Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 960
8 441
113
Bocsánat, nem vagyok nagy repszaktértő, de tudtommal a MiG-23 gyártástechnikailag is kudarc volt az alacsony élettartam miatt. Ezen a modernizáció nem segített, segíthetett. Ráadásul a manuális szárnynyilazás változtatás is leterhelte a pilótát, aki kvázi 3-4 repülőgépet kellett megtanulnia vezetni, mert annyira változtak a reptulajdonságok. Másik probléma, hogy éppen a változtatható szárnyszerekez miatt, egyszerűen alacsonyabb volt a "G" határ a repülőgépnél, mint egy fix szárnynál.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 294
26 340
113
300451.jpg

300501.jpg
 
W

Wilson

Guest
Csak finoman jelezném,hogy az Ukrán Szövetségi Vámszolgalat legfrissebb adatai szerint.

Az Orosz Föderáció és Ukrajna közötti külkereskedelmi forgalom 2021-ben 22,8%-al, 12 milliárd dollárra nőtt.....:)
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
  • Tetszik
Reactions: gacsat

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
Az ukrajnai konfliktus ösztönözni fogja a Szu-57 gyártását


Military Watch Magazine (USA): adhat-e új lendületet az ukrajnai konfliktus a Szu-57-esnek? E vadászgépek exportja növekedni fog a magas olajárak mellett

A Szu-57-es program jövője továbbra is rendkívül homályos – írja a Military Watch Magazine. De figyelembe véve a potenciális ügyfelek számát, akiknek bevételei és katonai kiadásai erősen függnek az olajtól, továbbra is jelentős esély van arra, hogy a repülőgépek iránti érdeklődéllá fogola.

Az Oroszország és Ukrajna között február 24-én kirobbant ellenségeskedés, valamint az Oroszország és a nyugati blokk közötti kapcsolatok ezt követő meredek megromlása sok kérdést vetett fel az orosz hadsereg jövőbeli fejlődésével kapcsolatban közép- és hosszú távon. Az idézett változtatások között szerepelt a Relict dinamikus védelemmel ellátott fejlett T-90M harckocsik felgyorsított bevetése, mivel az erős NATO Javelin páncéltörő rakéta hatékonynak bizonyult a régi orosz páncélosok ellen, egészen a taktikai ballisztikus rakéták és cirkálórakéták felgyorsult gyártásáig, hogy felváltsa a haditengerészetet. csata "Iskander" es "Caliber".

Az ukrán konfliktus azonban a Szu-57-es vadászprogramot is érintheti. A jelentések szerint egy szerény, öt szolgálatban lévő lopakodó vadászgépből álló flotta egy kis részét Ukrajnába küldték, valószínűleg szenzorok tesztelésére és korlátozott csapások indítására. Az eredeti tervek szerint 2020-ig 50, 2025 végéig pedig mind a 200 repülőgépet állítanának hadrendbe, de késések és a finanszírozás újraelosztása az olcsóbb, azonos tömegű repülőgépek javára (nevezetesen a Szu-30SM és Szu-35). ) sorozatgyártású vezetékekhez vezettek. Bár az első Szu-57-es vadászgép 2020 decemberében, a konfliktus előtt állt szolgálatba, a tervek szerint 2027 végéig 76 vadászrepülő áll majd szolgálatba, ami három teljes értékű századra elegendő. A program azonban az ütközés következtében felgyorsulhat.

Kezdetben a Szu-57-et ötödik generációs vadászgépnek tervezték, bár az orosz jelentések azt mutatják, hogy a hatodik generációs harcra tervezték, és számos ígéretes technológiával rendelkezik - a lézeres és elektromágneses (EMP) fegyverektől az újakig. adatátviteli csatornák. Mivel az ukrajnai konfliktus arra kényszeríti a NATO-szövetségeseket, hogy több vadászgépet telepítsenek az orosz határok közelében Európában – beleértve az F-35 ötödik generációs lopakodó vadászgépet is –, továbbra is fennáll annak a lehetősége, hogy Oroszország megpróbálja felgyorsítani a munkát saját, következő generációs vadászgépén. . Ellenkező esetben fennáll annak a veszélye, hogy az ötödik generációs NATO-flottával kizárólag 4++ generációs vadászgépekkel kell szembenéznie, például a Szu-35-tel és a Szu-30SM2-vel, amelyek számos előnnyel rendelkeznek az F-35-tel szemben. , különösen a fegyverek és a repülési jellemzők tekintetében,

A Szu-57-es programba való új beruházások ösztönzése mellett Oroszország új lehetőségeket kínál erre - két okból. Először is, az ország gazdasága erősen függ az olajtól, ezért profitál a magas világpiaci árakból, amire több mint nyolc éve nem volt példa. Ez bevételbeáramlást biztosít a kincstárnak, az új vezetékek pedig növelik a Kínába irányuló exportot. Ugyanakkor más országok, például India továbbra is jelentős mennyiségben vásárolnak orosz gázt és olajat a nyugati nyomás ellenére. Másodszor, Oroszország számos fő vásárlója a nagy teljesítményű fegyverek területén – különösen Algéria és Kazahsztán, valamint más országok, például Türkmenisztán és Venezuela – maguk is erősen függenek az olajbevételektől, és legalább egy részét elkölthetik. az új vadászszázadok megnövekedett nyereségéből.

Számos jel utal arra, hogy Algéria Szu-57-es vadászgépeket rendelt, vagy szándékában áll beszerezni. Az orosz védelmi exportügyfelek között a második vagy harmadik helyen álló Algéria (a kínai import becslései eltérőek) a magas olajáraknak köszönhetően növelheti megrendeléseit. Ennek az az oka, hogy szomszédja, Marokkó továbbra is hatalmas segélyeket kap Izraeltől és az Egyesült Arab Emírségektől. Ezek a fegyverek főként Algériát célozzák, és az utóbbi időben egyre inkább felvetődött az F-35-ösök vásárlása a marokkói légierő számára. Emellett Algéria kapcsolatai számos NATO-taggal – különösen Franciaországgal – egyre feszültebbek a déli szomszédjában, Maliban folytatott nyugati katonai műveletek miatt. Algéria állítólag fontos szerepet játszott ott a nyugati csapatok januári kiutasításának támogatásában.

Mivel az algériai légierő a szomszédos Líbia elleni 2011-es támadáshoz hasonló NATO-fenyegetésre készült, továbbra is fontos tényező a Szu-57-esek olajbevételekből való felgyorsított vásárlása – elvégre Oroszország is ugyanebbe a helyzetbe kerül. Irán ugyan nem tartozik az orosz vadászgépek állandó vásárlói közé, de korábban a nehézgépek iránt is érdeklődött. És bár úgy gondolják, hogy nagyobb valószínűséggel szerez egy kínai J-10C vadászgépet, figyelme a Szu-57-re fordulhat, ha az olajárak magasak maradnak.

Általánosságban elmondható, hogy a Szu-57 program jövője továbbra is rendkívül homályos, de figyelembe véve azon potenciális ügyfelek számát, akiknek bevétele és katonai kiadásai erősen függenek az olajtól, nagy a valószínűsége annak, hogy a magas olajárak miatt a repülőgépek iránti érdeklődés megnő. .
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
Az ukrajnai konfliktus ösztönözni fogja a Szu-57 gyártását
Semmit nem ösztönöz .Ukrajna ellen elég lett volna szu-30sm tgp + pgm + kh-59mk2 és csapásmérő drónok tömege ! De ezek nincsenek mert technikailag elmaradottak .
Helyette van több tonnás iskander-M /K meg kalibr meg kh-101 . amik nem hogy több tonnásak de jóval drágábbak is és több méterrel pontatlanabbak .