A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 172
10 612
113
Sima pőrekocsik. 6 tengelyes is lehet, bár én ennyire nem néztem meg őket. Nincs szüksége a Honvédségnek önálló vasúti kapacitásra, mikor itt a Máv. Amúgy is bérelni kell szállításkor mindent, ha az vasúton megy. Mozdony is kell, arra meg szakképzett kezelők. Még sehol nem láttam hogy a Honvédség vasutas képességet fejlesztett volna ki. :)
Akarod mondani Rail Cargo Hungaria.
5f223a43495fa570689094.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: honved

alter ego

Well-Known Member
2022. március 22.
606
1 690
93
Lassan átmegyek én is ultra negatívba.
4 hónapja voltak a választások, azóta hogy nem lehetett elintézni legalább pár tízezer málha, sisak meg optika beszerzését…
Persze a béremelés nagyon kellett, az egy nagyon jó lépés volt, örültünk is neki, de azért valóban GYORSÍTSUNK is, mert pl a lengyelek lassan űrflottát fognak építeni, míg nekünk pl sisakból sincs elég…
Megint mondom, hogy leálltak a beszerzések. Duma van, tett nincs. They talk the walk, but don't walk the talk.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 373
19 754
113
Első idézett mondat: Az rendben, hogy itt a MÁV, de magának a MÁV-nak nincs elegendő számú megfelelő 6 tengelyes pőrekocsija. Valahol láttam a számot, tizenvalahány van összesen.
Második idézett mondat: az ukrajnai háború kapcsán láttam páncélozott és felfegyverzett orosz katonavonatot. Szerintem békeidőben nem közlekedik menetrend szerint. :) A Bundeswehr-nek pedig saját vasúti kocsijai vannak.


Egy szó mint száz, visszatérve a nyitó hozzászólásomhoz, csak egyetlen teendő van itthon. Átnézni a vasúti szállítókapacitás lehetőségeit, és ha szükséges, venni kell a MÁV-nak nagy teherbírású 6 tengelyes kocsikat. Amit békeidőben használhatnak bármilyen egyéb szállításra. Ennyi az egész. Így lesz elég kocsi, és nem a Honvédségé, de szükséghelyzetben a Honvédség használja.

Nem tudom mi van a MÁV esetében, illetve a GYESEV esetében, 6 tengelyes kocsipark okán. De az biztos, hogy ilyen vagonokat a vasút nem dob ki pár év alatt, ha legyártatja és használja. Évtizedekig használ egy vasút társaság tehervagont, nem csak néhány évig. Márpedig a MÁV tuti hogy jelentős mennyiséggel rendelkezett és talán rendelkezik is, harckocsik szállítására alkalmas vagonokkal. Komplett szerelvények mozogtak egy időben néhány évtizede, MÁV színekben, még a rendszerváltást megelőzően. Katonai gyakorlatok alkalmával. Szovjet és magyar alakulatok szállítása zajlott így. Jómagam is több gyakorlatot megjártam, 30-40 vagonból állt egy, egy, szerelvény. Volt ami komplett harckocsi zászlóaljat vitt. Volt ott 6 tengelyes vagon bőven. A komolyabb vasútállomásokon VKP volt. ( Vasúti katonai parancsnokság ) Szombathelyen volt ilyen, egy őrnagy volt a pk. Többször találkoztam vele, mert mint szd pk helyettesítő tisztes, sokszor vittem a vagonszámokat leadni, mikor indultunk "háborúzni" a Bakonyba.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 247
34 789
113
Nem tudom mi van a MÁV esetében, illetve a GYESEV esetében, 6 tengelyes kocsipark okán. De az biztos, hogy ilyen vagonokat a vasút nem dob ki pár év alatt, ha legyártatja és használja. Évtizedekig használ egy vasút társaság tehervagont, nem csak néhány évig. Márpedig a MÁV tuti hogy jelentős mennyiséggel rendelkezett és talán rendelkezik is, harckocsik szállítására alkalmas vagonokkal. Komplett szerelvények mozogtak egy időben néhány évtizede, MÁV színekben, még a rendszerváltást megelőzően. Katonai gyakorlatok alkalmával. Szovjet és magyar alakulatok szállítása zajlott így. Jómagam is több gyakorlatot megjártam, 30-40 vagonból állt egy, egy, szerelvény. Volt ami komplett harckocsi zászlóaljat vitt. Volt ott 6 tengelyes vagon bőven. A komolyabb vasútállomásokon VKP volt. ( Vasúti katonai parancsnokság ) Szombathelyen volt ilyen, egy őrnagy volt a pk. Többször találkoztam vele, mert mint szd pk helyettesítő tisztes, sokszor vittem a vagonszámokat leadni, mikor indultunk "háborúzni" a Bakonyba.
MÁV-nak nincs már ilyen vagonja mivel eladta a MÁV Cargot-t az ÖBB-nek és most rail cargo hungária néven fut nekik van ilyen.
 
  • Tetszik
Reactions: honved and Pogány

beat

Well-Known Member
2012. január 25.
1 085
2 630
113
Nem tudom mi van a MÁV esetében, illetve a GYESEV esetében, 6 tengelyes kocsipark okán. De az biztos, hogy ilyen vagonokat a vasút nem dob ki pár év alatt, ha legyártatja és használja. Évtizedekig használ egy vasút társaság tehervagont, nem csak néhány évig. Márpedig a MÁV tuti hogy jelentős mennyiséggel rendelkezett és talán rendelkezik is, harckocsik szállítására alkalmas vagonokkal. Komplett szerelvények mozogtak egy időben néhány évtizede, MÁV színekben, még a rendszerváltást megelőzően. Katonai gyakorlatok alkalmával. Szovjet és magyar alakulatok szállítása zajlott így. Jómagam is több gyakorlatot megjártam, 30-40 vagonból állt egy, egy, szerelvény. Volt ami komplett harckocsi zászlóaljat vitt. Volt ott 6 tengelyes vagon bőven. A komolyabb vasútállomásokon VKP volt. ( Vasúti katonai parancsnokság ) Szombathelyen volt ilyen, egy őrnagy volt a pk. Többször találkoztam vele, mert mint szd pk helyettesítő tisztes, sokszor vittem a vagonszámokat leadni, mikor indultunk "háborúzni" a Bakonyba.
Való igaz, hogy régen egész hk dandárokat csoportosíthattak át vasúton. Egyet azonban nem szabad elfelejteni. A T-55 / 72 negyven tonna körüli súlyával felmehetett a négytengelyes kocsikra. Ilyenekből most is van sok. A Leo-2 / PzH a maga 58-63 tonna körüli súlyával már nem mehet fel azokra. Nekik kell a hattengelyes, vagy legalábbis megfelelő teherbírású vagon.
80-100 körüli darabszámú kellene belőlük, mert mégsem járja, hogy kölcsön vagonokon visszük a technikát. Bármikor visszakérhetik őket és akkor ráfáztunk ha épp szükség lenne rájuk.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Catles

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 708
12 190
113
Való igaz, hogy régen egész hk dandárokat csoportosíthattak át vasúton. Egyet azonban nem szabad elfelejteni. A T-55 / 72 negyven tonna körüli súlyával felmehetett a négytengelyes kocsikra. Ilyenekből most is van sok. A Leo-2 / PzH a maga 58-63 tonna körüli súlyával már nem mehet fel azokra. Nekik kell a hattengelyes, vagy legalábbis megfelelő teherbírású vagon.
80-100 körüli darabszámú kellene belőlük, mert mégsem járja, hogy kölcsön vagonokon visszük a technikát. Bármikor visszakérhetik őket és akkor ráfáztunk ha épp szükség lenne rájuk.

Szívességből van kölcsön?
Nem bérlik?
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 863
6 049
113
Nem tudom mi van a MÁV esetében, illetve a GYESEV esetében, 6 tengelyes kocsipark okán. De az biztos, hogy ilyen vagonokat a vasút nem dob ki pár év alatt, ha legyártatja és használja. Évtizedekig használ egy vasút társaság tehervagont, nem csak néhány évig. Márpedig a MÁV tuti hogy jelentős mennyiséggel rendelkezett és talán rendelkezik is, harckocsik szállítására alkalmas vagonokkal. Komplett szerelvények mozogtak egy időben néhány évtizede, MÁV színekben, még a rendszerváltást megelőzően. Katonai gyakorlatok alkalmával. Szovjet és magyar alakulatok szállítása zajlott így. Jómagam is több gyakorlatot megjártam, 30-40 vagonból állt egy, egy, szerelvény. Volt ami komplett harckocsi zászlóaljat vitt. Volt ott 6 tengelyes vagon bőven. A komolyabb vasútállomásokon VKP volt. ( Vasúti katonai parancsnokság ) Szombathelyen volt ilyen, egy őrnagy volt a pk. Többször találkoztam vele, mert mint szd pk helyettesítő tisztes, sokszor vittem a vagonszámokat leadni, mikor indultunk "háborúzni" a Bakonyba.


Múltkor amikor mentek le a Bakonyba, Deutsche Bahn kölcsön kocsikkal vitték a Leókat
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 508
41 785
113
Szerintem meg még levegőt sem veszünk...!
Attól hogy minket nem tájékoztatnak semmiről, attól még folynak a tárgyalások. Minden cuccra 2-5 éves városlisták vannak. Szóval az sem olyan gáz a ha épp nincs sok pénz erre, mert évekig nem kell fizetni semmit - max. valamilyen "foglalót", "beugrót".

Pl. az RM azt mondja, hogy szeptemberig meg lesz a Skyranger szerződés Magyarországgal. Ősszel több bejelentés várható szerintem.
Május elment a kormányalakítással, júniusban kezdődhetett az érdemi munka HM-nél, július-augusztus meg nyaralás és uborka szezon van. Ősszel jönnek az első hírek, "eredmények" - Skyrangert és a HX3 löveg megrendelése elég biztosra vehető az évvégéig.
 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 981
5 302
113
Attól hogy minket nem tájékoztatnak semmiről, attól még folynak a tárgyalások. Minden cuccra 2-5 éves városlisták vannak. Szóval az sem olyan gáz a ha épp nincs sok pénz erre, mert évekig nem kell fizetni semmit - max. valamilyen "foglalót", "beugrót".

Pl. az RM azt mondja, hogy szeptemberig meg lesz a Skyranger szerződés Magyarországgal. Ősszel több bejelentés várható szerintem.
Május elment a kormányalakítással, júniusban kezdődhetett az érdemi munka HM-nél, július-augusztus meg nyaralás és uborka szezon van. Ősszel jönnek az első hírek, "eredmények" - Skyrangert és a HX3 löveg megrendelése elég biztosra vehető az évvégéig.
Szerintem meg most az EU-s pénzekre várnak,azért van most kuss !Ha azok bejönnének akkor gyorsulnának fel a dolgok...!
 
K

kamm

Guest
Való igaz, hogy régen egész hk dandárokat csoportosíthattak át vasúton. Egyet azonban nem szabad elfelejteni. A T-55 / 72 negyven tonna körüli súlyával felmehetett a négytengelyes kocsikra. Ilyenekből most is van sok. A Leo-2 / PzH a maga 58-63 tonna körüli súlyával már nem mehet fel azokra. Nekik kell a hattengelyes, vagy legalábbis megfelelő teherbírású vagon.
80-100 körüli darabszámú kellene belőlük, mert mégsem járja, hogy kölcsön vagonokon visszük a technikát. Bármikor visszakérhetik őket és akkor ráfáztunk ha épp szükség lenne rájuk.
Szinte biztosan nem szívesség.
 
  • Tetszik
Reactions: beat and Catles
K

kamm

Guest
MG szerint nem veszünk használt cuccot - eddig a csak a kiképzésre használt A4-esek a kivételek.
Szerintem bejelentkezünk egy újabb adag A7-re vagy "A8"-ra a KMW-nél - 2026-os szállítást tudnak vállalni most éppen.
Es te ezt a datumot megint mi alapjan deklaralod...? :rolleyes: