[HUN] Vadászgépek beszerzése

A pilóták nem egybizonyos gépen szolgálnak folyamatosan (mint a taxisok). Amit éppen "dob nekik a gép", azzal repülnek. Azaz kizárólag a beosztáson/és az elöljárón múlik, hogy éppen melyik gépet nyüstölik. Képzeld el úgy, mint a hipermarket bevásárló kocsijait a tárolóban. A sor végén lévőt folyamatosan használják a vásárlók. A végén lévőt meg lehet, hogy csak akkor, ha éppen a személyzet átforgatja a kocsik sorrendjét.
Beon biztos nem múlik hogy melyik gép repül!
 
"A" üzemórától "B" üzemóráig repül a gép vagy meghibásodásig.Amikor készül a repülési tervtábla , abba a gripen rep.m. főnök is beleszól!Az " X " órás ídőszakos műszaki felé közeledve óvatosan reptetik. Majd miután elérte , kiveszik a repülésből és átvizsgálják és ha az adott ídőszakoshoz tartozó műszaki átvizsgálás nem tárt fel semmilyen meghibásodást újra repül.Nagyon kivonatosan!
Na, akkor látod már, hogy hogyna lehet egyes gépeket alul, míg másokat extrán terhelni?
 
De ugye valakin igen! Vagy azt akarod kitalálni, hogy minden reggel tombolahúzással döntik el, hogy melyik gépen lesz lerepülve az aznapi feladat, vagy melyik lesz készenlétben.
Szerintem ezt úgy döntik el hogy előző nap megcsinálják a tervtáblát , az alapján hogy az éves kik.terv az adott hónapra mit ír elő.A szd.kik. tisztje rácsörög a gripen rep.m.főnökre hogy mennyi a repülhető gép.Majd ennek figyelembevételével megrajzolja a másnapi tervtáblát.Gondolom én.De ha nem így van szólj nyugodtan.
 
  • Tetszik
Reactions: amper
Szerintem ezt úgy döntik el hogy előző nap megcsinálják a tervtáblát , az alapján hogy az éves kik.terv az adott hónapra mit ír elő.A szd.kik. tisztje rácsörög a gripen rep.m.főnökre hogy mennyi a repülhető gép.Majd ennek figyelembevételével megrajzolja a másnapi tervtáblát.Gondolom én.De ha nem így van szólj nyugodtan.
Na akkor nem olyan nagy probléma elképzelni, hogy ha A lajstromszámú gépbe akarsz üzemórát pakolni, míg B-t kímélni, akkor ma is, meg holnap is az A fog repülni a B meg tartalékként működik. Ha valamilyen meghibásodás van, akkor repülik csak a B-t. A kiképzési terv ki van elégítve, ugyanakkor szerencsés esetben a hét minden napján is tud az A repülni, míg a B meg áldogál a hangárban.
 
A pilóták nem egybizonyos gépen szolgálnak folyamatosan (mint a taxisok). Amit éppen "dob nekik a gép", azzal repülnek. Azaz kizárólag a beosztáson/és az elöljárón múlik, hogy éppen melyik gépet nyüstölik. Képzeld el úgy, mint a hipermarket bevásárló kocsijait a tárolóban. A sor végén lévőt folyamatosan használják a vásárlók. A végén lévőt meg lehet, hogy csak akkor, ha éppen a személyzet átforgatja a kocsik sorrendjét.

Ez így van, csak ez nem arra válasz, amit felvetettem. :D
 
  • Tetszik
Reactions: efott1974
A fejlesztés topicba kelepisti írt egy remek kis szösszenetet , lehet vele nem egyetérteni de van igazsága.Hogy mire van és mire nincsen pénz azt csak fent tudják ; de év elején a cseh fejlesztés topicba és most Pistinél is szóba került hogy a cseh upgrade 1-2 hónap alatt lefutott.Nekünk ez 2 év.Beszédes szerintem.Ha egy 6 + 2 variációt össze lehetne hozni , Mekka felé meg lehet hajolni 5-ször ; de szkeptikus vagyok.
 
Nyilván ezt nem lehet megoldani 2x14 gép esetén... o_O

Fussunk neki mégegyszer.
Most van X gépünk N pilótával, akiknek a repült óráinak összege T.
Ha lenne 2×X gépünk 2×N pilótával, akkor nekik legalább 2×T összegű repült órát kell biztosítani, hogy maradjon a színvonal.
A te ötleted az volt, hogy:
Ha csínján bánunk a bennük lévő üzemidővel (értsd sokat pihentetjük a cseh gépeket)
, azaz, hogy ezek a gépek az átlagosnál jóval kevesebbet repüljenek. Ez viszont azt jelenti, hogy amennyivel ezek kevesebbet repülnek, a többinek annyival kell többet repülnie.
Ha a maradék 14 gépnél azt akarjuk, hogy ne egyszerre koppanjon mind, akkor lesz olyan, ami repül évente akár 400 vagy még több órát, mert vagy 40 pilótát kell 14 gépre szétosztani, akiknek jó lenne átlag 120-140 órát repülni.

Néhány gépet lehet kevesebbet használni, de arra meg kell, hogy legyen a megfelelő ember, aki ezt kiszámolja, hogy mikor melyik menjen. ahogy előre le kell adni a svédeknek, hogy mikor melyik gép megy hozzájuk karbantartásra.
 
Fussunk neki mégegyszer.
Most van X gépünk N pilótával, akiknek a repült óráinak összege T.
Ha lenne 2×X gépünk 2×N pilótával, akkor nekik legalább 2×T összegű repült órát kell biztosítani, hogy maradjon a színvonal.
A te ötleted az volt, hogy:

, azaz, hogy ezek a gépek az átlagosnál jóval kevesebbet repüljenek. Ez viszont azt jelenti, hogy amennyivel ezek kevesebbet repülnek, a többinek annyival kell többet repülnie.
Ha a maradék 14 gépnél azt akarjuk, hogy ne egyszerre koppanjon mind, akkor lesz olyan, ami repül évente akár 400 vagy még több órát, mert vagy 40 pilótát kell 14 gépre szétosztani, akiknek jó lenne átlag 120-140 órát repülni.

Néhány gépet lehet kevesebbet használni, de arra meg kell, hogy legyen a megfelelő ember, aki ezt kiszámolja, hogy mikor melyik menjen. ahogy előre le kell adni a svédeknek, hogy mikor melyik gép megy hozzájuk karbantartásra.
mennyit repülhet egy Gripen?
A csehek 2020-ra érték el a 30.000 órát, 14 géppel az gépenként 2150 óra, szóval valahol 3500-4000 körül lesznek 2029-re. Nekünk ha jól tudom 2026ra lesz meg a 46.000 óra ami gépenként 3285, tehát 3600 körül leszünk mi is 2026-ra.
 
Fussunk neki mégegyszer.
Most van X gépünk N pilótával, akiknek a repült óráinak összege T.
Ha lenne 2×X gépünk 2×N pilótával, akkor nekik legalább 2×T összegű repült órát kell biztosítani, hogy maradjon a színvonal.
A te ötleted az volt, hogy:

, azaz, hogy ezek a gépek az átlagosnál jóval kevesebbet repüljenek. Ez viszont azt jelenti, hogy amennyivel ezek kevesebbet repülnek, a többinek annyival kell többet repülnie.
Ha a maradék 14 gépnél azt akarjuk, hogy ne egyszerre koppanjon mind, akkor lesz olyan, ami repül évente akár 400 vagy még több órát, mert vagy 40 pilótát kell 14 gépre szétosztani, akiknek jó lenne átlag 120-140 órát repülni.

Néhány gépet lehet kevesebbet használni, de arra meg kell, hogy legyen a megfelelő ember, aki ezt kiszámolja, hogy mikor melyik menjen. ahogy előre le kell adni a svédeknek, hogy mikor melyik gép megy hozzájuk karbantartásra.
A mindenkori db számhoz viszonyìtva a 1,5 × feltöltés az ideális.Az éves repült óra mennyiség szerintem a 140 órát nem éri el átlagban.A bemutató pilóta/ták valszeg többet repülnek , ott meglehet a 140 óra!
 
mennyit repülhet egy Gripen?
A csehek 2020-ra érték el a 30.000 órát, 14 géppel az gépenként 2150 óra, szóval valahol 3500-4000 körül lesznek 2029-re. Nekünk ha jól tudom 2026ra lesz meg a 46.000 óra ami gépenként 3285, tehát 3600 körül leszünk mi is 2026-ra.
6000 óra elvileg a C/D verzióra össz óraszám 30 évre (de lehet 40 évre erre nem emlékszem már).8000 óra volt a tervezett de ezt módosították,de talán mostanában ellenőrzik a svédek újra,hogy mégis lehetséges ez az óraszám.
 
Fussunk neki mégegyszer.
Most van X gépünk N pilótával, akiknek a repült óráinak összege T.
Ha lenne 2×X gépünk 2×N pilótával, akkor nekik legalább 2×T összegű repült órát kell biztosítani, hogy maradjon a színvonal.
A te ötleted az volt, hogy:

, azaz, hogy ezek a gépek az átlagosnál jóval kevesebbet repüljenek. Ez viszont azt jelenti, hogy amennyivel ezek kevesebbet repülnek, a többinek annyival kell többet repülnie.
Ha a maradék 14 gépnél azt akarjuk, hogy ne egyszerre koppanjon mind, akkor lesz olyan, ami repül évente akár 400 vagy még több órát, mert vagy 40 pilótát kell 14 gépre szétosztani, akiknek jó lenne átlag 120-140 órát repülni.

Néhány gépet lehet kevesebbet használni, de arra meg kell, hogy legyen a megfelelő ember, aki ezt kiszámolja, hogy mikor melyik menjen. ahogy előre le kell adni a svédeknek, hogy mikor melyik gép megy hozzájuk karbantartásra.
Na ide is eljutottunk.
Jelenleg is - és ez teljesen természetes - pontosan regisztrálva van, hogy melyik gép mennyit repül.
A szerződésünk nem arról szól, hogy A vagy B gép X év alatt mennyit repülhet, hanem hogy a teljes flottánk 10 év alatt 32800 órát repülhet. Hogy ez alatt a 10 év alatt melyik gép mennyit repül, az ránk van bízva. A svédek szempontjából lényegtelen, hogy melyik gépbe mennyi repült óra kerül. A 800 órás nagyjavítás így is úgy is egy standard procedúra. Lényegtelen, hogy azt egy 1600 órás gépen csinálják, vagy 5600 óráson.
Több gép esetén nagyobb a mozgástér. Eddig is változó mennyiségű gép volt kint náluk szervizen. Emlékeim szerint volt olyan, hogy 2,3, de olyna is, hogy csak 1.
 
Na ide is eljutottunk.
Jelenleg is - és ez teljesen természetes - pontosan regisztrálva van, hogy melyik gép mennyit repül.
A szerződésünk nem arról szól, hogy A vagy B gép X év alatt mennyit repülhet, hanem hogy a teljes flottánk 10 év alatt 32800 órát repülhet. Hogy ez alatt a 10 év alatt melyik gép mennyit repül, az ránk van bízva. A svédek szempontjából lényegtelen, hogy melyik gépbe mennyi repült óra kerül. A 800 órás nagyjavítás így is úgy is egy standard procedúra. Lényegtelen, hogy azt egy 1600 órás gépen csinálják, vagy 5600 óráson.
Több gép esetén nagyobb a mozgástér. Eddig is változó mennyiségű gép volt kint náluk szervizen. Emlékeim szerint volt olyan, hogy 2,3, de olyna is, hogy csak 1.

És még mindig nem látod a fától az erdőt, igaz?
Mindegy is, hagyjuk inkább.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: fitom and efott1974