Amúgy az 55-ös egyáltalán nem vészes ergonómiailag szovjet mértékkel mérve.Stefan Kotsch három típussal is harckocsizott, a T-55-ös, a T-72-es, és a Leó 1-es is, és meglepő módon a Leó 1-es is ugyanolyan rossz ergonómiájú volt, mint a T-55-ös.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Amúgy az 55-ös egyáltalán nem vészes ergonómiailag szovjet mértékkel mérve.Stefan Kotsch három típussal is harckocsizott, a T-55-ös, a T-72-es, és a Leó 1-es is, és meglepő módon a Leó 1-es is ugyanolyan rossz ergonómiájú volt, mint a T-55-ös.
Amúgy az 55-ös egyáltalán nem vészes ergonómiailag szovjet mértékkel mérve.
Oh please. Izrael "harckocsigyártása" kb. arról szólt, hogy kisüzemi módszerekkel beheggeszgettek találomra nagyobb ágyút meg ERA-t a meglévő, elavulófélben lévő harckocsikra. A Merkava kizárólag azért jött létre, mert fegyverembargótól tartottak, nem kaptak Chieftaint, így kb. egy pajtában összeheggesztettek egy nagy dobozt, beledobták ami éppen volt - régi amerikai motort, angol majd német ágyút, és az egészet elvitte egy primitív Horstmann felfüggesztést, mert a brit harckocsikon az volt és azt ismerték. És azóta is ezt gyártják lényegében kisipari módszerekkel, az elrendezése is azért olyan, amilyen, mert izraelnek nincs számottevő nehézipara.
Az orosz és a nyugati értékek szeint is kb mindent átlőttek az oroszok már nagy távolságból is a 3BM4-el is, nemhogy a 3BM6-al. Egész egyszerűen a homogén páncél a 60-as évek közepétől már nem volt akadály. Tök mind1, hogy 200mm vagy csak 70 vastag volt a páncél. És ez csak a 115-ös ágyú, 66-ban jött a 125-ös a T-64-el ha jól emlékszem és 69-ben (???) a T-64A ami már valóban használható harckocsi volt. Egész egyszerűen a gyakorlatban, mind1, hogy M60 vagy Leopard 1 ugyanolyan védtelen harckocsi volt mind a kettő. Autóskártyázásnál előnyt jelentett az M60 vastagabb páncélja, de a gyakorlatban pont annyit ért mint a 70mm-es.
Stefan Kotsch három típussal is harckocsizott, a T-55-ös, a T-72-es, és a Leó 1-es is, és meglepő módon a Leó 1-es is ugyanolyan rossz ergonómiájú volt, mint a T-55-ös.
Ha látogatnád más típusok topicjait, láthattad, hogy miket posztoltam az AMX-ről, a Patton-ről, és a Chief-ről is, posztaltam, hogy szórakoztak távbelövő géppuskával, és az eddigiek alapján úgy néz ki, hogy csak 1971 után kapott minden harckocsi értékelhető műszerezettséget, addig túl sok világháborús elemük volt.
És a Hunter-Killer képességet árnyalja a használható lőszerek kérdese, ami harckocsit csak 1 km-en lehet beütni, nem pedig az elvárt 2 - 2,5 km-en, az gyenge teljesítmény.
Ezt már egy másik topicban, 4-en, FIP, én, te, és dudi körbefutottuk, hogy a Metyisz-M eltalálja a Leclerc-et, ott az üzemanyagtartály, az megvédi mind a gépet, meg a bennük ülőket, a Leopárd 2-es meg ott Jemenben megint darabjaira szakadt volna, nem lehet mindent a hülye alkalmazókra fogni.
Meg azért az sincs rendjén, hogy a Leclerc-ben a lőszer az autotöltővel a torony egész széltét elfoglalja, addig a Leóban a Pk mögé nem tesznek lőszereket, csak más ballasztot.
Kurávra nem! Abból a találat esélye jön ki, nem a kilövésé! Óriási különbség van a kettő között amennyiben nem egy szar Leopárdban ülsz!
A Britek számára túlságosan drága volt az Alu Chieftain / Shir 2 kategóriájú gép, de a Stillbrew-féle lebutított pótpáncélozás is elviselte a 115-ösöket és még a 125-ös kumulatívot is, csak a nyíllövedéket már nem.
édes faszom....szerinted a Leopard teknő frontjában krepp papír van? Eláruljak egy titkot...nem, nem az van, hanem NERA páncél van, ami igencsak hatékony a HEAT lövedékek ellen...
Leopard 2 topikba bekerült egy M1-hez hasonló orrba rakott üzemanyagtartályos Leo páncél koncepció...a németek tesztelték, de elvetették....az okára sem olyan nehéz ám rájönni...ugyanis csökkentette az orrba építhető NERA blokk méretét
Hát a repeszálló forgó dobtár öntömítő üzemanyag tartállyal körbe véve, vs. padlóra fektetetem a lőszert csövekben között én látok némi különbséget műszaki ígényesség terén. Ugyan ott hordja a tartalék lőszert, csak nem annyit és nem ugyan úgy. A hogyan a nagyon fontos különbség!ez megint mellébeszélés...a Leclerc ugyanott hordja a tartalék lőszerét ahol a Leopard...koncepcionálisan semmi különbség nincsen
de gyanítom, hogy a sok rizsa mellett nem véletlenül nem rakod be ide a Tradoc számait....segítek: a T-62 first hit probability-je 1500 méteren 50% volt, a kill chance meg 45%...na ebből egyszerű osztással kijön, hogy találat esetén 90% a kilövés valószínűsége
a nagy angol páncél fejlesztésről meg csak annyit, hogy miközben jól vállon veregették magukat, hogy milyen faszát fejlesztettek, aztán amikor 1976-ban elvitték a 3 nemzeti ágyú és lőszer tesztelésre kurvára megleődtek, hogy a német 120mm-es DM13-as 6km-ről átlőtte!
Lásd fentebb!miközben az L2AV védelmi követelménye az volt, hogy 1500 méterről álljon ellen a 120mm-es DM13-nak...na akkor ki hol tartott a páncélfejlesztéssel?
el kellene engedni ezt az 1km-es hülyeséget...kismillió egyszer be lett rakva a német teszt eredmlénye ami alapján a teknő front 1800 méteren belül átlőhető volt....a T-55 esetében meg a torony felületének 40%-a is sebezhető volt 2km-en belül
de a ti fejetekben nyilván csak az létezik, hogy a harckocsi csak szemből tud harcolni....
édes faszom....szerinted a Leopard teknő frontjában krepp papír van? Eláruljak egy titkot...nem, nem az van, hanem NERA páncél van, ami igencsak hatékony a HEAT lövedékek ellen...
a Leopard 2 topikba bekerült egy M1-hez hasonló orrba rakott üzemanyagtartályos Leo páncél koncepció...a németek tesztelték, de elvetették....az okára sem olyan nehéz ám rájönni...ugyanis csökkentette az orrba építhető NERA blokk méretét
ez megint mellébeszélés...a Leclerc ugyanott hordja a tartalék lőszerét ahol a Leopard...koncepcionálisan semmi különbség nincsen
az alu-chieftain 1975-76 táján készült el...akkor a németek már az USA-ban tolták az L2AV összehasonlító tesztjeit az XM-1-el...
továbbá nem tudom, hogy mond-e neked valamit az, hogy MBT-70? nemcsak a britek dolgoztak a páncél fejlesztésén....
a nagy angol páncél fejlesztésről meg csak annyit, hogy miközben jól vállon veregették magukat, hogy milyen faszát fejlesztettek, aztán amikor 1976-ban elvitték a 3 nemzeti ágyú és lőszer tesztelésre kurvára megleődtek, hogy a német 120mm-es DM13-as 6km-ről átlőtte!
és vajon mi az oka, hogy a britek 1975-ben még apds ellen tesztelték a páncéljukat? mondjuk talán az, hogy nem volt nekik apfsds-ük?
kik is adták ebben az időben a NATO standard lövegét és lőszerét? a britek...na akkor náluk tessék ezügyben reklamálni
már többször leírtam, hogy az Obus-G az jó cucc volt....
én veled ellentétben nem az alapjján ítélek meg eszközöket, hogy ki gyártja
Oh please. Izrael "harckocsigyártása" kb. arról szólt, hogy kisüzemi módszerekkel beheggeszgettek találomra nagyobb ágyút meg ERA-t a meglévő, elavulófélben lévő harckocsikra. A Merkava kizárólag azért jött létre, mert fegyverembargótól tartottak, nem kaptak Chieftaint, így kb. egy pajtában összeheggesztettek egy nagy dobozt, beledobták ami éppen volt - régi amerikai motort, angol majd német ágyút, és az egészet elvitte egy primitív Horstmann felfüggesztést, mert a brit harckocsikon az volt és azt ismerték. És azóta is ezt gyártják lényegében kisipari módszerekkel, az elrendezése is azért olyan, amilyen, mert izraelnek nincs számottevő nehézipara.
El sem olvastad, hogy mit írtam a Chief fejlesztéséről, hogy a homogén acélost mikor körvonalazták, protózták, és vitték sorozatgyártásba, és az Alu Chief dettó, 1969 - 71-es.
Neked meg mond-e valamit a T95E1 ? Hány olyan harckocsi volt, amit fejlesztgettek, prototípusokat teszteltek, és mégis elvetették ? Az MBT-70-es is a kudarcos projektek hosszú sorát gyarapítja.
Nekik 115 milis volt az elérhető, kezdetlegesen, amit Izrael adott, 3BM3 / 4-es lőszerekkel, nem pedig a hasukra ütve 120 milisről fantáziáltak.
A 105-ös Royal Ordnance L7-es valóban 1959-ben debütált. De a Chieftain is azidőben volt fejlesztve, és az meg 120 milis Royal Ordnance L11-essel jött ki, nem 105-össel. Kábé lepasszolták másoknak az elavulófélben levő cuccukat.
Én sem ítélek meg előre másokat, csak csalódást keltő volt, hogy a Leó 1-es papírmasé, és a Leó 2-est megint Kurd női gerillák szedték ki úgy, hogy összefutott a nyál a szájukban, ha meglátták őket, és következtettem, hogy a Németek elmentek egy igen rossz irányba, de a vásárlóikat mégsem zavarja ez, sajnos.
mint pl. az alu-Chiftain?
de a mondandó lényege nem ment át már megint....azt állítottad, hogy (nyugaton) csak a britek próbálkoztak túllépni a sima acélpáncélon...
Leo1A3-ora spaced armor került, miközben a ténylegesen rendszerben lévő Chieftain-on továbbra is egy öntött acéltorony volt
ez így megint nem igaz...emlékeim szerint (most nem találom azt a dokumentumot, amiben az L11 és L7 nyomás adatai bennevoltak, szóval a tévedés jogát fenntartom), az L11 nem volt előrelépés a kamranyomás tekintetében....szóval technológiailag nem igazán előrelépés az L7-hez képest (de az apds-t is csak 1370 m/s-el lőtte ki, ami alacsonyabb mint az L7 1470m/s kezdősebessége...szóval még torkolati enerigában sem lehetett valami elképesztő előrelépés)
plafon nem reccsent meg?
itt megint nem sikerült értelmezni a mondandót....a briteknek 1975/76-ban olyan (szerinted) szuper páncélja volt, amit a német 120mm-es dm13 6 km-ről átlőtt...eközben az L2AV meg kibírta 1500 méterről...na akkor ki tartott előrébb?? (abba bele se menjünk, hogy a Leo2 utána sorozatgyártásba is kerüt)
jézusomChally 1
jézusom
Mert egy fejlesztési anakronizmus felé mutatott már akkor is.- és akkor a Chally 1-es is miért lett volna problémás a 120-as huzagolt csövűjével, amihez volt saját fejlesztésű és működő DU lőszer ?
Mert egy fejlesztési anakronizmus felé mutatott már akkor is.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..