszervezérlésbe kapcsolása, futómű csere esetén az alkatrészek. Illetve minden szükséges megvétele. Drága lenne, de szinte új, a Lynx szemeivel és érzékelésével, a T-72M1 számára elérhető legjobb tűzerővel, mobilitással, gépágyúk és ATGM ellen védetten.
Drága mint az állat, de legnagyobb részt közös logisztikán a géppark gerincét adó járművel.
Persze mást is el tudok képzelni , de így biztosított lenne az alkatrész x év múlva is.
Ja és így már eladható lenne a folyamat.