screenshot_20220923_131048_com-facebook-katana-jpg.3869384
 
Vajon Oláh Milán osztályvezető megkapta a juttatást és a cafeteriát amit ígértek neki, vagy ő is úgy jár, mint többen, akik egy nagy alföldi autógyártól lettek átcsábítva, és 3 hónap után visszamentek Zegről Kkmétre mert átverve érezték magukat? Hmmm...
Azt nem tudom, de ranezesre nincs 30 es osztalyvezeto... nem tudom, nekem ez kb olyan, mint amit a kulfoldi bankok csinaltak Magyarorszagon, amikor 1990 utan bementek a sajat vezetoikkel, akik jo resze elotte beosztott volt ideat vagy Nyugat-Europaban, es kaptak az alkalmon a gyors eloleptetesen.
 
Vajon Oláh Milán osztályvezető megkapta a juttatást és a cafeteriát amit ígértek neki, vagy ő is úgy jár, mint többen, akik egy nagy alföldi autógyártól lettek átcsábítva, és 3 hónap után visszamentek Zegről Kkmétre mert átverve érezték magukat? Hmmm...
Beüt a magyar valóság.

Erre jön majd hogy milyen minőségű lessz a munkaerő.

Milyen minőségű a gyártás.

Reméljük nem ajax minőségben fognak gyártani.
 
Azt nem tudom, de ranezesre nincs 30 es osztalyvezeto... nem tudom, nekem ez kb olyan, mint amit a kulfoldi bankok csinaltak Magyarorszagon, amikor 1990 utan bementek a sajat vezetoikkel, akik jo resze elotte beosztott volt ideat vagy Nyugat-Europaban, es kaptak az alkalmon a gyors eloleptetesen.
Nem vele volt egy interjú a rádióban, kb 1 éve a Bázisugrásban vagy a Katonadologban?
 
Eddig is teljesen egyértelmű volt, hogy így lesz. Az amerikai piac az ilyen.
Szokásosan ti álmodoztatok össze mindent.
Mi álmodozunk? MG-ék emlegettek óriási export lehetőségeket a Lynxnek! :D
Én szinte mindig is szkeptikus voltam ezzel kapcsolatban, mivel valamilyen gyárat mindenkinek beigérnek. Talán 1-2 zászlóaljas mini rendeléseknél lenne esélyünk komolyabban gyártani, de olyan egyelőre nincsen.
Ausztrálok, olaszok meg még a görögök is rendelkeznek megfelelő ipari kapacitással, szóval oda is talán pár alkatrészt vihetünk legfeljebb - már ha egyáltalán a Lynx fut be náluk...

Ez a Lynx beszerzés-gyártás egy piramis játék: "majd az új vevők, belépők miatt fogja neked ez megérni"! A gond az hogy mindenkinek ezt mondják mint egy MLM-ben! :D
Attól még lehet jó harcjármű, de az ipari része nem fog export áttörést hozni a hadiparunknak.
 
Mi álmodozunk? MG-ék emlegettek óriási export lehetőségeket a Lynxnek! :D
Én szinte mindig is szkeptikus voltam ezzel kapcsolatban, mivel valamilyen gyárat mindenkinek beigérnek. Talán 1-2 zászlóaljas mini rendeléseknél lenne esélyünk komolyabban gyártani, de olyan egyelőre nincsen.
Ausztrálok, olaszok meg még a görögök is rendelkeznek megfelelő ipari kapacitással, szóval oda is talán pár alkatrészt vihetünk legfeljebb - már ha egyáltalán a Lynx fut be náluk...

Ez a Lynx beszerzés-gyártás egy piramis játék: "majd az új vevők, belépők miatt fogja neked ez megérni"! A gond az hogy mindenkinek ezt mondják mint egy MLM-ben! :D
Attól még lehet jó harcjármű, de az ipari része nem fog export áttörést hozni a hadiparunknak.
ZEG nem Lynx hanem harcjármű és ahogy Palkovics mindig nevezi: harckocsigyár. Lynx csak az egyik terméke lesz, de a HX3, Skyranger, a leendő APC de még a Panther is szerintem ott lesz gyártva amellett, hogy szervízközpont. Ez elég feladat a következő 10 évre. De a jenki sőt az olasz, görög tenderbe - ha nyer a Lynx - ZEG egy csavart nem fog beszállítani, mert ezekben az országokban kiterjedt hadiipar van. A britek már érdekesebb, ha kukázzák az Ajaxot. Maróth inkább az arab országokra gondolhatott. Meg ugye lenne egy ország amely a háború után - ha megmarad - ezres nagyságrendben venne modern IFV-t, pénze is lesz a nyugati segélyből, de hogy tőlünk nem fog menni egy rozsdás bicskát sem az biztos: Ukrajna.
Export egyébként lesz, de nem ZEG-ről hanem majd Várpalotáról ha tényleg felépül a lőszergyár.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles and Aladeen
ZEG nem Lynx hanem harcjármű és ahogy Palkovics mindig nevezi: harckocsigyár. Lynx csak az egyik terméke lesz, de a HX3, Skyranger, a leendő APC de még a Panther is szerintem ott lesz gyártva amellett, hogy szervízközpont. Ez elég feladat a következő 10 évre. De a jenki sőt az olasz, görög tenderbe - ha nyer a Lynx - ZEG egy csavart nem fog beszállítani, mert ezekben az országokban kiterjedt hadiipar van. A britek már érdekesebb, ha kukázzák az Ajaxot. Maróth inkább az arab országokra gondolhatott. Meg ugye lenne egy ország amely a háború után - ha megmarad - ezres nagyságrendben venne modern IFV-t, pénze is lesz a nyugati segélyből, de hogy tőlünk nem fog menni egy rozsdás bicskát sem az biztos: Ukrajna.
Export egyébként lesz, de nem ZEG-ről hanem majd Várpalotáról ha tényleg felépül a lőszergyár.
Palkovics nem biztos, hogy tudja mi a különbség harckocsi és a gyalogsági harcjármű között :p - vasútmérnök eredetileg. Ő nem mindig van képben a részletekkel szerintem...

A lőszergyárt biztos, hogy jó üzlet lesz - pláne a következő 8-10 évben, amikor legtöbb haderő "hidegháborús szint közelébe" tervezi tölteni a lőszerkészleteit. Kár, hogy még sehol sem tart a projekt... :(
 
Ez a Lynx beszerzés-gyártás egy piramis játék: "majd az új vevők, belépők miatt fogja neked ez megérni"!

Egyfelől a Lynxet senki ne úgy kezelje, hogy megfogtuk az Isten lábát, mert ezek után sorba állnak hozzánk export megrendelésekkel a kedves vevők! A Lyny azért jó nekünk, mert egy jó IFV.
Másfelől emlékszel még, hogy akár egy évvel ezelőtt is mennyit hajtogattam a mániámat, mikor mindig azt mondtad, hogy Zalában gyorsan meg kell többszörözni a termelést, felvenni gyorsan a második meg harmadik műszakot meg akár plusz csarnokokat is odaépíteni, mert nem fogjuk bírni a cseh és szlovák megrendelést?
Hamar oda lett az önbizalom. Pedig én még mindig azt mondom, hogy örüljünk annak, ha 30-40 évig folyamatosan munkát tudunk biztosítani a melósoknak. Nem gyorsan összekapjuk, majd pár év múlva szélnek eresztjük őket! Meg nem az üres, semmit nem termelő gyárra fizetünk a katonai költségvetésből fenntartási pénzeket! Ha ez meg van, nem a szél süvít csarnokokért építettük, akkor már megérte nekünk Zala.

Amit én látok, a gyártási kapacitások jó időre lefoglalva. Különböző Lynx verziók után jöhet majd az APC, majd ami épp kell még.
 
ZEG nem Lynx hanem harcjármű és ahogy Palkovics mindig nevezi: harckocsigyár. Lynx csak az egyik terméke lesz, de a HX3, Skyranger, a leendő APC de még a Panther is szerintem ott lesz gyártva amellett, hogy szervízközpont. Ez elég feladat a következő 10 évre. De a jenki sőt az olasz, görög tenderbe - ha nyer a Lynx - ZEG egy csavart nem fog beszállítani, mert ezekben az országokban kiterjedt hadiipar van. A britek már érdekesebb, ha kukázzák az Ajaxot. Maróth inkább az arab országokra gondolhatott. Meg ugye lenne egy ország amely a háború után - ha megmarad - ezres nagyságrendben venne modern IFV-t, pénze is lesz a nyugati segélyből, de hogy tőlünk nem fog menni egy rozsdás bicskát sem az biztos: Ukrajna.
Export egyébként lesz, de nem ZEG-ről hanem majd Várpalotáról ha tényleg felépül a lőszergyár.

Azért ne nevezzük már gyárnak az évi 50 db-os kapacitásával...
 
Azért ne nevezzük már gyárnak az évi 50 db-os kapacitásával...
Európa egyik legnagyobb kapacitású harcjármű gyára lesz évi 50-nel!
KMW-szintű cégek tudnak kb. ennyit gyártani a lánctalpasaikból - vagy még ennyit se.
100 ukrán PZH-ra vállaltak több éves szállítást, pedig az egy igen csak sürgős megrendelés és ezen kívül nem is rendelt más PZH-t az utóbbi időben, szóval nem is nagyon van más dolga annak az üzemnek...
 
Európa egyik legnagyobb kapacitású harcjármű gyára lesz évi 50-nel!
KMW-szintű cégek tudnak kb. ennyit gyártani a lánctalpasaikból - vagy még ennyit se.
100 ukrán PZH-ra vállaltak több éves szállítást, pedig az egy igen csak sürgős megrendelés és ezen kívül nem is rendelt más PZH-t az utóbbi időben, szóval nem is nagyon van más dolga annak az üzemnek...
Egyébként ha marada szar gazdasági helyzet akkor lehet, hogy csak félgőzzel fog menni ez az üzem - nem hiszem hogy össze fog jönni az évi 45-50 jármű/év a következő pár évben...
 
Ez a Lynx beszerzés-gyártás egy piramis játék: "majd az új vevők, belépők miatt fogja neked ez megérni"! A gond az hogy mindenkinek ezt mondják mint egy MLM-ben! :D
Attól még lehet jó harcjármű, de az ipari része nem fog export áttörést hozni a hadiparunknak.
MG azt nyilatkozta, hogy önmagában a magyar megrendelés is nyereségessé teszi a gyártást.
Nyilván igaz, csak az nem mindegy, hogy milyen darabáron...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Palkovics nem biztos, hogy tudja mi a különbség harckocsi és a gyalogsági harcjármű között :p - vasútmérnök eredetileg. Ő nem mindig van képben a részletekkel szerintem...
Biztos lehetsz benne, hogy pontosan tudja. Sok itt kommentelővel szemben - életkorából kiindulva - ő volt katona. Nézd meg a tavaly nyári parlamenti meghallgatásáról a jegyzőkönyvet: egyáltalán nem keveri a terminológiát.
 
Európa egyik legnagyobb kapacitású harcjármű gyára lesz évi 50-nel!
KMW-szintű cégek tudnak kb. ennyit gyártani a lánctalpasaikból - vagy még ennyit se.
100 ukrán PZH-ra vállaltak több éves szállítást, pedig az egy igen csak sürgős megrendelés és ezen kívül nem is rendelt más PZH-t az utóbbi időben, szóval nem is nagyon van más dolga annak az üzemnek...
Minden megállapításodal egyetértek , de a harmadikkal mindenképpen!
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby