A 057-es is ki volt állítva aidei Armijan. A 057-es az ún exportverziós gép.


Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Alapvetően nem változik semmi, minden a régi tervek alapján megy tovább. Kaptak egy kis plusz pénzt, hogy kapják össze magukat. A MEO-t szigorítják az új teszt üzemmel, most már csak az a kérdés, hogy eddig hogyan MEO-ztak?
Az amcsik és a nyugati fegyver cégek majdnem 100 éve mind mind milliárdosok.A ruszkik is milliárdosok szerettek volna lenni...csak a bibi az ,hogy 5-7 év alatt.Sokkal fontosabb volt mutogatni külföldön az 1000 milliárdokat ,mint otthon is dolgozni.Az orosz ipar 130millióból merít mérnököket,tudósokat stb stb..a nyugatik pedig több ,mint 1 milliárdból.......az egyik helyen van több 2000 dollár milliárdos ...a másik helyen pedig talán 30?....sokan nagyon gyorsan szerettek volna nagyon nagyon gazdagok lenni....A kapzsiság lett a vesztük (az északi-királynak)Az a bosszantó,számomra, hogy megvan a technológiájuk,a protóik,és a pénzük is,hogy a 4++ gent kimaxolják,céllövölde kellene pegyen az Ukrán hadművelet,és mégis sikerül elbaszni mindent,a hülyeség netovábbja volt 300 milliárd dodót külföldön tartani,evidens volt, hogy el fogják lopni,milyen légierőt,meg mennyi T14,T15-öt lehetett volna abból gyártani?
A rozsdakupac Kuznyecov,a felesleges 72-modernizációk,már 20 éve csak T90 kellene, hogy legyen nekik,stb.
Valahogy nem tudják össze fésülni a mérnökeiket,az ipart,meg a pénzt, hogy a megfelelő végeredmémyt kapják.
Ez nem az "exportverziós" gép. Ez egy röpképtelen földi tesztpéldány, amit jóideje hordoznak kiállításokra és mutogatnak külföli delegációknak.A 057-es is ki volt állítva aidei Armijan. A 057-es az ún exportverziós gép.
![]()
![]()
Ez mind ismert(nem mondtál újat) ,azok számára aki követi ezt a topikot. Ezt a gépet mutogatják minden külföldi delegációnak mint exportverziót. Először Erdogannak mutatták be.Ez nem az "exportverziós" gép. Ez egy röpképtelen földi tesztpéldány, amit jóideje hordoznak kiállításokra és mutogatnak külföli delegációknak.
A hajtóműveinek fúvócsöve a 30-as gyártmányé, de ez egy üres váz, repülésre alkalmatlan kivitelben. Valószínű, hajtómű sincs benne.
Árulkodó részlet, hogy a kabintető, illetve a szélvédő kerete csak egy-egy vékony profilú ív, nem az igazi túlnyomásos fülkéhez való.
Ment a lájk mert egyet értek ! Nézzük meg hogy a kis lengyelek miylen erő kivetítő képességet csinálnak majd évi 15 milliárdos kiadással .
Boki azt is irhattad volna ,hogy köszi AO ebben igazad vanEz mind ismert(nem mondtál újat) ,azok számára aki követi ezt a topikot. Ezt a gépet mutogatják minden külföldi delegációnak mint exportverziót. Először Erdogannak mutatták be.
Erdogan: - De szép, rendelnek 100at belőle az f35 helyett. Mikorra tudjátok szállítani?Ez mind ismert(nem mondtál újat) ,azok számára aki követi ezt a topikot. Ezt a gépet mutogatják minden külföldi delegációnak mint exportverziót. Először Erdogannak mutatták be.
Akkor az 52es, és az 57es is ki volt állítva?Ez nem az "exportverziós" gép. Ez egy röpképtelen földi tesztpéldány, amit jóideje hordoznak kiállításokra és mutogatnak külföli delegációknak.
A hajtóműveinek fúvócsöve a 30-as gyártmányé, de ez egy üres váz, repülésre alkalmatlan kivitelben. Valószínű, hajtómű sincs benne.
Árulkodó részlet, hogy a kabintető, illetve a szélvédő kerete csak egy-egy vékony profilú ív, nem az igazi túlnyomásos fülkéhez való.
Hát igen, keményen megy a verseny az USA haderejével a "ki a koncepciótlanabb gyökér" versenyben - de a Zumwalt, az LCS vagy az F-15EX program azért nálam továbbra is eldönti az elsőséget...Az a bosszantó,számomra, hogy megvan a technológiájuk,a protóik,és a pénzük is,hogy a 4++ gent kimaxolják,céllövölde kellene pegyen az Ukrán hadművelet,és mégis sikerül elbaszni mindent,a hülyeség netovábbja volt 300 milliárd dodót külföldön tartani,evidens volt, hogy el fogják lopni,milyen légierőt,meg mennyi T14,T15-öt lehetett volna abból gyártani?
A rozsdakupac Kuznyecov,a felesleges 72-modernizációk,már 20 éve csak T90 kellene, hogy legyen nekik,stb.
Valahogy nem tudják össze fésülni a mérnökeiket,az ipart,meg a pénzt, hogy a megfelelő végeredmémyt kapják.
Az hogy vannak protoik nem feltétlenül jelenti azt hogy valamit nagy sorozatban tudnak,akarnak gyártani és nem feltétlenül pénzhiány miatt.Az a bosszantó,számomra, hogy megvan a technológiájuk,a protóik,és a pénzük is,hogy a 4++ gent kimaxolják,céllövölde kellene pegyen az Ukrán hadművelet,és mégis sikerül elbaszni mindent,a hülyeség netovábbja volt 300 milliárd dodót külföldön tartani,evidens volt, hogy el fogják lopni,milyen légierőt,meg mennyi T14,T15-öt lehetett volna abból gyártani?
A rozsdakupac Kuznyecov,a felesleges 72-modernizációk,már 20 éve csak T90 kellene, hogy legyen nekik,stb.
Valahogy nem tudják össze fésülni a mérnökeiket,az ipart,meg a pénzt, hogy a megfelelő végeredmémyt kapják.
Kínaiak megoldjak(J20,J35).Tény hogy egyes területen van lemaradásuk(hajtómű)de legalább értelmes darabszámban tudják őket sorozatban gyártani belátható időn belül.Valahogy így.
2005-ben jártam először a MAKSz-on, 2007-ben másodszor. Egyik se most volt.
A második alkalomnál még ugyanúgy érezni lehetett a poszt-kilencvenes évek utáni alázatot, de az USA 2003-as iraki inváziója nyomán - kissé kontraproduktívan - már meglóduló energiahordozó árak jótékony hatását is, nem csak a gazdaságra, de a hadiiparra is. Ezzel párhuzamosan feléledő nacionalizmus, ami ekkor még inkább volt jótékony patriotizmus, vegyült az egyre-másra jövő (régi) új fejlesztések adta optimizmussal is.
Hanem 2009-10 után kezdett feltűnni - itt a HTKA-n is egyre többeknek - hogy nagyon kezd elszaldni a ló, már ami az állami pénzszórást illeti.
Létrejött a régóta várt összehangolt állami repülőipari konglomerátumok rendszere, UAC (OAK) a repülőknek, UEC (ODK) a hajtóműveknek és a Rosztvertol a helikoptereknek, de mintha minden maradt volna a régiben.
Teljesen felesleges párhuzamos programok, hogy minden kis lokális királycsináló ipari szereplő jóllakhasson.
A távol-keletiek Szu-35-öt és PAK-FA-t, a szibériaiak meg Szu-30-at és külön Szu-34-et fejlesztettek és gyártottak, ahogy lett külön Mi-28 és Ka-52 ugyanarra a célra.
A Szuhoj esetében egyszerre fejlesztették a nem túl alacsony észlelhetőségű Szu-57-est, mint technológiai következő lépcsőfokot és közben csiszolgatták tovább a Szu-27-esben rejlő képességeket, mert annak idején jó koncepcionális megközelítéssel egy alapvetően sokoldalú platformot hoztak létre, amit az orosz praktikum jegyében nem is akartak elengedni.
Viszont így okafogyottá vált a Szu-57-es, amit a 2014 utáni költségvetési megszigorítások is erősen belassítottak. És eleve egy fajlagosan drágább technológiáról beszélünk.
Az USA az ötödik generációval vállalhatatlanul drága versenyre hívta ki a globális konkurenciát.
Egy már majdnem használható kép a 30-as hajtóműről:
![]()
Azok az emberek ott bele is láttak a fúvócsőbe, ami azért lenne nekem/nekünk is fontos, mert akkor okoskodhatunk, hogy például hozzányúltak-e a sok évtizedes lángstabilizátor dizájnhoz, amit az AL-41F-1Sz örökölt még az AL-31F-től, az pedig a jó öreg AL-21F-től.
Apróság, de érdekes információ.
A hajtóműveinek fúvócsöve a 30-as gyártmányé, de ez egy üres váz, repülésre alkalmatlan kivitelben. Valószínű, hajtómű sincs benne.
Kell követni a topikot és emlékezni minden leírt információra. Az, hogy a 057-es egy sztatikai tesztelésre legyártott példány, ami nem repül már többször le volt írva. Viszont ezt a 057-es példányt átalakították-beépítették az elektronikát és a 2019-es MAKSZ-on mutatták be a gépet(még AL-41F-1Sz hajtómü fúvócsövével) Majd a 2021-es MAKSZ-on már a 30-as gyártmány fúvőcsövével . Azóta minden Armija kiállításon bemutatják mint Szu-57E -t exportverzió. Ez a hivatalos narratíva(függetlenül attól, hogy nem repülési protó).Boki azt is irhattad volna ,hogy köszi AO ebben igazad van.......hogy miért,mert pl engem ezzel férevezettél.
..ebből egy korrekt ember azt szűri le ,hogy legközelebb ilyen esetben azt írja oda ,hogy ez nem az a gép ....ilyen egyszerű..
![]()
![]()
52-es szériagyártású és a 057 protó, mint Szu-57EAkkor az 52es, és az 57es is ki volt állítva?
Levegőt venni, azt kell, nem emlékezni mindenre egy több száz oldalas topikból. Néha valami eszméletlen lekezelő és arrogáns vagy.Kell követni a topikot és emlékezni minden leírt információra. Az, hogy a 057-es egy sztatikai tesztelésre legyártott példány, ami nem repül már többször le volt írva. Viszont ezt a 057-es példányt átalakították-beépítették az elektronikát és a 2019-es MAKSZ-on mutatták be a gépet(még AL-41F-1Sz hajtómü fúvócsövével) Majd a 2021-es MAKSZ-on már a 30-as gyártmány fúvőcsövével . Azóta minden Armija kiállításon bemutatják mint Szu-57E -t exportverzió. Ez a hivatalos narratíva(függetlenül attól, hogy nem repülési protó).
На МАКС-2021 впервые показан экспортный СУ-57 | Еженедельник «Военно-промышленный курьер»
В числе интересных новинок, показанных на МАКС-2021, одной из наиболее заметных можно выделить впервые представленную на таком форуме экспортную версию российского истребителя 5-го поколения Су-57Э. Сам факт появления такой модификации этого истребителя говорит о том, что серийное производство...vpk-news.ru
De ez mind le volt írva. Csak hát az a fránya memória.
P.S. Egyébként tisztelem Allesmor tudását a hajtómüvek terén.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..