Ágyú:
Merkava I+II: 105 mm-s angol L7-es ágyú másolata.
Merkava III: 120 mm-s MG251 saját fejlesztésú ágyú az német L44-alapján, nem licenc köteles termék!
Merkava IV: 120 mm-s MG253, elődje továbbfejlesztése.
Motor és váltó:
Merkava I: Continental AVDS 1790 (USA) léghűtéses dízel, Allison (USA) 2+1 fokozatú automata váltó
Merkava II: Continental AVDS 1790 (USA) léghűtéses dízel, Renk (német) 4+4 fokozatú váltó
Merkava III: Continental AVDS 1790 (USA) léghűtéses dízel, Renk (német) 4+4 fokozatú váltó
Merkava IV: GD883 (MTU883 USA+Német) vízhűtéses dízel, Renk (német) 5+2 fokozatú váltó
A harckocsinak a váza, a páncélzata, az érzékelői, későbbi típusoknál a stabilizátos és az ágyú is saját fejlesztés.
Külső beszállítótól jön a motor és a váltó, a tűzűlló Nomex bélés az USA-ből, a rádiót szintén az USA-ból veszik, Motorola gyártmány, a IV-s verziónál a lánctalp Catterpillar fejlesztés.
Vannak külsős beszállítók , de csak minimális mennyiségben. Elég szép eredmény ez egy 5 milliós országtól.
A svédek a Gripenbe százszor több külföldi alkatrészt használnak fel, kb. a sárkányszerkezett svéd, Kamm mégse kritizálja.
Szertenénk mi olyan ipart ami össze tud rakni egy Gripent vagy egy Merkavát....