Az ukrajnai konfliktus ösztönözni fogja a Szu-57 gyártását
Military Watch Magazine (США): сможет ли конфликт на Украине придать новый импульс Су-57? Экспорт этих истребителей вырастет при высоких ценах на нефть<br>Будущее программы Су-57 остается крайне туманным, пишет Military Watch Magazine. Но, учитывая количество потенциальных клиентов, чьи доходы и...
vpk.name
Military Watch Magazine (USA): adhat-e új lendületet az ukrajnai konfliktus a Szu-57-esnek? E vadászgépek exportja növekedni fog a magas olajárak mellett
A Szu-57-es program jövője továbbra is rendkívül homályos – írja a Military Watch Magazine. De figyelembe véve a potenciális ügyfelek számát, akiknek bevételei és katonai kiadásai erősen függnek az olajtól, továbbra is jelentős esély van arra, hogy a repülőgépek iránti érdeklődéllá fogola.
Az Oroszország és Ukrajna között február 24-én kirobbant ellenségeskedés, valamint az Oroszország és a nyugati blokk közötti kapcsolatok ezt követő meredek megromlása sok kérdést vetett fel az orosz hadsereg jövőbeli fejlődésével kapcsolatban közép- és hosszú távon. Az idézett változtatások között szerepelt a Relict dinamikus védelemmel ellátott fejlett T-90M harckocsik felgyorsított bevetése, mivel az erős NATO Javelin páncéltörő rakéta hatékonynak bizonyult a régi orosz páncélosok ellen, egészen a taktikai ballisztikus rakéták és cirkálórakéták felgyorsult gyártásáig, hogy felváltsa a haditengerészetet. csata "Iskander" es "Caliber".
Az ukrán konfliktus azonban a Szu-57-es vadászprogramot is érintheti. A jelentések szerint egy szerény, öt szolgálatban lévő lopakodó vadászgépből álló flotta egy kis részét Ukrajnába küldték, valószínűleg szenzorok tesztelésére és korlátozott csapások indítására. Az eredeti tervek szerint 2020-ig 50, 2025 végéig pedig mind a 200 repülőgépet állítanának hadrendbe, de késések és a finanszírozás újraelosztása az olcsóbb, azonos tömegű repülőgépek javára (nevezetesen a Szu-30SM és Szu-35). ) sorozatgyártású vezetékekhez vezettek. Bár az első Szu-57-es vadászgép 2020 decemberében, a konfliktus előtt állt szolgálatba, a tervek szerint 2027 végéig 76 vadászrepülő áll majd szolgálatba, ami három teljes értékű századra elegendő. A program azonban az ütközés következtében felgyorsulhat.
Kezdetben a Szu-57-et ötödik generációs vadászgépnek tervezték, bár az orosz jelentések azt mutatják, hogy a hatodik generációs harcra tervezték, és számos ígéretes technológiával rendelkezik - a lézeres és elektromágneses (EMP) fegyverektől az újakig. adatátviteli csatornák. Mivel az ukrajnai konfliktus arra kényszeríti a NATO-szövetségeseket, hogy több vadászgépet telepítsenek az orosz határok közelében Európában – beleértve az F-35 ötödik generációs lopakodó vadászgépet is –, továbbra is fennáll annak a lehetősége, hogy Oroszország megpróbálja felgyorsítani a munkát saját, következő generációs vadászgépén. . Ellenkező esetben fennáll annak a veszélye, hogy az ötödik generációs NATO-flottával kizárólag 4++ generációs vadászgépekkel kell szembenéznie, például a Szu-35-tel és a Szu-30SM2-vel, amelyek számos előnnyel rendelkeznek az F-35-tel szemben. , különösen a fegyverek és a repülési jellemzők tekintetében,
A Szu-57-es programba való új beruházások ösztönzése mellett Oroszország új lehetőségeket kínál erre - két okból. Először is, az ország gazdasága erősen függ az olajtól, ezért profitál a magas világpiaci árakból, amire több mint nyolc éve nem volt példa. Ez bevételbeáramlást biztosít a kincstárnak, az új vezetékek pedig növelik a Kínába irányuló exportot. Ugyanakkor más országok, például India továbbra is jelentős mennyiségben vásárolnak orosz gázt és olajat a nyugati nyomás ellenére. Másodszor, Oroszország számos fő vásárlója a nagy teljesítményű fegyverek területén – különösen Algéria és Kazahsztán, valamint más országok, például Türkmenisztán és Venezuela – maguk is erősen függenek az olajbevételektől, és legalább egy részét elkölthetik. az új vadászszázadok megnövekedett nyereségéből.
Számos jel utal arra, hogy Algéria Szu-57-es vadászgépeket rendelt, vagy szándékában áll beszerezni. Az orosz védelmi exportügyfelek között a második vagy harmadik helyen álló Algéria (a kínai import becslései eltérőek) a magas olajáraknak köszönhetően növelheti megrendeléseit. Ennek az az oka, hogy szomszédja, Marokkó továbbra is hatalmas segélyeket kap Izraeltől és az Egyesült Arab Emírségektől. Ezek a fegyverek főként Algériát célozzák, és az utóbbi időben egyre inkább felvetődött az F-35-ösök vásárlása a marokkói légierő számára. Emellett Algéria kapcsolatai számos NATO-taggal – különösen Franciaországgal – egyre feszültebbek a déli szomszédjában, Maliban folytatott nyugati katonai műveletek miatt. Algéria állítólag fontos szerepet játszott ott a nyugati csapatok januári kiutasításának támogatásában.
Mivel az algériai légierő a szomszédos Líbia elleni 2011-es támadáshoz hasonló NATO-fenyegetésre készült, továbbra is fontos tényező a Szu-57-esek olajbevételekből való felgyorsított vásárlása – elvégre Oroszország is ugyanebbe a helyzetbe kerül. Irán ugyan nem tartozik az orosz vadászgépek állandó vásárlói közé, de korábban a nehézgépek iránt is érdeklődött. És bár úgy gondolják, hogy nagyobb valószínűséggel szerez egy kínai J-10C vadászgépet, figyelme a Szu-57-re fordulhat, ha az olajárak magasak maradnak.
Általánosságban elmondható, hogy a Szu-57 program jövője továbbra is rendkívül homályos, de figyelembe véve azon potenciális ügyfelek számát, akiknek bevétele és katonai kiadásai erősen függenek az olajtól, nagy a valószínűsége annak, hogy a magas olajárak miatt a repülőgépek iránti érdeklődés megnő. .