Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.
M

molnibalage

Guest
Több dolog összekeveredik itt.
1, A szabad mozgás nélkül nincs szabad ország. Ami a görögöknek a hajózni muszáj, az nekünk a közlekedni muszáj. Ez prioritás. Kell a gazdaságnak és kell az emberi léleknek is. Sőt, iIlyen MÁV-val és BKV-vel az olcsó autózásra még nagyobb szükség van.
Aha. És a módjáról szó se essen?
Nem értem, hogy a legkörnyezetszennyezőbb közlekedésnek miért kell olcsónak lennie.
Ráadásul úgy, hogy lényegében már a települések élhetőségét veszélyezteti az eszement autómennyiség tárolása.
Meg ahogy már írtam. A statisztika / kormipropi számok alapján a bérek 2x 2012 óta, akkor 450 Ft/l volt a benzin. Akkor hova kell 480-as limit?
Nagyon olcsó az a 480-as ár, azért autózik mindenki is.
2, Lehet kritizálni, hogy az emberek mire költik a pénzüket, de már átestetek a ló túloldalára. Írok példákat amiket itt olvastam: Minek a rezsicsökkentés, ha van olyan ember, aki nyitott ablaknál fűt? Minek az olcsó benzin, ha sz@rni is kocsival járnak az emberek? Ezek érvként hibásak.
Miért hibás? Szabad mozgás kell, de a szabad döntés negatív következményét toljuk rá a helyesen cselekvőre is, mert más hülye?
Bocsánat, de lófasznak is van vége...
Pl. Molninak nagy tv-je van meg erős számítógépe, más meg közlekedik elektromos robogóval annyi energiából... Én is ismerek olyat aki rákattant a modern telefonokra segédápolói fizuból. Majd lesik neki, ha hibás döntést hozott, de addig sem akarom megleckéztetni, vagy megtiltani az ilyen viselkedést. Ja, és nekem azért lehet olcsóbban tök jó számítógépem meg telefonom, mert vannak ilyen emberek. :)
Le kéne állni a személyeskedő észosztásban, ha ennyire nem vagy képben...
  • Egy 2015-ös konfigom van, amiben történt egy VGA csere és kapott egy 1660S-t. Egy 960 GTX-et cseréltem le. Ez neked erős PC? 7 év után cseréltem le a 24 colos monitort 27-re, mert tönkrement az előző. Az konfig 2015-ben sem volt a felső kategória közelében sem. 250k volt ház, alaplap, táp, VGA.
  • TV-m még mindig nincs. Majd lesz. A 43 col az nagy? Amikor a problémám, hogy ezért is úgy kell nyomozni, mert 48-50 col alatt már lassan gyártani sem akarnak. Lassan monitort kell TV-nek venni. Ez előző lakás nappali sorában a 43 col se fért volna el...
Nagyon érdekes, hogy mit tekintesz te hibás döntésnek és mit akarsz mégis támogatni. Ha valaki volt olyan hülye, hogy kihúzott aggloba, és kiderült, hogy nem tudja fűteni a házát és nincs pénz benyárta, akkor OK, oldjuk meg közösből?

Hooooooogyne....
Nem ezt mondtam, de legyen élhető a világ, mert az nem a 1000 forintos benzinárnál kezdődik. Én elhiszem, hogy van a fővárosban néhány óra, amikor úgy tűnik túl sok az autó, de azért nem kell az egész országban megnehezíteni az autózást.
Néhány óra? Vasárnap délután akkora forgalom van, mint ami 2012-ben hétköznap sem volt sokszor.
 

OhioNurse

Well-Known Member
2020. szeptember 14.
1 537
8 831
113
:D :D :cool:
318335444_485417443714042_3286866492194262262_n.jpg
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 657
55 318
113
Mi lenne, ha az emberekre biznânk, mire költik nehezen megkeresett pènzüket?
Vagy megint ott tartunk, hogy a "helyes ügy" felkent papjai mondjâk meg, mit szabad?
Szerintem a biciklire, villanyrollerle, 50 cm3 rollerle stb is rendszám és adó, de föleg kötelezö biztositâs kellene.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113
Több dolog összekeveredik itt.
1, A szabad mozgás nélkül nincs szabad ország. Ami a görögöknek a hajózni muszáj, az nekünk a közlekedni muszáj. Ez prioritás. Kell a gazdaságnak és kell az emberi léleknek is. Sőt, iIlyen MÁV-val és BKV-vel az olcsó autózásra még nagyobb szükség van.
2, Lehet kritizálni, hogy az emberek mire költik a pénzüket, de már átestetek a ló túloldalára. Írok példákat amiket itt olvastam: Minek a rezsicsökkentés, ha van olyan ember, aki nyitott ablaknál fűt? Minek az olcsó benzin, ha sz@rni is kocsival járnak az emberek? Ezek érvként hibásak.
Pl. Molninak nagy tv-je van meg erős számítógépe, más meg közlekedik elektromos robogóval annyi energiából... Én is ismerek olyat aki rákattant a modern telefonokra segédápolói fizuból. Majd lesik neki, ha hibás döntést hozott, de addig sem akarom megleckéztetni, vagy megtiltani az ilyen viselkedést. Ja, és nekem azért lehet olcsóbban tök jó számítógépem meg telefonom, mert vannak ilyen emberek. :)
Éntőlem lehet közlekedni, meg fogyasztani ész nélkül is, meg ésszel, is; de utána nem kell sajnáltatnia magát senkinek, nem kell ész nélkül mindenkit "megmenteni". Tehát ha elfogadjuk az emberek döntési szabadságát, akkor el kell az embereknek is fogadniuk a döntéseik következményeit.

Nem mondtam, hogy járjon mindenki gyalog, lehetőleg mezítláb és földúton (bár belátható, hogy ennek milyen hatalmas egészségügyi és társadalmi haszna lenne :) ); nem mondtam, hogy egyáltalán ne éljenek az emberek fogyasztási, vagy élvezeti cikkel. Azt valóban fenntartom, hogy az a legjobb, ha ezt több értelemben is fenntartható formában teszi. Amíg csak az egyén felelőssége, addig talán magán ügy, de sokszor ezek már összességében az egyénen túllépő -tehát közügyet érintő kérdéseket generálnak.
De valóban van e egyéni szabadság, vagy mindez csak látszat? Vagy nincs, mivel nem lehet; és az egyén mint a szabadság tere nem létezik valójában? Na mindegy. :D

Amúgymeg... A görögök is maradtak volna a seggükön. Nem biztos, hogy a világ kevesebb lett volna az állandó kóringyálásuk nélkül. Max kevesebb izmus; meg kevesebb visszamutogatási alap lett volna, hogy mit találtak ki egy táborba, vagy egy hajóba összezárva, nő nélkül, unalmukban. :)
 
T

Törölt tag 133

Guest
Több dolog összekeveredik itt.
Én is ismerek olyat aki rákattant a modern telefonokra segédápolói fizuból. Majd lesik neki, ha hibás döntést hozott, de addig sem akarom megleckéztetni, vagy megtiltani az ilyen viselkedést. Ja, és nekem azért lehet olcsóbban tök jó számítógépem meg telefonom, mert vannak ilyen emberek. :)

Nem fog neki leesni. Ők azok akik simán felveszik a gyorskölcsönt az új telohoz. Élete végéig sopánkodni fog h ő milyen nehéz anyagi helyzetű, soha nem tud egyenesbe jönni.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 395
8 606
113
"Történetének messze legmagasabb, 262 milliárd forintos harmadik negyed évi nettó nyereségét jelentette pénteken a tőzsdén jegyzett Mol. A nemzetközi számviteli elvek szerinti, csoportszintű profit 88 százalékkal haladja meg a tavalyi év hasonló időszakának szintén rekordszintű értékét. Az első háromnegyed év során e soron szintén soha nem látott mértékű összeg, 650 milliárd forint gyűlt össze."

Hernádi hazudott volna? Amúgy olcsó az orosz olaj, ezért jobb a bevétel - amit lehet adóval elvonnak, de ettől még veszteségesen árulhatják a benyát. Valakinek ki kell fizetnie az alacsony árat.

Igazság szerint, én ellátásbiztonsági vészhelyzetre hivatkozva a hadsereg írányítása alá helyeztem volna a MOLt. Ezt Boros Imre is felvetette.

Az ellátást az ársapka veszélyeztette. Azt kellett megszüntetni. Illetve be sem vezetni.

Azért gondolom te is 480-ért tankoltal.

Na ez a demagóg kérdés. Ha a milliomosoknak adókedvezményt adsz, sokan közülük nem fognak egyetérteni vele, de nem fognak több adót fizetni. Az ársapka is erre a demagógiára épült. A proli úgy érezhette hogy alacsonyan kapja a kenyeret a boltban. Az meg hogy minden más drágul emiatt, az már nem magától értetődő számára.

Az 5* "csődbement" népszava...


Szerintem ez a hiány így utólag szándékos volt, mind a Mol, mind a kormányzat részéről.
Az egész üzemanyag ársapka az utolsó "covid tél" áthidalására lett kitalálva, aztán jött az ukrán balhé és mára még nagyobb kakiban vagyunk, amikor kellene máshová a pénz.
Úgyhogy győzött a balos javaslat, eltörölték, gondolom a dk és bábpártjai most bőszen hirdetik mindenhol, hogy "Ez az, megcsináltuk."

Az ársapka a választások előtti politikai termék volt. Csak mivel hülyeség, ezért nem is volt fenntartható. Egyébként a bevezetése volt balos lépés, nem a megszüntetése.

A következő választásokon nagy bukta lesz a fityisznek.

Demokratikus körülmények között így is lenne. Csak nincsenek dem körülmények. Először teljesen össze kell omlani mindennek.

nem fogja, mert nincs alternatívája, még mindig ők a legkisebb rossz.

Minden sokkal rosszabbul csinálnak, mint a korábbi kormányok. Gyakorlatilag nem működőképes az ország miattuk. Az oktatás és az egészségügy összeomlóban, több szempontból össze is omlott már, áruhiány mindenhol, lakosság elszegényedett, a mezőgazdaság és a nem multi ipar leromlott, közlekedési infrastruktúra és közműhálózat szétrohadt, földeket és ipart magukra íratták, elvették tisztességes magyaroktól, környezetszennyező multik betelepítése migráns munkaerővel, alacsony adók a multiknak, magas a magyarnak, kiszolgáltatott munkaerő a multiknak, természetvédelmi területek kiárusítása, műemlékvédelmi épületek rombolása, rengeteg tehetséges magyar sportoló elhagyta Mo-ot, honvédelem legyengítése (hiába néhány fegyver, minden más tényező nagyon sokat romlott), tehetséges magyarok már érettségi után elhagyják Mo-ot, külpolitikai helyzetünk súlyos leromlása, nem bízik már bennünk senki, eladósították az országot, felélték a tartalékokat, leépítették a szociális hálót, egymásnak uszítják az embereket, kultúra szétverése ... felsorolni is nehéz, mert gyakorlatilag mindent tönkretettek. Régebben legalább az állam működött alapszinten, ma már az sem.

És ebben te is felelős vagy személyesen. Nem azért mert te tetted volna közvetlenül - bár nem tudhatom - hanem mert elhiszed amit mondanak. Magyar átok, hogy a magyar ember sosem ismeri el ha rosszul gondolt valamit. Inkább elmegy a falig. Látszik is az országon. Faltól falig csapódik állandóan.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113
Mi lenne, ha az emberekre biznânk, mire költik nehezen megkeresett pènzüket?
Ez egy járható út is lehetne. De akkor mond meg, hogy az emberek majd egyen-egyenként; saját tudatos felelős döntésükkel majd kezelik is az ebből származó következményeket úgy, hogy a saját döntésük más ember, család döntésére nem lesz negatív hatással?

(Esetleg nem lenne járhatóbb egy közép út?)
 
T

Törölt tag 133

Guest
Mi lenne, ha az emberekre biznânk, mire költik nehezen megkeresett pènzüket?
Vagy megint ott tartunk, hogy a "helyes ügy" felkent papjai mondjâk meg, mit szabad?
Szerintem a biciklire, villanyrollerle, 50 cm3 rollerle stb is rendszám és adó, de föleg kötelezö biztositâs kellene.

Ehhez az kellene, h az iskolában megtanítsanak mindenkit a pénzügyi tudatosságra. Jelenleg az emberek egy jelentős része teljesen sötét a pénzügyekhez. :(
 
M

molnibalage

Guest
Igazság szerint, én ellátásbiztonsági vészhelyzetre hivatkozva a hadsereg írányítása alá helyeztem volna a MOLt. Ezt Boros Imre is felvetette.
És attól importálna bárki is ide üzemanyagot?
Nem azért nincs üzemanyag és csökkent a készlet, mert a DUFI-ban valami konteó kapcsán nem termelnek te nagyon te...
Ha az igény nagyobb, mint kínálat és az ár miatt nem csökken kereslet, a kínálat meg fix, akkor mi lesz?

De hát értem, sokaknak a 2x2 is nehéz.
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 762
11 972
113
Minden sokkal rosszabbul csinálnak, mint a korábbi kormányok. Gyakorlatilag nem működőképes az ország miattuk. Az oktatás és az egészségügy összeomlóban, több szempontból össze is omlott már, áruhiány mindenhol, lakosság elszegényedett, a mezőgazdaság és a nem multi ipar leromlott, közlekedési infrastruktúra és közműhálózat szétrohadt, földeket és ipart magukra íratták, elvették tisztességes magyaroktól, környezetszennyező multik betelepítése migráns munkaerővel, alacsony adók a multiknak, magas a magyarnak, kiszolgáltatott munkaerő a multiknak, természetvédelmi területek kiárusítása, műemlékvédelmi épületek rombolása, rengeteg tehetséges magyar sportoló elhagyta Mo-ot, honvédelem legyengítése (hiába néhány fegyver, minden más tényező nagyon sokat romlott), tehetséges magyarok már érettségi után elhagyják Mo-ot, külpolitikai helyzetünk súlyos leromlása, nem bízik már bennünk senki, eladósították az országot, felélték a tartalékokat, leépítették a szociális hálót, egymásnak uszítják az embereket, kultúra szétverése ... felsorolni is nehéz, mert gyakorlatilag mindent tönkretettek. Régebben legalább az állam működött alapszinten, ma már az sem.

És ebben te is felelős vagy személyesen. Nem azért mert te tetted volna közvetlenül - bár nem tudhatom - hanem mert elhiszed amit mondanak. Magyar átok, hogy a magyar ember sosem ismeri el ha rosszul gondolt valamit. Inkább elmegy a falig. Látszik is az országon. Faltól falig csapódik állandóan.
Nekem nagyon nem szívem csücske viktor és a sleppje, de két dologgal nem értek egyet.
Mifelénk (Kisalföld) sok utat rendbe raktak.
Sok kastélyt, várat felújítottak és/vagy tönkretettek (nagyvázsonyi vár az bűncselekmény kategória).
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
9 830
30 458
113
És attól importálna bárki is ide üzemanyagot?
Nem azért nincs üzemanyag és csökkent a készlet, mert a DUFI-ban valami konteó kapcsán nem termelnek te nagyon te...
Ha az igény nagyobb, mint kínálat és az ár miatt nem csökken kereslet, a kínálat meg fix, akkor mi lesz?

De hát értem, sokaknak a 2x2 is nehéz.
Nem, de az ugye tudod, hogy az oroszoktól a csövönátalfolydogál? Itt inkább a MOL turpisságai ellen lenne, a kiadandó üzemanyagot, árát, a komplett MOLt így ellenőrzés alá venni, hogy a kis kócos NGOérzékeny kártékony krampuszokat le lehessen kapcsolni... Ugye az állami stratégiai készleteket elvileg az állam kontrollálja...
 
M

molnibalage

Guest
Nem, de az ugye tudod, hogy az oroszoktól a csövönátalfolydogál? Itt inkább a MOL turpisságai ellen lenne, a kiadandó üzemanyagot, árát, a komplett MOLt így ellenőrzés alá venni, hogy a kis kócos NGOérzékeny kártékony krampuszokat le lehessen kapcsolni... Ugye az állami stratégiai készleteket elvileg
  1. A stratégiai kőolaj tartályok szintje mennyi? Lehet akármennyi tartalékod, a finomítói feldolgozó kapacitás véges. Az, hogy éppen nem jött egy kevés olaj 1-2 napig annak NULLA hatása van a finomító kiadására. A benzing és go. strat készletet nyitották meg, nem a kőolajért. (Mindkettőből van készletezés, több helyen is.)
  2. Az üzemanyag árát te nagyon te az ársapka határozta meg bármiféle MOL katonai ellenőrzés vonása nélkül is.
Tetszett volna a H2 üzemet megépíteni régen és akkor lenne most kapacitás import nélkül is.
Ennyi a nagy megfejtés. A kontesós marhaságokat meg dobd a kukába és inkább tanulj és dolgozz a szakmában, hogy ne beszélj ekkora faszságokat.
 
K

Kopi2000

Guest
Nincs jelentősége, hogy korábban mikor volt annyi, csak picit vicces, hogy véletlenül éppen az EU csatlakozás előtt. :) A 250 persze akkor soknak számított, mert az illetékesek valahogy mindig(!), minden piaci helyzetben találtak okot az árak magasan tartására...
Csak az elmúlt pár évben vált láthatóvá a szándék, hogy az üzemanyag megfizethető legyen az átlag dolgozó számára is. Mindegy, mert ez már a múlt, és ennek tapsolnak itt páran. Szomorú. :(
Ba..meg.. Ma délelőtt voltam egy megyei jogú város egyik MOL kútján. Ki volt írva, hogy 650 Ft a 95-ös benzin, de én akkoris 100-ast akartam tankolni... Beálltam, és láttam, minden benzin kifogyott, csak diesel volt tankolható... Elmentem egy OMW kútra, ahol volt 100-as benzin, igaz negyedórás sorbanállás után. Tudod, ilyenkor neked is ki kellene onnan húzni a nyelved, ahol eddig, sok év óta volt... Ebből a posztból talán kiderül, én a prémiumot is kifizettem volna a MOL-nál, de nem volt... De ez azért nem volt annyira egyszerű, mint gondolod....
 
  • Vicces
Reactions: OhioNurse
K

Kopi2000

Guest
Nem, de az ugye tudod, hogy az oroszoktól a csövönátalfolydogál? Itt inkább a MOL turpisságai ellen lenne, a kiadandó üzemanyagot, árát, a komplett MOLt így ellenőrzés alá venni, hogy a kis kócos NGOérzékeny kártékony krampuszokat le lehessen kapcsolni... Ugye az állami stratégiai készleteket elvileg az állam kontrollálja...
Tudod, én voltam a MOL-nál, két szinttel lejjebbi beosztottként dolgozó, mint, akinek már menedzser szerződése van. A MOL mindigis az állami fejőstehén szerepét játszotta ugyanúgy a 90-es években, mint most... Kellet néhányszor tízmilliárd az államnak... hát megoldották... A MOL legfelső vezetése mindig politikai állás volt régen is és ma is.... Persze szépek ezek a népi kezdeményezések, amikről fantáziálsz, de tényleg tök alaptalanul, hogy regulázzuk meg a MOL-t, de a MOL és a kormány valójában össze van gyógyulva... A MOL azt csinálja, amit OV mond...Ébresztő a való világban...

Ui. életemben egyetlen cégnél dolgoztam alkalmazottként, és az a MOL Rt volt. Minden más olajipari munkám és egyéb megbízásom már vállalkozói alapon, a saját cégemmel történt...
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 064
23 140
113
Le kéne állni a személyeskedő észosztásban,
Az jó lenne. :rolleyes:
Egy 2015-ös konfigom van, amiben történt egy VGA csere és kapott egy 1660S-t. Egy 960 GTX-et cseréltem le. Ez neked erős PC? 7 év után cseréltem le a 24 colos monitort 27-re, mert tönkrement az előző. Az konfig 2015-ben sem volt a felső kategória közelében sem. 250k volt ház, alaplap, táp, VGA.
Más pontosan ugyanezt a szöveget mondja a telefonjára, autójára. Nekem csak egy 2015-ös autóm van stb...
Neked lehet a szgép fontosabb mint az autó, de nem vagyunk egyformák.
TV-m még mindig nincs. Majd lesz. A 43 col az nagy?
Nem tudom, de ha megjött az oled paneles tv-d azért majd írd meg, hogy szerinted megérte-e. Idén én is gondolkoztam rajta, de most elbizonytalanodtam, mert a halálcsillag árát csökkentették. Ajánlom nekik, hogy ennyiért működjön rendesen. :hadonaszos:
Tetszett volna a H2 üzemet megépíteni régen és akkor lenne most kapacitás import nélkül is.
Elvileg lehetséges, de nekem úgy tűnik más lesz itt a baj. Gyanúsan sok mostanában a véletlenül elakadó olajszállítmány, a felrobbanó finomítók, lng-cseppfolyósítók, gázvezetékek. Ezen plusz-mínusz egy üzem nem segítene semmit sem. Most nem a közgazdasági törvények által vezérelt szabadpiaci folyamatokról van szó, hanem...
Megjegyzem extra fölös kapacitást senki nem tart fenn. Sőt, van kapacitás most is (asszem' szlovák import lehetne), de valamiért az EU(!) tiltja az orosz olaj reexportját, pedig az csak ezt a térséget érinti hátrányosan... :rolleyes:
 
Status
Not open for further replies.