[HUN] Vadászgépek beszerzése

Orbán fontosnak tartotta kiemelni, hogy a jonvédségnek szükség esetén külföldön is tudnia kell érvényt szereznie az ország érdekeinek.
Mármint mi megtámadunk valakit? :confused:
Szerintem februárban véget ért az a korszak, hogy mindenből csak a szükséges minimumot vesszük.
Csak hogy a pénztárcánk is véget ér egy ponton - lásd. a rezsicsöknek is vége...
 
Ez , ha marad a svéd vonal és vâsárolunk is , akkor a következő van : Gripen "E" vagy modernizált "C" ( svédeknek van 2.szd.-nyi 0 km-es "C" sárkányuk) , krisss 07.05-én írta!
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and vasszekely
Ez nekünk milyen lehetőséget teremt a SAAB-bal?

"Fél-gombokért" átvehetjük a cseh gépeket, ha sokszor, sok szépet mondunk róla, hogy a SAAB referenciaként tudjon bennünket idézgetni. :oops:


Kb...

.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and krisss
Jaja!
A Pentagon most egyezett meg a Lockheeddel a következő 3 évre érvényes megrendelés számaiban.
375db-ot fognak rendelni.
Ebben csak az a szépséghiba, hogy a 2019-es kezdetű előző terminusban még 478db-ról szólt a megállapodás.
Szóval úgy sikerült elkezdeni csökkenteni a darabszámot, hogy még mindig nem sikerült a végleges, nagy példányszámú verziót összehozni.
....miközben már az utód is fejlesztés alatt, az NGAD képében
Az NGAD nem az F-22 váltótípusa lesz? Next Generation Air Dominance, ha jól emlékszem.
 
Az a "70km+" inkabb 50-60km es igen, szart sem er a magyar hatarrol lovoldozve (ha az erintetlen legvedelem miatt ongyilkossag berepulni tobbszaz kilometert, meg ugye elmeroggyant otlet lenne $50-100M gepeket kockaztatni $1M taurus helyett.)


Hat de, kurvara azzal kell szamolni, ez minden muveleti tervezes alapja. Feljebb leirtam egy kampany kezdetet, olvasd el.
Minden azzal kezdodik, hogy CM es BM csapasokkal felszamoljak a legvedelmet, radarhalozatot es a legibazisokat tonkreteszik - letrejon az air superiority. Na ekkortol lehet berepkedni mindenfelevel, amelyek felszamoljak a tovabbi, masodlagos ill. a kozben felbukkant unconventional fenyegeteseket is. (Es meg azutan is tutira maradnak random MANPADok.)

Írj már légyszíves egy számot, hogy szerinted mennyi Taurusra lenne szükségünk ahhoz, hogy elérjük az általad nagyon logikusan felvázolt célokat az egyik nagyobb déli szomszéd esetén. Köszi.
 
  • Tetszik
Reactions: efott1974
Hányszor szeretnéd még belinkelni ezt a 3 héttel ezelőtti cseh cikket? (Akinek ez a cikk új volt, az nem olvassa a fórumot és 3 hét lemaradása van az információáramlásban... ;))
 
Mármint mi megtámadunk valakit? :confused:

Csak hogy a pénztárcánk is véget ér egy ponton - lásd. a rezsicsöknek is vége...
Vadai elvtársnő, maga az?

Hmm, hirtelen nagyon sok minden értelmet nyert...

Először is nem lett volna "ingyen", másodszor a Svédek még 2035-ig üzemeltetik a Gripen-C-ket folyamatosan modernizálva azokat.
Mi rá érünk a 30-as évek elején gondolkodni az új gépekről - esélyes hogy a Tempest lesz a befutó, ahová iparilag is betudunk csatlakozni AERO által majd...
Mi azért sem ülünk fel az "F-35-ös vonatra", mert alapvetően nem bízik a kormány az amerikaiakban - legalábbis hosszútávon nem...

...csak hogy messze ne menjünk.
 
Először is nem lett volna "ingyen", másodszor a Svédek még 2035-ig üzemeltetik a Gripen-C-ket folyamatosan modernizálva azokat.
Mi rá érünk a 30-as évek elején gondolkodni az új gépekről - esélyes hogy a Tempest lesz a befutó, ahová iparilag is betudunk csatlakozni AERO által majd...
Mi azért sem ülünk fel az "F-35-ös vonatra", mert alapvetően nem bízik a kormány az amerikaiakban - legalábbis hosszútávon nem...
A Tempest csak álom. Emlékezzünk az Euro Fihter tervezésére, 1988-ban már nekiláttak, mikor is lett kész beázott szélvédővel?
 
A Tempest csak álom. Emlékezzünk az Euro Fihter tervezésére, 1988-ban már nekiláttak, mikor is lett kész beázott szélvédővel?
Annyibol mas, hogy ott eloszor kozos francia-nemet lo volt, majd a turosodas utan lett Eurofighter es Rafale.
Most a felesleges tizeves turoerlelest a britek megsporoltak es eleve sajatot akarnak, a svedekkel meg olaszokkal.
Kozben a maradek francia-nemet lo mar gyorsabban turosodik, a spanyol meg csak nez, hogy mi van....

Az erdekes az lesz, ha valoban ossze fog dolgozni a (brit-olasz-sved) Tempest a (japan) F-X programmal; az tenyleg sokat dobhat a Temptesten, milliardokat es hosszu eveket sporolhatnak a megosztott fejlesztesekkel.
 
Ebben a kérdésben teljes mértékben adom a gombokért filozófiád :D

"Gyanús" vagy, valamire készülsz !!!



"Fél-gombokért" átvehetjük a cseh gépeket, ha sokszor, sok szépet mondunk róla, hogy a SAAB referenciaként tudjon bennünket idézgetni. :oops:


Kb...

.

Sztem a cseh gépeket nem fogjuk átvenni. MG szerint a használt gépek több paraméterben is csak gyenge másolata 1 újnak. Sztem hiba lenne.

Az újak --semelyik, a Griffek sem-- mostanában nem lesznek 100 millió $ alatt, a használt (modernizált ??? ) meg nem nagyon lesz 30+ millió $ felett! ...vagy ha igen, akkor --szerintem-- "ne-kelljen".

Én: Egy új gép árából(100+ millió $/db) vennék kettőt (30+ millió $/db: fele/fele egy és kétszemélyest,) modernizált-használtat, a harmadik használt árának harmadából meg két használt/felújított Albatroszból(2-4 millió $) átépített drón-fegyverhordozó/távolsági/mélységi csapásmérő drónt.
A kétszemélyesek a drón-irányítós/-csapásmérős küldetésekhez kellene.
...a "maradékkal" kipótolnám a hazai drónfejlesztést/gyártást!!!

Ez utóbbi --Alba-kamikaze(csak-oda-út)-- küldetésben, "erre-olcsósítva" (kb. 1 milla, mindennel)- akár 1500 km-t is tudhat 300-1.200 kg közötti harci terheléssel!!!
Ha többen mennek és van valami alapnál nem több --gombokba kerülő-- őnvédelme-zavarása, akkor bármire is elég:

  1. híd,
  2. erőmű(atom-/"sima"-, bármilyen is: trafó-telep/-állomás),
  3. vasúti csomópont,
  4. kormányzati, hadműveleti vezetési pont,
  5. ...

...de egy ilyen képesség kiépítését messze nem nézem ki sem a múlt/jelen/közeljövő ""szakértőitől""(Pfff...), sem az alamizsnáért egyre mélyebbre hajoló politikai vezetéstől.

Tévedni akarok, tévedni akarok ez utóbbibakban, nagyot és gyorsaaan!!!


.