[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

Ott a pont. Már a kezdetektől fogva három alapkonfigurációt kínál: egy kiképzőgépet, amely már tanúsított, egy könnyű harci repülőgépet, amelyből az első példányok 2025-ig jelennek meg, valamint egy felderítő változatot, amelyet már a magyarok is megrendeltek. A törzs alatt az osztrák Airborne Technologies cég által gyártott konténert WESCAM MX-15D elektro-optikai fejjel, adatkapcsolattal és rögzítőeszközzel.

A kiképzőgép megvan, könnyű harci gép - nos arra alkalmatlan, már leírtam több helyen miért. A felderítőváltozat, ami egy marhaság, különösen azzal az osztrák felderítőrendszerrel, amit kvázi lebasztak a fűre zeltwegben.. (ok makett). Ez a felderítőrendszer nem a NG-re tervezték, gyakrolatilag egy csomó pilonra függeszthető és egy drón simán kiváltja, ne küldjün már ember ilyen géppel felderíteni... Még Gripent se Reccelite-el ami komolyabb fokozat.. Ja a határ mellé brümmögni, kicsit drága...
 
Ott a pont. Már a kezdetektől fogva három alapkonfigurációt kínál: egy kiképzőgépet, amely már tanúsított, egy könnyű harci repülőgépet, amelyből az első példányok 2025-ig jelennek meg, valamint egy felderítő változatot, amelyet már a magyarok is megrendeltek. A törzs alatt az osztrák Airborne Technologies cég által gyártott konténert WESCAM MX-15D elektro-optikai fejjel, adatkapcsolattal és rögzítőeszközzel.

A kiképzőgép megvan, könnyű harci gép - nos arra alkalmatlan, már leírtam több helyen miért. A felderítőváltozat, ami egy marhaság, különösen azzal az osztrák felderítőrendszerrel, amit kvázi lebasztak a fűre zeltwegben.. (ok makett). Ez a felderítőrendszer nem a NG-re tervezték, gyakrolatilag egy csomó pilonra függeszthető és egy drón simán kiváltja, ne küldjün már ember ilyen géppel felderíteni... Még Gripent se Reccelite-el ami komolyabb fokozat.. Ja a határ mellé brümmögni, kicsit drága...
Ez egy korrupciós ügy, amit két dolog indukál:
  • a haverok cége, ami gyártja.
  • a légierőnél vezető beosztásban lévő alkalmatlan idióták, akik leragadtak az előző hidegháborúban. Kábé annyira gondolkodik modernül a magyar haderő vezetése, mint az oroszé. Nem véletlen, hogy nincs drónprogram, nincsenek kellő számban precíziós, sead fegyverei a gripeneknek, stb. Nincs, mert ez 1980-ban még nem volt ennyire reális nekik. Kimaradt örökre és most felépítik maguknak az 1980-as álomlégierőt, ahogy a harckocsizók Tatán az 1980-ban álmodott géppisztollyal lettel felszerelve, stb.

Az egész Zrínyit körbelengik a nyolcvanas évek álmai.
 
„A jövőben azonban elkezdünk nagyobb súlykategóriájú repülőgépekkel is foglalkozni” – mondja Sotona Viktor."El tudnék képzelni egy kétmotoros repülőgépet új szárnnyal, amely esetleg megérinti a hangsebességet - és partnerünk, a Williams támogatja ezt az ötletet" - folytatja.
Talán erre utalt SZRSZ pár hete, hogy "harci repülőnk" is lehet még az Aerotól...bár eléggé távolinak tűnik ez projekt.
Egy modern nyugati elektronikával és fegyverekkel össze tudnának rakni szerintem egy "Su-25 kategóriájú" gépet. Mennyire kell ez nekünk vagy bárki másnak, az jó kérdés...
 
  • Vicces
Reactions: Negan
Talán erre utalt SZRSZ pár hete, hogy "harci repülőnk" is lehet még az Aerotól...bár eléggé távolinak tűnik ez projekt.
Egy modern nyugati elektronikával és fegyverekkel össze tudnának rakni szerintem egy "Su-25 kategóriájú" gépet. Mennyire kell ez nekünk vagy bárki másnak, az jó kérdés...
Inkább arra utalhatott hogy az L-39NG könnyű harci változatából az első példányok a kiképző és a felderítő változatok után 2025-ben jelennek majd meg... (így elég valószínű hogy a "könny harci" változat az nem egyezik meg a vietnámiaknak szállított konfigurációval)
 
Ez egy korrupciós ügy, amit két dolog indukál:
  • a haverok cége, ami gyártja.
  • a légierőnél vezető beosztásban lévő alkalmatlan idióták, akik leragadtak az előző hidegháborúban. Kábé annyira gondolkodik modernül a magyar haderő vezetése, mint az oroszé. Nem véletlen, hogy nincs drónprogram, nincsenek kellő számban precíziós, sead fegyverei a gripeneknek, stb. Nincs, mert ez 1980-ban még nem volt ennyire reális nekik. Kimaradt örökre és most felépítik maguknak az 1980-as álomlégierőt, ahogy a harckocsizók Tatán az 1980-ban álmodott géppisztollyal lettel felszerelve, stb.

Az egész Zrínyit körbelengik a nyolcvanas évek álmai.
A légierő nem akarta az NG-t azért sikerült eddig megúszni..
 
Én kicsit egy termékes gépnek látom ezt a céget, ezt reszelgetik, csűrik-csavarják. Persze, vannak olyan elemek, amiket más típusokban szerelnek be. De kicsit hiányolom, hogy sem eddig, de az olvasottakból következtetve ezután sem próbálkoznak drón fejlesztéssel. Ennyire külön terület lenne a kettő? (Azt már meg sem kérdem, hogy a törököknek, az irániaknak sikerül; ilyen elvileg nagy múltú és technológiai tudású vállalatnak nem?)
A másik, amit hiányolok, hogy habár magyar többségi tulajdonú, de egyszer sem hangzott el, hogy akár részegység, akár alkatrész gyártás területén lenne hazai beszállító -vagy egyáltalán törekvés, hogy legyen. De még erról se volt szó, hogy magyarok dolgoznának kint, hogy szakmai tudást szerezzenek. Pedig mennyit hangoztatták, hogy az autóipar után a rep. ipar a következő szint. Akkor hol van az, hogy pénz lett belefektetve -ami nélkül már lehet, hogy meghasalt volna a cég, illetve rendeltünk tőlük.
 
Én kicsit egy termékes gépnek látom ezt a céget, ezt reszelgetik, csűrik-csavarják. Persze, vannak olyan elemek, amiket más típusokban szerelnek be. De kicsit hiányolom, hogy sem eddig, de az olvasottakból következtetve ezután sem próbálkoznak drón fejlesztéssel. Ennyire külön terület lenne a kettő? (Azt már meg sem kérdem, hogy a törököknek, az irániaknak sikerül; ilyen elvileg nagy múltú és technológiai tudású vállalatnak nem?)
A másik, amit hiányolok, hogy habár magyar többségi tulajdonú, de egyszer sem hangzott el, hogy akár részegység, akár alkatrész gyártás területén lenne hazai beszállító -vagy egyáltalán törekvés, hogy legyen. De még erról se volt szó, hogy magyarok dolgoznának kint, hogy szakmai tudást szerezzenek. Pedig mennyit hangoztatták, hogy az autóipar után a rep. ipar a következő szint. Akkor hol van az, hogy pénz lett belefektetve -ami nélkül már lehet, hogy meghasalt volna a cég, illetve rendeltünk tőlük.
3 lábon áll a cég.
1. Régi gépek karbantartása, felújítása, update.
2. L-39NG. Ehhez a projekthez, most több száz, ezer embert vesznek fel.2 telephelyén fognak gyártani.
3. Részegysègbeszállítás Airbus, Embraer projektekhez
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
3 lábon áll a cég.
1. Régi gépek karbantartása, felújítása, update.
2. L-39NG. Ehhez a projekthez, most több száz, ezer embert vesznek fel.2 telephelyén fognak gyártani.
3. Részegysègbeszállítás Airbus, Embraer projektekhez
A kettes ponthoz főleg jogos @phaidros kérdése, hogy második telephelyként miért Kunovice, vagy - és főleg! - a szlovák Trencsén van kinézve, miért nem Mo-on fog létesülni?

Ez volt az utolsó érv az AV bevásárlása mellett, hogy ti. a magyar repülőipar feltámasztásának szárnyas paripája lészen. De pillanatnyilag úgy tűnik, hogy semmi ilyesmire nincs akarat és ezzel a mutyit sejtők sötét gyanúját látjuk igazolódni.
 
Én kicsit egy termékes gépnek látom ezt a céget, ezt reszelgetik, csűrik-csavarják. Persze, vannak olyan elemek, amiket más típusokban szerelnek be. De kicsit hiányolom, hogy sem eddig, de az olvasottakból következtetve ezután sem próbálkoznak drón fejlesztéssel. Ennyire külön terület lenne a kettő? (Azt már meg sem kérdem, hogy a törököknek, az irániaknak sikerül; ilyen elvileg nagy múltú és technológiai tudású vállalatnak nem?)
A másik, amit hiányolok, hogy habár magyar többségi tulajdonú, de egyszer sem hangzott el, hogy akár részegység, akár alkatrész gyártás területén lenne hazai beszállító -vagy egyáltalán törekvés, hogy legyen. De még erról se volt szó, hogy magyarok dolgoznának kint, hogy szakmai tudást szerezzenek. Pedig mennyit hangoztatták, hogy az autóipar után a rep. ipar a következő szint. Akkor hol van az, hogy pénz lett belefektetve -ami nélkül már lehet, hogy meghasalt volna a cég, illetve rendeltünk tőlük.
A drón és a hagyományos repipar nagyon más kávéház.
 
Talán erre utalt SZRSZ pár hete, hogy "harci repülőnk" is lehet még az Aerotól...bár eléggé távolinak tűnik ez projekt.
Egy modern nyugati elektronikával és fegyverekkel össze tudnának rakni szerintem egy "Su-25 kategóriájú" gépet. Mennyire kell ez nekünk vagy bárki másnak, az jó kérdés...
Ezen csak röhögni tudok.Alba mint csatagep....max COIN csapásmérő, felderítő.De a mai turbopopok sokkal jobbak erre a feladatra.Nem véletlen pusztult ki gyakorlatilag az Alba kategóriájú jet csapásmérők fajtája.
 
A kettes ponthoz főleg jogos @phaidros kérdése, hogy második telephelyként miért Kunovice, vagy - és főleg! - a szlovák Trencsén van kinézve, miért nem Mo-on fog létesülni?

Ez volt az utolsó érv az AV bevásárlása mellett, hogy ti. a magyar repülőipar feltámasztásának szárnyas paripája lészen. De pillanatnyilag úgy tűnik, hogy semmi ilyesmire nincs akarat és ezzel a mutyit sejtők sötét gyanúját látjuk igazolódni.
Azért, mert ha szlovákokat egy komoly NG darabszámmal meg akarjuk dobni, akkor nekik is kell kapni vmit. Összeszerelőüzemet akarunk, vagy azt, hogy a végén itt csörögjön a kassza???
Minimum 3 európai üzemeltető már jó kezdés.

Ez persze nem zárja ki, hogy nálunk is legyen katonái repülőgèpgyártás, sőt! De ha lesz szlovák rendelés nem L-39 lesz.

Az Ember egy összeszerelőüzemet már felajánlott nekünk, de visszadobtuk, mert nem volt biztos az üzleti terv. Helyette jön Embraer mérnök iroda. Én abszolút nem aggódok, lesz itthon katonai repülőgèpgyártas az AV-Embraer-Saab háromszögben.