[HUN] AERO L-39 Skyfox

Missziós feladatoknál ahol nincs légvédelem felhasználható? Igen.
Olcsóbb mint egy Grippen? Igen.
Tapasztalatszerzéshez a pilótáknak harci körülmények között megfelelő? Igen.
Szárazföldiek fognak rendelkezni saját CAS képességel a missziók alatt? Igen.
Elkezdeni az összfegyvernemi harci gyakorlatokat, valóban összfegyvernemi felszereléssel miért gond?
Pilóták repülhetnek orrvérzésig, gyakorolhatják a felderítést, a CAS-t, stb....
Hol a gond ezzel a beszerzéssel?
Lófaszt!
 
Szerintem itt a cég életben tartása a lényeg, hiszen 2 éve annak 100 %-a a Magyarországon bejegyzett AERO Investment Partners Zrt. (Amiben a részvények 51 %-át bizonyos Tombor András birtokolja.)

untitled-design.jpg


parameters_ng.jpg


Van benne fantázia, csak meg kell találni a maga helyét, szerepét.
 
Missziós feladatoknál ahol nincs légvédelem felhasználható? Igen.
Olcsóbb mint egy Grippen? Igen.
Tapasztalatszerzéshez a pilótáknak harci körülmények között megfelelő? Igen.
Szárazföldiek fognak rendelkezni saját CAS képességel a missziók alatt? Igen.
Elkezdeni az összfegyvernemi harci gyakorlatokat, valóban összfegyvernemi felszereléssel miért gond?
Pilóták repülhetnek orrvérzésig, gyakorolhatják a felderítést, a CAS-t, stb....
Hol a gond ezzel a beszerzéssel?
1. Mindenhol van légvédelem, minimum manpads ami erre már reális veszélyt jelent.
2. Igen.
3. Nagyon reméljük hogy ezzel soha nem fognak harci körülmények között repülni.
4. Milyen misszióba kéne nekünk saját CAS képességet biztosítani? Koszovóba? Nem volt ilyen elvárás soha, nem is lesz ilyen, főleg hogy CAS-t adni erősen öngyilkosság lenne velük. Hamarabb adnánk 2-4 Gripent x időre ilyen célra ha mégis lenne ilyen misszió (a balti missziókhoz hasonlóan).
5. Nem lesz jobban összfegyvernemi egy Brave Warrior attól hogy nem csak Gripen ad CAS-t hanem L39 is.
6. Ez is igaz.
7. Nekem az hogy akár 1-2-3... plusz Gripen sokkal jobban erősítené a légierőnket mint egy század L39.
 
Missziós feladatoknál ahol nincs légvédelem felhasználható? Igen.
Csak minek, oda Karayel kell, mert nagyságrendekkel olcsóbb.
Olcsóbb mint egy Grippen? Igen.
Annyival szarabb is.
Tapasztalatszerzéshez a pilótáknak harci körülmények között megfelelő? Igen.
Gripen D a megfelelő.
Szárazföldiek fognak rendelkezni saját CAS képességel a missziók alatt? Igen.
Eszelősen drágán a Karayel-hez képest.
Elkezdeni az összfegyvernemi harci gyakorlatokat, valóban összfegyvernemi felszereléssel miért gond?
Mert Gripen D kell arra is.
Pilóták repülhetnek orrvérzésig, gyakorolhatják a felderítést, a CAS-t, stb....
Hol a gond ezzel a beszerzéssel?
Az, hogy arra is Gripen D kell.
 
Kiképzőnek elavult, máshoz gyenge extenzív átalakítás nélkül, ekkora mennyiségben felesleges.
Nem tudom mi lesz benne.
A 4 darab dedikált felder, pedig elkezdeni gyakorolni a pilótáknak is élesben, bőven elég.
ZHCS-nál nagyobb erőt úgysem fogunk kivetíteni sehová egyenlőre.
Persze tévedhetek.
( Tudomásom szerint a pilótáink soha nem jártak harci övezetben, azaz a gyakorlatuk sajnos 0-a, ami a harci repüléseket illeti. Így kapnak lehetőséget ők is.)
 
Szerintem itt a cég életben tartása a lényeg, hiszen 2 éve annak 100 %-a a Magyarországon bejegyzett AERO Investment Partners Zrt. (Amiben a részvények 51 %-át bizonyos Tombor András birtokolja.)

untitled-design.jpg


parameters_ng.jpg


Van benne fantázia, csak meg kell találni a maga helyét, szerepét.
Rá kell akasztani 2 Meteort azt hadd szóljon...!
 
Szerintem itt a cég életben tartása a lényeg, hiszen 2 éve annak 100 %-a a Magyarországon bejegyzett AERO Investment Partners Zrt. (Amiben a részvények 51 %-át bizonyos Tombor András birtokolja.)

Van benne fantázia, csak meg kell találni a maga helyét, szerepét.
Ha már hiperszuper harci repülőként gondolunk rá, akkor mennyivel lesz olcsóbb beszerezni/üzemeltetni mint mondjuk ugynannyi Grippen? Ami mindenre alkalmasabb csak kezdők oktatására kevéssé...
 
Kamion sofőr is először B-t szerez, aztán C-t, aztán a többit....
Senki nem kezdi a sofőr karrierjét egy ADR-en,18 évesen.
4 gép misszióban, bőven elég. Egy ZHCS támogatását el tudják látni, és a pilóták szerezhetnek végre valós harci gyakorlatot.
Nem csak a Balti rendészkedés jut nekik.
Oktató gépnek megfelel.De egyszerűen olyan kicsi a légierőnk,hogy nemigazán van értelme.Ha még mindig lenne 3 harcászati ezred,akkor volna értelme.De 1-2 százados légierőnek értelmesebb becsatlakozni máshova.
Modern harctéren bevethetetlen.Misszióba pedig értéktelen és értelmetlen.
 
Tehat a Gripen az NG-vel egyutt repul majd es igy nyujtanak teljes szolgaltatast? Akkor nem egyszerubb egy darab F-35? Vagy nem jol ertelek?

Nem, szerintem félre értetted vagy én értem félre, te mit szerettél volna írni.

Pont nem kell együtt repülniük, hiszen ez a lényeg. Próbálom pár valóságtól nagyon elrugaszkodott példával megvilágítani.

1, Szerbek érzik, hogy kell a hibrid háború, ezért fellázítják a borsodi kisebbséget (komolyan vehető fegyverzetet becsempészve, körülbelül mint a mostani ukránok) és a káoszt kihasználva megindulnak ezzel egy időben. Légvédelmet nem tudnak adni az északi országrészünkben, viszont van eddig MIG-29, vagy hamarosan cserélik új gyártású Rafael századra, egy második opcionális megvásárlásával, plusz nekik is van egy könnyű támadó századuk.
Az Albatrosz NG-k tudnak CAS-t adni Borsodban a szolnokiaknak(és a többieknek), miközben minden Gripen délen teljesít szolgálatot. Még ebben az esetben is Gripenre podot nem teszünk, mert minden fegyverre szükség lesz.

2, Fiktív ellenséggel szemben Mariupolhoz hasonlóan egy ellenséges nagyvárost bekerítünk és elszigetelünk, de a front halad tovább. Ha nincs légvédelem, akkor az ott maradt ostromló erőinknek a CAS-t adhatjuk az oktató gépekkel is. (Ugyan ez igaz egy katlan csatára.)

3, Egy balti légirendészkedés vészesen kimeríti az itthon maradt gépek feladatellátást. Senki nem beszélt még ilyenről, de én nagyon remélem, hogy néha küldünk Albatrosz NG-t misszióba is a saját katonáink támogatására és ezeken a gépeken a vadászpilótáink átesnek a tűzkeresztségen, mielőtt Gripenre ülnének. Misszióba pont nem kell több képesség.

Ez Negannak is válasz lenne, de úgy sem fogja elfogadni. Nem teljes értékű harci gép, de amennyire én látom, igyekeztünk a pilótaképzést olcsóbbá tenni és ezzel kis forrást nyerni az új vadászgép beszerzéshez. Márpedig mind egy Gripen E századhoz, pláne egy Tempest századhoz szükség van a költségek átalakítására.

Az nagyon önhit, aki nem látja, hogy Szlovákiában a Viper beszerzést, Horvátoknál a két hajtóműves Rafelt, szerbek, Románia három kétes hadrafoghatóságú F-16-ját nem fogja ellensúlyozni pusztán egy század 20 éves Gripen. Teljesen egyértelműen két kérdésre kell valamilyen válasz. Ebben az évtizedben ezek a mennyiségek és az említett minőségben lesznek a környékünkön a változások. (Ukránokat még nem tudjuk.) A következő évtizedben pedig a lopakodók fogják dominálni az eget, több környékbeli ország már kacérkodik a beszerzésükkel, de még semmi kézzel fogható realitás.
 
Szerintem itt a cég életben tartása a lényeg, hiszen 2 éve annak 100 %-a a Magyarországon bejegyzett AERO Investment Partners Zrt. (Amiben a részvények 51 %-át bizonyos Tombor András birtokolja.)

untitled-design.jpg


parameters_ng.jpg


Van benne fantázia, csak meg kell találni a maga helyét, szerepét.

Nekem igazából a 4 felderítő konfigurációjú majd egy közös kutatás-fejlesztési projekt keretein belül megvalósuló gépek keltették fel előzetesen a figyelmemet. Mi lenne, ha ezek a "kutatás-fejlesztések" arra irányulnak, hogy akár opcionálisan ember-nélküli avagy teljesen ember nélküli működésre tervezik (azaz gyakorlatilag mint robotrepülőgép)?

Azaz felszabadulna egy csomó hely meg további hasznos teherhordó kapacitás válna elérhetővé. Első körben akár tényleg csak felderítés fő feladatkörrel. Aztán elképzelhető lenne ilyen csapásmérő, "helikoptervadász" vagy éppen CAS feladatkörökben is. A 8 emberes kiképzőgéppel szerzett gyakorlati tapasztalatok alapján meg addig ki tudják dolgozni a harceljárásokat, mely passzolna a gép alapvető paramétereihez ...

Persze lenne ez alatt is felderítődrón, sőt úgy néz ki csapásmérő is, de lehet ezzel együtt lenne ütős a drónflotta igazán ...
 
Oktató gépnek megfelel.De egyszerűen olyan kicsi a légierőnk,hogy nemigazán van értelme.Ha még mindig lenne 3 harcászati ezred,akkor volna értelme.De 1-2 százados légierőnek értelmesebb becsatlakozni máshova.
Modern harctéren bevethetetlen.Misszióba pedig értéktelen és értelmetlen.
Remélem a másik 2 század gripen mellé rendelték. Vészhelyzetben nem csatlakozol sehova, mert mindenki magának "kapar".