Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 711
89 803
113
A 057-es is ki volt állítva aidei Armijan. A 057-es az ún exportverziós gép.

299778059_5099406020186429_5655784565473277424_n.jpg

299760127_5099406173519747_3769124349115799007_n.jpg
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
10 039
30 627
113
Alapvetően nem változik semmi, minden a régi tervek alapján megy tovább. Kaptak egy kis plusz pénzt, hogy kapják össze magukat. A MEO-t szigorítják az új teszt üzemmel, most már csak az a kérdés, hogy eddig hogyan MEO-ztak?
 
  • Tetszik
Reactions: tarzaan

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 854
21 175
113
Alapvetően nem változik semmi, minden a régi tervek alapján megy tovább. Kaptak egy kis plusz pénzt, hogy kapják össze magukat. A MEO-t szigorítják az új teszt üzemmel, most már csak az a kérdés, hogy eddig hogyan MEO-ztak?

Esztétikailag a legszebb repülőket, harcjárműveket tervezik az orosz mérnökök. A sorozatgyártás, na az ott gond lehet, ha jól sejtem. Mert alig, vagy semmit nem kapunk vissza élesben, a májusi dísz szemlék felhozatalából. Nem tudom mennyit léptek, vagy nem léptek előre a Szovjetunió megszűnése óta arrafelé ipari termelésben. Mint az autógyártásban dolgozó, amit hallok házon belül, hogy nyugati technológia nélkül nem mennek sokra, elvileg. Passz, ez csak hír, nem tudom tényleg mi a helyzet e téren.
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 225
3 920
113
Az a bosszantó,számomra, hogy megvan a technológiájuk,a protóik,és a pénzük is,hogy a 4++ gent kimaxolják,céllövölde kellene pegyen az Ukrán hadművelet,és mégis sikerül elbaszni mindent,a hülyeség netovábbja volt 300 milliárd dodót külföldön tartani,evidens volt, hogy el fogják lopni,milyen légierőt,meg mennyi T14,T15-öt lehetett volna abból gyártani?
A rozsdakupac Kuznyecov,a felesleges 72-modernizációk,már 20 éve csak T90 kellene, hogy legyen nekik,stb.
Valahogy nem tudják össze fésülni a mérnökeiket,az ipart,meg a pénzt, hogy a megfelelő végeredmémyt kapják.
Az amcsik és a nyugati fegyver cégek majdnem 100 éve mind mind milliárdosok.A ruszkik is milliárdosok szerettek volna lenni...csak a bibi az ,hogy 5-7 év alatt.Sokkal fontosabb volt mutogatni külföldön az 1000 milliárdokat ,mint otthon is dolgozni.Az orosz ipar 130millióból merít mérnököket,tudósokat stb stb..a nyugatik pedig több ,mint 1 milliárdból.......az egyik helyen van több 2000 dollár milliárdos ...a másik helyen pedig talán 30?....sokan nagyon gyorsan szerettek volna nagyon nagyon gazdagok lenni....A kapzsiság lett a vesztük (az északi-királynak)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 269
70 625
113
A 057-es is ki volt állítva aidei Armijan. A 057-es az ún exportverziós gép.

299778059_5099406020186429_5655784565473277424_n.jpg

299760127_5099406173519747_3769124349115799007_n.jpg
Ez nem az "exportverziós" gép. Ez egy röpképtelen földi tesztpéldány, amit jóideje hordoznak kiállításokra és mutogatnak külföli delegációknak.
A hajtóműveinek fúvócsöve a 30-as gyártmányé, de ez egy üres váz, repülésre alkalmatlan kivitelben. Valószínű, hajtómű sincs benne.
Árulkodó részlet, hogy a kabintető, illetve a szélvédő kerete csak egy-egy vékony profilú ív, nem az igazi túlnyomásos fülkéhez való.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 711
89 803
113
Ez nem az "exportverziós" gép. Ez egy röpképtelen földi tesztpéldány, amit jóideje hordoznak kiállításokra és mutogatnak külföli delegációknak.
A hajtóműveinek fúvócsöve a 30-as gyártmányé, de ez egy üres váz, repülésre alkalmatlan kivitelben. Valószínű, hajtómű sincs benne.
Árulkodó részlet, hogy a kabintető, illetve a szélvédő kerete csak egy-egy vékony profilú ív, nem az igazi túlnyomásos fülkéhez való.
Ez mind ismert(nem mondtál újat) ,azok számára aki követi ezt a topikot. Ezt a gépet mutogatják minden külföldi delegációnak mint exportverziót. Először Erdogannak mutatták be.
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 225
3 920
113
Ez mind ismert(nem mondtál újat) ,azok számára aki követi ezt a topikot. Ezt a gépet mutogatják minden külföldi delegációnak mint exportverziót. Először Erdogannak mutatták be.
Boki azt is irhattad volna ,hogy köszi AO ebben igazad van :):).......hogy miért,mert pl engem ezzel férevezettél.:(:(..ebből egy korrekt ember azt szűri le ,hogy legközelebb ilyen esetben azt írja oda ,hogy ez nem az a gép ....ilyen egyszerű.. :D :D
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 646
11 885
113
Ez mind ismert(nem mondtál újat) ,azok számára aki követi ezt a topikot. Ezt a gépet mutogatják minden külföldi delegációnak mint exportverziót. Először Erdogannak mutatták be.
Erdogan: - De szép, rendelnek 100at belőle az f35 helyett. Mikorra tudjátok szállítani?
-2080.
-ö, akkor csinálok otthon magamnak
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 644
113
Ez nem az "exportverziós" gép. Ez egy röpképtelen földi tesztpéldány, amit jóideje hordoznak kiállításokra és mutogatnak külföli delegációknak.
A hajtóműveinek fúvócsöve a 30-as gyártmányé, de ez egy üres váz, repülésre alkalmatlan kivitelben. Valószínű, hajtómű sincs benne.
Árulkodó részlet, hogy a kabintető, illetve a szélvédő kerete csak egy-egy vékony profilú ív, nem az igazi túlnyomásos fülkéhez való.
Akkor az 52es, és az 57es is ki volt állítva?
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 649
18 739
113
Az a bosszantó,számomra, hogy megvan a technológiájuk,a protóik,és a pénzük is,hogy a 4++ gent kimaxolják,céllövölde kellene pegyen az Ukrán hadművelet,és mégis sikerül elbaszni mindent,a hülyeség netovábbja volt 300 milliárd dodót külföldön tartani,evidens volt, hogy el fogják lopni,milyen légierőt,meg mennyi T14,T15-öt lehetett volna abból gyártani?
A rozsdakupac Kuznyecov,a felesleges 72-modernizációk,már 20 éve csak T90 kellene, hogy legyen nekik,stb.
Valahogy nem tudják össze fésülni a mérnökeiket,az ipart,meg a pénzt, hogy a megfelelő végeredmémyt kapják.
Hát igen, keményen megy a verseny az USA haderejével a "ki a koncepciótlanabb gyökér" versenyben - de a Zumwalt, az LCS vagy az F-15EX program azért nálam továbbra is eldönti az elsőséget...

Szerintem a háború azért kissé észhez térítette a hadvezetést ott is (általában valamennyire ez történik mindenhol - lásd balfasz bevetési profilok a légierőnél első nap vs. most) - T-90M került rendelésre, ami ugyan nem az Armata platform, de szerintem az kész sincs, legalábbis nem sorozatgyártható (vagy a vas, vagy az ipar nem bírja).

A Szu-57 úgy gyárat kapott, szóval talán nekiesnek végre a 76 darabos rendelésnek:
https://militarywatchmagazine.com/article/new-facilities-expand-su57-production
Úgy kéne mint a falat kenyér, az a pár meglévő gép is az egész SEAD/DEAD pengeéle lett. Ha meg tervszerűen jöttek volna, a levegőben semmi gondjuk nem lenne (és ukrán légvédelem sem lenne régóta). Kevesebb gép kéne, azok hatékonyabban dolgozhatnának - belépnének a 21. századba, mert jelenleg azért ez így nem élvonal.

Ha most van eszük, felhasználják a régi szarokat, pl Szu-25 sárkányokat kirepülik, aztán váltanak drónokra, ahogy a szárazföldieknél is kihajtják az öreg vasakat és váltanak. Az USA is ellövi a háborúiban a régi készleteket, ők ugyan ezt teszik. Egyelőre azonban a régi készletek tartanak, szóval nem sietnek, legalábbis nyilvánosan nem. De a modernináció szükségessége nyilván leesett náluk.
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 556
6 951
113
Az a bosszantó,számomra, hogy megvan a technológiájuk,a protóik,és a pénzük is,hogy a 4++ gent kimaxolják,céllövölde kellene pegyen az Ukrán hadművelet,és mégis sikerül elbaszni mindent,a hülyeség netovábbja volt 300 milliárd dodót külföldön tartani,evidens volt, hogy el fogják lopni,milyen légierőt,meg mennyi T14,T15-öt lehetett volna abból gyártani?
A rozsdakupac Kuznyecov,a felesleges 72-modernizációk,már 20 éve csak T90 kellene, hogy legyen nekik,stb.
Valahogy nem tudják össze fésülni a mérnökeiket,az ipart,meg a pénzt, hogy a megfelelő végeredmémyt kapják.
Az hogy vannak protoik nem feltétlenül jelenti azt hogy valamit nagy sorozatban tudnak,akarnak gyártani és nem feltétlenül pénzhiány miatt.
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 556
6 951
113
Valahogy így.
2005-ben jártam először a MAKSz-on, 2007-ben másodszor. Egyik se most volt.
A második alkalomnál még ugyanúgy érezni lehetett a poszt-kilencvenes évek utáni alázatot, de az USA 2003-as iraki inváziója nyomán - kissé kontraproduktívan - már meglóduló energiahordozó árak jótékony hatását is, nem csak a gazdaságra, de a hadiiparra is. Ezzel párhuzamosan feléledő nacionalizmus, ami ekkor még inkább volt jótékony patriotizmus, vegyült az egyre-másra jövő (régi) új fejlesztések adta optimizmussal is.

Hanem 2009-10 után kezdett feltűnni - itt a HTKA-n is egyre többeknek - hogy nagyon kezd elszaldni a ló, már ami az állami pénzszórást illeti.
Létrejött a régóta várt összehangolt állami repülőipari konglomerátumok rendszere, UAC (OAK) a repülőknek, UEC (ODK) a hajtóműveknek és a Rosztvertol a helikoptereknek, de mintha minden maradt volna a régiben.
Teljesen felesleges párhuzamos programok, hogy minden kis lokális királycsináló ipari szereplő jóllakhasson.
A távol-keletiek Szu-35-öt és PAK-FA-t, a szibériaiak meg Szu-30-at és külön Szu-34-et fejlesztettek és gyártottak, ahogy lett külön Mi-28 és Ka-52 ugyanarra a célra.

A Szuhoj esetében egyszerre fejlesztették a nem túl alacsony észlelhetőségű Szu-57-est, mint technológiai következő lépcsőfokot és közben csiszolgatták tovább a Szu-27-esben rejlő képességeket, mert annak idején jó koncepcionális megközelítéssel egy alapvetően sokoldalú platformot hoztak létre, amit az orosz praktikum jegyében nem is akartak elengedni.
Viszont így okafogyottá vált a Szu-57-es, amit a 2014 utáni költségvetési megszigorítások is erősen belassítottak. És eleve egy fajlagosan drágább technológiáról beszélünk.
Az USA az ötödik generációval vállalhatatlanul drága versenyre hívta ki a globális konkurenciát.
Kínaiak megoldjak(J20,J35).Tény hogy egyes területen van lemaradásuk(hajtómű)de legalább értelmes darabszámban tudják őket sorozatban gyártani belátható időn belül.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 711
89 803
113
Egy már majdnem használható kép a 30-as hajtóműről:

Hy1ACCR.jpg


Azok az emberek ott bele is láttak a fúvócsőbe, ami azért lenne nekem/nekünk is fontos, mert akkor okoskodhatunk, hogy például hozzányúltak-e a sok évtizedes lángstabilizátor dizájnhoz, amit az AL-41F-1Sz örökölt még az AL-31F-től, az pedig a jó öreg AL-21F-től.
Apróság, de érdekes információ.

A hajtóműveinek fúvócsöve a 30-as gyártmányé, de ez egy üres váz, repülésre alkalmatlan kivitelben. Valószínű, hajtómű sincs benne.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 711
89 803
113
Boki azt is irhattad volna ,hogy köszi AO ebben igazad van :):).......hogy miért,mert pl engem ezzel férevezettél.:(:(..ebből egy korrekt ember azt szűri le ,hogy legközelebb ilyen esetben azt írja oda ,hogy ez nem az a gép ....ilyen egyszerű.. :D :D
Kell követni a topikot és emlékezni minden leírt információra. Az, hogy a 057-es egy sztatikai tesztelésre legyártott példány, ami nem repül már többször le volt írva. Viszont ezt a 057-es példányt átalakították-beépítették az elektronikát és a 2019-es MAKSZ-on mutatták be a gépet(még AL-41F-1Sz hajtómü fúvócsövével) Majd a 2021-es MAKSZ-on már a 30-as gyártmány fúvőcsövével . Azóta minden Armija kiállításon bemutatják mint Szu-57E -t exportverzió. Ez a hivatalos narratíva(függetlenül attól, hogy nem repülési protó).

De ez mind le volt írva. Csak hát az a fránya memória. :)

P.S. Egyébként tisztelem Allesmor tudását a hajtómüvek terén.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 269
70 625
113
Igen, jogos a két tőlem vett és ellentmondásos idézet, de én is rendre revideálom a nézeteimet, aszerint, amit megtudok. Mert az első kép idején még nem tudtam, hogy a gépen csak fúvócső van, de hajtómű az nincs benne.
Ez is oroszos praktikum, mert ők becsszó bemutatják a végleges konfigurációt, de csak kívülről. Van is, meg nincs is.
Csalás?
Csak, amennyire a különféle kiállítások fából-műanyagból készült 1:1-es Eurofighter, F-35, JAS-39E mockupjai.
Az utóbbi tekintetében lásd a tavalyi kecskeméti repülőnapot.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 989
20 317
113
Kell követni a topikot és emlékezni minden leírt információra. Az, hogy a 057-es egy sztatikai tesztelésre legyártott példány, ami nem repül már többször le volt írva. Viszont ezt a 057-es példányt átalakították-beépítették az elektronikát és a 2019-es MAKSZ-on mutatták be a gépet(még AL-41F-1Sz hajtómü fúvócsövével) Majd a 2021-es MAKSZ-on már a 30-as gyártmány fúvőcsövével . Azóta minden Armija kiállításon bemutatják mint Szu-57E -t exportverzió. Ez a hivatalos narratíva(függetlenül attól, hogy nem repülési protó).

De ez mind le volt írva. Csak hát az a fránya memória. :)

P.S. Egyébként tisztelem Allesmor tudását a hajtómüvek terén.
Levegőt venni, azt kell, nem emlékezni mindenre egy több száz oldalas topikból. Néha valami eszméletlen lekezelő és arrogáns vagy.