Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 230
61 533
113
részben egyet

részben egyet értek Veled, részben meg nem..... míg egy Eurofighter esetében az elmúlt 10 év az kőkemény fejlesztéssel telt, ezzel együtt olyan darabszámokat is gyártanak, amire az orosz ipar képtelen, megkockáztatom, ha több pénz lenne, akkor is..... az is össze hasonlítható, hogy egy Szu 35 és egy Eurofighter az elmúlt 4-5 évben mit változott (azért így párban írtam, mert azonos kategória méret és képesség terén).... tehát persze a kiállításokon makett kollekció, de a való világban meg nő az orosz lemaradás.... s a leglényegesebb részben, a fegyverzetben (minőség + mennyiség) pedig pont az Ukrán háború mutatta meg, hogy a valóságban hol is tart az orosz légierő....
Ez az összehasonlítás most nem releváns.
Én ugyanis csak arra utaltam, hogy sokaknál az, hogy az orosz csak egy röpképtelen földi tesztpéldányt rak ki a statikus sorra, ahol sanszos, hogy a fúvócsövek a törzsben vakon végződnek egy üres hajtóműgondolában, az csak maszkirovka, oroszos hazudozás.
Erre írtam, hogy mindenféle gyártási darabszám ellenére egészen a közelmúltig szokás volt nyugaton is mockup-okat kitolni a népnek.

Természetesen ennek semmi köze ahhoz, hogy csak az F-35-ösből legyártottak vagy 800-at, a Typhoonból meg több, mint 500-at, miközben a Szu-57-esből tokkal-vonóval sincs még 20 darab se.
De talán pont ezért is érdekes, hogy akkor meg mit bohóckodtak még pár éve is mockup-al nyugaton a szakkiállításokon.
Jó, a Gripen E-t megértem, tavaly a SAAB-nak hozzánk, "vidékre" olcsóbb volt elhozni a műanyagot kaminon, mint az igazit lábon.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 601
6 030
113
Valahogy így.
2005-ben jártam először a MAKSz-on, 2007-ben másodszor. Egyik se most volt.
A második alkalomnál még ugyanúgy érezni lehetett a poszt-kilencvenes évek utáni alázatot, de az USA 2003-as iraki inváziója nyomán - kissé kontraproduktívan - már meglóduló energiahordozó árak jótékony hatását is, nem csak a gazdaságra, de a hadiiparra is. Ezzel párhuzamosan feléledő nacionalizmus, ami ekkor még inkább volt jótékony patriotizmus, vegyült az egyre-másra jövő (régi) új fejlesztések adta optimizmussal is.

Hanem 2009-10 után kezdett feltűnni - itt a HTKA-n is egyre többeknek - hogy nagyon kezd elszaldni a ló, már ami az állami pénzszórást illeti.
Létrejött a régóta várt összehangolt állami repülőipari konglomerátumok rendszere, UAC (OAK) a repülőknek, UEC (ODK) a hajtóműveknek és a Rosztvertol a helikoptereknek, de mintha minden maradt volna a régiben.
Teljesen felesleges párhuzamos programok, hogy minden kis lokális királycsináló ipari szereplő jóllakhasson.
A távol-keletiek Szu-35-öt és PAK-FA-t, a szibériaiak meg Szu-30-at és külön Szu-34-et fejlesztettek és gyártottak, ahogy lett külön Mi-28 és Ka-52 ugyanarra a célra.

A Szuhoj esetében egyszerre fejlesztették a nem túl alacsony észlelhetőségű Szu-57-est, mint technológiai következő lépcsőfokot és közben csiszolgatták tovább a Szu-27-esben rejlő képességeket, mert annak idején jó koncepcionális megközelítéssel egy alapvetően sokoldalú platformot hoztak létre, amit az orosz praktikum jegyében nem is akartak elengedni.
Viszont így okafogyottá vált a Szu-57-es, amit a 2014 utáni költségvetési megszigorítások is erősen belassítottak. És eleve egy fajlagosan drágább technológiáról beszélünk.
Az USA az ötödik generációval vállalhatatlanul drága versenyre hívta ki a globális konkurenciát.
.
.
MAKS: az USA iránti alázat abban is látszott, hogy akkor még több amerikai gép is szerepelt repüléssel a MAKS-on, ha jól emlékszem, F-15 és B-1 például repült.
.
Szerintem az oroszoknál az átláhatatlanul naggyá tett konglomerátumok kontraproduktivak lettek, és a túl nagy szervezetben jobban el lehetett veszni a sűrűben.
.
A Mi-28 és a Ka-52 (Ka-50) párhuzamossága még a Szu öröksége, akik meg néha betegesen próbálták másolni ("válaszokat adni") az amerikai megoldásokat, és ha az amerikai két prototipusból választ, akkor ők is két programot inditanak. Más kérdés, hogy az amerikai választott, az orosz meg benne maradt mindkettőben.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Bleroka

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 102
25 091
113
Egyenlőre az orosz légierő képességeit csak kapiskáljuk, maradjunk ebben. Tudunk valami konkrétumot a Szu-57/35/34 bevetésekről, fegyverzetről? Mennyit, mikor, mivel, mit repültek, milyen hatásfokkal? Volt néhány hír és videó róluk, ennyi. Mennyi Szu-34 és Szu-35Sz van jelenleg szolgálatban? Elég szép mennyiség. Van bevethető Szu-57 is, még ha kevés is, de van. Ebből mennyit vetettek be? Fegyverzet, csak találgatunk, hogy mi és mennyi van. Prototípusok pedig vannak, ezek kellenek a gyártáshoz. Honnan tudjuk, hogy miből mekkora a készlet, én se tenném ki az adatokat az ablakba. Modernizálják a gyárakat elég régóta. Nem olcsó, nem azonnal elkészülő, de a továbblépéshez nélkülözhetetlen. Háttér ipar. Egy akármelyik, vagy pl. a Szu-57 repülőgépben mennyi csúcs minőségű berendezés van. Azok gyártásához is meg kell teremteni a gyártó kapacitást. Mellette pedig a polgári termelést is fel kell futtatni. Az isten pénze sem elég rá. Az A-100 fejlesztésében (is) pedig a teljes saját alkatrész állománnyal való kiváltás az egyik fő prioritás. Az USA/NATO ellen ott a teljes hadászati/hadműveleti/harcászati nukleáris arzenál, mert ellenük arra van alapvetően szükség. A többiek ellen meg van rengeteg más, főleg régebbi készleten. Sokszor jogosan kritizáljuk az oroszokat (meg másokat is), de prioritásokat kell felállítani, hogy melyik ujját harapja. Az orosz (had)vezetés most tanul megint, de bizzunk benne, hogy ennek ne mi igyuk meg majd a levét később.
A Szu-57 esetében pedig nagyon jól tudjuk, hogy jelenleg nem a végleges verziót gyártják, az "M" lesz az, elviekben 2023-2024-től, amiben sok minden már teljesen más lesz.
Ne lepődjünk majd meg, ha netalán (akár kényszerből) orosz-kínai-indiai-iráni és más országok haditechnikai együttműködése alakul ki a jövőben. Akkor a fejlesztés mellett talán gyártási kapacitás is lesz elegendő. Szerintem lesznek még itt meglepetések, néhányan fognak még nagyokat csuklani a világban.
Az USA az egész világot, óceánokat, tengereket és világűrt akarja birtokolni, azért kell számolatlanul öntenie a pénzt a fegyveres erőkbe, szinte minden téren. Náluk sem végtelenek a lehetőségek, azért is sürgetik a többi NATO országot a fegyverkezésre. F-35 kooperációban mennyi ország van benne? Ki tudja meddig lesz képes hatalmas összegű, fedezet nélküli pénzeket költeni? A petro $ még tartja magát, de "lassú víz partot mos". A katonai ereje önmagában nem biztos, hogy elég lesz. Nagyon sok olyan országot "szerzett" magának az elmúlt időszakban, akiknek van mit törleszteniük.
Tudom, hogy néhány embertől kapok majd röhögős emojokat, csak nehogy a későbbiekben az arcukra fagyjon a mosoly!
DEkIsxqXkAEJnyc.jpg

91b17b5e35c4a994961af55907be7861.jpg

9499818_original.jpg
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Ez az elv sajnos már nem igaz. Igaz volt a Hidegháború utáni szűkített védelmi büdzsék korában világszerte, ahol a fejlesztéseket a beköszönő enyhülés miatt mindenhol azzal adta el a védelmi-ipari komplexum, hogy ugyanarra a feladatra mostantól a kevesebb, kisebb, de gyorsabb és korszerűbb is elég lesz.
Meg, hogy a régi, nagy tömeghadseregek kora lejárt.
"Mindent megígérünk, csak rendeljék meg!"
Kivéve Oroszországot, mert ott a szimpla túlélés volt a cél és rendelésre még kis tételekben se volt esély.
Ennek a korszaknak lett az eredménye pl. a mi 14 darabos "légierőnk" is.

Ma már látjuk, hogy igazából a minőség nem helyettesíti a mennyiséget, nem véletlen, hogy az erősen szűkített darabszámú, de "sebaj, mert majd mindent is tudó" Raptor flotta a kihalás szélére került és inkább a leváltásán gondolkodnak. Vagy, hogy az F-35-ösnél 3000 darabos a gyártandó célvolumen. Pont, mint az F-16-osnál. Az se fog tudni kihalni.

Nálunk egyetlen reptéren van egyetlen századnyi technika összevonva. Ez kb egyetlen Iszkander, netán két-három, ami kazettás fejrészű és kész. Ha lenne a bázisnak légvédelme, az is csak egyetlen légvédelem lenne, ami egy SEAD feladat az ellenségnek.
Ezzel szemben három reptér, a rajta széttelepült célokkal, három külön légvédelem, az már három külön SEAD feladat, ráadásul, ezek a védelmek lehetnek egymás átfedései is.
És még sorolhatnám, de a lényeg, hogy a korszerű és önmagában sokoldalú, az nem tud egy időben mindent is tudni, viszont túl drága lesz, ha elvesztik. Viszont ha sok van belőle, nem okoz akkora gondot a veszteség.
Az USAF igazi multirole típusa, az F-15E is sokoldalúan felfegyverezhető, többcélú, de mint minden más, ez is egyszerre egy feladatot hajt végre. Megoldható, hogy vele egy időben a típustársa ugyanarra a küldetésre más feladatot kapjon, de egy gépet, egy személyzetet mindeféle feladatra nem szoktak leterhelni.
A feladattervezés alapja a redundancia. Amihez elviekben egy gép kell, oda kettőt küldünk, amihez kettő, oda négyet.

A nagy orosz égre meg ez hatványozottan igaz.
Én mindig ezt mondtam. Egy gép egyszerre egy helyen tud lenni. legyen az bárilyen jó, vagy sokoldalú is.
Szerintem az F-22eseket azért selejtezik, mert rég megvan az utódja többszázas darabszámban. csak nem kötik az orrunkra.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Egyenlőre az orosz légierő képességeit csak kapiskáljuk, maradjunk ebben. Tudunk valami konkrétumot a Szu-57/35/34 bevetésekről, fegyverzetről? Mennyit, mikor, mivel, mit repültek, milyen hatásfokkal? Volt néhány hír és videó róluk, ennyi. Mennyi Szu-34 és Szu-35Sz van jelenleg szolgálatban? Elég szép mennyiség. Van bevethető Szu-57 is, még ha kevés is, de van. Ebből mennyit vetettek be? Fegyverzet, csak találgatunk, hogy mi és mennyi van. Prototípusok pedig vannak, ezek kellenek a gyártáshoz. Honnan tudjuk, hogy miből mekkora a készlet, én se tenném ki az adatokat az ablakba. Modernizálják a gyárakat elég régóta. Nem olcsó, nem azonnal elkészülő, de a továbblépéshez nélkülözhetetlen. Háttér ipar. Egy akármelyik, vagy pl. a Szu-57 repülőgépben mennyi csúcs minőségű berendezés van. Azok gyártásához is meg kell teremteni a gyártó kapacitást. Mellette pedig a polgári termelést is fel kell futtatni. Az isten pénze sem elég rá. Az A-100 fejlesztésében (is) pedig a teljes saját alkatrész állománnyal való kiváltás az egyik fő prioritás. Az USA/NATO ellen ott a teljes hadászati/hadműveleti/harcászati nukleáris arzenál, mert ellenük arra van alapvetően szükség. A többiek ellen meg van rengeteg más, főleg régebbi készleten. Sokszor jogosan kritizáljuk az oroszokat (meg másokat is), de prioritásokat kell felállítani, hogy melyik ujját harapja. Az orosz (had)vezetés most tanul megint, de bizzunk benne, hogy ennek ne mi igyuk meg majd a levét később.
A Szu-57 esetében pedig nagyon jól tudjuk, hogy jelenleg nem a végleges verziót gyártják, az "M" lesz az, elviekben 2023-2024-től, amiben sok minden már teljesen más lesz.
Ne lepődjünk majd meg, ha netalán (akár kényszerből) orosz-kínai-indiai-iráni és más országok haditechnikai együttműködése alakul ki a jövőben. Akkor a fejlesztés mellett talán gyártási kapacitás is lesz elegendő. Szerintem lesznek még itt meglepetések, néhányan fognak még nagyokat csuklani a világban.
Az USA az egész világot, óceánokat, tengereket és világűrt akarja birtokolni, azért kell számolatlanul öntenie a pénzt a fegyveres erőkbe, szinte minden téren. Náluk sem végtelenek a lehetőségek, azért is sürgetik a többi NATO országot a fegyverkezésre. F-35 kooperációban mennyi ország van benne? Ki tudja meddig lesz képes hatalmas összegű, fedezet nélküli pénzeket költeni? A petro $ még tartja magát, de "lassú víz partot mos". A katonai ereje önmagában nem biztos, hogy elég lesz. Nagyon sok olyan országot "szerzett" magának az elmúlt időszakban, akiknek van mit törleszteniük.
Tudom, hogy néhány embertől kapok majd röhögős emojokat, csak nehogy a későbbiekben az arcukra fagyjon a mosoly!
DEkIsxqXkAEJnyc.jpg

91b17b5e35c4a994961af55907be7861.jpg

9499818_original.jpg
. Tudunk valami konkrétumot a Szu-57/35/34 bevetésekről, fegyverzetről?

Tudunk. lelőttek vagy fél tucat Szu-34est, miközben összesen két XXI. századi bevetést repült. Két H-59est lőtt el, a többiben célt repült a kézi légvédelemnek.
A Szu-57 szintén kettőt vetett be. Egyet Szíriában, egyet Ukrajnában.
Volt még három Kinzsal. Fölösleges ugyan, de nem is az ukriknak szólt.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
részben egyet

részben egyet értek Veled, részben meg nem..... míg egy Eurofighter esetében az elmúlt 10 év az kőkemény fejlesztéssel telt, ezzel együtt olyan darabszámokat is gyártanak, amire az orosz ipar képtelen, megkockáztatom, ha több pénz lenne, akkor is..... az is össze hasonlítható, hogy egy Szu 35 és egy Eurofighter az elmúlt 4-5 évben mit változott (azért így párban írtam, mert azonos kategória méret és képesség terén).... tehát persze a kiállításokon makett kollekció, de a való világban meg nő az orosz lemaradás.... s a leglényegesebb részben, a fegyverzetben (minőség + mennyiség) pedig pont az Ukrán háború mutatta meg, hogy a valóságban hol is tart az orosz légierő....
Én a Szu-57eses képességeit illetően is nagyon szkeptikus vagyok. Még sose fordult elő, hogy egy orosz repülő pariban legyen akár az egyel előbbi nyugati repülővel is. Lesz itt nagy pofára esés, amikor az Eurofighterek simán lelövöldöizk őket. Eddig legalább a darabszámmal tudták kompenzálni a technikai lemaradást.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 940
48 714
113
Még sose fordult elő, hogy egy orosz repülő pariban legyen akár az egyel előbbi nyugati repülővel is.
Ez egészen a ‘70es évek végéig egyáltalán nem így volt. Utána kezdődött a lemaradásuk, de ennek mértéke aztán 2000 után mérséklődött. Szerintem az aktuális (szériagyártott) orosz gépek nincsenek lemaradva a nyugati gen4+-tól.
Gen5-ben abszolút le vannak maradva.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 365
17 640
113
Én a Szu-57eses képességeit illetően is nagyon szkeptikus vagyok. Még sose fordult elő, hogy egy orosz repülő pariban legyen akár az egyel előbbi nyugati repülővel is. Lesz itt nagy pofára esés, amikor az Eurofighterek simán lelövöldöizk őket. Eddig legalább a darabszámmal tudták kompenzálni a technikai lemaradást.
Különösebben én nem vagyok szkeptikus, a Szu-57 és az új, modern eszközei nem a semmiből jöttek, évtizedes folyamatos fejlesztések, fejlődés eredményei (kb Szu-30MKI-Szu30Szm-Szu35Sz). Másrészt ha Amerikához nézed, a kb generációs lemaradás így is megmarad. Az USAF bő 20-30 éve használ 5. generációs gépeket, azon belül is már a második (ha az F-117-est is ide vesszük, akkor a harmadik) "al-generációt" tapossa, miközben minimum demonstrátor szinten már repül a következő, 6. generációsnak mondott légifölény gépük.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 230
61 533
113
A Mi-28 és a Ka-52 (Ka-50) párhuzamossága még a Szu öröksége, akik meg néha betegesen próbálták másolni ("válaszokat adni") az amerikai megoldásokat, és ha az amerikai két prototipusból választ, akkor ők is két programot inditanak. Más kérdés, hogy az amerikai választott, az orosz meg benne maradt mindkettőben.
Ezt a képet kicsit árnyaljuk. Az amerikaiaknál harci helikopter kezdetben az AH-1 Cobra volt. Ez volt az Army és később a Marines platformja is.
Az Army le akarta váltani, ez elsőre nem sikerült, de másodjára már igen, ez lett az AH-64-es. Viszont a Cobra is továbbszolgált a tengerészgyalogságnál és azért csak felmerül a kérdés, hogy mivégre van két külön harci helikopter platform ugyanarra a képességre? Csak, mert ezek külön haderőnemekben szolgálnak? Ez lenne az ok?
Az USA megengedhette magának, mondhatjuk és anno valami hasonlót gondolt az orosz is. Amikor nagy nehezen eldőlt, hogy a Mi-28N lesz a Mihu váltótípusa, eldőlt az is, hogy a Mistral hajókra viszont a Ka-52-es kell, tehát a Ka-52-es az orosz tengerészgyalogság saját harci helikoptere lesz. Miért is ne? Hiszen már ott a sok Ka-27, meg Ka-29, jogos az 52-es ide.
De ebből nem lett semmi, viszont a megrendelt kvóta már adott volt, így az orosz csapatrepülők vegyesen használják a Mi-28N-t és a Ka-52-t is. És még mit? A Mi-35M-et és a régi 24-est is!
Miért? Mert a 24-esekben még volt repidő, a többi meg kellett ahhoz, hogy a külföldi vevőknek már kipróbált technikát prezentálhassanak.

Az orosz haderő technikai összetétele így sokkal inkább hasonlít a mindent is megrendelő egyiptomi, katari, vagy akár indiai üzleti-politikai alapú típuskavalkádokhoz, semmint a sokszor példaként felhozott USA-hoz.
 
M

molnibalage

Guest
Egyenlőre az orosz légierő képességeit csak kapiskáljuk, maradjunk ebben. Tudunk valami konkrétumot a Szu-57/35/34 bevetésekről, fegyverzetről? Mennyit, mikor, mivel, mit repültek, milyen hatásfokkal? Volt néhány hír és videó róluk, ennyi. Mennyi Szu-34 és Szu-35Sz van jelenleg szolgálatban? Elég szép mennyiség. Van bevethető Szu-57 is, még ha kevés is, de van. Ebből mennyit vetettek be? Fegyverzet, csak találgatunk, hogy mi és mennyi van. Prototípusok pedig vannak, ezek kellenek a gyártáshoz. Honnan tudjuk, hogy miből mekkora a készlet, én se tenném ki az adatokat az ablakba. Modernizálják a gyárakat elég régóta. Nem olcsó, nem azonnal elkészülő, de a továbblépéshez nélkülözhetetlen. Háttér ipar. Egy akármelyik, vagy pl. a Szu-57 repülőgépben mennyi csúcs minőségű berendezés van. Azok gyártásához is meg kell teremteni a gyártó kapacitást. Mellette pedig a polgári termelést is fel kell futtatni. Az isten pénze sem elég rá. Az A-100 fejlesztésében (is) pedig a teljes saját alkatrész állománnyal való kiváltás az egyik fő prioritás. Az USA/NATO ellen ott a teljes hadászati/hadműveleti/harcászati nukleáris arzenál, mert ellenük arra van alapvetően szükség. A többiek ellen meg van rengeteg más, főleg régebbi készleten. Sokszor jogosan kritizáljuk az oroszokat (meg másokat is), de prioritásokat kell felállítani, hogy melyik ujját harapja. Az orosz (had)vezetés most tanul megint, de bizzunk benne, hogy ennek ne mi igyuk meg majd a levét később.
A Szu-57 esetében pedig nagyon jól tudjuk, hogy jelenleg nem a végleges verziót gyártják, az "M" lesz az, elviekben 2023-2024-től, amiben sok minden már teljesen más lesz.
Ne lepődjünk majd meg, ha netalán (akár kényszerből) orosz-kínai-indiai-iráni és más országok haditechnikai együttműködése alakul ki a jövőben. Akkor a fejlesztés mellett talán gyártási kapacitás is lesz elegendő. Szerintem lesznek még itt meglepetések, néhányan fognak még nagyokat csuklani a világban.
Az USA az egész világot, óceánokat, tengereket és világűrt akarja birtokolni, azért kell számolatlanul öntenie a pénzt a fegyveres erőkbe, szinte minden téren. Náluk sem végtelenek a lehetőségek, azért is sürgetik a többi NATO országot a fegyverkezésre. F-35 kooperációban mennyi ország van benne? Ki tudja meddig lesz képes hatalmas összegű, fedezet nélküli pénzeket költeni? A petro $ még tartja magát, de "lassú víz partot mos". A katonai ereje önmagában nem biztos, hogy elég lesz. Nagyon sok olyan országot "szerzett" magának az elmúlt időszakban, akiknek van mit törleszteniük.
Tudom, hogy néhány embertől kapok majd röhögős emojokat, csak nehogy a későbbiekben az arcukra fagyjon a mosoly!
DEkIsxqXkAEJnyc.jpg

91b17b5e35c4a994961af55907be7861.jpg

9499818_original.jpg
AmikorUB blokkozgató és NIR-ező Szu-34-ről maguk raknak fel videókat, akkor ezt az álszkepticizmust felelesleges túltolni.
Kéremszépen kiderült, hogy meztelene a behazudott király. Értem én, hogy sokaknak ezt kínos lenne beismerni...

Ez a Raptorgyilkosnak eladott vicc azért nem lehet az, mert mire lesz belőle az eredeti műszaki tartalmas gép, már Rator sem lesz jelen állás szerint.
Ez a rögvalóság hölgyeim és uraim. Nem az, amit a propi tolt és a tömegek meg szépen megkajált. Minden téren is.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 102
25 091
113
. Tudunk valami konkrétumot a Szu-57/35/34 bevetésekről, fegyverzetről?

Tudunk. lelőttek vagy fél tucat Szu-34est, miközben összesen két XXI. századi bevetést repült. Két H-59est lőtt el, a többiben célt repült a kézi légvédelemnek.
A Szu-57 szintén kettőt vetett be. Egyet Szíriában, egyet Ukrajnában.
Volt még három Kinzsal. Fölösleges ugyan, de nem is az ukriknak szólt.
Ha a lelkedet megnyugtatja, legyen így. Szerintem nem volt 6 db veszteség, de mindegy.
Igen és szerinted ez a valóság? Maximum ennyiről vannak hírek, tedd hozzá és amiről nincsenek?
Akkor mondok neked valamit. Amiről Biden azt mondja, hogy nem adnak az Ukránoknak, arról lehet tudni, hogy már ott vannak, vagy lesznek.
Ez az egész egy jó nagy MASZKÍROVKA, úgy is kell kezelni.
Alapvetően az oroszok a szakadárokat, Wagner csapatokat, csecseneket, önkénteseket használja elsődlegesen, ők "csak" támogatják őket, az USA pedig az ukránokat, meg a hős önkénteseket. Egyenlőre így állunk.
Akkor a több száz F-22 utód is olyan, mint az orosz maszkírovka?
Különben én is szkeptikus vagyok általában a véleményeiddel kapcsolatosan.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 102
25 091
113
AmikorUB blokkozgató és NIR-ező Szu-34-ről maguk raknak fel videókat, akkor ezt az álszkepticizmust felelesleges túltolni.
Kéremszépen kiderült, hogy meztelene a behazudott király. Értem én, hogy sokaknak ezt kínos lenne beismerni...

Ez a Raptorgyilkosnak eladott vicc azért nem lehet az, mert mire lesz belőle az eredeti műszaki tartalmas gép, már Rator sem lesz jelen állás szerint.
Ez a rögvalóság hölgyeim és uraim. Nem az, amit a propi tolt és a tömegek meg szépen megkajált. Minden téren is.
Talán nézd meg a Szu-34 fegyverzetét, és ez nem az M.
800px-Su-34_Hardpoint_%26_Armament_arrangement.svg.png

Az ukrán bevetéseken készült videókat meg talán nem kellene egyedüliként/kizárólagosan kezelni.
Tőled azért több komolyságot várok.
 
M

molnibalage

Guest
Talán nézd meg a Szu-34 fegyverzetét, és ez nem az M.
800px-Su-34_Hardpoint_%26_Armament_arrangement.svg.png

Az ukrán bevetéseken készült videókat meg talán nem kellene egyedüliként/kizárólagosan kezelni.
Tőled azért több komolyságot várok.
Igen, ez a szép elmélet.
A kérdés a, hogy az elméleti lehetőségekhez képes mi a realitás.
Az meg láttuk a videókon.

Én is be tudok tenni 1977-es F-14 doksit, akkor elvi szinten levő képesség az AG az f-14A számára. Még AG bevetésprofil is van.
A realitás meg más volt.
Tessék. Mutass ehhez képest US AG képességet operatív szinten 1977-ben.

A Szu-34 loadut szép és jó (amúgy semmi extra, 25+ éves egy képességspektrum több az F-16C-nél, ma meg aztán hajjaj..) csak a realitást más mutat.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 102
25 091
113
Szóval akkor mindenki hülye. Értem. Akkor ezek szerint, amit nem látunk, az nincs is. Már ne is haragudjál, de ez az összehasonlítás, illetve, hogy ez szép elmélet, nagyon primitív, csőlátású. Attól, hogy én nem voltam pl. az USA-ban, attól még elfogadom, hogy létezik. Az autómra ha nem teszem fel a tetőtartót és úgy látnak meg, attól még a képesség megvan rá, sőt tetőtartóm is van hozzá, használom is. A MiG-29 gépeink is R-60M rakétával lőttek, tehát az R-73-k nem is voltak akkor hozzájuk. Még a Szu-17, Szu-24 is több mindent hordozott akkor. Gratula.
Különben javaslom, hogy nézzél meg néhány szíriai bevetésű Szu-34-t.
Roni, Bleroka, hozzátok a formátok, már azt hittem csalódni fogok bennetek!
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Ha a lelkedet megnyugtatja, legyen így. Szerintem nem volt 6 db veszteség, de mindegy.
Igen és szerinted ez a valóság? Maximum ennyiről vannak hírek, tedd hozzá és amiről nincsenek?
Akkor mondok neked valamit. Amiről Biden azt mondja, hogy nem adnak az Ukránoknak, arról lehet tudni, hogy már ott vannak, vagy lesznek.
Ez az egész egy jó nagy MASZKÍROVKA, úgy is kell kezelni.
Alapvetően az oroszok a szakadárokat, Wagner csapatokat, csecseneket, önkénteseket használja elsődlegesen, ők "csak" támogatják őket, az USA pedig az ukránokat, meg a hős önkénteseket. Egyenlőre így állunk.
Akkor a több száz F-22 utód is olyan, mint az orosz maszkírovka?
Különben én is szkeptikus vagyok általában a véleményeiddel kapcsolatosan.
A mobiltelefonok korában? Mindent előbb tudunk, mit a hírszerző tiszt. Az amik az F-117esek teljes képességű flottáját húzták elő a kabátujjból.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 102
25 091
113
Hol szoktak mobilozni? A háborúban pont leszoktatják őket, mert káros az egészségre. Az USA Aurora repülőgépéről mit is tudunk, vagy az 51. körzetről, amilyen állítólag az oroszoknak is van.
Különben én nagyon csodálkozom sok mobiltelefonos videón, amikor filmezik pl. a rakéta becsapódásokat. Honnan tudják, hogy mit és mikor kell felvenni.
Képességekről beszélünk, ráadásul fegyverzetről. Az, hogy éppen mit pakolnak fel egy repülőgépre, csak azt bizonyítja, hogy képes rá, nem azt, hogy azon kivül mit tud még hordozni. Én pont nem beszéltem konkrétumokról, mert nincs hozzá elég információm. Viszont nem ignoráltam képességeket, vagy azok nem létét.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 481
55 606
113
Én a Szu-57eses képességeit illetően is nagyon szkeptikus vagyok. Még sose fordult elő, hogy egy orosz repülő pariban legyen akár az egyel előbbi nyugati repülővel is. Lesz itt nagy pofára esés, amikor az Eurofighterek simán lelövöldöizk őket. Eddig legalább a darabszámmal tudták kompenzálni a technikai lemaradást.

Jesszusom.... Az oroszoknak volt általában 10 év lemaradása az USA-hoz képest, de azt, hogy nincs pariban az előtte lévő amcsi generációval az egy akkora f@szság amit ritkán olvasok a fórumon....
Szóval egy Szu-27 nincs pariban az F-4 Phantommal szerinted? o_O
Vagy a MIG-23ML nincs pariban az F86 Sabre-val? o_O
Ne röhögtes már....

Meg az Eurofighter.... annak a gépnek sima mechalegyezésű radarja van a mai napig. Talán most lesz pár darab AESA-val fölszerelve....
A MIG-31-esen a 80's évek óta PESA radar van, olyan 40 évvel volt mögötte lemaradva az Eurofighter műszakilag....
A Szu-30-asokon kb. 30 éve van PESA radar.... 40 éve előre néző infra, azzal olyan 20 évvel előzte meg az Eurokacsát, aminek az első Trache 1-es szériája annyit sem tudott, mint annak idején a fapados Szu-27-es a 80's években :D
Szerintem nagyon el vagy varázsolva ezen a téren :cool:

Az USA-tól le vannak maradva az oroszok, lassan 20 évvel, viszont a többi nemzettől nincsenek. Ugyanis azok is az USA mögött járnak 20 évvel... Ez a helyzet.
 
M

molnibalage

Guest
Szóval akkor mindenki hülye. Értem. Akkor ezek szerint, amit nem látunk, az nincs is. Már ne is haragudjál, de ez az összehasonlítás, illetve, hogy ez szép elmélet, nagyon primitív, csőlátású. Attól, hogy én nem voltam pl. az USA-ban, attól még elfogadom, hogy létezik. Az autómra ha nem teszem fel a tetőtartót és úgy látnak meg, attól még a képesség megvan rá, sőt tetőtartóm is van hozzá, használom is. A MiG-29 gépeink is R-60M rakétával lőttek, tehát az R-73-k nem is voltak akkor hozzájuk. Még a Szu-17, Szu-24 is több mindent hordozott akkor. Gratula.
Különben javaslom, hogy nézzél meg néhány szíriai bevetésű Szu-34-t.
Roni, Bleroka, hozzátok a formátok, már azt hittem csalódni fogok bennetek!
Nem értem, hogy egyeseknek miért hobbija cukrozni a szart és magyarázni azt, hogy de az akkor is csokitorta.

A jenkiknél is látsz gyakorló éleslövészetet AIM-7M és AIM-9M-mel, mert olcsó.
De háborúba AIM-9X és AIM-120C-7-tel megy.
Kvalifikáción is éles LGB-ket dobálnak, háborúban meg SDB I és minden csúcskat fegyver használata teljesen természetes.

Oszt a szupernagyhatalomként lefestett orosz haderő Szu-34-ese NIR-ezik, meg hh-s Szu-25, de még szép új Ka-52-is NIR-t lofotolgat.

Szóljál, hogy te mikor láttál utoljárra USAF vagy USN gépek harci övezetben NIR-t loftolni vagy NIR-t használni ÁTLALÁNOS jelleggel.
És egyesek mégis befosnak az erlőködéstől, hogy ezt a kettőt azonosnak láttassák és a "á, jó ez így is" meg az "á, nem tudhatjuk mi ezt" mantrát tolják.
Hogy miért nem tudom, de egy ponton túl ez a fajta megközlítés fájdalmas és szembemben csak komolytalanná teszi, aki ezt túltolja.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Jesszusom.... Az oroszoknak volt általában 10 év lemaradása az USA-hoz képest, de azt, hogy nincs pariban az előtte lévő amcsi generációval az egy akkora f@szság amit ritkán olvasok a fórumon....
Szóval egy Szu-27 nincs pariban az F-4 Phantommal szerinted? o_O
Vagy a MIG-23ML nincs pariban az F86 Sabre-val? o_O
Ne röhögtes már....

Meg az Eurofighter.... annak a gépnek sima mechalegyezésű radarja van a mai napig. Talán most lesz pár darab AESA-val fölszerelve....
A MIG-31-esen a 80's évek óta PESA radar van, olyan 40 évvel volt mögötte lemaradva az Eurofighter műszakilag....
A Szu-30-asokon kb. 30 éve van PESA radar.... 40 éve előre néző infra, azzal olyan 20 évvel előzte meg az Eurokacsát, aminek az első Trache 1-es szériája annyit sem tudott, mint annak idején a fapados Szu-27-es a 80's években :D
Szerintem nagyon el vagy varázsolva ezen a téren :cool:

Az USA-tól le vannak maradva az oroszok, lassan 20 évvel, viszont a többi nemzettől nincsenek. Ugyanis azok is az USA mögött járnak 20 évvel... Ez a helyzet.
Aha.. Ebből a MiG-31 az igaz. Annak nyugati megfelelője ugyanis nem volt, minthogy kiderült, az oroszoknak nincs komolyan vehető távolsági légiereje.
A Mig-23 ML kb parioban lett volna az F-16Aval, ha fél óránál tovább működtek volna az elektronikái. De nem működtek.

És tudom: A Pancír mindent visz. Most aztán reszkethet Izrael meg az USA.
Vadászgép-vadászgép összecsapásban Korea 7:1, Vetnam 3:1, onnan megint romlik. Irak, 200:1
A Eurofighternek azonnal lesz AESA radja, ha megrendelik, mert tudnak gyártani. Az oroszok meg nyugati alkatrészek nélül nem tudnak gyártani. Annyi Szu-57esük lessz, amennyi csip van a polcon. A kínaiaknak van talán saját alkatrészekből, de nem hiszem hogy jó.
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 613
26 011
113
Nem értem, hogy egyeseknek miért hobbija cukrozni a szart és magyarázni azt, hogy de az akkor is csokitorta.

A jenkiknél is látsz gyakorló éleslövészetet AIM-7M és AIM-9M-mel, mert olcsó.
De háborúba AIM-9X és AIM-120C-7-tel megy.
Kvalifikáción is éles LGB-ket dobálnak, háborúban meg SDB I és minden csúcskat fegyver használata teljesen természetes.

Oszt a szupernagyhatalomként lefestett orosz haderő Szu-34-ese NIR-ezik, meg hh-s Szu-25, de még szép új Ka-52-is NIR-t lofotolgat.

Szóljál, hogy te mikor láttál utoljárra USAF vagy USN gépek harci övezetben NIR-t loftolni vagy NIR-t használni ÁTLALÁNOS jelleggel.
És egyesek mégis befosnak az erlőködéstől, hogy ezt a kettőt azonosnak láttassák és a "á, jó ez így is" meg az "á, nem tudhatjuk mi ezt" mantrát tolják.
Hogy miért nem tudom, de egy ponton túl ez a fajta megközlítés fájdalmas és szembemben csak komolytalanná teszi, aki ezt túltolja.
Ki ellen és milyen intenzitású háborúban Mester ?
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider