Ennek már megint semmi köze az állításomhoz….
És akkor a Thai-ok mi alapján vették meg a T-84-est ?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ennek már megint semmi köze az állításomhoz….
És akkor a Thai-ok mi alapján vették meg a T-84-est ?
Ennek már megint mi köze a maláj tenderhez???
1) a Chieftain-nak nemcsak a motorja volt szar...ha olvastad a CAT könyvet akkor tudnod kellene
Földrajzilag egy térség a Vietnám - Thaiföld - Indonézia - Malájzia - Szingapúr, nem ?
A Chieftain Pro és Con-jai a CAT-es könyv alapján (de azon kívül is vannak jó dolgai):
Pro-k
- túlélőképességileg új koncepciót vett, a sofőr melletti lőszertárolóval abszolút szakítottak, ezért ül pont középett a sofőr,
- a tűzerő új szintet lépett a 120 milis löveg és a szegényített urános lőszer miatt,
- nem kellett aránytalan terhet pakolászni a személyzetnek az osztott lőszer miatt, mert a korabeli 120-asok, mint ami a Conqueror-on és az M103-ason volt, eszetlenül túlméretezettek voltak, és közben gyenge teljesítményűek,
- lézertávmérő megjelent, növekedett és kihasználható lett az effektív lőtáv, mert előtte az összes harckocsi, a T-54/55-ös, az M48/M60-as Patton-ök, a Centurion-ok, a Leó 1-es, és az AMX-30-as túl sok VH-s elemmel bírtak
Con-ok:
- "hideg" tank (ez mit jelent ?)
- az üzemanyagmérő nem működött
- gyakori motormeghibásodások
- magas fogyasztás
- karbantartásigényes motor
- bepárásodó irányzókészülék
- lassú lézertávmérő, ballisztikai számítógép, és hajszálkereszt beállítás
a Chiaftain tudod mivel állt szolgálatba? távolság belövő géppuskával...lézer távmérőt meg meg 1971 után kapott...
a Chieftain-ban az egész target engagement process el volt baszva, mert túl körülményes volt az egész...és ha ez nem lett volna elég, akkor még az egész tűzvezető rendszere rohadt érzékeny volt a külső behatásokra...mint pl. a tank mozgás közbeni kilengései....
meg a Chiehtain mikor is kapott DU lőszert? a britek rohadt sokáig makacsul tartották magukat az apds-ekhez...akkor a Leopard 1 már réges régen megkapta a 105mm-es DM23-at
az alu-chieftain meg mikori is? akkor a németek már az USA-ban tesztelték a Leo2AV-t
el kellene már engedni ezt a hülyeséget, hogy a Chieftain-nak azért volt szar a motorja, mert a britek mindenáron ragaszkodtak a mindenevő motorhoz...
2) a Chieftain motorjával a legalapvetőbb gond az, hogy a britek egy 53 tonnás tankba egy nagyon kompakt 6 hengeres 19 litere motort akartak belerakni....még a Leyland motor első verziói sem, amik csak 585 le-t tudtak, voltak rosszak fajlagos teljesítményben...a Leo1 motorja ugyan 830 le volt de 37 literes...
ugyanakkor a kompakt méret és az, hogy a kasztnihoz egyszerűen túl gyenge volt a motor már determinálta azt, hogy ez így szar lesz...és ez bizony nagyon is alapvető tervezési hiba
Nem a Britek, hanem a NATO. Dudi is elismeri, hogy az együzemanyagú Rolls-Royce motor viszont működőképes, pedig ő is önjelölt szakértője és leszidója lett a Briteknek, még történelmileg is. Csak az együzemanyagú motor meg nem igazodik a sereg "valós" elvárásaihoz. És ez örök, parttalan vita, hogy mit fogyasszon a harckocsi. Én nem érzem akkora hátránnyak, mert kiépített, stabil logisztikai háttérben bízok.
Nem csak a Chieftain volt alulmotorizált, hanem a Centurion is, és majd Amerikai motorral és erőátvitellel lett pont jó gép, Izraeli háziműhelyben. A Zsidóknak vérükben vannak a műszaki dolgok
A Chieftain nagy hátránya az volt, hogy műszakilag megbízhatatlan volt a hajtáslánca.
A Hollandokon és az Izraelieken és majd az Irániakon kívül kik ismerték még ezt a problémát ?
Izraelnek a gyengélkedő motorizáltság nem volt prioritás, mert kis országként nem volt hova visszavonulni, meg a mindenevőség is értelmezhetetlen, hogy fáradt és kevertolajakat guberáljanak, mert akkoriban mennyi autó volt Izraelben ?
Ha csata közben megáll alattad a verkli, akkor nem a visszavonulás kérdése a cél, hanem a túlélés...A Hollandokon és az Izraelieken és majd az Irániakon kívül kik ismerték még ezt a problémát ?
Izraelnek a gyengélkedő motorizáltság nem volt prioritás, mert kis országként nem volt hova visszavonulni, meg a mindenevőség is értelmezhetetlen, hogy fáradt és kevertolajakat guberáljanak, mert akkoriban mennyi autó volt Izraelben ?
És licenc ide, vagy oda, minden rendszert kereszteztek egymással.
De tipre az angolokat nem nagyon zavarta a dolog, legalábbis a döntés hozókat. Valószínűleg nagyrészt lesállásból használták volna a tankot.
A Merkvákba is a III-ig az M60-as motorja került folyamatosan fejlesztgetve.
Ha csata közben megáll alattad a verkli, akkor nem a visszavonulás kérdése a cél, hanem a túlélés...
És te meg tudod, hogy az hogy M48/M60-as Patton hogy muzsikált ? Vagy a T-54/55-ös ? És a Leopárd 1-esben milyen műszerek voltak ?
Másoljam vagy linkeljem a régebbi, és pont erről szóló irományomat ? Áhh, inkább bemásolom.
A lézertávmérő előtt az 1,500 méterre való ellövés is fizikális fájdalom volt, a 2,000 méterre ellövés meg rendkívüli teljesítmény.
Az M48-as Patton 2,000 méter távolságra levő álló célpontra optikai vagy lézeres távmérő nélkül 4 %-os pontossággal tudott lőni, úgy, hogy az irányzéka jelentősen pontosabb és jobb volt, mint bármi, amit a 2. világháború idején terveztek.
látható, hogy az M60 túlélő képessége 1000 méter és afelett semmivel sem jobb mint a Leopard-é (sőt valamivel még rosszabb, ma nagyobb sziluett miatt)...de látható, hogy a Chieftain sincs nagyon sokkal előrébb....
Nem csak a Chieftain volt alulmotorizált, hanem a Centurion is, és majd Amerikai motorral és erőátvitellel lett pont jó gép, Izraeli háziműhelyben. A Zsidóknak vérükben vannak a műszaki dolgok
Ezen mérések alapján a táblázatodban szereplő adatoknak semmi köze a valósághoz.
a Chieftain esetében azt gondolták, hogy jó lesz bele egy 6 hengeres 19 literes motor....ahhoz, hogy a Centurion teljesítmény/tömegét elérjék (pedig közben a világ előrelépett a hk-k mobilitása terén is) kb. 1,5szeresére kellett volna növelni a Leyland motor le/liter terljesítményét....hát ilyen áron sikerült....pont mint a kicsi túlhúzott motorok esetében
ráadásul további probléma volt, hogy még szarul is szerelhető volt a motor, nem elég, hogy megbízhatatlan volt
egyébként meg azért nem tudták a Chiftain-ba átrakni az amcsi motort, mert amíg a Centurion motorja egy hagyományos V12-es 4ütemű 27 literes motor volt (az M60 motorja 29 literes szintén V12-es motor volt), addig a Chiftain motorja egy 19 literes ellendugattyús, 2 ütemű motor volt...nyilván tök máshogy kellett a 2 motort beszerelni
Vs.vagy az is lehet, hogy még mindig nem megy a forrás értelmezés....
Kurávra nem! Abból a találat esélye jön ki, nem a kilövésé! Óriási különbség van a kettő között amennyiben nem egy szar Leopárdban ülsz!Tradoc ábrát, azt nézd már meg a T62 hit és kill probability-jét az M60 ellen 1500 méteren....abból egy egyszerű osztással kijön ám, hogy találat esetén mekkora a kilövés esélye....