A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Azt gondoltam, hogy erre a The new priorities of Zrínyi Phase II -re jobban ráharaptok...
Háát ezen nem nagyon van sok újdonság, mert ezt Maróth már vagy 3x lenyilatkozta, hogy áttervezés van.
Sokkal érdekesebb ez:
  • An overview of the new logistics platforms being procured by the Hungarian Defence Forces (HDF).
Ez mondjuk eléggé két értelmű.
Mert ez ugye vonatkozhat új logisztikai járművekre (ugyebár az új logisztikai alapjárműről még nincs hivatalos infó), meg arra is, hogy az új eszközök milyen kihívásokat állítanak.
 
  • Tetszik
Reactions: Bubu bocs
SAAB radar technology demonstration on ZalaZONE

The demonstration at the ZalaZONE Automotive Proving Ground on 4 November 2022 will include a technical demonstration of the SAAB Giraffe 1X radar with the purpose to test the drone detection capabilities in the airspace around ZalaZONE.

ESP_0622.jpg
ESP_0626.jpg
Ez má' sokkal érdekesebb.
Érdekes mert:
  • ahogy látszik, ez egy kimondottan a Honvédség számára szervezett demó volt.
  • érdekes, mert ezek szerint (nagyon helyesen) az Izraeli radarok mellett a Saab megoldásai is evidenciában vannak tartva. Illetve van egy olyan kép is, ami sokkal többet mutat arról, hogy milyen jelentősége lehet a terveinkben a Giraffe X1:
ESP_0901.jpg

Tessék csak megnézni, hogy milyen feliratok vannak azon a széldzsekin!
Ugye a NASAMSba különben is már integrálva vannam a Giraffe radarok.

Mondjuk nem túl meglepő, hogy befigyel a X1, mivel a Saab elég régóta dolgozik a softveres rendszerén, ami a drónfelderítést illeti. Ami azt jelenti, hogy valószínűleg nem nagyon van náluk jobb a piacon e tekintetben.
Ráadásul, ahogy a képen is látszik az X1 kompakt kialakítása alkalmas arra is, hogy akár egy Gidrán/NMS-re fixre telepítsék, vagy ami még jobb, bármilyen platóra felrakják ezzel a komplett mobil platformmal.
- érdekes, mert kötődve az előző logisztikai eseményhez ez igencsak az ukrajnai tapasztalatok szerinti beszerzés lenne.

- érdekes, mert egy ilyen kompakt rendszer nagyon beleillik a mi várható decentralizáltabb zl. harccsoportos rendszerünkbe. Hja azt ugye tudjuk, hogy az X1 általános légtérfelderítő radarként is megállja a helyét. Egy ilyen konfigban lekerülhet akár a zl. harccsoport felderítő rendszerébe is.

- érdekes, mert ahogy látom a R&C biztosította a drónokat a teszthez.
 
Ez má' sokkal érdekesebb.
Érdekes mert:
  • ahogy látszik, ez egy kimondottan a Honvédség számára szervezett demó volt.
  • érdekes, mert ezek szerint (nagyon helyesen) az Izraeli radarok mellett a Saab megoldásai is evidenciában vannak tartva. Illetve van egy olyan kép is, ami sokkal többet mutat arról, hogy milyen jelentősége lehet a terveinkben a Giraffe X1:
ESP_0901.jpg

Tessék csak megnézni, hogy milyen feliratok vannak azon a széldzsekin!
Ugye a NASAMSba különben is már integrálva vannam a Giraffe radarok.

Mondjuk nem túl meglepő, hogy befigyel a X1, mivel a Saab elég régóta dolgozik a softveres rendszerén, ami a drónfelderítést illeti. Ami azt jelenti, hogy valószínűleg nem nagyon van náluk jobb a piacon e tekintetben.
Ráadásul, ahogy a képen is látszik az X1 kompakt kialakítása alkalmas arra is, hogy akár egy Gidrán/NMS-re fixre telepítsék, vagy ami még jobb, bármilyen platóra felrakják ezzel a komplett mobil platformmal.
- érdekes, mert kötődve az előző logisztikai eseményhez ez igencsak az ukrajnai tapasztalatok szerinti beszerzés lenne.

- érdekes, mert egy ilyen kompakt rendszer nagyon beleillik a mi várható decentralizáltabb zl. harccsoportos rendszerünkbe. Hja azt ugye tudjuk, hogy az X1 általános légtérfelderítő radarként is megállja a helyét. Egy ilyen konfigban lekerülhet akár a zl. harccsoport felderítő rendszerébe is.

- érdekes, mert ahogy látom a R&C biztosította a drónokat a teszthez.
Mi ez az X1?
 
Közbeszerzési értesítőből

Részvételi felhívás

Nehézgépszállító vontató beszerzése

A közbeszerzés mennyisége: 1 darab

Főbb műszaki paraméterek:
,,N3 járműkategória'': több mint 12 t megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsik, vontatók

  • Hajtásképlet: 6x4
  • Motor: dízelüzemű, EURO-6 környezetvédelmi besorolású
  • Motor minimális teljesítménye: 390 kW
  • Vezetőfülke: 1, és legalább + 1 személyes
  • Automata, vagy automatizált nyomatékváltó
  • Fényezés: egyszínű (ide értve valamennyi fényezett elemet is), az Eladó által ajánlott felár nélküli sötét árnyalatú színek (különösen zöld, fekete, kék, barna, szürke)
  • Nyeregterhelés min 23 565 kg
  • A vontató legyen alkalmas min. 65 t teherbírású (az MH-ban használt Faymonville F-S45-1AAG típusú) félpótkocsival történő egységes járműszerelvényként történő alkalmazásra
A részletes műszaki követelményeket a közbeszerzési dokumentum tartalmazza.

A teljesítés fő helyszíne: MH Katonai Közlekedési Központ, Táborfalva

Ajánlatok benyújtásának határideje: 09/12/2022
 
Közbeszerzési értesítőből

Részvételi felhívás

Nehézgépszállító vontató beszerzése

A közbeszerzés mennyisége: 1 darab

Főbb műszaki paraméterek:
,,N3 járműkategória'': több mint 12 t megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsik, vontatók

  • Hajtásképlet: 6x4
  • Motor: dízelüzemű, EURO-6 környezetvédelmi besorolású
  • Motor minimális teljesítménye: 390 kW
  • Vezetőfülke: 1, és legalább + 1 személyes
  • Automata, vagy automatizált nyomatékváltó
  • Fényezés: egyszínű (ide értve valamennyi fényezett elemet is), az Eladó által ajánlott felár nélküli sötét árnyalatú színek (különösen zöld, fekete, kék, barna, szürke)
  • Nyeregterhelés min 23 565 kg
  • A vontató legyen alkalmas min. 65 t teherbírású (az MH-ban használt Faymonville F-S45-1AAG típusú) félpótkocsival történő egységes járműszerelvényként történő alkalmazásra
A részletes műszaki követelményeket a közbeszerzési dokumentum tartalmazza.

A teljesítés fő helyszíne: MH Katonai Közlekedési Központ, Táborfalva

Ajánlatok benyújtásának határideje: 09/12/2022

Nem értem, miért egy-két darabonként kell ezeket venni...
 
Közbeszerzési értesítőből

Részvételi felhívás

Nehézgépszállító vontató beszerzése

A közbeszerzés mennyisége: 1 darab

Főbb műszaki paraméterek:
,,N3 járműkategória'': több mint 12 t megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsik, vontatók

  • Hajtásképlet: 6x4
  • Motor: dízelüzemű, EURO-6 környezetvédelmi besorolású
  • Motor minimális teljesítménye: 390 kW
  • Vezetőfülke: 1, és legalább + 1 személyes
  • Automata, vagy automatizált nyomatékváltó
  • Fényezés: egyszínű (ide értve valamennyi fényezett elemet is), az Eladó által ajánlott felár nélküli sötét árnyalatú színek (különösen zöld, fekete, kék, barna, szürke)
  • Nyeregterhelés min 23 565 kg
  • A vontató legyen alkalmas min. 65 t teherbírású (az MH-ban használt Faymonville F-S45-1AAG típusú) félpótkocsival történő egységes járműszerelvényként történő alkalmazásra
A részletes műszaki követelményeket a közbeszerzési dokumentum tartalmazza.

A teljesítés fő helyszíne: MH Katonai Közlekedési Központ, Táborfalva

Ajánlatok benyújtásának határideje: 09/12/2022
@fedett_mókus ezért kellene amiröl beszéltem. :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
Végülis ő felügyelte a hadiipart úgyhogy lehet hadiipari hír is: Palkovics lemondott.
A távozás hátterében úgy tudjuk, energiapolitikai véleménykülönbségek állnak. Információink szerint a kormányfő az energetikai válsághelyzet miatt külön Energetikai Minisztériumot akar létrehozni.

 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
A távozás hátterében úgy tudjuk, energiapolitikai véleménykülönbségek állnak. Információink szerint a kormányfő az energetikai válsághelyzet miatt külön Energetikai Minisztériumot akar létrehozni.

Csak találgatnak: az Index szerint meg a közlekedést vették volna el tőle és adták volna Lázárnak.
 
Csak találgatnak: az Index szerint meg a közlekedést vették volna el tőle és adták volna Lázárnak.
Az az érzésem, hogy lassan minden tárca élére kirakatembereket, végrehajtókat tesznek, akik szó nélkül végrehajtják a parancsot, és nem értenek az adott területekhez!
Ilyen szerintem Pintér Sanya, Szalai Bobi, Nagy Márton....
 
Ez má' sokkal érdekesebb.
Érdekes mert:
  • ahogy látszik, ez egy kimondottan a Honvédség számára szervezett demó volt.
  • érdekes, mert ezek szerint (nagyon helyesen) az Izraeli radarok mellett a Saab megoldásai is evidenciában vannak tartva. Illetve van egy olyan kép is, ami sokkal többet mutat arról, hogy milyen jelentősége lehet a terveinkben a Giraffe X1:
ESP_0901.jpg

Tessék csak megnézni, hogy milyen feliratok vannak azon a széldzsekin!
Ugye a NASAMSba különben is már integrálva vannam a Giraffe radarok.

Mondjuk nem túl meglepő, hogy befigyel a X1, mivel a Saab elég régóta dolgozik a softveres rendszerén, ami a drónfelderítést illeti. Ami azt jelenti, hogy valószínűleg nem nagyon van náluk jobb a piacon e tekintetben.
Ráadásul, ahogy a képen is látszik az X1 kompakt kialakítása alkalmas arra is, hogy akár egy Gidrán/NMS-re fixre telepítsék, vagy ami még jobb, bármilyen platóra felrakják ezzel a komplett mobil platformmal.
- érdekes, mert kötődve az előző logisztikai eseményhez ez igencsak az ukrajnai tapasztalatok szerinti beszerzés lenne.

- érdekes, mert egy ilyen kompakt rendszer nagyon beleillik a mi várható decentralizáltabb zl. harccsoportos rendszerünkbe. Hja azt ugye tudjuk, hogy az X1 általános légtérfelderítő radarként is megállja a helyét. Egy ilyen konfigban lekerülhet akár a zl. harccsoport felderítő rendszerébe is.

- érdekes, mert ahogy látom a R&C biztosította a drónokat a teszthez.
Mondjuk én is támogatom, hogy legyen mindenféle ladal különböző feladatokla és különböző platfolmokla! Elle nem kell sajnálni a lóvét!

Igaz leszalják, hogy mit támogatok...