[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
9 266
13 519
113
Nyilván ezt nem lehet megoldani 2x14 gép esetén... o_O

Fussunk neki mégegyszer.
Most van X gépünk N pilótával, akiknek a repült óráinak összege T.
Ha lenne 2×X gépünk 2×N pilótával, akkor nekik legalább 2×T összegű repült órát kell biztosítani, hogy maradjon a színvonal.
A te ötleted az volt, hogy:
Ha csínján bánunk a bennük lévő üzemidővel (értsd sokat pihentetjük a cseh gépeket)
, azaz, hogy ezek a gépek az átlagosnál jóval kevesebbet repüljenek. Ez viszont azt jelenti, hogy amennyivel ezek kevesebbet repülnek, a többinek annyival kell többet repülnie.
Ha a maradék 14 gépnél azt akarjuk, hogy ne egyszerre koppanjon mind, akkor lesz olyan, ami repül évente akár 400 vagy még több órát, mert vagy 40 pilótát kell 14 gépre szétosztani, akiknek jó lenne átlag 120-140 órát repülni.

Néhány gépet lehet kevesebbet használni, de arra meg kell, hogy legyen a megfelelő ember, aki ezt kiszámolja, hogy mikor melyik menjen. ahogy előre le kell adni a svédeknek, hogy mikor melyik gép megy hozzájuk karbantartásra.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 520
11 538
113
Fussunk neki mégegyszer.
Most van X gépünk N pilótával, akiknek a repült óráinak összege T.
Ha lenne 2×X gépünk 2×N pilótával, akkor nekik legalább 2×T összegű repült órát kell biztosítani, hogy maradjon a színvonal.
A te ötleted az volt, hogy:

, azaz, hogy ezek a gépek az átlagosnál jóval kevesebbet repüljenek. Ez viszont azt jelenti, hogy amennyivel ezek kevesebbet repülnek, a többinek annyival kell többet repülnie.
Ha a maradék 14 gépnél azt akarjuk, hogy ne egyszerre koppanjon mind, akkor lesz olyan, ami repül évente akár 400 vagy még több órát, mert vagy 40 pilótát kell 14 gépre szétosztani, akiknek jó lenne átlag 120-140 órát repülni.

Néhány gépet lehet kevesebbet használni, de arra meg kell, hogy legyen a megfelelő ember, aki ezt kiszámolja, hogy mikor melyik menjen. ahogy előre le kell adni a svédeknek, hogy mikor melyik gép megy hozzájuk karbantartásra.
mennyit repülhet egy Gripen?
A csehek 2020-ra érték el a 30.000 órát, 14 géppel az gépenként 2150 óra, szóval valahol 3500-4000 körül lesznek 2029-re. Nekünk ha jól tudom 2026ra lesz meg a 46.000 óra ami gépenként 3285, tehát 3600 körül leszünk mi is 2026-ra.
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 859
2 488
113
Fussunk neki mégegyszer.
Most van X gépünk N pilótával, akiknek a repült óráinak összege T.
Ha lenne 2×X gépünk 2×N pilótával, akkor nekik legalább 2×T összegű repült órát kell biztosítani, hogy maradjon a színvonal.
A te ötleted az volt, hogy:

, azaz, hogy ezek a gépek az átlagosnál jóval kevesebbet repüljenek. Ez viszont azt jelenti, hogy amennyivel ezek kevesebbet repülnek, a többinek annyival kell többet repülnie.
Ha a maradék 14 gépnél azt akarjuk, hogy ne egyszerre koppanjon mind, akkor lesz olyan, ami repül évente akár 400 vagy még több órát, mert vagy 40 pilótát kell 14 gépre szétosztani, akiknek jó lenne átlag 120-140 órát repülni.

Néhány gépet lehet kevesebbet használni, de arra meg kell, hogy legyen a megfelelő ember, aki ezt kiszámolja, hogy mikor melyik menjen. ahogy előre le kell adni a svédeknek, hogy mikor melyik gép megy hozzájuk karbantartásra.
A mindenkori db számhoz viszonyìtva a 1,5 × feltöltés az ideális.Az éves repült óra mennyiség szerintem a 140 órát nem éri el átlagban.A bemutató pilóta/ták valszeg többet repülnek , ott meglehet a 140 óra!
 

hollywood

Member
2013. március 30.
39
25
18
mennyit repülhet egy Gripen?
A csehek 2020-ra érték el a 30.000 órát, 14 géppel az gépenként 2150 óra, szóval valahol 3500-4000 körül lesznek 2029-re. Nekünk ha jól tudom 2026ra lesz meg a 46.000 óra ami gépenként 3285, tehát 3600 körül leszünk mi is 2026-ra.
6000 óra elvileg a C/D verzióra össz óraszám 30 évre (de lehet 40 évre erre nem emlékszem már).8000 óra volt a tervezett de ezt módosították,de talán mostanában ellenőrzik a svédek újra,hogy mégis lehetséges ez az óraszám.
 
T

Törölt tag

Guest
Fussunk neki mégegyszer.
Most van X gépünk N pilótával, akiknek a repült óráinak összege T.
Ha lenne 2×X gépünk 2×N pilótával, akkor nekik legalább 2×T összegű repült órát kell biztosítani, hogy maradjon a színvonal.
A te ötleted az volt, hogy:

, azaz, hogy ezek a gépek az átlagosnál jóval kevesebbet repüljenek. Ez viszont azt jelenti, hogy amennyivel ezek kevesebbet repülnek, a többinek annyival kell többet repülnie.
Ha a maradék 14 gépnél azt akarjuk, hogy ne egyszerre koppanjon mind, akkor lesz olyan, ami repül évente akár 400 vagy még több órát, mert vagy 40 pilótát kell 14 gépre szétosztani, akiknek jó lenne átlag 120-140 órát repülni.

Néhány gépet lehet kevesebbet használni, de arra meg kell, hogy legyen a megfelelő ember, aki ezt kiszámolja, hogy mikor melyik menjen. ahogy előre le kell adni a svédeknek, hogy mikor melyik gép megy hozzájuk karbantartásra.
Na ide is eljutottunk.
Jelenleg is - és ez teljesen természetes - pontosan regisztrálva van, hogy melyik gép mennyit repül.
A szerződésünk nem arról szól, hogy A vagy B gép X év alatt mennyit repülhet, hanem hogy a teljes flottánk 10 év alatt 32800 órát repülhet. Hogy ez alatt a 10 év alatt melyik gép mennyit repül, az ránk van bízva. A svédek szempontjából lényegtelen, hogy melyik gépbe mennyi repült óra kerül. A 800 órás nagyjavítás így is úgy is egy standard procedúra. Lényegtelen, hogy azt egy 1600 órás gépen csinálják, vagy 5600 óráson.
Több gép esetén nagyobb a mozgástér. Eddig is változó mennyiségű gép volt kint náluk szervizen. Emlékeim szerint volt olyan, hogy 2,3, de olyna is, hogy csak 1.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
9 266
13 519
113
Na ide is eljutottunk.
Jelenleg is - és ez teljesen természetes - pontosan regisztrálva van, hogy melyik gép mennyit repül.
A szerződésünk nem arról szól, hogy A vagy B gép X év alatt mennyit repülhet, hanem hogy a teljes flottánk 10 év alatt 32800 órát repülhet. Hogy ez alatt a 10 év alatt melyik gép mennyit repül, az ránk van bízva. A svédek szempontjából lényegtelen, hogy melyik gépbe mennyi repült óra kerül. A 800 órás nagyjavítás így is úgy is egy standard procedúra. Lényegtelen, hogy azt egy 1600 órás gépen csinálják, vagy 5600 óráson.
Több gép esetén nagyobb a mozgástér. Eddig is változó mennyiségű gép volt kint náluk szervizen. Emlékeim szerint volt olyan, hogy 2,3, de olyna is, hogy csak 1.

És még mindig nem látod a fától az erdőt, igaz?
Mindegy is, hagyjuk inkább.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: fitom and efott1974

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 523
10 617
113
Nekem inkább az a problémám, hogy a csehek az MS20-as frissítéseket lezavarták néhány hónap alatt, a HTKA podcast szerint , amit nekem Kecskeméten már előtte is elmondtak a mienk 2-3 évig húzodik. Nos nincs rá pénzforrás. (inkább a nagyjavításokhoz passzítják, illetve évi 2-3 gépet tudunk tervezetten csak modernizálni..
 
  • Tetszik
Reactions: efott1974

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 730
26 635
113
a csehek az MS20-as frissítéseket lezavarták néhány hónap alatt
Ááááááááááááááááááááááááá....

MS20 frissitések igazából 2018-tól kezdődtek, ők (a csehek) voltak az elsők akkor, de csak a Block 1.2-vel. Lássuk a cseheket:

"Samotný proces modernizace a příprava k instalaci MS20 (Materiel System 20) do českých Gripenů započaly již v létě 2016, kdy byla do Švédska k výrobci SAAB v Linköpingu odeslána první dvojice strojů JAS-39C. Vzhledem k požadavkům na nové schopnosti byla nezbytná také instalace nové datové sběrnice, a tak práce na každém letounu trvaly zhruba tři měsíce. K únoru 2017 už modernizací prošlo celkem osm strojů JAS-39, jako poslední byla modernizována spárka 9820, která se vrátila z Linköpingu zpět do Čáslavi začátkem března. Všechny modernizované stroje však po návratu ze Švédska stále používaly starší softwarovou edici MS19.3."

Azaz a lényeg, hogy 2016-ban küldték ki az első kettő (2!) gépet a svédekhez, 2017-ben is csak nyolc (8!) gép volt készen, mivel három (olvasd/értsd 3!) hónap egy gép "frissitésre" való felkészitése.

forrás: http://czechairforce.com/news/ceske-gripeny-prechazeji-na-novou-softwarovou-edici-ms20/

Cseh eredettörténet, amit lehet már korábban irtam:

2005 – MS18.5 (Materiel System 18 Block 5) – az alap rendszer, lehetővé tette a Mauser BK-27 és AIM-9L Sidewinder használatát (a csehek elsősorban légtérrendészetre – Air Poliocing a NATINADS részeként - szánták ugye a gépeket).

2006 – MS18.7 – fejlettebb AIM-9M-9 használat lehetősége, AIM-120C-5 Amraam kezelése (a svédek alaprendszere az AIM-120B/Rb.99-re volt tervezve). Ekkor kapták meg a frissitéssel a csehek az EWS39 elektronikai önvédelmi és harc-rendszert, az IFF Have Quick II-t, ill. a PS-05/A Mark 3 radar új üzemmódjait.

2012 – MS19.2 – a radar főként meteorológiai üzemmódjai frissültek, ill. az A-G üzemmóddal bővült. Javitottak a navigációs rendszeren, a svéd TIDLS datalinken,az EWS39-en, ill. a földi küldetés-tervező és kiértékelő rendszeren.

2015 – MS19.3 – az EWS39 elektronikai önvédelmi és harc-rendszert frissitését tartalamzta ill. a pilóta létfentartó rendszereiben (légzés, túlnyomásos ruha) hozott fejlődést.

2018 – MS20 Block 1.2 (Materiel System 20) – a svédeknél 2016-tól használt MS20 Block 1.1 újabb változata, átdolgozásra kerültek a szimbólumrendszerek és átalakultak az MFD képernyők egyes funkciói is. A gépekbe kerül a CGAS (Groun Collision Avoidance System), teljessé vált a műszerek NVG kompatibilitása, ekkor cserélték le az eredeti Flzghjälm 115E sisakokat NVG kompatibilis 115H-ra.Az upgrade érdekes része volt új ital és étel tartó rekeszek kialakitása hosszú (tartósan 4 óránál hosszabb) küldetések vagy nagy távolságú áttelepülések esetére. Frissitésre került a PS-05/A Mark 3 lokátor szoftvere, akár 80%-kal nagyobb távolságú légi felderitést ill. kifinomultabb A-G képességeket igérve.
Újdonság volt a csomagban a MBDA Meteor/Rb.101 légiharcrakéta ill. a GBU-39 SDB (Small Diameter Bomb) kezelése és ennek köszönhetően kaphatták meg a cseh gépek a Rafael Litening4i célmegjelölő konténereket is. Érdekességképpen a Link16 kérdését a csehek saját maguk külön próbálták oldani a Viasat Inc. MIDS-LVT (Multifunctional Information Distribution System) termináljaival, a rádiók titkositását pedig végül a Leonardo S.p.a. Have Cuick II CM-107E/CP-107E egységekkel oldották meg.

2020 – MS20 Block 2.0 - IFF Mode 5 megjelenése, katonai GPS teljes körű felfrissitése ill. összehangolása a GCAS-al.

forrás:
https://www.armadninoviny.cz/moznosti-dalsi-modernizace-a-provozu-stroju-jas-39cd-gripen-vzdusnych-sil-acr.html?hledat=39C/D+Gripen+Vzdušných+sil+AČR
https://www.vydavatelstvo-mps.sk/letectvi-kosmonautika/2409-ceske-gripeny-presly-na-ms20.html

Szóval a program "finiselését" lehet hogy lezárták néhány hónap alatt, DE úgy, hogy lényegében 2+ évig dolgoztak az egészen! Nem kellene blamálni indok nélkül valamit, amiről hiányosak az ismereteink...:oops:
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 523
10 617
113
Szóval a program "finiselését" lehet hogy lezárták néhány hónap alatt, DE úgy, hogy lényegében 2+ évig dolgoztak az egészen! Nem kellene blamálni indok nélkül valamit, amiről hiányosak az ismereteink...:oops:
---
Nem értem.... Nekünk is pontosan annyi időnk volt mint a cseheknek. Indult egy haderőfejlesztési program. Mikor is??? Kvázi mindenre kitaláltak valamit csak a saját harci repülőink modernizációját felejtették le kvázi 2 évig, hogy előkészítsék???

Ez nem hiányos ismeret. Ez azt jelenti, hogy a háború fenyegetésének árnyékában (hiszen most állandóan azzal jönnek, hogy már évekkel ezelőtt tudták a fenyegetést, nem terveztünk harci repülőgép modernizálást, de azt igen, hogy az évi 2 repülőgép gyártási kapacitású Aero-t megveszik és rendelnek egy tucat még légtévédelmre sem használható repülőgépet???
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 951
103 383
113
Ááááááááááááááááááááááááá....

MS20 frissitések igazából 2018-tól kezdődtek, ők (a csehek) voltak az elsők akkor, de csak a Block 1.2-vel. Lássuk a cseheket:

"Samotný proces modernizace a příprava k instalaci MS20 (Materiel System 20) do českých Gripenů započaly již v létě 2016, kdy byla do Švédska k výrobci SAAB v Linköpingu odeslána první dvojice strojů JAS-39C. Vzhledem k požadavkům na nové schopnosti byla nezbytná také instalace nové datové sběrnice, a tak práce na každém letounu trvaly zhruba tři měsíce. K únoru 2017 už modernizací prošlo celkem osm strojů JAS-39, jako poslední byla modernizována spárka 9820, která se vrátila z Linköpingu zpět do Čáslavi začátkem března. Všechny modernizované stroje však po návratu ze Švédska stále používaly starší softwarovou edici MS19.3."

Azaz a lényeg, hogy 2016-ban küldték ki az első kettő (2!) gépet a svédekhez, 2017-ben is csak nyolc (8!) gép volt készen, mivel három (olvasd/értsd 3!) hónap egy gép "frissitésre" való felkészitése.

forrás: http://czechairforce.com/news/ceske-gripeny-prechazeji-na-novou-softwarovou-edici-ms20/

Cseh eredettörténet, amit lehet már korábban irtam:

2005 – MS18.5 (Materiel System 18 Block 5) – az alap rendszer, lehetővé tette a Mauser BK-27 és AIM-9L Sidewinder használatát (a csehek elsősorban légtérrendészetre – Air Poliocing a NATINADS részeként - szánták ugye a gépeket).

2006 – MS18.7 – fejlettebb AIM-9M-9 használat lehetősége, AIM-120C-5 Amraam kezelése (a svédek alaprendszere az AIM-120B/Rb.99-re volt tervezve). Ekkor kapták meg a frissitéssel a csehek az EWS39 elektronikai önvédelmi és harc-rendszert, az IFF Have Quick II-t, ill. a PS-05/A Mark 3 radar új üzemmódjait.

2012 – MS19.2 – a radar főként meteorológiai üzemmódjai frissültek, ill. az A-G üzemmóddal bővült. Javitottak a navigációs rendszeren, a svéd TIDLS datalinken,az EWS39-en, ill. a földi küldetés-tervező és kiértékelő rendszeren.

2015 – MS19.3 – az EWS39 elektronikai önvédelmi és harc-rendszert frissitését tartalamzta ill. a pilóta létfentartó rendszereiben (légzés, túlnyomásos ruha) hozott fejlődést.

2018 – MS20 Block 1.2 (Materiel System 20) – a svédeknél 2016-tól használt MS20 Block 1.1 újabb változata, átdolgozásra kerültek a szimbólumrendszerek és átalakultak az MFD képernyők egyes funkciói is. A gépekbe kerül a CGAS (Groun Collision Avoidance System), teljessé vált a műszerek NVG kompatibilitása, ekkor cserélték le az eredeti Flzghjälm 115E sisakokat NVG kompatibilis 115H-ra.Az upgrade érdekes része volt új ital és étel tartó rekeszek kialakitása hosszú (tartósan 4 óránál hosszabb) küldetések vagy nagy távolságú áttelepülések esetére. Frissitésre került a PS-05/A Mark 3 lokátor szoftvere, akár 80%-kal nagyobb távolságú légi felderitést ill. kifinomultabb A-G képességeket igérve.
Újdonság volt a csomagban a MBDA Meteor/Rb.101 légiharcrakéta ill. a GBU-39 SDB (Small Diameter Bomb) kezelése és ennek köszönhetően kaphatták meg a cseh gépek a Rafael Litening4i célmegjelölő konténereket is. Érdekességképpen a Link16 kérdését a csehek saját maguk külön próbálták oldani a Viasat Inc. MIDS-LVT (Multifunctional Information Distribution System) termináljaival, a rádiók titkositását pedig végül a Leonardo S.p.a. Have Cuick II CM-107E/CP-107E egységekkel oldották meg.

2020 – MS20 Block 2.0 - IFF Mode 5 megjelenése, katonai GPS teljes körű felfrissitése ill. összehangolása a GCAS-al.

forrás:
https://www.armadninoviny.cz/moznosti-dalsi-modernizace-a-provozu-stroju-jas-39cd-gripen-vzdusnych-sil-acr.html?hledat=39C/D+Gripen+Vzdušných+sil+AČR
https://www.vydavatelstvo-mps.sk/letectvi-kosmonautika/2409-ceske-gripeny-presly-na-ms20.html

Szóval a program "finiselését" lehet hogy lezárták néhány hónap alatt, DE úgy, hogy lényegében 2+ évig dolgoztak az egészen! Nem kellene blamálni indok nélkül valamit, amiről hiányosak az ismereteink...:oops:
Ha jól értettem mi az MS20 Block 2.1 és 2.2 frissítést kapunk. azaz a magyar gépek a csehekhez képest vmivel többet kapnak.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 951
103 383
113
Szóval a program "finiselését" lehet hogy lezárták néhány hónap alatt, DE úgy, hogy lényegében 2+ évig dolgoztak az egészen! Nem kellene blamálni indok nélkül valamit, amiről hiányosak az ismereteink...:oops:
---
Nem értem.... Nekünk is pontosan annyi időnk volt mint a cseheknek. Indult egy haderőfejlesztési program. Mikor is??? Kvázi mindenre kitaláltak valamit csak a saját harci repülőink modernizációját felejtették le kvázi 2 évig, hogy előkészítsék???

Ez nem hiányos ismeret. Ez azt jelenti, hogy a háború fenyegetésének árnyékában (hiszen most állandóan azzal jönnek, hogy már évekkel ezelőtt tudták a fenyegetést, nem terveztünk harci repülőgép modernizálást, de azt igen, hogy az évi 2 repülőgép gyártási kapacitású Aero-t megveszik és rendelnek egy tucat még légtévédelmre sem használható repülőgépet???
Jah, csak nekünk hirtelen több mindent kellett fejleszteni és nem a Gripen volt a legfontosabb.

Az Aero kapacitása évi 12 új gép nem évi kettő. Ezt akarják duplázni. Emellett van upgrade progi a régebbi gépekre és beszállítóás más projektekre. Kiképzőgép,vazze...
 
T

Törölt tag

Guest
Szóval a program "finiselését" lehet hogy lezárták néhány hónap alatt, DE úgy, hogy lényegében 2+ évig dolgoztak az egészen! Nem kellene blamálni indok nélkül valamit, amiről hiányosak az ismereteink...:oops:
---
Nem értem.... Nekünk is pontosan annyi időnk volt mint a cseheknek. Indult egy haderőfejlesztési program. Mikor is??? Kvázi mindenre kitaláltak valamit csak a saját harci repülőink modernizációját felejtették le kvázi 2 évig, hogy előkészítsék???

Ez nem hiányos ismeret. Ez azt jelenti, hogy a háború fenyegetésének árnyékában (hiszen most állandóan azzal jönnek, hogy már évekkel ezelőtt tudták a fenyegetést, nem terveztünk harci repülőgép modernizálást, de azt igen, hogy az évi 2 repülőgép gyártási kapacitású Aero-t megveszik és rendelnek egy tucat még légtévédelmre sem használható repülőgépet???
Ne legyél már megint dehogyisnem!
MINDENKI a 800 órás nagyszervizeknél csináltatja a jelentős rendszerfrissítéseket.
Szerintem a svédek se csinálták volna meg gyorsabban. Honnan lett volna szerinted kapacitásuk rá, hogy a tervezett folyamatosan érkező havi X darab 800 órás szervizelésre rájuk borítanak havi +3-4 gépet. Ne felejtsd, hogy MINDENKI a svédekhez viszi a 800 órasokra a gépeket. (Talán a dél-afrikaiak nem, de még a thajföldiek is!)
 
  • Tetszik
Reactions: Torgamba

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 523
10 617
113
Szerintem a svédek se csinálták volna meg gyorsabban. Honnan lett volna szerinted kapacitásuk rá, hogy a tervezett folyamatosan érkező havi X darab 800 órás szervizelésre rájuk borítanak havi +3-4 gépet. Ne felejtsd, hogy MINDENKI a svédekhez viszi a 800 órasokra a gépeket. (Talán a dél-afrikaiak nem, de még a thajföldiek is!)
Mikorra lesz meg egységesen egy MS20 Block 2.2 flottánk? Hány év múlva??? Egyértelműen anyagi források hiánya és nem a svéd kapacításhiány az oka a nagyon lassú modernizációnak. Egyszer fel kéne nőni a feladathoz és azt kéne leírni tisztelt barátaim, hogy IGEN, ezt lehetne gyorsabban is, de a HM, vagy a kormány, vagy X.Y így rangsorolta a beszerzéseket. Nem mindenféle indokokkal magyarázni a késlekedést. Ja azt a néhány Reccelite-t sem tudja a Rafael legyártni? (Márha volt egyáltalán rendelés rá). Azt elhiszem, hogy az Iris-T gyártásnál problémák vannak (kérdés ismét, hogy mennyit és mikorra rendeltünk? A METEOR?? Az MBDA is elfoglalt? Néha azt érzem, hogy egyik oldalon "a béke az egyetlen megoldás" a másik oldalon "erős honvédség kell" a harmadik oldalon megy minden mint parancsolat, közben képesség helyett, beszerzéseket rangsorolgatnak, sakkoznak, és így alakul ki, hogy 2022-ben gyakorlatilag ua honvédség csapásmérő képessége mint 2018-ban. Csak közben van a szomszédságunkban egy kis háború, de a NATO megvéd minket :) ugy, hogy közben a kormány azzal sakkozik és az EU-t és a NATO-t zsarolja, hogy húzza a svéd és finn csatlakozási ratifikációt.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 951
103 383
113
Mikorra lesz meg egységesen egy MS20 Block 2.2 flottánk? Hány év múlva??? Egyértelműen anyagi források hiánya és
1.000 mrd-ról indult az idei honvédelmi büdzsé. Most 1.200 mrd a pluszpénzzel.. Jövőre 1.438 mrd. Biztos van forráshiány, de pár éve még bőven 500 mrd alatt volt a költségvetés.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 523
10 617
113
1.000 mrd-ról indult az idei honvédelmi büdzsé. Most 1.200 mrd a pluszpénzzel.. Jövőre 1.438 mrd. Biztos van forráshiány, de pár éve még bőven 500 mrd alatt volt a költségvetés.
Ennek mi köze a MS20.Block2-höz?? A másik, hogy ki a fenét érdekel hogy pár éve mi volt? Ua. kormányzópárt akkor stadionokra és másra szórta el a pénzt.. Már bocsi.. A másik, hogy az 5-10 évvel ezelőtti helyzetet nem szabad a maira interpolálni, mert egész más volt a nemzetközi helyzet. Akkor senki sem költött 2%-ot, és nem is volt követelmény.
Viszont 2018-ban hallottam először, hogy jön a háború, és készüljünk fel rá, nem kell a lakosságot riogatni, de háborús veszélyzóna lesz a szomszédságunkban. Nos, az ellenség nem azt kérdezni (akárki is, hogy mennyi volt a költségvetés a katonai beszerzésre.
Mikor lesz egységes Block2.2??? Mikor lesz elegendő fegyverzet? Még mindig annyi AIM-120 van, hogy nem éri el az EGY javadalmazást ha a teljes légiflottát számoljuk. Ez megfelelő? Erre azt válaszolni, hogy mennyivel emeltük.. A forintot meg számold át EUR-ba és Dollárban, majd osztd vissza.. Az emelkedést, elviszi a forint árfolyam beszakadása, aminek nem Brüsszel meg a háború az oka, mert a többi közép eu valuta valahogy sokkal enyhébben regagált ezekre, ráadásul a hadiipari termékek ára is drágult közben.. Tehát a büdzsé emelkedés max szintentartáshoz lenne elég, de szerintem még arra sem.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 951
103 383
113
Ennek mi köze a MS20.Block2-höz?? A másik, hogy ki a fenét érdekel hogy pár éve mi volt? Ua. kormányzópárt akkor stadionokra és másra szórta el a pénzt.. Már bocsi.. A másik, hogy az 5-10 évvel ezelőtti helyzetet nem szabad a maira interpolálni, mert egész más volt a nemzetközi helyzet. Akkor senki sem költött 2%-ot, és nem is volt követelmény.
Viszont 2018-ban hallottam először, hogy jön a háború, és készüljünk fel rá, nem kell a lakosságot riogatni, de háborús veszélyzóna lesz a szomszédságunkban. Nos, az ellenség nem azt kérdezni (akárki is, hogy mennyi volt a költségvetés a katonai beszerzésre.
Mikor lesz egységes Block2.2??? Mikor lesz elegendő fegyverzet? Még mindig annyi AIM-120 van, hogy nem éri el az EGY javadalmazást ha a teljes légiflottát számoljuk. Ez megfelelő? Erre azt válaszolni, hogy mennyivel emeltük.. A forintot meg számold át EUR-ba és Dollárban, majd osztd vissza.. Az emelkedést, elviszi a forint árfolyam beszakadása, aminek nem Brüsszel meg a háború az oka, mert a többi közép eu valuta valahogy sokkal enyhébben regagált ezekre, ráadásul a hadiipari termékek ára is drágult közben.. Tehát a büdzsé emelkedés max szintentartáshoz lenne elég, de szerintem még arra sem.
Te írtad nincs pénz ezért nincs Gripen upgrade. Én meg írtam, sosem volt ennyi. Euró, infláció, blabla....csak mert engem is érdekel 15- től kezdem, mert kb. akkor született meg a gondolat.

Év - nominál büdzsé - emelkedés az előző évhez képest - előző évi infláció

2015 - 260 mrd
2016 - 301 mrd +16% -0.1%
2017 - 364 mrd +20% +0.4%
2018 - 427 mrd +17% +2,4%
2019 - 512 mrd +20% +2,8%
2020 - 616 mrd +20% +3,4%
2021 - 778 mrd +26% +3,3%
2022 - 1.003 mrd +29% +5,1%
2022 - 1.203 mrd +55% +5,1%
2023 - 1.438 mrd +43% +14% / +20% +14% ( ez az évközi emelt büdzséhez )

Kiszámolom euróban is az az évi aktuális árfolyamon.De az inflációval összevetett számok azt mutatják, hogy nincs igazad.