[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 309
34 058
113
Csak kiképzőnek , semmi másra , Izraeltől vennék felderítő/zavaró drónokat!Mi nem Latin-Amerika vagyunk , ahol az Amazonas felett támadják a kormányellenes gerillákat vagy kábítószerellenes műveletekben vennének részt ezek a gépek , hozzáteszem szerintem sikerrel.Én úgy gondolom ha már megvan próbálnak ennek nagyobb létjogosultságot szerezni , az a véleményem teljesen felesleges még egy szd.-ot bespájzolni.Vogonal értek egyet a légvédelmet erősíteni kell plussz Gripen szd.-al/szd.-okal és a légvédelmi rakétarendszerünkhöz egy nagyobb hatótávolságut még.Ez a típus a légvédelmet erősíteni nem fogja az biztos.A szomszédok belecsaptak a lecsóba és most hagyjuk hogy pl.a román F--35 project mennyire reális vagy nem.Erre a típusra a légvédelem 33%-at alapozni esetleg.......
amikor a piacon iilyeneke kapni https://dronshop.hu/drone-uav-jammer-blocker-anti-drone-radio-frequency https://dronshop.hu/drone-jammer-anti-uav-radio-frequency-signal-gun https://dronshop.hu/drone-jammer-shield jó ezek dronokra vannak és nem UAV kra de az irány látszik. dronok tekintetébe már full civil (nem security) vagy hasonlók megjelentek az első komolyabb zavaró rendszerek... Az elektronika rohamos fejlődésével az elektronikai harc is fejlődik és romblni tönkretenni vaalamit mindig könnyebb mint megépíteni...
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 208
10 999
113
  • Vicces
Reactions: Catles

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 601
6 030
113
De vehetném példának Mordort, aki elbaszta a kiképző gépei upgrade fejlesztését, az IAR gépek jelenleg alkalmatlanok modern gépek pilótafülkéjére való felkészülésre, de azért három használt F-16-osuk lesz pár év múlva.
.
Nem tudom, pontosan mire gondolsz, de az IAR-99 upgradelve lett es a MiG-21 Lancer programnak megfelelö cockpitet kapott. Ez a hasznalt F-16-ra emlekeztetö, kepernyös fulke, szoval ezek vannak/lesznek/lehetnek:
.
.
.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
.
Nem tudom, pontosan mire gondolsz, de az IAR-99 upgradelve lett es a MiG-21 Lancer programnak megfelelö cockpitet kapott. Ez a hasznalt F-16-ra emlekeztetö, kepernyös fulke, szoval ezek vannak/lesznek/lehetnek:
.
.
.

Pár hónapja volt egy román cikk, hogy K+F-et akarnak indítani arra, hogy a MIG-21 helyett az F-16-hoz igazítsák a gépet.
De ha azt mondjátok, hogy ez a jó az amerikai gépekre történő kiképzésre, én elhiszem nektek.

A mondanivalóm lényege remélem átment, hogy nem ez volt. A román pilóták képzését rábízom a pásztorokra, eddig is valahogy megoldották. Sokkal jobban érdekel, hogy saját átfegyverkezésünkben okos döntéseket hozzunk és a saját tempónkban haladjunk. Büszke voltam mindig arra, hogy körülbelül 20 évvel hamarabb megléptük a szovjet vasak cseréjét hatékonyabbra, mint a környéken bárki. És elszomorítana, ha légierőben a fejünkre nőnének azok, akiket eddig leiskoláztunk. Főleg, ha mennyiségben és minőségben is lehagy minket például egy olyan Szerbia, amit sem lakosságszáma, sem gazdasági ereje nem hajt előre a versenyben.
És nem vigasztalna ez esetben, hogy nekünk van a legnagyobb pilótakiképző gépparkunk.

Én úgy vagyok ezzel a 8+4 rendeléssel, hogy bármit hoznak is ki a 4 felderítőből én boldog leszek vele. Még csak azon sem vitázom, mert nem értek hozzá, hogy két század fighterhez 4 BJT kell vagy 8. Szeretném viszont legkésőbb a ciklus végére hallani, hogy mikor és milyen második vadász századot veszünk. (És nem szeretném az új ALCA századot hallani... még tőletek sem, pláne a döntéshozóktól. Ami hiányzik az Alba és a Gripen D között, azt reálgazdaságból megtermelt pénzzel megvesszük NATO kiképző iskolából. "Nem az utolsó csavarig made in Hungary" kell legyen a pilótaképzés.)
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 601
6 030
113
Pár hónapja volt egy román cikk, hogy K+F-et akarnak indítani arra, hogy a MIG-21 helyett az F-16-hoz igazítsák a gépet.
De ha azt mondjátok, hogy ez a jó az amerikai gépekre történő kiképzésre, én elhiszem nektek.

A mondanivalóm lényege remélem átment, hogy nem ez volt. A román pilóták képzését rábízom a pásztorokra, eddig is valahogy megoldották. Sokkal jobban érdekel, hogy saját átfegyverkezésünkben okos döntéseket hozzunk és a saját tempónkban haladjunk. Büszke voltam mindig arra, hogy körülbelül 20 évvel hamarabb megléptük a szovjet vasak cseréjét hatékonyabbra, mint a környéken bárki. És elszomorítana, ha légierőben a fejünkre nőnének azok, akiket eddig leiskoláztunk. Főleg, ha mennyiségben és minőségben is lehagy minket például egy olyan Szerbia, amit sem lakosságszáma, sem gazdasági ereje nem hajt előre a versenyben.
És nem vigasztalna ez esetben, hogy nekünk van a legnagyobb pilótakiképző gépparkunk.

Én úgy vagyok ezzel a 8+4 rendeléssel, hogy bármit hoznak is ki a 4 felderítőből én boldog leszek vele. Még csak azon sem vitázom, mert nem értek hozzá, hogy két század fighterhez 4 BJT kell vagy 8. Szeretném viszont legkésőbb a ciklus végére hallani, hogy mikor és milyen második vadász századot veszünk. (És nem szeretném az új ALCA századot hallani... még tőletek sem, pláne a döntéshozóktól. Ami hiányzik az Alba és a Gripen D között, azt reálgazdaságból megtermelt pénzzel megvesszük NATO kiképző iskolából. "Nem az utolsó csavarig made in Hungary" kell legyen a pilótaképzés.)
.
.
A fenti hozzaszolasom aljan is ott volt a link, hogy a romanok megint összeboltolnak az F-16-hoz jol ertö izraeliekkel, es Elbittel terveztek meg ujabb upgradeet, 2020.decemberi hir:
https://www.airforce-technology.com/news/elbit-systems-romanian-air-force-iar-99-aircraft/
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 601
6 030
113
Pár hónapja volt egy román cikk, hogy K+F-et akarnak indítani arra, hogy a MIG-21 helyett az F-16-hoz igazítsák a gépet.
De ha azt mondjátok, hogy ez a jó az amerikai gépekre történő kiképzésre, én elhiszem nektek.

A mondanivalóm lényege remélem átment, hogy nem ez volt. A román pilóták képzését rábízom a pásztorokra, eddig is valahogy megoldották. Sokkal jobban érdekel, hogy saját átfegyverkezésünkben okos döntéseket hozzunk és a saját tempónkban haladjunk. Büszke voltam mindig arra, hogy körülbelül 20 évvel hamarabb megléptük a szovjet vasak cseréjét hatékonyabbra, mint a környéken bárki. És elszomorítana, ha légierőben a fejünkre nőnének azok, akiket eddig leiskoláztunk. Főleg, ha mennyiségben és minőségben is lehagy minket például egy olyan Szerbia, amit sem lakosságszáma, sem gazdasági ereje nem hajt előre a versenyben.
És nem vigasztalna ez esetben, hogy nekünk van a legnagyobb pilótakiképző gépparkunk.

Én úgy vagyok ezzel a 8+4 rendeléssel, hogy bármit hoznak is ki a 4 felderítőből én boldog leszek vele. Még csak azon sem vitázom, mert nem értek hozzá, hogy két század fighterhez 4 BJT kell vagy 8. Szeretném viszont legkésőbb a ciklus végére hallani, hogy mikor és milyen második vadász századot veszünk. (És nem szeretném az új ALCA századot hallani... még tőletek sem, pláne a döntéshozóktól. Ami hiányzik az Alba és a Gripen D között, azt reálgazdaságból megtermelt pénzzel megvesszük NATO kiképző iskolából. "Nem az utolsó csavarig made in Hungary" kell legyen a pilótaképzés.)
.
.
Szerintem a sajat pilotaink es a legierö dolgaban nem fognak jo döntesek szuletni, vagy a jok mellett szuletik több dragan felesleges is. Egyszeruen nem lehet ugy jol, objektiven dönteni, hogy a miniszter es baratai a sajat gyaruktol rendelhetnek. Egy szent lenne, aki ilyen helyzetben a sajat zsebe ellen döntene. Az L-39NG kulönfele funkcioknak kinevezve ra lesz akasztva a magyar legieröre, tetszik, nem tetszik.
Nagy tovabbfejlesztesekben, lopakodo tipusokban, csodadronokban is kar gondolkozni, a varhatoan par tucat nagysagrendu "sorozatgyartas" nem tud eltartani nagy fejleszteseket.
.
(Ennel egy rosszabb törtenhetne az orszaggal, ha miniszter cegtulajdonossal az elen az orszag költsegvetese elkezdene a penzt tolni egy uj tipus fejlesztesebe tenyleg, ami meg mindig böven keves lenne a vilagpiacon, viszont nekunk magyar adofizetöknek nagyon sokba kerulne, hogy a kb 3. gen szinten levö Aero gyar ugorjon elöre generaciokat, meg mi kezdjunk ellentetelezesi csomagokat kinalni ilyen-olyan afrikai bananköztarsasagoknak, es ralicitalni az afrikat gyarmatosito kinaiakra)
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 097
36 577
113
Szépen kértem valamit hónapokkal ezelőtt. Hogy ne emlegessétek az ALCA-t.

Nekem az volt a félelmem az új honvédelmi miniszter kinevezésénél, hogy nem fog tudni két székből objektíven látni. Neki kevésbé a második Gripen század a hasznos, sokkal inkább egy Albatrosz század mellé egy ALCA század... és majd utána ha lesz pénz, akkor egy újabb Gripen század. Ennek egyik gyenge pontja, hogy ez így ebben a formában azt jelenti, hogy addig még van még egy választás és az önmagában magában hordozza azt a kockázatot, hogy törlődik a program a végére és lesz egy vadász századunk és két kiképző századunk.
Ha jól emlékszem, akkoriban @Aladeen nal vitáztam, hogy letette nekem a nagy esküt, hogy ez csak egy civil, ez nem ért semmihez, a miniszter személye nem számít. Most meg itt beszélget arról, hogyan kéne kinéznie. Félre értés ne essék! Mindenki más is nekem jött, hogy még hivatalba sem lépett az új miniszter és én már ilyeneket feltételezek róla. Csak az a mindenki más most nem arról beszélget, hogy nekünk a jövő háborújába egy ALCA század még hasznos is lenne...

Én sosem elleneztem, alapvetően jó volt a koncepció, hogy mielőtt a rendszerben megjelenik egy több, mint dupla igény új pilóták kiképzésére, még az előtt jól ütemezve érkezzenek új kiképző gépek. Ha valamikor olcsóbbá akarjuk tenni az új pilóták képzését, mikor máskor, mikor erre egy hatalmas keresletet generál majd az új század felállítása? És mit jelent az, hogy felfegyverzett Albatrosz? A hidegháborús C variáns is tudott gpú-val lőni meg kisebb bombákat dobálni. Ez az AV bevált üzleti stratégiája. Hogy egy háborúban mikor és mire lesz jó, azt majd megtudjuk, meglátjuk. Amikor @Filter felvetette, hogy a francia beszámoló alapján missziós küldetésekben is jó terrorizmus ellenes műveletek támogatására, mindenki fel volt háborodva, hogy papucsos dzsihadisták egy AK-val leszedik ezt a gépet.

Amiről ti beszéltek, az nem ez.

Zlin, Albatrosz, Alca és Gripen század? Lassan a Magyar Légierő cseh tréning gépekből áll és nem Gripen fighterekből. Csak egy kézzel fogható példa. Szerbia aszem tavaly bejelentette igényét, hogy egy század Rafael helyett ő inkább két századot szeretne megszerezni, fegyverben tartani. Külön kikötéssel, hogy a Meteor rakétákat megkapja számukra.
Remélem érezhető az, amiről beszélni akartam. Eddig fél század MIG-29-esük volt+kiképzők, nekünk egy teljes század Gripen C 2 db tréner D-vel. Ha Belgrád sikeresen tárgyal és megszerzi Párizs beleegyezését, akkor egy déli háborúban mi egy század Gripennel Meteor rakétákkal (remélhetőleg) és egy század Alba NG-vel meg egy század AlCA-val 7-10 km MISTRAL rakétákkal megyünk neki két század Rafaelnek, ami "kétmotoros", nagy teherbírású platform... és amely ország gazdasága negyed akkora, mint a miénk. Ja, meg lesz nekik 1 darab kiképző századuk mellette földi célpontok ellen rakétákkal.

De vehetném példának Mordort, aki elbaszta a kiképző gépei upgrade fejlesztését, az IAR gépek jelenleg alkalmatlanok modern gépek pilótafülkéjére való felkészülésre, de azért három használt F-16-osuk lesz pár év múlva. Lehet nem tökéletes a fegyverkezésük ütemezése, lehet megkérdőjelezhető a gépeik műszaki állapota... De ahhoz azért még nekik is volt eszük, hogy légvédelmet fejlesszenek és mennyiséget rakjanak a fighterekből a légierőbe.
A második Gripen század minden más légierős fejlesztésnél fontosabb lenne. Kiképző gépnek még elmegy a L-39NG, a felderítő változatot nem igazán értem mire lesz jó, harci gépnek pedig nagyon alapos átalakítás, továbbfejlesztés után lenne talán jó egy gyengébb légvédelemmel bíró ellenféllel szemben. (lásd: a délszláv háborúban a Jastreb és Orao gépek egész sikeresen repkedtek, mert a horvátoknak alig volt légvédelme.)
Én csak arra ötleteltem egyet pár kommenttel korábban, hogy ha már (ipar)politikai okokból muszáj valamilyen L-39 verziót venni harci gépnek, akkor miként lehet belőle a legtöbbet kihozni. Ha mindenképp az Aerotól kellene harci gépet venni az ALCA modernizált, önvédelmi rendszerekkel felszerelt változata lenne a legjobb...
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
A második Gripen század minden más légierős fejlesztésnél fontosabb lenne. Kiképző gépnek még elmegy a L-39NG, a felderítő változatot nem igazán értem mire lesz jó, harci gépnek pedig nagyon alapos átalakítás, továbbfejlesztés után lenne talán jó egy gyengébb légvédelemmel bíró ellenféllel szemben. (lásd: a délszláv háborúban a Jastreb és Orao gépek egész sikeresen repkedtek, mert a horvátoknak alig volt légvédelme.)
Én csak arra ötleteltem egyet pár kommenttel korábban, hogy ha már (ipar)politikai okokból muszáj valamilyen L-39 verziót venni harci gépnek, akkor miként lehet belőle a legtöbbet kihozni. Ha mindenképp az Aerotól kellene harci gépet venni az ALCA modernizált, önvédelmi rendszerekkel felszerelt változata lenne a legjobb...

Ezért mondom, hogy a legjobb lenne nem beszélni róla. Mi hobbi szinten járunk ide, másnak meg ez a szakmája, hogy a seregben szolgál. Egyik kategória sem profi szinten ad tanácsot korrupcióra. Mármint úgy értem... te hobbiból NERezel, de ettől még te sem értesz hozzá.
Gondolj csak vissza Maróth Gáspár többszöri nyilatkozatára, mikor kezdte a pályafutást és a hadsereg katonái írtak egy listát csupa svéd cuccokból. Nálunk is CV90 volt az első jelölt, hiába fikázzuk most a cseheket meg tótokat. Csak azt hitték, hogy eddig is svéd cuccok voltak a nyerők minden beszerzésnél... A végén ott is meg lett mindenki kérve, hogy ne abban adjanak tanácsot, hogy a magyar politikus kitől fogad el kenőpénzt és kitől nem, hanem harcászatilag minek van értelme meg minek nincs.

Szittya amiről beszél, az nekem teljesen világos. Van egy rendelésünk. És neki ebből kell kiindulnia. Ő leírta azt, hogy szerinte ebből a tételből mit lehet kihozni. És leírta azt mögé, hogy ez nem légvédelem szétbombázására való. Ez egy olyan Albatrosz, aminek vagy lesz szerepe egy jövőbeli háborúban vagy nincs. (De több a típusban nem igazán van, ha megverjük sem.) Világosan fogalmazott, hogy nem önmaga ez a típus teremti meg a helyét a légvédelem első napon történő áttörésével.
A hibázás jogát az ellenségnek is meg kell adni. Még az oroszok is hibáztak az ukránok ellen, pedig erre légvédelemben nem fogadtunk volna. Annak kihasználására meg elég olcsó a gép, hogy ne sajnáljuk a végén.

Negannak van egy kiforrott koncepciója a Kfirrel, az Olcsó János platform és többe kerül rá a muníció, mint maga a gép. Bármennyire is nem hiszek egy használhatatlan platformban használható fegyverekben, ez egy jól körüljárt ötlet.


Amiről ti elkezdtetek beszélni, annak szerintem nincs értelme. Nem tudom megfogalmazni a kérdést, amire a válasz, hogy 42. Mi az a gép, ami nem elég egy háborúban, de már elég harcértéket felvarázsoltunk rá, hogy szakmailag értelmes legyen korrupcióra? Jó, ez a KAI T-50. A válasz az, hogy nem, mert mi a cseh gyártású gépek között keressük a háborúban semmit nem érő, de elég harcértékkel rendelkezőt, hogy értelmes korrupció...?
Nincs értelme, amin elgondolkodtatok, még a következő körben... meg azutáni körben sem fogunk értelmes vadászgépet beszerezni, de valamire költsük el a pénzt... meg az jó legyen a politikusok általunk beleálmodott elvárásaihoz.

Annak látom értelmét, hogy ez után a beszerzés után világos elképzeléseket fektetünk le a vadászok jövőjét illetően. Ezt a beszerzést meg elfogadjuk hogy a repülés alapjait oktató Zlin után ki van pipálva a jet kiképzés alap foka... és még mindig van pénzünk a haladó jetre nemzetközi pilótaképzés formájában, mert a gazdaság nem zuhant még annyit, hogy ne bírná kitermelni.
Nincs értelme annak, hogy mit kéne vásárolni még ahhoz, hogy ez a beszerzés jó legyen.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 926
8 278
113
Én már egy éve írtam, hogy az új miniszter kinevezése nem fog előnyére válni a Zrínyi programnak. Azt is írtam, hogy mi lesz. De a hivatalból ideírók, és a meggyőződéses fideszesek ignorálták a kommunista dumát. Hogy kell a kiképző, kell a L39NG stb. Nos ezt kaptátok.. Megérdemlitek. A haderő program és a légi fegyvernem viszont nem.. Milliárdokat szorunk el igazi harci kapacítás és fegyverzet bővítés nélkül. Arra persze nincs pénz, hogy a MS20 programot gyorsan végigvigyük + a fegyverzetet is szállításra kerüljön.
 

hunemperor

Well-Known Member
2020. június 14.
810
2 098
93
Én már egy éve írtam, hogy az új miniszter kinevezése nem fog előnyére válni a Zrínyi programnak. Azt is írtam, hogy mi lesz. De a hivatalból ideírók, és a meggyőződéses fideszesek ignorálták a kommunista dumát. Hogy kell a kiképző, kell a L39NG stb. Nos ezt kaptátok.. Megérdemlitek. A haderő program és a légi fegyvernem viszont nem.. Milliárdokat szorunk el igazi harci kapacítás és fegyverzet bővítés nélkül. Arra persze nincs pénz, hogy a MS20 programot gyorsan végigvigyük + a fegyverzetet is szállításra kerüljön.
Tudtommal semmi nem élkezett. A típus páltolói és ellenzői még láélnek szidalmazni egymást, ha bálmi megjön.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 659
46 795
113
Én már egy éve írtam, hogy az új miniszter kinevezése nem fog előnyére válni a Zrínyi programnak. Azt is írtam, hogy mi lesz. De a hivatalból ideírók, és a meggyőződéses fideszesek ignorálták a kommunista dumát. Hogy kell a kiképző, kell a L39NG stb. Nos ezt kaptátok.. Megérdemlitek. A haderő program és a légi fegyvernem viszont nem.. Milliárdokat szorunk el igazi harci kapacítás és fegyverzet bővítés nélkül. Arra persze nincs pénz, hogy a MS20 programot gyorsan végigvigyük + a fegyverzetet is szállításra kerüljön.
Te miről beszélsz?
Benkő több előadásában levezette a kiképzőgép helyét, és fontosságát a Zrínyiben.
Más:
Azt gondolod, hogy Bobó az egyik nap, kávéillatú reggelén ült a konyhaasztal linóleum abrosza előtt, és hirtelen ötlettől vezérelve felsikoltott?
- Te Szandi! Én veszek egy cseh repülőgép gyárat!

;) :):rolleyes:
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 002
91 935
113
Te miről beszélsz?
Benkő több előadásában levezette a kiképzőgép helyét, és fontosságát a Zrínyiben.
Más:
Azt gondolod, hogy Bobó az egyik nap, kávéillatú reggelén ült a konyhaasztal linóleum abrosza előtt, és hirtelen ötlettől vezérelve felsikoltott?
- Te Szandi! Én veszek egy cseh repülőgép gyárat!

;) :):rolleyes:
2016 os Z progiban már szerepel.
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 125
13 570
113
Az L-39NG repülőgép egyes részeit Szlovákiában gyártják majd, az Aero Vodochody repülőgépgyártó megállapodott a Letecké opravovne Trenčín állami céggel. A projekt része a cseh cég repülőgépgyártás növelésére irányuló tervének.

Szlovákiában az L-39NG-hez gyártják majd a repülőgép csúcsait, fékpajzsokat, majd a törzs hátsó részeit és a külső üzemanyagtartályokat.

Az Aero Vodochody és a Letecké opravovne Trenčín már tavaly megkötött egy memorandumot a kölcsönös együttműködésről.
„Az Aero emberhiánytól szenved. Megkezdtük az NG (gépek) gyártását. A mai ütemben évente 12 repülőgépünk van. 2024-től 17 repülőgépre kezdük a gyártást. Még nagyobb ambíciónk van, fel akarunk lépni az évi 24 repülőgépre” – mondta Viktor Sotona, az Aera elnök-vezérigazgatója.

Tekintettel az L-39NG tervezett gyártásának növelésére, amelynek sorozatgyártása tavaly kezdődött, a cégnek két párhuzamos gyártósorral kell rendelkeznie. A cég a második gyártósorát részben Trencsénben vagy az Aircraft Industries-ben (korábban LET Kunovice) kívánja megvalósítani.

„Visszatérünk oda, ahol évtizedekkel ezelőtt voltunk, amikor itt volt a csehszlovák ipar” – mondta Sotona.

A megállapodás nem csak a közvetlen gyártási együttműködést tartalmazza, hanem a repülőgép életciklusának támogatását és a potenciális szlovák ügyfél számára történő adaptálását is. A Soton szerint a megállapodás segítheti a cseh céget a szlovák piacon L-39NG gépekkel.

Az Aero többségi tulajdonosa a magyar SI 13 Aero Zrt. A cseh Omnipol cég kisebbségi részesedéssel rendelkezik a repülőgépgyártó cégben. (čtk)

https://e.dennikn.sk/minuta/2987360
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 097
36 577
113
Az L-39NG repülőgép egyes részeit Szlovákiában gyártják majd, az Aero Vodochody repülőgépgyártó megállapodott a Letecké opravovne Trenčín állami céggel. A projekt része a cseh cég repülőgépgyártás növelésére irányuló tervének.

Szlovákiában az L-39NG-hez gyártják majd a repülőgép csúcsait, fékpajzsokat, majd a törzs hátsó részeit és a külső üzemanyagtartályokat.

Az Aero Vodochody és a Letecké opravovne Trenčín már tavaly megkötött egy memorandumot a kölcsönös együttműködésről.
„Az Aero emberhiánytól szenved. Megkezdtük az NG (gépek) gyártását. A mai ütemben évente 12 repülőgépünk van. 2024-től 17 repülőgépre kezdük a gyártást. Még nagyobb ambíciónk van, fel akarunk lépni az évi 24 repülőgépre” – mondta Viktor Sotona, az Aera elnök-vezérigazgatója.

Tekintettel az L-39NG tervezett gyártásának növelésére, amelynek sorozatgyártása tavaly kezdődött, a cégnek két párhuzamos gyártósorral kell rendelkeznie. A cég a második gyártósorát részben Trencsénben vagy az Aircraft Industries-ben (korábban LET Kunovice) kívánja megvalósítani.

„Visszatérünk oda, ahol évtizedekkel ezelőtt voltunk, amikor itt volt a csehszlovák ipar” – mondta Sotona.

A megállapodás nem csak a közvetlen gyártási együttműködést tartalmazza, hanem a repülőgép életciklusának támogatását és a potenciális szlovák ügyfél számára történő adaptálását is. A Soton szerint a megállapodás segítheti a cseh céget a szlovák piacon L-39NG gépekkel.

Az Aero többségi tulajdonosa a magyar SI 13 Aero Zrt. A cseh Omnipol cég kisebbségi részesedéssel rendelkezik a repülőgépgyártó cégben. (čtk)

https://e.dennikn.sk/minuta/2987360
Mondjuk ha már magyar tulajdon és bővít akkor Mo-ra is hozhatott volna gyártó kapacitást...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 002
91 935
113
Mondjuk ha már magyar tulajdon és bővít akkor Mo-ra is hozhatott volna gyártó kapacitást...
De előtte el akarnak adni 10-12 gépet Szlovakiának.

Lesz még itthon gyártósora az AV-nek, lehet nem erre a kiképzőgépre....keine Panik!

Ezt az ajánlatot a szlovákoknak, mi tettük, csak cseh tolmáccsal, hogy könnyebben megértsék.
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 125
13 570
113
Az L-39NG repülőgép egyes részeit Szlovákiában gyártják majd, az Aero Vodochody repülőgépgyártó megállapodott a Letecké opravovne Trenčín állami céggel. A projekt része a cseh cég repülőgépgyártás növelésére irányuló tervének.

Szlovákiában az L-39NG-hez gyártják majd a repülőgép csúcsait, fékpajzsokat, majd a törzs hátsó részeit és a külső üzemanyagtartályokat.

Az Aero Vodochody és a Letecké opravovne Trenčín már tavaly megkötött egy memorandumot a kölcsönös együttműködésről.
„Az Aero emberhiánytól szenved. Megkezdtük az NG (gépek) gyártását. A mai ütemben évente 12 repülőgépünk van. 2024-től 17 repülőgépre kezdük a gyártást. Még nagyobb ambíciónk van, fel akarunk lépni az évi 24 repülőgépre” – mondta Viktor Sotona, az Aera elnök-vezérigazgatója.

Tekintettel az L-39NG tervezett gyártásának növelésére, amelynek sorozatgyártása tavaly kezdődött, a cégnek két párhuzamos gyártósorral kell rendelkeznie. A cég a második gyártósorát részben Trencsénben vagy az Aircraft Industries-ben (korábban LET Kunovice) kívánja megvalósítani.

„Visszatérünk oda, ahol évtizedekkel ezelőtt voltunk, amikor itt volt a csehszlovák ipar” – mondta Sotona.

A megállapodás nem csak a közvetlen gyártási együttműködést tartalmazza, hanem a repülőgép életciklusának támogatását és a potenciális szlovák ügyfél számára történő adaptálását is. A Soton szerint a megállapodás segítheti a cseh céget a szlovák piacon L-39NG gépekkel.

Az Aero többségi tulajdonosa a magyar SI 13 Aero Zrt. A cseh Omnipol cég kisebbségi részesedéssel rendelkezik a repülőgépgyártó cégben. (čtk)

https://e.dennikn.sk/minuta/2987360
részlet Naď miniszter fb-oldaláról: https://www.facebook.com/JaroNadPublic

Állami részvénytársaság Letecké opravovne Trenčín és Aero Vodochody Aerospace, a.s. a szlovák és a cseh védelmi minisztérium szintű korábbi politikai megbeszélések után stratégiai együttműködésről állapodtak meg, amelyet a SIAF-nél is aláírtak.
Konkrétan a szerkezeti egységek gyártásában, az L-39 NG repülőgépek repüléselektronikájának és rendszereinek integrációjában és gyártásában, valamint az L-39 és L-39 repülőgépek integrált logisztikai támogatásában, karbantartásában és korszerűsítésében fog működni. NG repülőgép.

Ott is áll mindkét miniszter :oops:

300496680_606185770964503_1711635120055811236_n.jpg
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 002
91 935
113
részlet Naď miniszter fb-oldaláról: https://www.facebook.com/JaroNadPublic

Állami részvénytársaság Letecké opravovne Trenčín és Aero Vodochody Aerospace, a.s. a szlovák és a cseh védelmi minisztérium szintű korábbi politikai megbeszélések után stratégiai együttműködésről állapodtak meg, amelyet a SIAF-nél is aláírtak.
Konkrétan a szerkezeti egységek gyártásában, az L-39 NG repülőgépek repüléselektronikájának és rendszereinek integrációjában és gyártásában, valamint az L-39 és L-39 repülőgépek integrált logisztikai támogatásában, karbantartásában és korszerűsítésében fog működni. NG repülőgép.

Ott is áll mindkét miniszter :oops:

300496680_606185770964503_1711635120055811236_n.jpg
Mennyi kiképzőt terveztek rendszerbe állítani a szlovákok 6-12?
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen