Megszorítások része: HX3*2/3 = HX2Miért HX2-est rendeltünk HX3 helyett?
Gondolom rövidebb csővel is készül minden is.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Megszorítások része: HX3*2/3 = HX2Miért HX2-est rendeltünk HX3 helyett?
Van, csak az nem mindegy milyen. Jóval korábban emlegettük itt, hogy a Leo-2-eseket csak a 6 tengelyes SAMMP bírja el. Ha nem ilyenek vannak, akkor nem jó a célra. Márpedig amikor BTR-eket, teherautókat szállítanak, akkor szinte mindig 4 tengelyes kocsikon teszik. Sőt, volt korábban egy tudósítás, amikor gyakorlatra vitték a Leo-kat, DB-tól kölcsönzött német vasúti kocsikon.https://www.google.com/maps/place/Magyar+Honvédség+Anyagellátó+Raktárbázis/@47.501267,19.1957412,126m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x0:0x5fb7e9f56d11c8bb!8m2!3d47.501925!4d19.1908446 a honvédségnek vanna saját vasuti kocsijai nem csak a vasúttársaságoktól bérelhető. Ez a központ Arb telephely de van több is és van valahol ahol speckoba tárolják a vasuti szerelvényeket kocsikat mozdonyok is vanna talán... azt ne kérdezd hogy hol nagy leltár kellene hogy az ember összeszedje
A T-72-es javításközi üzemideje 12 ezer km-re vonatkozott. Talán a Leo-nak sem sokkal több, 15 körül van. Tehát ha Tatáról átmennek lábon Debrecenbe, vagy mondjuk az ukrán határ környékére, akkor 5-600 km-t már le is vonhatunk belőle. Nem éri meg, nem erre van kitalálva a hk. Szükség esetén természetesen bárhová elmehetnek lábon, de ha lehet nem teszik, hogy ne kopjon az üzemidő.Lábon is elmennek bárhová az országba, nem vagyunk egy Franciaország.
Ezek a HX2esek a Leopardokhoz 2019ben megrendelt logisztikai járművek.....Megszorítások része: HX3*2/3 = HX2
Gondolom rövidebb csővel is készül minden is.
Békeidőben.Van, csak az nem mindegy milyen. Jóval korábban emlegettük itt, hogy a Leo-2-eseket csak a 6 tengelyes SAMMP bírja el. Ha nem ilyenek vannak, akkor nem jó a célra. Márpedig amikor BTR-eket, teherautókat szállítanak, akkor szinte mindig 4 tengelyes kocsikon teszik. Sőt, volt korábban egy tudósítás, amikor gyakorlatra vitték a Leo-kat, DB-tól kölcsönzött német vasúti kocsikon.
A T-72-es javításközi üzemideje 12 ezer km-re vonatkozott. Talán a Leo-nak sem sokkal több, 15 körül van. Tehát ha Tatáról átmennek lábon Debrecenbe, vagy mondjuk az ukrán határ környékére, akkor 5-600 km-t már le is vonhatunk belőle. Nem éri meg, nem erre van kitalálva a hk. Szükség esetén természetesen bárhová elmehetnek lábon, de ha lehet nem teszik, hogy ne kopjon az üzemidő.
Mert a HX3ast tavaly mutatták be, a teherautókat meg 2018/19ben rendeltük. A HX3at meg 2024ben kezdik(kezdjük??) gyártani....Miért HX2-est rendeltünk HX3 helyett?
RGS és SGS is elviszi a leot is. egyébként nem csak a honvédség és máv minden hazai vasutikocsi MH irányítás alá kerülne készenlét fokozása esetéén még a hazánkba tartozkodó külföldi tulajdonúak is...Van, csak az nem mindegy milyen. Jóval korábban emlegettük itt, hogy a Leo-2-eseket csak a 6 tengelyes SAMMP bírja el. Ha nem ilyenek vannak, akkor nem jó a célra. Márpedig amikor BTR-eket, teherautókat szállítanak, akkor szinte mindig 4 tengelyes kocsikon teszik. Sőt, volt korábban egy tudósítás, amikor gyakorlatra vitték a Leo-kat, DB-tól kölcsönzött német vasúti kocsikon.
A T-72-es javításközi üzemideje 12 ezer km-re vonatkozott. Talán a Leo-nak sem sokkal több, 15 körül van. Tehát ha Tatáról átmennek lábon Debrecenbe, vagy mondjuk az ukrán határ környékére, akkor 5-600 km-t már le is vonhatunk belőle. Nem éri meg, nem erre van kitalálva a hk. Szükség esetén természetesen bárhová elmehetnek lábon, de ha lehet nem teszik, hogy ne kopjon az üzemidő.
A sok a radarokra, NASAMSra vonatkozott, nem overall.jah , 213 kb semmi... lengyeleknek most direkt megnéztem , van vagy 7-8 ezer katonai kamionjuk ...
Abban az esetben sok, ha hordozó platformként vesszük (szerintem @kamm erre gondolt). Ha sima logisztikai járműnek akkor a MH szintjén kevés.
Furcsa. Elmagyaráznád?Sajnos nekem is fáj az igazság.. A 2% mára 1% lett EUR-ban számolva...
Budapestvárosszerkezetileg egyszerüen alkalmatlanok a kárpátmedencei város a direkt városiharcba az önvédelemre a siker reményébe. mind1 hgy szét van e lőve vagy sem. hozz nekem egy várost és rámutatok a gyenge csonkolható pontjaira.
What.Sajnos nekem is fáj az igazság.. A 2% mára 1% lett EUR-ban számolva...
https://www.google.com/maps/place/Magyar+Honvédség+Anyagellátó+Raktárbázis/@47.501267,19.1957412,126m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x0:0x5fb7e9f56d11c8bb!8m2!3d47.501925!4d19.1908446 a honvédségnek vanna saját vasuti kocsijai nem csak a vasúttársaságoktól bérelhető. Ez a központ Arb telephely de van több is és van valahol ahol speckoba tárolják a vasuti szerelvényeket kocsikat mozdonyok is vanna talán... azt ne kérdezd hogy hol nagy leltár kellene hogy az ember összeszedje
Van, csak az nem mindegy milyen. Jóval korábban emlegettük itt, hogy a Leo-2-eseket csak a 6 tengelyes SAMMP bírja el. Ha nem ilyenek vannak, akkor nem jó a célra. Márpedig amikor BTR-eket, teherautókat szállítanak, akkor szinte mindig 4 tengelyes kocsikon teszik. Sőt, volt korábban egy tudósítás, amikor gyakorlatra vitték a Leo-kat, DB-tól kölcsönzött német vasúti kocsikon.
A T-72-es javításközi üzemideje 12 ezer km-re vonatkozott. Talán a Leo-nak sem sokkal több, 15 körül van. Tehát ha Tatáról átmennek lábon Debrecenbe, vagy mondjuk az ukrán határ környékére, akkor 5-600 km-t már le is vonhatunk belőle. Nem éri meg, nem erre van kitalálva a hk. Szükség esetén természetesen bárhová elmehetnek lábon, de ha lehet nem teszik, hogy ne kopjon az üzemidő.
az hogy sima az elég tág fogalom. nincs speciális harckocsiszálító kocsi olyan van ami elbírja a harckocsit. nincs se külön tervezve vagy gyártva sehol a világon. annyi van hogy hadihasználatra alkalmasabb az a fajta vasuti kocsi amelyiknek van lehajtható elem a két végén. így könnyebb a bevagonírozás. meg bírja a sűlyt. (ami súly civil ipari szállításnál is szükséges (betonelemek acél elemek stb)Szerintem azok sima MÁV vagonok.
az hogy sima az elég tág fogalom. nincs speciális harckocsiszálító kocsi olyan van ami elbírja a harckocsit. nincs se külön tervezve vagy gyártva sehol a világon.
mert a vasút automatikusan a sereg alá kerül ahogy a posta is készenlét fokozása esetén. nem kell bérelnie mert a seregé lessz.Sima pőrekocsik. 6 tengelyes is lehet, bár én ennyire nem néztem meg őket. Nincs szüksége a Honvédségnek önálló vasúti kapacitásra, mikor itt a Máv. Amúgy is bérelni kell szállításkor mindent, ha az vasúton megy. Mozdony is kell, arra meg szakképzett kezelők. Még sehol nem láttam hogy a Honvédség vasutas képességet fejlesztett volna ki.
mert a vasút automatikusan a sereg alá kerül ahogy a posta is készenlét fokozása esetén.
kell nem kell van (a nyakán maradt és nem adták el.) de használva is van mert nem kell kuncsorogni meg bérelgetni állandóan.Leírtad a lényeget. Akkor mi a fenének kellene a Honvédségnek saját vasutas képesség. Szerintem lépjük át a témát.
Első idézett mondat: Az rendben, hogy itt a MÁV, de magának a MÁV-nak nincs elegendő számú megfelelő 6 tengelyes pőrekocsija. Valahol láttam a számot, tizenvalahány van összesen.Nincs szüksége a Honvédségnek önálló vasúti kapacitásra, mikor itt a Máv. Még sehol nem láttam hogy a Honvédség vasutas képességet fejlesztett volna ki.
Egy szó mint száz, visszatérve a nyitó hozzászólásomhoz, csak egyetlen teendő van itthon. Átnézni a vasúti szállítókapacitás lehetőségeit, és ha szükséges, venni kell a MÁV-nak nagy teherbírású 6 tengelyes kocsikat. Amit békeidőben használhatnak bármilyen egyéb szállításra. Ennyi az egész. Így lesz elég kocsi, és nem a Honvédségé, de szükséghelyzetben a Honvédség használja.Leírtad a lényeget. Akkor mi a fenének kellene a Honvédségnek saját vasutas képesség. Szerintem lépjük át a témát.
Amúgy a világban vannak 4 tengelyes kocsik is amik elbírják mondjuk az M1-et:És itt el is jutottunk ahhoz a ponthoz, amit már régen fel akartam vetni.
Ha a tatai dandár elhagyja a laktanyát, és mondjuk dandárszinten az Alföldre akarják telepíteni őket, ahhoz komoly szállítókapacitás kell. Ha vasúton viszik akkor legalább 44 darab nagy teherbírású SAMMP tehervagon (6 tengelyes. Jelenleg nincs ennyi a MÁV-nak...), ha közúton viszik akkor pedig 44 vagy még több hk szállító tréler. Plusz a 24 db PzH -2000-nek. Lynx-eknek elég a 4 tengelyes vagon, de közútra nekik is olyan tréler kell minimum, mint ami elbírt egy T-72-est. 68, de inkább 80 db SAMMP vagon. Zajlik ezek beszerzése? Én nem hallottam róla. A közúti trélerből 2 fajta volt tesztelés alatt a tatiaknál, de hogy rendeltek-e valamelyikből nagyobb mennyiséget arról nem hallottam.
Szóval ezek nélkül a fontos kiegészítő járművek nélkül lesz egy nehéz dandárunk, ami normális időintervallumon belül sehova sem telepíthető. Majd kérvényezni kell az ellenségnél, hogy egyből Tata környékén támadjanak ha lehet...
Remélem csak azért hallgatják el az ilyen beszerzéseket, mert ez "csak unalmas" logisztika, nem érdekelheti a közvéleményt. Valójában nagyon fontos.