[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

img_3784.jpg




 
Meglátjuk, hogy Szlovákia az NG-t, vagy a 345-öst választja. Szerintem utóbbival csak ijesztgették a cseheket. Ugyanakkor kiváncsi leszek az F_16 kiképzésre, mert régebben mintha azt olvastam volna, hogy a szlovák pilóták (nem csak az oktató pilóták) is amerikában kapják a kiképzésüket... Nekik is hiába van Kassai repülőiskolájuk nagy probléma a légtér biztosítása. Magyar vonatkozásban jó lenne, ha az Aero nyerne, mert akár egy cseh-szlovák-magyar közös kiképzés sem lenne rossz, három ország légterével. Sajnos mindegyik ország erősen urbanizált, igy nagy sebességű és alacsony repülésre alkalmas nincs köztük.
 
Meglátjuk, hogy Szlovákia az NG-t, vagy a 345-öst választja. Szerintem utóbbival csak ijesztgették a cseheket. Ugyanakkor kiváncsi leszek az F_16 kiképzésre, mert régebben mintha azt olvastam volna, hogy a szlovák pilóták (nem csak az oktató pilóták) is amerikában kapják a kiképzésüket... Nekik is hiába van Kassai repülőiskolájuk nagy probléma a légtér biztosítása. Magyar vonatkozásban jó lenne, ha az Aero nyerne, mert akár egy cseh-szlovák-magyar közös kiképzés sem lenne rossz, három ország légterével. Sajnos mindegyik ország erősen urbanizált, igy nagy sebességű és alacsony repülésre alkalmas nincs köztük.
2 csehszlovák - magyar projekt fordulhat idén élesbe. L-39NG, Lynx, plusz extra, a kerekes tüzérség. Ez utóbbi a csehek nélkül. Ha emellé odatesszük a Brent és a lengyel drónbeszerzést, azért ha nehezen is, de megmozdult vmi V4 szinten.

Illetve nagyon úgy néz ki a Leopard váltja csehszlovák oldalon is a T-72-őt. További közös kiképzés, modernizáció szintén opcionális lehetőség.
 
2 csehszlovák - magyar projekt fordulhat idén élesbe. L-39NG, Lynx, plusz extra, a kerekes tüzérség. Ez utóbbi a csehek nélkül. Ha emellé odatesszük a Brent és a lengyel drónbeszerzést, azért ha nehezen is, de megmozdult vmi V4 szinten.

Illetve nagyon úgy néz ki a Leopard váltja csehszlovák oldalon is a T-72-őt. További közös kiképzés, modernizáció szintén opcionális lehetőség.
Kerekes tüzérség: miért vennének RM "Radhaubitzét" a szlovákok a saját EVA helyett?!
Ebben nem látom a V4 együttműködési lehetőséget: mindenki megveszi a sajátját (vagy már vett). Lőszerben lehetünk regionális "monopólium"... :)
 
Kerekes tüzérség: miért vennének RM "Radhaubitzét" a szlovákok a saját EVA helyett?!
Ebben nem látom a V4 együttműködési lehetőséget: mindenki megveszi a sajátját (vagy már vett). Lőszerben lehetünk regionális "monopólium"... :)
Nem az ujjamból szoptam, valahol olvastam. Vannak kérdőjelek, tény.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Top Gun: Maverick starts in theatres. It was filmed on Czech L-39 Albatros aircraft

 
A kisfilm 2. része vág a témába, de azért az eleje is felettébb szórakoztató :cool:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
:D
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_
A kisfilm 2. része vág a témába, de azért az eleje is felettébb szórakoztató :cool:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
:D
Na ugye, h overkill gép az alba, ha még Maverick is repüli. Sőt! De nem spoilerezek inkább a Top Gun 2-ből, mert még dobják a PAK-FA progit és vesznek helyette L-39-est :)
 
Lehet semmi köze az AVhoz, de érdekesség, hogy a kisebbségi tulajdonis Omnipol bevásárolt.

Az Aircraft Industries - LET Kunovice cég a cseh OMNIPOL csoport kezébe kerül

6648.jpg


A Megállapodás célja az üzleti tevékenységek együttműködése és koordinálása, valamint a harmadik országok piacaira való terjeszkedés, amely a két fél együttműködésében valósul meg. Az alaptermékek az L 410 és L 410 NG sorozatú szállító repülőgépek.

Interjú Jiří Podpěra-val, az Omnipol a csoport elnökével

DSC04215-fin-touche.jpg


Aircraft Industries LET Kunovicéről és az Aero-ról is beszél
 
Interjú Jiří Podpěra-val, az Omnipol a csoport elnökével

DSC04215-fin-touche.jpg


Aircraft Industries LET Kunovicéről és az Aero-ról is beszél


Előzmény, időrendben:

Lehet semmi köze az AVhoz, de érdekesség, hogy a kisebbségi tulajdonis Omnipol bevásárolt.

Az Aircraft Industries - LET Kunovice cég a cseh OMNIPOL csoport kezébe kerül

6648.jpg


A Megállapodás célja az üzleti tevékenységek együttműködése és koordinálása, valamint a harmadik országok piacaira való terjeszkedés, amely a két fél együttműködésében valósul meg. Az alaptermékek az L 410 és L 410 NG sorozatú szállító repülőgépek.


Nekünk kellet volna beszállni!!!

.


...hogy is vagyunk mi pontosan most ezzel a céggel (Omnipol) ???


.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Előzmény, időrendben:







...hogy is vagyunk mi pontosan most ezzel a céggel (Omnipol) ???


.
Az AV-nak a kisebbségi tulajdonlsa. 80%-a magyar, 20%-a cseh Omnipol.
Egyébként az interjúban benne van, hogy SZBK megszűntette az összeférhetetlenséget a iniszteri pozi és az AV tulajdonosi jogai kapcsán.
 
Az AV-nak a kisebbségi tulajdonlsa. 80%-a magyar, 20%-a cseh Omnipol.
Egyébként az interjúban benne van, hogy SZBK megszűntette az összeférhetetlenséget a iniszteri pozi és az AV tulajdonosi jogai kapcsán.

Igazán arra kérdeztem volna rá a kérdés "lemaradt" folytatásában, hogy mi vettük-e meg, mert annak örültem volna igazán!

Korábban ugyanis orosz hátterű tulajdonosa volt.
Szerintem még az is elképzelhető, hogy az Omnipol csak stróman-ként átvette a céget --amilyen recept alapján 1 Rubelért visszavásárlási lehetőséggel megvette az orosz állam az Renault(korábbi LadaLada)-gyárat/céget-- és maradt az orosz tulajdonos valójában, a háttérben.

Itt érdemes lenne --szerintem-- ismét "bevásárolnunk", hacsak nem ez történt már meg valójában a háttérben!
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby