A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Első idézett mondat: Az rendben, hogy itt a MÁV, de magának a MÁV-nak nincs elegendő számú megfelelő 6 tengelyes pőrekocsija. Valahol láttam a számot, tizenvalahány van összesen.
Második idézett mondat: az ukrajnai háború kapcsán láttam páncélozott és felfegyverzett orosz katonavonatot. Szerintem békeidőben nem közlekedik menetrend szerint. :) A Bundeswehr-nek pedig saját vasúti kocsijai vannak.


Egy szó mint száz, visszatérve a nyitó hozzászólásomhoz, csak egyetlen teendő van itthon. Átnézni a vasúti szállítókapacitás lehetőségeit, és ha szükséges, venni kell a MÁV-nak nagy teherbírású 6 tengelyes kocsikat. Amit békeidőben használhatnak bármilyen egyéb szállításra. Ennyi az egész. Így lesz elég kocsi, és nem a Honvédségé, de szükséghelyzetben a Honvédség használja.

Nem tudom mi van a MÁV esetében, illetve a GYESEV esetében, 6 tengelyes kocsipark okán. De az biztos, hogy ilyen vagonokat a vasút nem dob ki pár év alatt, ha legyártatja és használja. Évtizedekig használ egy vasút társaság tehervagont, nem csak néhány évig. Márpedig a MÁV tuti hogy jelentős mennyiséggel rendelkezett és talán rendelkezik is, harckocsik szállítására alkalmas vagonokkal. Komplett szerelvények mozogtak egy időben néhány évtizede, MÁV színekben, még a rendszerváltást megelőzően. Katonai gyakorlatok alkalmával. Szovjet és magyar alakulatok szállítása zajlott így. Jómagam is több gyakorlatot megjártam, 30-40 vagonból állt egy, egy, szerelvény. Volt ami komplett harckocsi zászlóaljat vitt. Volt ott 6 tengelyes vagon bőven. A komolyabb vasútállomásokon VKP volt. ( Vasúti katonai parancsnokság ) Szombathelyen volt ilyen, egy őrnagy volt a pk. Többször találkoztam vele, mert mint szd pk helyettesítő tisztes, sokszor vittem a vagonszámokat leadni, mikor indultunk "háborúzni" a Bakonyba.
 
Nem tudom mi van a MÁV esetében, illetve a GYESEV esetében, 6 tengelyes kocsipark okán. De az biztos, hogy ilyen vagonokat a vasút nem dob ki pár év alatt, ha legyártatja és használja. Évtizedekig használ egy vasút társaság tehervagont, nem csak néhány évig. Márpedig a MÁV tuti hogy jelentős mennyiséggel rendelkezett és talán rendelkezik is, harckocsik szállítására alkalmas vagonokkal. Komplett szerelvények mozogtak egy időben néhány évtizede, MÁV színekben, még a rendszerváltást megelőzően. Katonai gyakorlatok alkalmával. Szovjet és magyar alakulatok szállítása zajlott így. Jómagam is több gyakorlatot megjártam, 30-40 vagonból állt egy, egy, szerelvény. Volt ami komplett harckocsi zászlóaljat vitt. Volt ott 6 tengelyes vagon bőven. A komolyabb vasútállomásokon VKP volt. ( Vasúti katonai parancsnokság ) Szombathelyen volt ilyen, egy őrnagy volt a pk. Többször találkoztam vele, mert mint szd pk helyettesítő tisztes, sokszor vittem a vagonszámokat leadni, mikor indultunk "háborúzni" a Bakonyba.
MÁV-nak nincs már ilyen vagonja mivel eladta a MÁV Cargot-t az ÖBB-nek és most rail cargo hungária néven fut nekik van ilyen.
 
  • Tetszik
Reactions: honved and Pogány
Nem tudom mi van a MÁV esetében, illetve a GYESEV esetében, 6 tengelyes kocsipark okán. De az biztos, hogy ilyen vagonokat a vasút nem dob ki pár év alatt, ha legyártatja és használja. Évtizedekig használ egy vasút társaság tehervagont, nem csak néhány évig. Márpedig a MÁV tuti hogy jelentős mennyiséggel rendelkezett és talán rendelkezik is, harckocsik szállítására alkalmas vagonokkal. Komplett szerelvények mozogtak egy időben néhány évtizede, MÁV színekben, még a rendszerváltást megelőzően. Katonai gyakorlatok alkalmával. Szovjet és magyar alakulatok szállítása zajlott így. Jómagam is több gyakorlatot megjártam, 30-40 vagonból állt egy, egy, szerelvény. Volt ami komplett harckocsi zászlóaljat vitt. Volt ott 6 tengelyes vagon bőven. A komolyabb vasútállomásokon VKP volt. ( Vasúti katonai parancsnokság ) Szombathelyen volt ilyen, egy őrnagy volt a pk. Többször találkoztam vele, mert mint szd pk helyettesítő tisztes, sokszor vittem a vagonszámokat leadni, mikor indultunk "háborúzni" a Bakonyba.
Való igaz, hogy régen egész hk dandárokat csoportosíthattak át vasúton. Egyet azonban nem szabad elfelejteni. A T-55 / 72 negyven tonna körüli súlyával felmehetett a négytengelyes kocsikra. Ilyenekből most is van sok. A Leo-2 / PzH a maga 58-63 tonna körüli súlyával már nem mehet fel azokra. Nekik kell a hattengelyes, vagy legalábbis megfelelő teherbírású vagon.
80-100 körüli darabszámú kellene belőlük, mert mégsem járja, hogy kölcsön vagonokon visszük a technikát. Bármikor visszakérhetik őket és akkor ráfáztunk ha épp szükség lenne rájuk.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Catles
Való igaz, hogy régen egész hk dandárokat csoportosíthattak át vasúton. Egyet azonban nem szabad elfelejteni. A T-55 / 72 negyven tonna körüli súlyával felmehetett a négytengelyes kocsikra. Ilyenekből most is van sok. A Leo-2 / PzH a maga 58-63 tonna körüli súlyával már nem mehet fel azokra. Nekik kell a hattengelyes, vagy legalábbis megfelelő teherbírású vagon.
80-100 körüli darabszámú kellene belőlük, mert mégsem járja, hogy kölcsön vagonokon visszük a technikát. Bármikor visszakérhetik őket és akkor ráfáztunk ha épp szükség lenne rájuk.

Szívességből van kölcsön?
Nem bérlik?
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
Nem tudom mi van a MÁV esetében, illetve a GYESEV esetében, 6 tengelyes kocsipark okán. De az biztos, hogy ilyen vagonokat a vasút nem dob ki pár év alatt, ha legyártatja és használja. Évtizedekig használ egy vasút társaság tehervagont, nem csak néhány évig. Márpedig a MÁV tuti hogy jelentős mennyiséggel rendelkezett és talán rendelkezik is, harckocsik szállítására alkalmas vagonokkal. Komplett szerelvények mozogtak egy időben néhány évtizede, MÁV színekben, még a rendszerváltást megelőzően. Katonai gyakorlatok alkalmával. Szovjet és magyar alakulatok szállítása zajlott így. Jómagam is több gyakorlatot megjártam, 30-40 vagonból állt egy, egy, szerelvény. Volt ami komplett harckocsi zászlóaljat vitt. Volt ott 6 tengelyes vagon bőven. A komolyabb vasútállomásokon VKP volt. ( Vasúti katonai parancsnokság ) Szombathelyen volt ilyen, egy őrnagy volt a pk. Többször találkoztam vele, mert mint szd pk helyettesítő tisztes, sokszor vittem a vagonszámokat leadni, mikor indultunk "háborúzni" a Bakonyba.


Múltkor amikor mentek le a Bakonyba, Deutsche Bahn kölcsön kocsikkal vitték a Leókat
 
Szerintem meg még levegőt sem veszünk...!
Attól hogy minket nem tájékoztatnak semmiről, attól még folynak a tárgyalások. Minden cuccra 2-5 éves városlisták vannak. Szóval az sem olyan gáz a ha épp nincs sok pénz erre, mert évekig nem kell fizetni semmit - max. valamilyen "foglalót", "beugrót".

Pl. az RM azt mondja, hogy szeptemberig meg lesz a Skyranger szerződés Magyarországgal. Ősszel több bejelentés várható szerintem.
Május elment a kormányalakítással, júniusban kezdődhetett az érdemi munka HM-nél, július-augusztus meg nyaralás és uborka szezon van. Ősszel jönnek az első hírek, "eredmények" - Skyrangert és a HX3 löveg megrendelése elég biztosra vehető az évvégéig.
 
Attól hogy minket nem tájékoztatnak semmiről, attól még folynak a tárgyalások. Minden cuccra 2-5 éves városlisták vannak. Szóval az sem olyan gáz a ha épp nincs sok pénz erre, mert évekig nem kell fizetni semmit - max. valamilyen "foglalót", "beugrót".

Pl. az RM azt mondja, hogy szeptemberig meg lesz a Skyranger szerződés Magyarországgal. Ősszel több bejelentés várható szerintem.
Május elment a kormányalakítással, júniusban kezdődhetett az érdemi munka HM-nél, július-augusztus meg nyaralás és uborka szezon van. Ősszel jönnek az első hírek, "eredmények" - Skyrangert és a HX3 löveg megrendelése elég biztosra vehető az évvégéig.
Szerintem meg most az EU-s pénzekre várnak,azért van most kuss !Ha azok bejönnének akkor gyorsulnának fel a dolgok...!
 
Való igaz, hogy régen egész hk dandárokat csoportosíthattak át vasúton. Egyet azonban nem szabad elfelejteni. A T-55 / 72 negyven tonna körüli súlyával felmehetett a négytengelyes kocsikra. Ilyenekből most is van sok. A Leo-2 / PzH a maga 58-63 tonna körüli súlyával már nem mehet fel azokra. Nekik kell a hattengelyes, vagy legalábbis megfelelő teherbírású vagon.
80-100 körüli darabszámú kellene belőlük, mert mégsem járja, hogy kölcsön vagonokon visszük a technikát. Bármikor visszakérhetik őket és akkor ráfáztunk ha épp szükség lenne rájuk.
Szinte biztosan nem szívesség.
 
  • Tetszik
Reactions: beat and Catles
MG szerint nem veszünk használt cuccot - eddig a csak a kiképzésre használt A4-esek a kivételek.
Szerintem bejelentkezünk egy újabb adag A7-re vagy "A8"-ra a KMW-nél - 2026-os szállítást tudnak vállalni most éppen.
Es te ezt a datumot megint mi alapjan deklaralod...? :rolleyes:
 
Első idézett mondat: Az rendben, hogy itt a MÁV, de magának a MÁV-nak nincs elegendő számú megfelelő 6 tengelyes pőrekocsija. Valahol láttam a számot, tizenvalahány van összesen.
Második idézett mondat: az ukrajnai háború kapcsán láttam páncélozott és felfegyverzett orosz katonavonatot. Szerintem békeidőben nem közlekedik menetrend szerint. :) A Bundeswehr-nek pedig saját vasúti kocsijai vannak.


Egy szó mint száz, visszatérve a nyitó hozzászólásomhoz, csak egyetlen teendő van itthon. Átnézni a vasúti szállítókapacitás lehetőségeit, és ha szükséges, venni kell a MÁV-nak nagy teherbírású 6 tengelyes kocsikat. Amit békeidőben használhatnak bármilyen egyéb szállításra. Ennyi az egész. Így lesz elég kocsi, és nem a Honvédségé, de szükséghelyzetben a Honvédség használja.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: beat