[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Én értem, hogy fel vagy indulva, de akkor most tedd fel magadban a kérdést, hogy mennyi pénzt kaptatok volna, ha mégis az amerikaiak F-16-os ajánlatát fogadták volna el? Vagy méginkább azt a kérdést, hogy az F-16-osokat 2,3, vagy 4 évvel a megérkezésük után kellett volna (dél-afrikai mintára) leállítani, mert nem tudjuk kifizetni a supportot?

De kicsivel fentebb olvashatod is @tindalos rövid, de velős válaszát, hogy a kezdeti fintorgás után hová jutott a Gripen a Légierőn belül.
Azt nem érted/érti itt meg nagyon sok ember, hogy az L-39 egy igen jó és elterjedt KIKÉPZŐ platform. Ha nem így lenne, akkor az USA-ban nem ezzel repülnének agresszor-t, vagy nem ezzel oktatnának privátban. Ha valahol, ott minden centet megpróbálnak megfogni, ha működő üzletet akarnak.
Ha használhatatlan gép lenne, akkor vettek volna helyette mást.
Múltkor tettem be egy videót arról, hogy az új Top Gun-hoz a színészeket L-39-en készítették fel az F-18 előtt, az éles felvételeken rájuk váró terhelésekre.

Igen, lehet verni az asztalt - mint @krisss -, hogy tessék minden pénzt a szárazföldre költeni, mert az cudar állapotban van!
Mi is jönne ki ezeknek a gépeknek (12db) az árából? Kb. 1 század Leopard 2A7+.
Mire mész velük légierő nélkül? Mert az a 14 gépes Gripen flotta az a röhej kategória. Kb. minta 9 lövéses kiképzés a sorállománynál.
Persze lehet külföldön képezni embert, csak az a gond, hogy honnan tudod, hogy kit kell kiküldened? Mert ezidáig úgy történt a Gripenre való képzés, hogy a pilóta jelölteket az alapképzés után egyből küldték ki Texan-ra, meg Hawkra Kanadába. Ez kb. olyan, mintha a Pitbullal kezdenéd az egyhónapos alapkiképzés után.
Elb@szunk egy halom pénzt a kinti képzésre, miközben a jelentkezők jelentős része nem alkalmas a nagy sebességű harcigép harcszerű használatára.
Ha meg itthon lesz egy olcsó, és olcsón fenntartható sugárhajtású gép, amivel még egyes feladatokat is szimulálva gyakorolhatunk, akkor már egy előszűrt brigád kerül ki - bármelyik nemzetközi vadászgép képzésbe is csatlakozunk.
Másrészt ha nem lesz hely (évek múlva) még a megnövelt számú Gripenre sem, akkor a tehetséges, alkalmas pilótákat nem a dugattyús Zlinenen fogod parkoltatni, amíg nem szabadul fel hely, hanem L-39NG-n.
Majerik Máté életrajzából is kiderül, hogy Ő sem azonnal került Gripenre. Az NFTC-t felénél abba kellett hagynia, majd ő is parkolt egy ideig. Aztán meg tulajdonképpen még egyszer el kellett végeznie (természetesen újra kifizetve ennek díjait), mert a svédek nem fogadták egyből a Gripen átképzésre.

Szóval akármennyire is pénzkidobásnak tűnik ez most, ez egy hosszútávú befektetés, hogy valódi légierőt építsünk.
Fordítsuk meg a dolgot!
Szerinted az mekkora ötlet, hogy innentől kezdve az összes jövőbeni Leopard 2-es harckocsi személyzetet nem itthon képezzük, hanem küldenénk ki a német páncélos suliba? Minek költünk rohadt drága szimulátorra, meg minek vettük az A4-eseket? Kár beléjük a lőszer is. Úgy sem akarjuk ezeket valós harcban bevetni - legalább is ez a hivatalos narratíva! :rolleyes:

Az meg, hogy jelenleg felderítőnek van cimkézve 4 leendő gép, az semmit sem jelent. Ha jól gondolom, akkor van egy fejlesztési elképzelés a felderítős használatukra. Ha nem válik be, akkor meg mennek ugyan arra a feladatra, amire a 8-at szánják.
Azt felejtsük el, amit @Szittya írt, hogy nem kell gyorsabbnak lennie az elfogó gépnek, mint az utasszállítónak.
Nem csak gyorsabbnak kell lennie, de jóval gyorsabbnak is, mivel az átrepülő gépeknek van egy adott magassága, amin az utazósebességen közlekednek.
Nem elég, hogy a NG csúcssebessége sem elég még az utasszállítók utazójához, de ahhoz is jelentős idő kell, mire felküzdi magát a gép egy elfogáshoz - miközben az emelkedéssel folyamatosan sebességet veszít.
Maga a feladat pedig megköveteli, hogy odafent tudja tartani legalább az utasszállító utazó sebességét, mert egy rádió hibás gépet szépen le-, vagy ki kell kisírni a légtérből.
És hogy mire lenne alkalmas:
Amit már tudunk: Kiképzés, a ködös felderítő funkciók.
Ezen felül az NG korlátozottan - és tényleg csak szükség esetén - alkalmas lehet olyan CAS feladatokra, amiket az orosz és ukrán SZU-25-ösöktől láthatunk. Magával a sebességgel egy picit előrébb lennénk, mint a Mi-24-esekkel. Ehhez kelleni fog még némi önvédelmi konténer, meg pár fegyver integrációja.
De ahogy írtam is, ezek a gépek KIKÉPZÉSRE lesznek itt. Ahogy a Zlin-ek is.
És pontosan ugyan úgy csapágyasra fogják őket hajtani, mint a Zlineket.
Tudjuk a pontos amerikai F16/18 as ès a francia Mirage ajánlatot?

Spec èn nem hiszem ha ugyanennyi pènzt rászánunk, hogy le kellett volna állítani őket.


Az is megvan ugye, az eredeti ajánlat ès ami megvalósult, köszönőviszonyban sincs.
Bár az akkori katonai/légierős vezetès nem a gripenre tette le a voksát. Szakmailag!



Èn a felderítőt vèlemènyeztem!
Idiotizmus!:hadonaszos:
A mai drónos világban.

A kikèpzőröl is megvan a vèlemènyem, de az árnyaltabb.
Ha tènyleg lessz itt egy oskola, ahová jönnek más nemzetek pilótái is, kicsit más a helyzet.

Kit akarsz parkoltatni ha kètszer annyi gripen lessz?

Topgun??? Most ezt mièrt?:D

Szittya gondolatait, egy lègteret örző gèp sebessègèről . Hát.:rolleyes:
Mint a kètlábú rottweiler aki senkit nem èr utol a kertben:oops::rolleyes:
Demègcsak azt sem tudja megnèzni, ki jött be.
A gazdi vagy más.:D

Semmit nem jelent, hogy bejelentettèk a 4 felderítőt?
Akkor mi jelent mit, ha egy hivatalos bejelentès semmit?:eek:

Krisss nem azèrt veri az asztalt, hogy a szárazföldiekre költsenek mindent.
Csakhogy a keretet ami van anyagilag, faszuln ne költsèk el.

@tindalos. Azt is tudod vèlemènyezni, a 12 gèp ötlete mennyire tetszik a lègierős állománynak?
Persze csak ha mernek nyíltan beszèlni, erről a bizniszről.:oops:

Szu25? Drón!


Huszár nem köteledèsből de amúgy van olyan bejelentett beszerzès amit nem szívesen fogadtál?
 
  • Tetszik
Reactions: krisss

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Most júniusban is kint voltak pl.:
62ab2036e99aa072196773.jpg


AGM-65-t, GBU-12-t és sima MK82-est 2018-ban először, azóta már idehaza is párszor (ugyanekkor Sidewinder éleslövészeti is volt!):
5f51b07acff04946288073.jpg

Svédországban levegő-földre átlag háromévente járunk ki.


Levegő föld gépegyú lövészet rendszeresen van már idehaza is, értelem szerűen légi célra csak svédországban gyakorolhatnak a srácok...mint mindenki más, akinek nincs erre alklmas "légtere, lőtere".

Jó a gép. Legyen elég repidő a gyakorlásra és elegendő fegyverzet hozzá vásárolva.

De ahogyan Majerik Máté mondta:

"A vadászrepülőgép is olyan eszköz mint egy kés: létezik vajazó, filéző, disznóölő. A doktrína dönti el, mi a hosszú távú cél. Annak megfelelő eszközt célszerű beszerezni. Nekem pedig vadászpilótaként az a dolgom, hogy a rendelkezésre álló repülőgépből – minden előnyét és hátrányát ismerve – kihozzam a maximumot."
https://www.valaszonline.hu/2021/01/19/kecskemet-gripen-majerik-mate-riport/
Szóval mikor is lett hadrendbe állítva, ès mennyi èv telt is el a lövèszetek között?:(o_O

Első lègiutántöltès?

Èrtem èn, hogy a lègierő elègedett a gèppel, bár az első èvtizedben mivel is volt elègedett?
Hogy tudtak stabilan kèszenlètet adni.o_O

A migek tragikus lerongyolódása után, persze ez is lehet nagy szó.:cool:

Mi itt elvileg egy vajazó,filèző,disznóölő kèst vettünk. Egyben.
Gondolom a pilótaúr is tisztában van a JAS mozaikszó jelentèsèvel.o_O
Nem is èrtem minek mond ekkora faszságot.

Mivel ekkora lègierőnèl,nincs lehetősèg szelektálni, ki-miben jó.
 

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 650
5 706
113
Tudjuk a pontos amerikai F16/18 as ès a francia Mirage ajánlatot?

Spec èn nem hiszem ha ugyanennyi pènzt rászánunk, hogy le kellett volna állítani őket.


Az is megvan ugye, az eredeti ajánlat ès ami megvalósult, köszönőviszonyban sincs.
Bár az akkori katonai/légierős vezetès nem a gripenre tette le a voksát. Szakmailag!



Èn a felderítőt vèlemènyeztem!
Idiotizmus!:hadonaszos:
A mai drónos világban.

A kikèpzőröl is megvan a vèlemènyem, de az árnyaltabb.
Ha tènyleg lessz itt egy oskola, ahová jönnek más nemzetek pilótái is, kicsit más a helyzet.

Kit akarsz parkoltatni ha kètszer annyi gripen lessz?

Topgun??? Most ezt mièrt?:D

Szittya gondolatait, egy lègteret örző gèp sebessègèről . Hát.:rolleyes:
Mint a kètlábú rottweiler aki senkit nem èr utol a kertben:oops::rolleyes:
Demègcsak azt sem tudja megnèzni, ki jött be.
A gazdi vagy más.:D

Semmit nem jelent, hogy bejelentettèk a 4 felderítőt?
Akkor mi jelent mit, ha egy hivatalos bejelentès semmit?:eek:

Krisss nem azèrt veri az asztalt, hogy a szárazföldiekre költsenek mindent.
Csakhogy a keretet ami van anyagilag, faszuln ne költsèk el.

@tindalos. Azt is tudod vèlemènyezni, a 12 gèp ötlete mennyire tetszik a lègierős állománynak?
Persze csak ha mernek nyíltan beszèlni, erről a bizniszről.:oops:

Szu25? Drón!


Huszár nem köteledèsből de amúgy van olyan bejelentett beszerzès amit nem szívesen fogadtál?
Nincs most közvetlen kontakt Kecsóra és egyébként is most a téma itt nálunk (a jövővel kapcs.) a helik és a drónok.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 835
12 553
113
  • Tetszik
Reactions: Ocses

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Tudjuk a pontos amerikai F16/18 as ès a francia Mirage ajánlatot?

Spec èn nem hiszem ha ugyanennyi pènzt rászánunk, hogy le kellett volna állítani őket.
Egyértelműen a gazdaságilag kedvezőbb ajánlat győzött a brutális amerikai nyomulás/nyomásgyakorlás ellenére.
Èn a felderítőt vèlemènyeztem!
Idiotizmus!:hadonaszos:
A mai drónos világban.
Most kicsit eltúlzom:
Nézd ez is felderítő gép:
globaleye-on-runway-3-col.jpg

Ez meg egy AESA alapú Arexis felderítő és zavaró konténer makettje:
DBzAMfRXYAATlng.jpg:large

Kit akarsz parkoltatni ha kètszer annyi gripen lessz?
A 2x annyi Grtipenhez 2X annyi tartalék ember kell!
Egy pilótát nem képzel ki 2-3 hónap alatt, mint egy területvédelmi lövészt.
Arról nem beszélve, hogy egy NG-ig képzett pilótát bármikor beültethetsz egy MALE drón irányító konténerébe.

Szittya gondolatait, egy lègteret örző gèp sebessègèről . Hát.:rolleyes:
Mint a kètlábú rottweiler aki senkit nem èr utol a kertben:oops::rolleyes:
Demègcsak azt sem tudja megnèzni, ki jött be.
A gazdi vagy más.:D
:cool:
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Ha mindenkiből, aki odakerül Gripen pilótát csinálsz, akkor azokat mind folyamatosan reptetni kell, miközben ez még a Gripen repült óra költségeivel is igen komoly tétel lenne. Feláldoznál ezért mondjuk egy teljes lövészdandárt? Mert valakitől akkor csak el kell vonni azt a pénzt, amit a pilóta képzésre, a későbbi fizujára, valamint a gépek fenntartására kiadsz.
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 835
12 553
113
Ha mindenkiből, aki odakerül Gripen pilótát csinálsz, akkor azokat mind folyamatosan reptetni kell, miközben ez még a Gripen repült óra költségeivel is igen komoly tétel lenne. Feláldoznál ezért mondjuk egy teljes lövészdandárt? Mert valakitől akkor csak el kell vonni azt a pénzt, amit a pilóta képzésre, a későbbi fizujára, valamint a gépek fenntartására kiadsz.

Biztos beszarnánk évi + 500 órától...
 
  • Hűha
Reactions: pöcshuszár
K

kamm

Guest
Persze, hogy tudná, de ha megkérdezed tőlük, hogy melyik a jobb opció a Gripen pilóta jelöltek parkoltatására, a Zlin, vagy egy L-39NG, akkor milyen választ fognak adni erre?

Ezt most alaposan félreérted!
Én a Honvédelem szempontjából elengedhetetlennek tartom a hazai pilótaképzés rendes beindítását, és egy sugárhajtású kiképző gép beszerzését.
Hogy ehhez kiválasztottak egy ERRE alkalmas (!!!) platformot, ami ráadásul elfogadható (a többi opcióhoz képest) költségekkel jár, az számomra ez egyetlen járható út. Ha ezt V4-es együttműködéssel is csinálják, egy további pozitív dolog. Hogy ezen pár NER közeli ember pénzt keres - leszarom! Ha ebből esetleg lesz némi hazai bevétel is, akkor az csak plusz. Ha csak kur@kra költik itthon (vagy ornyálkahártya rekonstrukcióra), aki meg elkölti az itthoni körmösöknél, már jobban érzem magam.

Azügyben meg nekem higgyél, hogy annál nincs fosabb és deprimálóbb érzés, hogy repülni szeretnél, de nem tudsz, mert nincs alád gép.
Az, hogy valaki repülni akar az a mai világban is egy elég különleges dolog - főleg itt Magyarországon. Szóval meg kellene becsülni az ilyen jelentkezőket!
Ne gondoljuk, hogy a földről, majd drónokkal fogunk 100%-ban CAS-t adni a szárazföldieknek, csak mert ez a divat! Mert az nem megy!

Magamról tudom, hogy össze kell azért kapni magad bátorságilag, amikor egy oktató gépben be vagy zárva a szűk plexi alá.
Ilyen tanulós helyzetekben jómagam elég szétszórt vagyok, plusz ugye itt azért csak az életeddel játszol. Nálam ezzel már a sima B-s jogsi esetén is problémák voltak. Nem azért mert szar (jó, persze az is! :) ) voltam, hanem mert egyszerűen egy új mozgásforma. Egyszerűen nem volt esélyem sem a rutin kialakulására a repülésnél.
Nekem ott tört kerékbe a repülős karrierem, amikor még középiskolásként a vitorlázó gépeket tologattam a tűző napon a füves felszállópályán, meg akasztgattuk be a vonószembe a drótkötelet, hogy a csörlő felrántsa a Góbékat. Kb. 1 hónapos "aktív" repülés után (hétvégente 2 nap 8-18óráig) mondtam azt, hogy ez nekem nem kell.
Ez alatt az 1 hónap alatt összeszedtem 2 napszúrást, meg 8 (2 hónap alatt, ez nagyjából 8x7-8perc iskolakörözés) felszállást. Miközben fizettem minden egyes felszállásért - akkoriban elég jó kis pénzt.
Közben pedig néztem, ahogy az oktatók minden 3-4. felszállás után elmentek 1 órára rendes gépeikkel szórakozni. Volt olyan nap, amikor összesen 2 felszállásom volt. Ez kb. olyan, mintha úgy tanulnál meg autót vezetni, mintha heti 1 órád lenne, az is 5 percig tart.

Szóval maximális tisztelet azoknak, akik gyakran a Zlin-es parkoltatás ellenére is a Honvédségnél maradtak. Lehet ezt jobban is csinálni!
Nekünk ehhez az L-39NG-re van pénzünk. Mert az nem opció, hogy ezek helyett 2-3 Mastert vegyünk! Mert annál több nem jönne ki a pénzünkből.
O, ez az igazi klasszikus komenista-magyaros, elitista-gyoker oktato stilus. Kb ilyen volt az egesz kadari rendszer, ha nem voltal primitív partallami elit gyereke, sőt, elvartak, hogy örülj és legyél hálás. Ugyanez volt később a 90-esek alatt a komcsi-szadesz elitben is, csak kicsiben... lefogadom, ma sincs másképp a NER alatt. :)
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Egyértelműen a gazdaságilag kedvezőbb ajánlat győzött a brutális amerikai nyomulás/nyomásgyakorlás ellenére.

Most kicsit eltúlzom:
Nézd ez is felderítő gép:
globaleye-on-runway-3-col.jpg

Ez meg egy AESA alapú Arexis felderítő és zavaró konténer makettje:
DBzAMfRXYAATlng.jpg:large


A 2x annyi Grtipenhez 2X annyi tartalék ember kell!
Egy pilótát nem képzel ki 2-3 hónap alatt, mint egy területvédelmi lövészt.
Arról nem beszélve, hogy egy NG-ig képzett pilótát bármikor beültethetsz egy MALE drón irányító konténerébe.


:cool:
Az akkori F16/18 páros az akkori győztes Gripennèl azèrt jobb volt.
A legtöbb harcászattechnikai kèrdèsben.
Sokban mèg most is jobbak.

Ha csak arra kellett a gèp, hogy felszáljon elbóklászó utasszállítókhoz, arra jó volt.

Más adottságait nem is nagyon használtuk ki majd másfèl èvtizedig.

Mostanában lèptünk ezügyben.



Egy ilyen felderítőkontènert akár egy drónra is rárakhatnak.
Ès azt elvezetheti bárki, aki fizikálisan alkalmatlan egy sugárhajtású gèpre.


Ha lövèszdandárhoz a jelentkezők fele kiesik fizikálisan, egèssègügyileg, mi a helyzet a pilótajelöltekkel.

Gondolom egy drónpilóta kèpzèse nagyságrendekkel olcsóbb mint egy vadászpilótáè.
Aki pedig annak kèszül, repülni szeretne.
Nem órák hosszat egy kontènerbe csücsülni.
Olvastunk már riportot èrezhetően sèrtődött pilótával, aki vègül csak utasszállítót vezethet.
De ott legalább repül.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 304
43 541
113
Orban vietnamiakkal targyal: https://www.haon.hu/orszag-vilag/2022/06/orban-viktor-a-vietnami-nemzetgyules-elnokevel-targyalt
.
semmitmondo iras, de a sorokba bele lehet olvasni, hogy a hadiipari egyuttmuködes cimen mar az L-39NG vasarlast egyengeti?
de ők már vettek L-39NG-t - mit kell azon egyengetni?
Inkább valami más rendszert, fegyvert vagy bizniszt akarunk rájuk sózni szerintem...Lölő üzemelteti majd a vietnámi autópályákat és kaszinókat! :D

Amúgy azt hallottam, hogy elég sok olyan vietnámi van most magas pozícióban, aki annó a '80-as években Magyarországon tanult, szóval van egyfajta pozitív attitűd felénk Vietnámban.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Az akkori F16/18 páros az akkori győztes Gripennèl azèrt jobb volt.
A legtöbb harcászattechnikai kèrdèsben.
Sokban mèg most is jobbak.
Ezzel vitatkoznék.
Az az érdekes, hogy csak a svédek gyakorlatokról kiadott infóira hagyatkozhatunk. De a vagy 10 évvel ezelőtti Red Flag -en részt vett C-k például igen jól szerepeltek a teljes akkori 4. gen. gépek ellen. Meg gondolom a magyar pilóták sem azért szerették meg folyamatos kudarcélményt adnak a nemzetközi gyakorlatokon.
Ha csak arra kellett a gèp, hogy felszáljon elbóklászó utasszállítókhoz, arra jó volt.

Más adottságait nem is nagyon használtuk ki majd másfèl èvtizedig.

Mostanában lèptünk ezügyben.
Igen! Kis pénz, kis foci...
Egy ilyen felderítőkontènert akár egy drónra is rárakhatnak.
Nem egészen! Egy Arexis méretű felderítő konténer - bár optimalizálva van egyhajtóműves gépekre a Gripen kapcsán - piszok sok áramot vesz fel.
Ezt egy kis teljeítményű belső égésű vagy akár turboprop egyszerűen nem tudja ellátni árammal.
Ès azt elvezetheti bárki, aki fizikálisan alkalmatlan egy sugárhajtású gèpre.


Ha lövèszdandárhoz a jelentkezők fele kiesik fizikálisan, egèssègügyileg, mi a helyzet a pilótajelöltekkel.

Gondolom egy drónpilóta kèpzèse nagyságrendekkel olcsóbb mint egy vadászpilótáè.
Egyrészt pont a félig képzés a megfelelő megoldás erre.
Ettől még lehetnek tesiből felmentett drónpilótáink, de vagy tudunk egy konfliktus kirobbanásakor gépet szerezni a félig kész pilóták alá, vagy ha nem akkor repkednek drónnal. DE még mindig jobb, ha ott vannak tartalékban, mintha itt lennének a gépek, de nincs aki repüljön rajta.
 
  • Tetszik
Reactions: hunemperor

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 290
4 767
113
DE még mindig jobb, ha ott vannak tartalékban, mintha itt lennének a gépek, de nincs aki repüljön rajta.
De most nem az a problémánk, hogy vannak kiképzett pilóták, csak gép/repülési idő nincs hozzájuk rendelhető? Először nem a meglévő állomány alá kellene harci gépet adni, meg hozzá repülési óraszámot, mint tartalékba helyezni őket/kiképzővel reptetni ki tudja meddig, hátha egyszer lesz "rendes" gép is alájuk?
Egy másik topicban folyton az az indok a régi vasak modernizálására, hogy amíg ideér az új, meg beletanulnak, meg lesz elég az újhoz értő addig a régi nélkül letolt gatyával állunk. Itt lenne kiképzett pilóta, akinek csak gépet kell tolni a feneke alá, és nincs légierős "letolt gatya" állapot. Erre veszünk nekik valamit, hogy épphogy ne felejtsenek el repülni.
Drága a Gripen repült órája? Igen. Több Gripennel nagyobb esélyünk lenne bármilyen konfliktus esetén? Igen. Van állomány, tessék lehetőséget teremteni arra, hogy esküjükhöz híven szolgálhassák a haza védelmét. Most pont olyan helyzet van, amikor a képesség megléte fontosabb, mint a bekerülési költsége.
 
  • Tetszik
Reactions: hunemperor

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113
de ők már vettek L-39NG-t - mit kell azon egyengetni?
Inkább valami más rendszert, fegyvert vagy bizniszt akarunk rájuk sózni szerintem...Lölő üzemelteti majd a vietnámi autópályákat és kaszinókat! :D

Amúgy azt hallottam, hogy elég sok olyan vietnámi van most magas pozícióban, aki annó a '80-as években Magyarországon tanult, szóval van egyfajta pozitív attitűd felénk Vietnámban.
.
.
Ki tudja? A Tavaly februari bejelentes ota nem sok hir jött a temaban, lehet a ceg tulajdonosvaltasai miatt aggodtak a vietnamiak es kellett öket nyugtatni? Vagy eleve visszatancolni akarnak? Vagy minden rendben a szerzödessel, de Viktorek szeretnenek meg több gepet eladni nekik? Barmi lehet, de szerintem az L-39 biznisz volt az egyik tema, a hirben a sok egyeb egyuttmuködesi terulet mellett konkretan a hadiipar is nevesitve volt.
(Ettöl Lölöek mutyizhatnak több szaz kilometernyi kisvasutat Ho Si Minh-város es Saigon köze. :) )
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 304
43 541
113
.
.
Ki tudja? A Tavaly februari bejelentes ota nem sok hir jött a temaban, lehet a ceg tulajdonosvaltasai miatt aggodtak a vietnamiak es kellett öket nyugtatni? Vagy eleve visszatancolni akarnak? Vagy minden rendben a szerzödessel, de Viktorek szeretnenek meg több gepet eladni nekik? Barmi lehet, de szerintem az L-39 biznisz volt az egyik tema, a hirben a sok egyeb egyuttmuködesi terulet mellett konkretan a hadiipar is nevesitve volt.
(Ettöl Lölöek mutyizhatnak több szaz kilometernyi kisvasutat Ho Si Minh-város es Saigon köze. :) )
Vietnám is nagyon fegyverkezik, amióta Kína saját tavacskájának tartja a dél-kínai tengert.
Egyre inkább nyugati fegyvereket vesznek: pl. SPYDER kégvédelmi rendszert vettek nem rég.

Amúgy vietnámi gazdaság egyre jobban pörög: sok cég oda települ át Kínából, szóval lehet velük bizniszelni. Sok infrastruktúra kell nekik és a fél fejlődő világot beépítő Kínának történelmi és geopolitikai okokból nem osztanak lapot...