Csak az első szériagépnek volt légi balesete. Egy meg kiégett a földön, de azt kijavították.Na, ez melyik proto gép volt?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Csak az első szériagépnek volt légi balesete. Egy meg kiégett a földön, de azt kijavították.Na, ez melyik proto gép volt?
áthidalás = bypassTaláltam egy cikket a "30 gyártmány"-ról. Kíváncsi vagyok AO véleményére, hogy van-e benne valami újdonság.
https://naukatehnika.com/izdelie-30-dvigatel-dlya-su-57-pervoe-kachestvennoe-foto.html
Részlet a cikkből.
"Az ismert műszaki szerint a "30 gyártmány" egy bypass turbó sugárhajtómű, utánégetővel. Néhány alapötlet szintjén hasonlóságokat mutat az AL-31 és AL-41 család régebbi tagjaival, de minden egysége a nulláról, modern fejlesztések felhasználásával készült. Ennek eredménye az összes fő jellemző észrevehető növekedése volt, ami lehetővé teszi, hogy a "30gyártmány" a turbóventilátoros hajtóművek következő generációjának tulajdonítsák. A hajtómű, kategóriájában hagyományos felépítésű, magas és alacsony nyomású többfokozatú kompresszorokkal, égéstérrel és többfokozatú turbinákkal. A turbinák mögött egy utánégető és egy UVT-vel ellátott fúvóka található. Az egyik vagy másik célra szükséges egységek a hajtómű külső felületén vannak elhelyezve. A "30 gyártmány" fejlesztői nem sietnek felfedni a tervezés minden részletét, de az új projekt néhány jellemzője már ismert. A kompresszor a bejövő levegő 6,7-es sűrítését biztosítja, akár 20-23 kg / s légáramlási sebességet biztosítva. Az égéstér közvetlenül az injektorokra szerelt plazmagyújtó rendszerrel van felszerelve. Az ilyen eszközök biztosítják az üzemanyag begyulladását közvetlenül azután, hogy belép az égéstérbe. Ennek köszönhetően megmarad az optimális égési mód és az ún. fáklya. A gáz hőmérséklete a turbina előtt 1950 - 2100°K között van. Összehasonlításképpen a soros AL-31F hajtóműnél ez a paraméter nem haladja meg az 1700°K-t. A "30 gyártmány" új fúvókával van felszerelve, tolóerővektor-vezérlési funkciókkal. Ez az egység észrevehetően kisebb, mint a korábban használt és más kontúrokkal rendelkezik. Különösen a fúvóka hátsó éle, amelyet az egyes szárnyak alkotnak, egyenetlen alakú. A kialakítás fontos, új lehetőségeket biztosító sajátossága az áthidalás mértékének változása. A projekt azt is figyelembe vette, hogy csökkenteni kell a hajtómű és a repülőgép egészének láthatóságát a lokátor-, és infravörös megfigyelőrendszerek esetében. Az ilyen problémákat a légbeömlő és a fúvóka optimális kialakításával oldották meg. Az új hajtóműhöz új elektronikus-digitális vezérlőrendszer készült. Számos különböző érzékelőtől kap adatokat és felügyeli a hajtómű összes alkatrészének működését. A pilótától kapott parancsokat a vezérlőrendszer az aktuális paraméterek és különböző tényezők figyelembevételével hajtja végre. Az automatikus hajtóművezérlés leegyszerűsíti a pilóta munkáját és megkönnyíti az hajtómű bizonyos körülmények közötti üzembe helyezését is. Nyílt adatok szerint a "30 gyártmány" maximális tolóereje eléri a 11 000 kg-t, az utánégető üzemmódban pedig 18 000 kg. Összehasonlításképpen az AL-41F1 első fokozatú hajtóműnek a tolóereje 9500, illetve 15000 kg. Így a Szu-57-es repülőgépek tolóerő-tömeg aránya még a 35 tonnát meghaladó maximális felszálló tömeg esetén is egynél nagyobb lesz. Normál felszálló tömeggel ez a paraméter eléri az 1,15-1,2 értéket. A fő paraméterek optimalizálása, a repülőgép teljesítményének növekedéséhez vezet. Különféle becslések szerint a Szu-57 szuperszonikus cirkáló sebessége utóégető használata nélkül, amelyet két, 11 000 kg tolóerővel rendelkező hajtómű biztosít, elérheti az 1,5 Mach értéket. Az UVT-vel ellátott fúvóka jelenléte jelentősen javítja a manőverezhetőséget minden üzemmódban."
Logika szerint az lenne az 50, 51 oldalszámú. 2021 novemberi képeken látszott, hogy 4 gép építése folyik. Valószinü finiselnek velük.Érdekes a szám kiosztás. A másik kettővel mi a helyzet?
Az erdeti tervek szerint 3 gép(01,02,03) ment volna Ahtyibinszkbe tesztelésre. A 01-es ott van. Az a kérdés számomra, hogy pótoôják-e a 2020-ban lezuhant első gépet vagy pedig marad kettő tesztelésre a 01 és a mostani 02. Meglátjuk hová kerülnek/repülnek tovább a gépek. Főleg az 52-es-re vagyok kíváncsi.Nem lehet, hogy a gépek között van valami különbség és a számokkal különböztetik meg őket?
Az írásban pontatlanságok vannak, főleg a levegőátfutás és a sűrítési viszony adatai idézik egy L-39-es Albatros szintjét. A mellékelt fotó nem a 30-as gyártmányt ábrázolja.Találtam egy cikket a "30 gyártmány"-ról. Kíváncsi vagyok AO véleményére, hogy van-e benne valami újdonság.
https://naukatehnika.com/izdelie-30-dvigatel-dlya-su-57-pervoe-kachestvennoe-foto.html
Részlet a cikkből.
"Az ismert műszaki szerint a "30 gyártmány" egy bypass turbó sugárhajtómű, utánégetővel. Néhány alapötlet szintjén hasonlóságokat mutat az AL-31 és AL-41 család régebbi tagjaival, de minden egysége a nulláról, modern fejlesztések felhasználásával készült. Ennek eredménye az összes fő jellemző észrevehető növekedése volt, ami lehetővé teszi, hogy a "30gyártmány" a turbóventilátoros hajtóművek következő generációjának tulajdonítsák. A hajtómű, kategóriájában hagyományos felépítésű, magas és alacsony nyomású többfokozatú kompresszorokkal, égéstérrel és többfokozatú turbinákkal. A turbinák mögött egy utánégető és egy UVT-vel ellátott fúvóka található. Az egyik vagy másik célra szükséges egységek a hajtómű külső felületén vannak elhelyezve. A "30 gyártmány" fejlesztői nem sietnek felfedni a tervezés minden részletét, de az új projekt néhány jellemzője már ismert. A kompresszor a bejövő levegő 6,7-es sűrítését biztosítja, akár 20-23 kg / s légáramlási sebességet biztosítva. Az égéstér közvetlenül az injektorokra szerelt plazmagyújtó rendszerrel van felszerelve. Az ilyen eszközök biztosítják az üzemanyag begyulladását közvetlenül azután, hogy belép az égéstérbe. Ennek köszönhetően megmarad az optimális égési mód és az ún. fáklya. A gáz hőmérséklete a turbina előtt 1950 - 2100°K között van. Összehasonlításképpen a soros AL-31F hajtóműnél ez a paraméter nem haladja meg az 1700°K-t. A "30 gyártmány" új fúvókával van felszerelve, tolóerővektor-vezérlési funkciókkal. Ez az egység észrevehetően kisebb, mint a korábban használt és más kontúrokkal rendelkezik. Különösen a fúvóka hátsó éle, amelyet az egyes szárnyak alkotnak, egyenetlen alakú. A kialakítás fontos, új lehetőségeket biztosító sajátossága az áthidalás mértékének változása. A projekt azt is figyelembe vette, hogy csökkenteni kell a hajtómű és a repülőgép egészének láthatóságát a lokátor-, és infravörös megfigyelőrendszerek esetében. Az ilyen problémákat a légbeömlő és a fúvóka optimális kialakításával oldották meg. Az új hajtóműhöz új elektronikus-digitális vezérlőrendszer készült. Számos különböző érzékelőtől kap adatokat és felügyeli a hajtómű összes alkatrészének működését. A pilótától kapott parancsokat a vezérlőrendszer az aktuális paraméterek és különböző tényezők figyelembevételével hajtja végre. Az automatikus hajtóművezérlés leegyszerűsíti a pilóta munkáját és megkönnyíti az hajtómű bizonyos körülmények közötti üzembe helyezését is. Nyílt adatok szerint a "30 gyártmány" maximális tolóereje eléri a 11 000 kg-t, az utánégető üzemmódban pedig 18 000 kg. Összehasonlításképpen az AL-41F1 első fokozatú hajtóműnek a tolóereje 9500, illetve 15000 kg. Így a Szu-57-es repülőgépek tolóerő-tömeg aránya még a 35 tonnát meghaladó maximális felszálló tömeg esetén is egynél nagyobb lesz. Normál felszálló tömeggel ez a paraméter eléri az 1,15-1,2 értéket. A fő paraméterek optimalizálása, a repülőgép teljesítményének növekedéséhez vezet. Különféle becslések szerint a Szu-57 szuperszonikus cirkáló sebessége utóégető használata nélkül, amelyet két, 11 000 kg tolóerővel rendelkező hajtómű biztosít, elérheti az 1,5 Mach értéket. Az UVT-vel ellátott fúvóka jelenléte jelentősen javítja a manőverezhetőséget minden üzemmódban."
Köszönöm.Az írásban pontatlanságok vannak, főleg a levegőátfutás és a sűrítési viszony adatai idézik egy L-39-es Albatros szintjét. A mellékelt fotó nem a 30-as gyártmányt ábrázolja.
Láttam már Chinook lenyitott szerelőajtajainál is azt, hogy sárgára van festve alatta minden, ennél is ott a sárga szín. Van ennek valami oka, vagy a sárga csak ok nélkül sárga?
Nincs jelentősége szerintem, ha jól látom azok kábelek.Láttam már Chinook lenyitott szerelőajtajainál is azt, hogy sárgára van festve alatta minden, ennél is ott a sárga szín. Van ennek valami oka, vagy a sárga csak ok nélkül sárga?
A csövekre gondolsz vagy magára a falra?Láttam már Chinook lenyitott szerelőajtajainál is azt, hogy sárgára van festve alatta minden, ennél is ott a sárga szín. Van ennek valami oka, vagy a sárga csak ok nélkül sárga?
Láttam már Chinook lenyitott szerelőajtajainál is azt, hogy sárgára van festve alatta minden, ennél is ott a sárga szín. Van ennek valami oka, vagy a sárga csak ok nélkül sárga?
Chinooknál a szerezeti elemek voltak sárgák, nem a beépített berendezések, vagy a kábelezés. De meg is válaszolták az okot.A csövekre gondolsz vagy magára a falra?
Én arra tippelnék, hogy jobban lássál szerelés közben nem vakító fénynél is.
A sárga alap meg a festetlen részeken a korrózióvédelmi réteg.
Az nem kimondottan sárga, hanem a kábelkötegek bandázsának a színe. Amúgy az orr szekcióban van a bal oldalon az utántöltő csonk is, ahhoz meg a tüzelőanyag vezeték fut, ami élénk sárga színű. De az mindig merev cső. És nem minden gépen van sárga színe a tüzelőanyag rendszer csövezésének. A képen amúgy sem látszik.Láttam már Chinook lenyitott szerelőajtajainál is azt, hogy sárgára van festve alatta minden, ennél is ott a sárga szín. Van ennek valami oka, vagy a sárga csak ok nélkül sárga?