[HUN] AERO L-39NG Albatrosz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
6 498
18 616
113
Missziós feladatoknál ahol nincs légvédelem felhasználható? Igen.
Olcsóbb mint egy Grippen? Igen.
Tapasztalatszerzéshez a pilótáknak harci körülmények között megfelelő? Igen.
Szárazföldiek fognak rendelkezni saját CAS képességel a missziók alatt? Igen.
Elkezdeni az összfegyvernemi harci gyakorlatokat, valóban összfegyvernemi felszereléssel miért gond?
Pilóták repülhetnek orrvérzésig, gyakorolhatják a felderítést, a CAS-t, stb....
Hol a gond ezzel a beszerzéssel?
Lófaszt!
 

ZeiG

Well-Known Member
2017. április 4.
871
4 851
93
Szerintem itt a cég életben tartása a lényeg, hiszen 2 éve annak 100 %-a a Magyarországon bejegyzett AERO Investment Partners Zrt. (Amiben a részvények 51 %-át bizonyos Tombor András birtokolja.)

untitled-design.jpg


parameters_ng.jpg


Van benne fantázia, csak meg kell találni a maga helyét, szerepét.
 

Pista a hegyről

Well-Known Member
2018. április 4.
916
2 275
93
Missziós feladatoknál ahol nincs légvédelem felhasználható? Igen.
Olcsóbb mint egy Grippen? Igen.
Tapasztalatszerzéshez a pilótáknak harci körülmények között megfelelő? Igen.
Szárazföldiek fognak rendelkezni saját CAS képességel a missziók alatt? Igen.
Elkezdeni az összfegyvernemi harci gyakorlatokat, valóban összfegyvernemi felszereléssel miért gond?
Pilóták repülhetnek orrvérzésig, gyakorolhatják a felderítést, a CAS-t, stb....
Hol a gond ezzel a beszerzéssel?
1. Mindenhol van légvédelem, minimum manpads ami erre már reális veszélyt jelent.
2. Igen.
3. Nagyon reméljük hogy ezzel soha nem fognak harci körülmények között repülni.
4. Milyen misszióba kéne nekünk saját CAS képességet biztosítani? Koszovóba? Nem volt ilyen elvárás soha, nem is lesz ilyen, főleg hogy CAS-t adni erősen öngyilkosság lenne velük. Hamarabb adnánk 2-4 Gripent x időre ilyen célra ha mégis lenne ilyen misszió (a balti missziókhoz hasonlóan).
5. Nem lesz jobban összfegyvernemi egy Brave Warrior attól hogy nem csak Gripen ad CAS-t hanem L39 is.
6. Ez is igaz.
7. Nekem az hogy akár 1-2-3... plusz Gripen sokkal jobban erősítené a légierőnket mint egy század L39.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 030
26 575
113
Missziós feladatoknál ahol nincs légvédelem felhasználható? Igen.
Csak minek, oda Karayel kell, mert nagyságrendekkel olcsóbb.
Olcsóbb mint egy Grippen? Igen.
Annyival szarabb is.
Tapasztalatszerzéshez a pilótáknak harci körülmények között megfelelő? Igen.
Gripen D a megfelelő.
Szárazföldiek fognak rendelkezni saját CAS képességel a missziók alatt? Igen.
Eszelősen drágán a Karayel-hez képest.
Elkezdeni az összfegyvernemi harci gyakorlatokat, valóban összfegyvernemi felszereléssel miért gond?
Mert Gripen D kell arra is.
Pilóták repülhetnek orrvérzésig, gyakorolhatják a felderítést, a CAS-t, stb....
Hol a gond ezzel a beszerzéssel?
Az, hogy arra is Gripen D kell.
 

Filter

Well-Known Member
2021. január 7.
2 541
14 306
113
Kiképzőnek elavult, máshoz gyenge extenzív átalakítás nélkül, ekkora mennyiségben felesleges.
Nem tudom mi lesz benne.
A 4 darab dedikált felder, pedig elkezdeni gyakorolni a pilótáknak is élesben, bőven elég.
ZHCS-nál nagyobb erőt úgysem fogunk kivetíteni sehová egyenlőre.
Persze tévedhetek.
( Tudomásom szerint a pilótáink soha nem jártak harci övezetben, azaz a gyakorlatuk sajnos 0-a, ami a harci repüléseket illeti. Így kapnak lehetőséget ők is.)
 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
3 000
5 330
113
Szerintem itt a cég életben tartása a lényeg, hiszen 2 éve annak 100 %-a a Magyarországon bejegyzett AERO Investment Partners Zrt. (Amiben a részvények 51 %-át bizonyos Tombor András birtokolja.)

untitled-design.jpg


parameters_ng.jpg


Van benne fantázia, csak meg kell találni a maga helyét, szerepét.
Rá kell akasztani 2 Meteort azt hadd szóljon...!
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
Szerintem itt a cég életben tartása a lényeg, hiszen 2 éve annak 100 %-a a Magyarországon bejegyzett AERO Investment Partners Zrt. (Amiben a részvények 51 %-át bizonyos Tombor András birtokolja.)

Van benne fantázia, csak meg kell találni a maga helyét, szerepét.
Ha már hiperszuper harci repülőként gondolunk rá, akkor mennyivel lesz olcsóbb beszerezni/üzemeltetni mint mondjuk ugynannyi Grippen? Ami mindenre alkalmasabb csak kezdők oktatására kevéssé...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 006
30 905
113
Kamion sofőr is először B-t szerez, aztán C-t, aztán a többit....
Senki nem kezdi a sofőr karrierjét egy ADR-en,18 évesen.
4 gép misszióban, bőven elég. Egy ZHCS támogatását el tudják látni, és a pilóták szerezhetnek végre valós harci gyakorlatot.
Nem csak a Balti rendészkedés jut nekik.
Oktató gépnek megfelel.De egyszerűen olyan kicsi a légierőnk,hogy nemigazán van értelme.Ha még mindig lenne 3 harcászati ezred,akkor volna értelme.De 1-2 százados légierőnek értelmesebb becsatlakozni máshova.
Modern harctéren bevethetetlen.Misszióba pedig értéktelen és értelmetlen.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Tehat a Gripen az NG-vel egyutt repul majd es igy nyujtanak teljes szolgaltatast? Akkor nem egyszerubb egy darab F-35? Vagy nem jol ertelek?

Nem, szerintem félre értetted vagy én értem félre, te mit szerettél volna írni.

Pont nem kell együtt repülniük, hiszen ez a lényeg. Próbálom pár valóságtól nagyon elrugaszkodott példával megvilágítani.

1, Szerbek érzik, hogy kell a hibrid háború, ezért fellázítják a borsodi kisebbséget (komolyan vehető fegyverzetet becsempészve, körülbelül mint a mostani ukránok) és a káoszt kihasználva megindulnak ezzel egy időben. Légvédelmet nem tudnak adni az északi országrészünkben, viszont van eddig MIG-29, vagy hamarosan cserélik új gyártású Rafael századra, egy második opcionális megvásárlásával, plusz nekik is van egy könnyű támadó századuk.
Az Albatrosz NG-k tudnak CAS-t adni Borsodban a szolnokiaknak(és a többieknek), miközben minden Gripen délen teljesít szolgálatot. Még ebben az esetben is Gripenre podot nem teszünk, mert minden fegyverre szükség lesz.

2, Fiktív ellenséggel szemben Mariupolhoz hasonlóan egy ellenséges nagyvárost bekerítünk és elszigetelünk, de a front halad tovább. Ha nincs légvédelem, akkor az ott maradt ostromló erőinknek a CAS-t adhatjuk az oktató gépekkel is. (Ugyan ez igaz egy katlan csatára.)

3, Egy balti légirendészkedés vészesen kimeríti az itthon maradt gépek feladatellátást. Senki nem beszélt még ilyenről, de én nagyon remélem, hogy néha küldünk Albatrosz NG-t misszióba is a saját katonáink támogatására és ezeken a gépeken a vadászpilótáink átesnek a tűzkeresztségen, mielőtt Gripenre ülnének. Misszióba pont nem kell több képesség.

Ez Negannak is válasz lenne, de úgy sem fogja elfogadni. Nem teljes értékű harci gép, de amennyire én látom, igyekeztünk a pilótaképzést olcsóbbá tenni és ezzel kis forrást nyerni az új vadászgép beszerzéshez. Márpedig mind egy Gripen E századhoz, pláne egy Tempest századhoz szükség van a költségek átalakítására.

Az nagyon önhit, aki nem látja, hogy Szlovákiában a Viper beszerzést, Horvátoknál a két hajtóműves Rafelt, szerbek, Románia három kétes hadrafoghatóságú F-16-ját nem fogja ellensúlyozni pusztán egy század 20 éves Gripen. Teljesen egyértelműen két kérdésre kell valamilyen válasz. Ebben az évtizedben ezek a mennyiségek és az említett minőségben lesznek a környékünkön a változások. (Ukránokat még nem tudjuk.) A következő évtizedben pedig a lopakodók fogják dominálni az eget, több környékbeli ország már kacérkodik a beszerzésükkel, de még semmi kézzel fogható realitás.
 

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 385
8 928
113
Szerintem itt a cég életben tartása a lényeg, hiszen 2 éve annak 100 %-a a Magyarországon bejegyzett AERO Investment Partners Zrt. (Amiben a részvények 51 %-át bizonyos Tombor András birtokolja.)

untitled-design.jpg


parameters_ng.jpg


Van benne fantázia, csak meg kell találni a maga helyét, szerepét.

Nekem igazából a 4 felderítő konfigurációjú majd egy közös kutatás-fejlesztési projekt keretein belül megvalósuló gépek keltették fel előzetesen a figyelmemet. Mi lenne, ha ezek a "kutatás-fejlesztések" arra irányulnak, hogy akár opcionálisan ember-nélküli avagy teljesen ember nélküli működésre tervezik (azaz gyakorlatilag mint robotrepülőgép)?

Azaz felszabadulna egy csomó hely meg további hasznos teherhordó kapacitás válna elérhetővé. Első körben akár tényleg csak felderítés fő feladatkörrel. Aztán elképzelhető lenne ilyen csapásmérő, "helikoptervadász" vagy éppen CAS feladatkörökben is. A 8 emberes kiképzőgéppel szerzett gyakorlati tapasztalatok alapján meg addig ki tudják dolgozni a harceljárásokat, mely passzolna a gép alapvető paramétereihez ...

Persze lenne ez alatt is felderítődrón, sőt úgy néz ki csapásmérő is, de lehet ezzel együtt lenne ütős a drónflotta igazán ...
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 576
16 172
113
Oktató gépnek megfelel.De egyszerűen olyan kicsi a légierőnk,hogy nemigazán van értelme.Ha még mindig lenne 3 harcászati ezred,akkor volna értelme.De 1-2 százados légierőnek értelmesebb becsatlakozni máshova.
Modern harctéren bevethetetlen.Misszióba pedig értéktelen és értelmetlen.
Remélem a másik 2 század gripen mellé rendelték. Vészhelyzetben nem csatlakozol sehova, mert mindenki magának "kapar".
 
Status
Not open for further replies.