S
speziale
Guest
a győztes a PT-91-es lett, akkor a PT-91-es T-72M1-esként jobb, mint a teljesértékű T-80U és T-90-es ?
Pedig az autóskártya szintű adatolás mást mond és vehettek volna T-84-es Oplotot, vagy T-90Sz-t, de máshogy döntöttek. Vagy az alapkérdésre visszatérve, Indonézia és Szingapúr is Leó 2-es felhasználók, és akkor a Malájok mit különcködnek a Keleti típussal ? Vagy az Ausztrálok meg M1A2 SEP V3-ast vettek a Leó 1-esek utódjának, pedig vehettek volna Leó 2-est, és azzal lennének egységesen Indonéziában, Malájziában, Szingapúrban, és Ausztráliában ?
A beszerzések az esetek nagy részében előre eldöntött politikai - gazdasági szempontok szerint mennek, tender nélkül. Ritka, amikor rendeznek felvizezett / lejtett pályájú tendert, mint pl. a Britek. És a teljesen objektív tender meg nagyon ritka, mint a Svéd, vagy a Perui, a Svéden is indult Keleti típus, objektív okok alapján nem jutott tovább, Peruban meg a T-90Sz-t választottak az M1A1 Abrams ellen.
Érdekesmód a T-90-est nem szidom úgy, mint a Leopárdokat, pedig annak is vannak megkérdőjelezhető dolgai.
Hadd kérdezzem már meg mennyire vagy tisztában azzal a PT-91 verzióval amit a lengyelek a malájoknak ajánlottak?
csak mert az egy 1000 Le-s, a Renk hathatós közreműködésével kifejlesztett nyugati típusú powerpack-ot kapott, Diehl láncot, francia műszereket, teljesen új ballisztikai számítógépet, ERAWA 2 ERA pakkot meg lézer besugárzásjelzőt kapott, ami képes volt automatikusan működtetni a ködgránát vetőket (aka soft-kill APS)….
szóval egyáltalán nem látom azt, hogy miért ne választhatták volna az a malájok….