Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

(amiről korábban írtam-Szu-57M)

Szu-57M első repülése!

A továbbfejlesztett, ötödik generációs Szu-57-es harci repülőgép első tesztrepülésére az M. M. Gromov nevét viselő LII repterén-tehát Zsukovszkijban került sor október 21-én – jelentette a United Aircraft Corporation (UAC, a Rostec része) sajtószolgálata.

A repülés 56 percig tartott, és probléma nélkül telt el. A repülőgépet a Szuhoj Tervező Iroda tesztpilótája, Szergej Bogdan, az Orosz Föderáció hőse irányította.

Az UAC arról is beszámolt, hogy a repülőgép egy sor fedélzeti berendezést tesztelt, amely kibővített funkcionalitással, intelligens személyzettámogatással és új típusú fegyverek széles skálájának alkalmazási lehetőségével rendelkezik.

„A repülőgépen lehetőség van egy második fokozatú hajtómű beépítésére is” – áll a közleményben.

Az új Szu-57-es vadászgépet minden típusú légi, földi és felszíni cél megsemmisítésére tervezték. A Szu-57-es rendszerek intellektualizálása lehetővé teszi, hogy átvegye a pilóta funkcióit.
Íme a videó;
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
2022 év végéig volt beígérve a Szu-57M első felszállása-repülése,amit be is tartottak.


A rövid közlemény nem említ új hajtómüvet,ahogy olvashattad...

A 6. széria gép legyártása után ki is hozták az új változatot?
;)
Abból is vesznek négyet?
Utána jöhet az MF változat az évtized végére...
Abból lesz kettő. A végén kell még egy Bisz változat is.
:)
Sikerszéria.
 
Íme a videó;
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Igen, hát ez valóban nem új gép, csak az 511-es kapott gondolom új rendszereket. De a hajtómű még a régi. A kérdés, hogy a sorozatgyártásba a most beépített rendszerek bekerülnek-e már, vagy még csak most kezdődik az integrációs tesztsorozat?
Ha az utóbbi, akkor is elvileg a legyártott és folyamatosan átadásra kerülő alapváltozatú példányok utólag modernizálhatók lesznek, mondjuk Szu-57D néven, ami Dorabotannij-t azaz átdolgozottat jelent. Ilyenkor az átépítés majd akkor zajlik le, amikor már a Szu-57M-et gyártják. Mert akkor az első nagyjavításkor visszakerülnek az új gépek gyártósorára és úgy egyszerűbb beépíteni az új rendszereket. Ez nem ritka dolog. Azért szokás így, mert akkor a letesztelt és kipróbált rendszerek kerülnek egy kipróbált és felfuttatott gyártási folyamat keretében a gépekbe.

Nincs is ezzel semmi baj, inkább csak az a gond, hogy elvileg már most kéne nagy tételben azt gyártani azt, amit ez az M-standard tud, hogy utolérje magát a program.
 
A 6. széria gép legyártása után ki is hozták az új változatot?
;)
Abból is vesznek négyet?
Utána jöhet az MF változat az évtized végére...
Abból lesz kettő. A végén kell még egy Bisz változat is.
:)
Sikerszéria.
.
.
Tulajdonképpen mi benne az új? Amiket olvasok, hogy a cockpit új képernyőket kapott, de amúgy....? Mivel a 11-esből épitették át, aerodinamikai változásra nem számitok. A hajtómű meg még továbbra is csak majd valamikor jön. Szerintem ezt az M betűt tartalékolhatták volna valami komolyabb modernizációra.
 
(amiről korábban írtam-Szu-57M)

Szu-57M első repülése!

A továbbfejlesztett, ötödik generációs Szu-57-es harci repülőgép első tesztrepülésére az M. M. Gromov nevét viselő LII repterén-tehát Zsukovszkijban került sor október 21-én – jelentette a United Aircraft Corporation (UAC, a Rostec része) sajtószolgálata.

A repülés 56 percig tartott, és probléma nélkül telt el. A repülőgépet a Szuhoj Tervező Iroda tesztpilótája, Szergej Bogdan, az Orosz Föderáció hőse irányította.

Az UAC arról is beszámolt, hogy a repülőgép egy sor fedélzeti berendezést tesztelt, amely kibővített funkcionalitással, intelligens személyzettámogatással és új típusú fegyverek széles skálájának alkalmazási lehetőségével rendelkezik.

„A repülőgépen lehetőség van egy második fokozatú hajtómű beépítésére is” – áll a közleményben.

Az új Szu-57-es vadászgépet minden típusú légi, földi és felszíni cél megsemmisítésére tervezték. A Szu-57-es rendszerek intellektualizálása lehetővé teszi, hogy átvegye a pilóta funkcióit.
.
.
Tényleg! Az Szu-57-re integrálva van az úbéblokk? :)
 
.
.
Tulajdonképpen mi benne az új? Amiket olvasok, hogy a cockpit új képernyőket kapott, de amúgy....? Mivel a 11-esből épitették át, aerodinamikai változásra nem számitok. A hajtómű meg még továbbra is csak majd valamikor jön. Szerintem ezt az M betűt tartalékolhatták volna valami komolyabb modernizációra.
A munkahengereket akarták elektromosra cserélni hidraulikus helyett. Talán új számítógépek?
 
A munkahengereket akarták elektromosra cserélni hidraulikus helyett. Talán új számítógépek?
.
.
Valahol azt olvastam, hogy új a kabinban a képernyő, lehet, az F-35 szerű nagy egybeképernyő lesz, de utóbbi már csak találgatás. Lehet, hogy mögötte számitógépet is fejlesztenek, végülis a Szu-57-et addig tesztelgették, hogy csendben eltelt lassan már 13 év az első repüléstől, a gép elektronikája simán elavult mostanra, ill lehet, a nyugatról be nem szerezhető elektronika kiváltása is M-esiti a gépet kényszerből?
 
.
.
Valahol azt olvastam, hogy új a kabinban a képernyő, lehet, az F-35 szerű nagy egybeképernyő lesz, de utóbbi már csak találgatás. Lehet, hogy mögötte számitógépet is fejlesztenek, végülis a Szu-57-et addig tesztelgették, hogy csendben eltelt lassan már 13 év az első repüléstől, a gép elektronikája simán elavult mostanra, ill lehet, a nyugatról be nem szerezhető elektronika kiváltása is M-esiti a gépet kényszerből?
Az F-35-ben is 2 képernyő van nem egy, csak 1nagynak látszik.
 
  • Tetszik
Reactions: weasel007
.
.
Tulajdonképpen mi benne az új? Amiket olvasok, hogy a cockpit új képernyőket kapott, de amúgy....? Mivel a 11-esből épitették át, aerodinamikai változásra nem számitok. A hajtómű meg még továbbra is csak majd valamikor jön. Szerintem ezt az M betűt tartalékolhatták volna valami komolyabb modernizációra.
Le volt már írva többször mi lesz benne. Senki sem állította (a Rostec sem), hogy megváltozik a gép aerodinamikája.A modernizáció új rendszerek beépítését jelenti mint a Szu-30SzM2 vagy a Szu-34M esetében . A gép maga nem változik, ugyanaz külsőre.
 
Le volt már írva többször mi lesz benne. Senki sem állította (a Rostec sem), hogy megváltozik a gép aerodinamikája.A modernizáció új rendszerek beépítését jelenti mint a Szu-30SzM2 vagy a Szu-34M esetében . A gép maga nem változik, ugyanaz külsőre.
.
.
A tavalyi MAKS-on bemutattak egy egybeképernyős megoldást (https://pbs.twimg.com/media/E66pF0xWEAAqGNh?format=jpg&name=medium)
.
Kérdés, hogy a MAKS 2021 fotó már az M pilótafülke, vagy valójában már azelőtt is ez volt, azaz ehhez képest is újabb jön most?
 
.
.
Valahol azt olvastam, hogy új a kabinban a képernyő, lehet, az F-35 szerű nagy egybeképernyő lesz, de utóbbi már csak találgatás. Lehet, hogy mögötte számitógépet is fejlesztenek, végülis a Szu-57-et addig tesztelgették, hogy csendben eltelt lassan már 13 év az első repüléstől, a gép elektronikája simán elavult mostanra, ill lehet, a nyugatról be nem szerezhető elektronika kiváltása is M-esiti a gépet kényszerből?
A 2019-es MAKSz-on mutatták be ezt a műszerfalat, amit akkor a Szu-57-eseknek szántak. Gondolom, ez került most bele:

48lo8kmjhck31.png
 
Azt szerintem senki se várja, hogy a gép aerodinamikailag módosulni fog. Értelme se lenne.
A komplett sárkányszerkezet alszériánkénti folyamatos fejlesztése a már a kezdetkor kifejlesztett aerodinamikai formához igazodik. Itt a kovácsolt titán törzsközéprész megjelenése volt egy nagy lépés, illetve a kompozit elemek tervezett ütemű elterjedése.
A 051-eshez képest fokozatosan alakul át a gép, de csak belülről.
Ami az aerodinamikát illeti, nos az stealth szempontból már nem fog módosulni, repülési szempontból meg jó, ahogy van.
A totálisan adaptív, multifunkciós kormányfelületei révén a lehető leginkább optimalizált az aerodinamikai kialakítás, itt érdemben már csak a hajtóművek teljesítmény oldaláról lehetne módosítani valamit.
De az is csak a gyorsulás-emelkedőképesség terén fejthetné ki hatását. Mivel ezek nyers erőfüggő paraméterek, míg a csúcssebesség és utazómagasság az karakterisztika kérdésköre. Ahogy a hatótáv is, bár csak részben.
Ha az új hajtómű szignifikánsan erősebb is, az ugyan javíthat némelyest a dinamizmuson, de összességében jóval kevesebbet hoz a komplett manőverezőképességen, a végsebességhez már szinte semmit se tesz hozzá, míg sanszosan a hatótávot már rontani fogja.
A hatótáv kérdésében a hajtómű karakterisztikáját sokkal komolyabban kellene megváltoztatni, miközben azonos hatás eléréséhez elég csak a légellenállást és a tömeget csökkenteni.
Egy repülőgép hatótávolságát a leginkább a mindenkori légellenállása és a kerozin indulótömege, illetve a gép repülési tömegének repülés közbeni változása határozza meg.
Egy szuperdrága új hajtómű ezen csak minimálisan módosíthat.
 
Egy (három) monitort? Ezt tényleg komolyan kérdezed?


Igen,mert folyamatosan az megy,hogy mennyire el vannak maradva,meg a szankciókkal stb,de a géphez szükséges összes elektronikára értettem ,benne a fegyverzetét is.
Amúgy melyik a bonyolultabb elektronika, a gépé,mármint ami az gép müködéséhez,repüléséhez kell,vagy a fegyverzeté?
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre
Igen,mert folyamatosan az megy,hogy mennyire el vannak maradva,meg a szankciókkal stb,de a géphez szükséges összes elektronikára értettem ,benne a fegyverzetét is.
Amúgy melyik a bonyolultabb elektronika, a gépé,mármint ami az gép müködéséhez,repüléséhez kell,vagy a fegyverzeté?
Oroszországban van chip gyártás, nem a legmodernebb de olyan színvonalú amivel a modern haditechnikai eszközöket ki lehet szolgálni van. Ezenkívül mikrocipet venni a mai világban nem egy NASA program még a szankcionált országoknak sem.