[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

Nem éltem a vitát.
Az a kéldés, hogy gliffmadál vagy Albatlosz?
De hisz mál meg van lendelve (az Albatlosz)!
Itt az a kéldés, hogy lesz-e még Gliffmadál? (még 10-14-22) (C, D vagy E,F)
Elle szeletnék választ..
 
Nem egészen! Egy Arexis méretű felderítő konténer - bár optimalizálva van egyhajtóműves gépekre a Gripen kapcsán - piszok sok áramot vesz fel.
Ezt egy kis teljeítményű belső égésű vagy akár turboprop egyszerűen nem tudja ellátni árammal.
Félig viccből: wild weasel L-39NG?? :rolleyes:
2 fős, van hely az operátornak, tudja kísérni a Gripeneket és nem azokon foglalja a helyet a sok REH konténer.
Na jóó, 95% viccből :D

Minden esetre érdekes lesz, hogy mi lesz ez a felderítő Albatros. Nem lehetetlen, hogy találnak valami életképes konfigot és forgatókönyvet.
 
Asszongyátok nem lehet halcolni az Albatlosszal?

De. (A TV-ben is láttam.)

Felszállsz valahogy, aztán kinézel a szélvédőn, majd láfogsz a letináddal egy ellenségnek kinéző célpontla. Élzésből láküldöd az összes lakétát, majd lögtön dugóhúzóba fogod a gépet és égő szálnyakkal landolsz egy autópályán.
Az ellenség meg lohadjon meg ott fönn!
 
Ezzel vitatkoznék.
Az az érdekes, hogy csak a svédek gyakorlatokról kiadott infóira hagyatkozhatunk. De a vagy 10 évvel ezelőtti Red Flag -en részt vett C-k például igen jól szerepeltek a teljes akkori 4. gen. gépek ellen. Meg gondolom a magyar pilóták sem azért szerették meg folyamatos kudarcélményt adnak a nemzetközi gyakorlatokon.

Igen! Kis pénz, kis foci...

Nem egészen! Egy Arexis méretű felderítő konténer - bár optimalizálva van egyhajtóműves gépekre a Gripen kapcsán - piszok sok áramot vesz fel.
Ezt egy kis teljeítményű belső égésű vagy akár turboprop egyszerűen nem tudja ellátni árammal.

Egyrészt pont a félig képzés a megfelelő megoldás erre.
Ettől még lehetnek tesiből felmentett drónpilótáink, de vagy tudunk egy konfliktus kirobbanásakor gépet szerezni a félig kész pilóták alá, vagy ha nem akkor repkednek drónnal. DE még mindig jobb, ha ott vannak tartalékban, mintha itt lennének a gépek, de nincs aki repüljön rajta.
Konkrétan olyan dolgokra gondolok ami áthidalhatatlan.
Pl méret okán.

Korlátozott hasznos teher.(16/18hoz képest)
Mind súlyban,mind konfiban.
Az is kb 4 szárny alatti felfüggesztő ponton. Ha csapásmèrèsre gondolunk.
Szinte biztos a póttartaly törzs alatt.

Azt nem tudom mennyire vannak többzáras bombatartói.

Sèrülèsállóság.
Emlékeim szerint nem öntömítők a tartájai. Semleges gáz sincs.

Nem annyira lègiharcra gondolok.
Az amúgy is annyira összetett.
Ráadásul ha NATO keretein belül csinálnánk(nem 3. világháború) úgyis előnyben lennénk.

Nem azt mondtam,hogy rossz gép.
Azt, hogy az először megrendelt nem volt egy álom a lègierő számára.



Ok akkor is nekem sokkal szimpibb egy ehte felderítő drón, mint ez az elgondolás.



A drónokhoz legyen meg az állomány.
Annyit nem hiszem, hogy vennénk, hogy halomban álljon raktáron.
Persze tartalék jól jönne. De eddig a legtöbb technikával, nem úgy tűnik, hogy nagyon vennènk plusszt.
 
Félig viccből: wild weasel L-39NG?? :rolleyes:
2 fős, van hely az operátornak, tudja kísérni a Gripeneket és nem azokon foglalja a helyet a sok REH konténer.
Na jóó, 95% viccből :D

Minden esetre érdekes lesz, hogy mi lesz ez a felderítő Albatros. Nem lehetetlen, hogy találnak valami életképes konfigot és forgatókönyvet.
Ha komolyan gondolják a felderítést, akkor teli kell rakni zavaró konténerekkel, DIRCM sem ártana rá dipol és infracsapda szórók mellé.

Pl. ELL-8212/ELL-8222 - a külső pilonokra is mehetne, mert alig 100 kg. Nem igényel nagy integrációt, eléggé automatizált.


Itt a HENSOLDT legújabb Eurofighter simára fejlesztett EW podja, a mi Gripenhez is jól jöhet.


Esetleg Arxis is lehetne - 350 kg, a belső szárnytartók elbírnák


Egyébként ha célt akarnak repülni ezekkel akkor is kell valami zavaró konténer, hogy légvédelmisek gyakorolhassák az ellen-ellentevékenységet.

Ha kiderül, hogy ez felderítő annyiból áll majd, hogy rádobnak egy WESCAM tornyot, akkor faszság az egész!
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and laca
The international conference “The Golden Era of Czechoslovak Aviation” held on June 28th at the Aviation Museum in Košice reminded the upcoming 100th anniversary of the birth of Jan Vlček, the chief designer of the Aero L-39 Albatros. Aero was the partner of the event.

FWbGIlpXgAErRmQ
 
Sziasztok!
Lehet, hogy mellélövök, de talán van informáciom a L-39NG felderítő kapacításával kapcsolatban. Úgy gondolom, hogy az eredetileg L-159-hez kifejlesztett, de nem rendszeresített passzív rádiós felderítő konténer továbbfejlesztése lenne, amely 2003 és 2005 között kutatási projektként valósult meg. Ez a konténer a Szu-22M4 felderítő repülőgépen használt KKR-1 konténerben technológiájának továbbfejlesztése lett volna, egy kisebb PFK-5M konténerbe, amelyet eredetileg az L-39ZA Albatros repülőgéphez fejlesztettek ki fényképészeti konténerként a Légierő és Légvédelem Katonai Műszaki Intézetében. Az észlelt földi RL-célpontokra vonatkozó információkat olyan cserélhető adathordozóra kellett rögzíteni, amely lehetővé teszi a későbbi gyors kiértékelést, és lehetőséget kellett biztosítani az információknak a repülőgépről közvetlenül a földi helyszínre történő továbbítására. Az egész projektet a RAMET a.s. vállalat bonyolította le, amely aktív és passzív radarfelügyeleti rendszerek fejlesztésére szakosodott, és például katonai célú ELINT-rendszereket kínált. Végül kidolgozták egy konténer prototípusának műszaki tervét, amely ismét kibővítette volna az ALCA felhasználási lehetőségeit, de ezzel a projekt véget ért. Nos szerintem ezt élesztették fel. Az info - amely egyébként itt jelent meg az ALCA upgrade cseh cikkben - amit éppen magyar nyelvre kiegészítésekkel implementálok egy posztra - itt a HTKA-n jelent meg.
 
Sziasztok!
Lehet, hogy mellélövök, de talán van informáciom a L-39NG felderítő kapacításával kapcsolatban. Úgy gondolom, hogy az eredetileg L-159-hez kifejlesztett, de nem rendszeresített passzív rádiós felderítő konténer továbbfejlesztése lenne, amely 2003 és 2005 között kutatási projektként valósult meg. Ez a konténer a Szu-22M4 felderítő repülőgépen használt KKR-1 konténerben technológiájának továbbfejlesztése lett volna, egy kisebb PFK-5M konténerbe, amelyet eredetileg az L-39ZA Albatros repülőgéphez fejlesztettek ki fényképészeti konténerként a Légierő és Légvédelem Katonai Műszaki Intézetében. Az észlelt földi RL-célpontokra vonatkozó információkat olyan cserélhető adathordozóra kellett rögzíteni, amely lehetővé teszi a későbbi gyors kiértékelést, és lehetőséget kellett biztosítani az információknak a repülőgépről közvetlenül a földi helyszínre történő továbbítására. Az egész projektet a RAMET a.s. vállalat bonyolította le, amely aktív és passzív radarfelügyeleti rendszerek fejlesztésére szakosodott, és például katonai célú ELINT-rendszereket kínált. Végül kidolgozták egy konténer prototípusának műszaki tervét, amely ismét kibővítette volna az ALCA felhasználási lehetőségeit, de ezzel a projekt véget ért. Nos szerintem ezt élesztették fel. Az info - amely egyébként itt jelent meg az ALCA upgrade cseh cikkben - amit éppen magyar nyelvre kiegészítésekkel implementálok egy posztra - itt a HTKA-n jelent meg.
Dejó.Felélesztenek egy már elavult rendszert,amihez hasonlót különben manapság már MALE kategóriáju dronokra szokás telepiteni.....Sóhaj.
 
Sziasztok!
Lehet, hogy mellélövök, de talán van informáciom a L-39NG felderítő kapacításával kapcsolatban. Úgy gondolom, hogy az eredetileg L-159-hez kifejlesztett, de nem rendszeresített passzív rádiós felderítő konténer továbbfejlesztése lenne, amely 2003 és 2005 között kutatási projektként valósult meg. Ez a konténer a Szu-22M4 felderítő repülőgépen használt KKR-1 konténerben technológiájának továbbfejlesztése lett volna, egy kisebb PFK-5M konténerbe, amelyet eredetileg az L-39ZA Albatros repülőgéphez fejlesztettek ki fényképészeti konténerként a Légierő és Légvédelem Katonai Műszaki Intézetében. Az észlelt földi RL-célpontokra vonatkozó információkat olyan cserélhető adathordozóra kellett rögzíteni, amely lehetővé teszi a későbbi gyors kiértékelést, és lehetőséget kellett biztosítani az információknak a repülőgépről közvetlenül a földi helyszínre történő továbbítására. Az egész projektet a RAMET a.s. vállalat bonyolította le, amely aktív és passzív radarfelügyeleti rendszerek fejlesztésére szakosodott, és például katonai célú ELINT-rendszereket kínált. Végül kidolgozták egy konténer prototípusának műszaki tervét, amely ismét kibővítette volna az ALCA felhasználási lehetőségeit, de ezzel a projekt véget ért. Nos szerintem ezt élesztették fel. Az info - amely egyébként itt jelent meg az ALCA upgrade cseh cikkben - amit éppen magyar nyelvre kiegészítésekkel implementálok egy posztra - itt a HTKA-n jelent meg.
Az még mindig nem világos, hogy fog túl élni felderítő L-39NG miközben felderít - talán csak egy MALE drón könnyebb célpont mint ez a gép...
 
Az még mindig nem világos, hogy fog túl élni felderítő L-39NG miközben felderít - talán csak egy MALE drón könnyebb célpont mint ez a gép...
Hát,még ezt se lehet 100%-ra mondani.Egy korszerű MALE dron nehezebben felderithető radarral.Alba ugyan jobban manőverezhető,de nem annyival,hogy az számitana egy rakétával szemben.
Semmi értelme az egésznek.
 
Hát,még ezt se lehet 100%-ra mondani.Egy korszerű MALE dron nehezebben felderithető radarral.Alba ugyan jobban manőverezhető,de nem annyival,hogy az számitana egy rakétával szemben.
Semmi értelme az egésznek.
max. ha raknak rá pár zavaró konténert, bár akkor lehet hogy a saját ELINT rendszerét is zavarni fogja...
Elég zavaros ez a felderítő koncepció...
 
Hát,még ezt se lehet 100%-ra mondani.Egy korszerű MALE dron nehezebben felderithető radarral.Alba ugyan jobban manőverezhető,de nem annyival,hogy az számitana egy rakétával szemben.
Semmi értelme az egésznek.
A Napnál is világosabb, mire megy ki : a lényeg, hogy Szalay-Bobrovniczky jót kaszáljon a bizniszen. Teljesen értelmetlen az egész L-39 mint felderítő koncepció. Ráadásul rögtön 4 darab? Oké, kell kiképzőgép, de már abból is sok a 8 db. 14 Gripenhez minek ennyi? Még ha megdupláznák a számukat, akkor is bőven elég lenne 5-6 darab Alba...