Ez az összehasonlítás most nem releváns.részben egyet
részben egyet értek Veled, részben meg nem..... míg egy Eurofighter esetében az elmúlt 10 év az kőkemény fejlesztéssel telt, ezzel együtt olyan darabszámokat is gyártanak, amire az orosz ipar képtelen, megkockáztatom, ha több pénz lenne, akkor is..... az is össze hasonlítható, hogy egy Szu 35 és egy Eurofighter az elmúlt 4-5 évben mit változott (azért így párban írtam, mert azonos kategória méret és képesség terén).... tehát persze a kiállításokon makett kollekció, de a való világban meg nő az orosz lemaradás.... s a leglényegesebb részben, a fegyverzetben (minőség + mennyiség) pedig pont az Ukrán háború mutatta meg, hogy a valóságban hol is tart az orosz légierő....
Én ugyanis csak arra utaltam, hogy sokaknál az, hogy az orosz csak egy röpképtelen földi tesztpéldányt rak ki a statikus sorra, ahol sanszos, hogy a fúvócsövek a törzsben vakon végződnek egy üres hajtóműgondolában, az csak maszkirovka, oroszos hazudozás.
Erre írtam, hogy mindenféle gyártási darabszám ellenére egészen a közelmúltig szokás volt nyugaton is mockup-okat kitolni a népnek.
Természetesen ennek semmi köze ahhoz, hogy csak az F-35-ösből legyártottak vagy 800-at, a Typhoonból meg több, mint 500-at, miközben a Szu-57-esből tokkal-vonóval sincs még 20 darab se.
De talán pont ezért is érdekes, hogy akkor meg mit bohóckodtak még pár éve is mockup-al nyugaton a szakkiállításokon.
Jó, a Gripen E-t megértem, tavaly a SAAB-nak hozzánk, "vidékre" olcsóbb volt elhozni a műanyagot kaminon, mint az igazit lábon.