[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

L-39NG
Az újdonság a tízmillió dollár körüli, azaz hozzávetőleg 230 millió koronás árával is vonzó, amivel a sugárhajtású kategória legolcsóbb nyugati gépévé kell válnia. Emellett az Aero alacsony üzemeltetési költségeket és 2070-ig tartó élettartamot ígér. „Szeretnénk, ha unokáink is karbantartanák ezt a repülőgépet” – mondja Sotona.

.....
És a jövő még érdekesebb lehet. „Már együtt dolgozunk alternatív meghajtókkal hajtott projekteken. Természetesen a turbólégcsavaros repülőgépek területén van hely, és ez egy olyan terület, amely ebbe az irányba fog fejlődni" - mondja Sotona, aki szerint azonban a súly problémát jelent a repülőgépek összekapcsolásában. és elektromos hajtások.

„Autóval annyira nem érdekel, hogy 150 kiló az akkumulátor, de repülőnél minden kilogramm feltűnő. Ma azonban mi is a legkönnyebb lítium akkumulátorok irányába haladunk. A hidrogénnek azonban nagyobb lehetőségei lehetnek a sugárhajtóművek égetésére” – fejezi be jövőképét Sotona.
 
73f476ec1abe398f8675d33602d2e09c_resize=1960,1306_.jpg



Pár újdonság

Ukrajna
Hogyan áll tehát az Aero a kiképzőrepülőgépek szállítása Ukrajnába? És hogy áll a cég azoknak a szolgálatában, akik már az Oroszország által támadott országban vannak?

A jelek szerint az ukránoknak is tetszenek egyes termékeink. De már nem lehet újraindítani az L-159 Alca vadászgép gyártását, bármennyire is érdeklődik iránta Ukrajna. Ez csak a szükséges korszerűsítések és az Alka motor frissítése után lenne lehetséges. Az új L-39NG oktatórepülőgépek szállítása sokkal valósághűbb
.
De együttműködünk Ukrajnával. A helyi Motor Sič cég az említett L-39C Albatros gépek motorjainak szállítója. Ebben a nehéz időszakban is dolgozunk a céggel az Albatros alkatrészek cseréjén és a motorok szervizelésében.
.......
És az L-159 Alca vadászgép? Ez a cseh légierő megbízható dolgozója. A húsz évvel ezelőtti létrehozásának legjobbjait ötvözi. Akkoriban a legcsúcson volt, repüléstechnikában még az amerikai F-16-os vadászgéppel sem tudta felvenni a versenyt. Mára műszaki élettartamának felénél jár, folyamatosan korszerűsítjük. Még a kettős irányítással rendelkezőket is, amelyeket a Cseh Légierő ráadásul beszerzett. Ár-teljesítmény arányt tekintve az Alcánál nincs jobb repülőgép ebben a kategóriában. Hét akasztóval rendelkezik, és akár négy tonna felszerelést is elbír.
...
. A cseh légierő azonban 24 vadászgépünket mindenképpen megtartja műszaki élettartamuk végéig. Vagyis 2040-ig.

...
Más módon 21 L-159-es vadászgépet használ az amerikai Draken International cég . Az Egyesült Államok légierejének ellenfeleinek szerepét töltik be, és már számos küldetést teljesítettek. Ma a Draken brit leányvállalat használja őket Nagy-Britanniában. Eddig négy gépünk van ott, további négy van úton az USA-ból. A különféle ellenfeleket szimuláló, csúcskategóriás elektronikával megrakott F-16-os gépek mellett a Draken további cseh vadászgépeket is igényel a Királyi Légierő pilótaképzéséhez. Draken azt tervezi, hogy ezt a kiképzési szolgáltatást a katonai légierőknek kínálja Európa-szerte.

...
Az L-159-es vadászgépek gyártásának megújítása azonban nem várható?
Ma már nem lehetséges. D
e folyamatosan fejlesztjük őket minden felújításkor, beleértve a repülés közbeni tankoló rendszert is, amely nem ismert. Ma már a legmodernebb repüléstechnikával, üzemanyagtartályokkal a szárnyakban vagy más fejlett rendszerekkel rendelkezhetnek – például lézeres célpontjelzőkkel. Emellett néhány változás a NATO követelményeiből is adódik.

A jövőben szeretnénk kínálni valamit az L-159-ből az L-39NG mellé. Lehetőséget jelent arra, hogy előrelépjünk gépeink korszerűsítésében, hogy a jövőben mi magunk végezhessük a repülőgép-architektúrát. Az eredeti csatahajó amerikai-cseh. Fokozatosan a cseh modernizációra szeretnénk koncentrálni, pedig az új L-39NG amerikai csúcsmotorral rendelkezik.

Hány ország képes még fejlett sugárhajtású repülőgépeket gyártani?
Hét vagy kilenc? Nem több. És mi is közéjük tartozunk.
 
@PavolR .
@arcas
Ezt az utolsó bekezdést lefordítjátok pls., nekem zavaros.

V budoucnu bychom chtěli s letounem L-39NG nabídnout něco i z L-159. Představuje pro nás příležitost, jak se v modernizaci našich strojů posouvat vpřed, abychom si architekturu letounu dělali v budoucnu sami. Původní bitevník je americko-český. Postupně se chceme orientovat na českou modernizaci, třebaže nový L-39NG má špičkový americký motor.
 
73f476ec1abe398f8675d33602d2e09c_resize=1960,1306_.jpg



Pár újdonság

Ukrajna
Hogyan áll tehát az Aero a kiképzőrepülőgépek szállítása Ukrajnába? És hogy áll a cég azoknak a szolgálatában, akik már az Oroszország által támadott országban vannak?

A jelek szerint az ukránoknak is tetszenek egyes termékeink. De már nem lehet újraindítani az L-159 Alca vadászgép gyártását, bármennyire is érdeklődik iránta Ukrajna. Ez csak a szükséges korszerűsítések és az Alka motor frissítése után lenne lehetséges. Az új L-39NG oktatórepülőgépek szállítása sokkal valósághűbb
.
De együttműködünk Ukrajnával. A helyi Motor Sič cég az említett L-39C Albatros gépek motorjainak szállítója. Ebben a nehéz időszakban is dolgozunk a céggel az Albatros alkatrészek cseréjén és a motorok szervizelésében.
.......
És az L-159 Alca vadászgép? Ez a cseh légierő megbízható dolgozója. A húsz évvel ezelőtti létrehozásának legjobbjait ötvözi. Akkoriban a legcsúcson volt, repüléstechnikában még az amerikai F-16-os vadászgéppel sem tudta felvenni a versenyt. Mára műszaki élettartamának felénél jár, folyamatosan korszerűsítjük. Még a kettős irányítással rendelkezőket is, amelyeket a Cseh Légierő ráadásul beszerzett. Ár-teljesítmény arányt tekintve az Alcánál nincs jobb repülőgép ebben a kategóriában. Hét akasztóval rendelkezik, és akár négy tonna felszerelést is elbír.
...
. A cseh légierő azonban 24 vadászgépünket mindenképpen megtartja műszaki élettartamuk végéig. Vagyis 2040-ig.

...
Más módon 21 L-159-es vadászgépet használ az amerikai Draken International cég . Az Egyesült Államok légierejének ellenfeleinek szerepét töltik be, és már számos küldetést teljesítettek. Ma a Draken brit leányvállalat használja őket Nagy-Britanniában. Eddig négy gépünk van ott, további négy van úton az USA-ból. A különféle ellenfeleket szimuláló, csúcskategóriás elektronikával megrakott F-16-os gépek mellett a Draken további cseh vadászgépeket is igényel a Királyi Légierő pilótaképzéséhez. Draken azt tervezi, hogy ezt a kiképzési szolgáltatást a katonai légierőknek kínálja Európa-szerte.

...
Az L-159-es vadászgépek gyártásának megújítása azonban nem várható?
Ma már nem lehetséges. D
e folyamatosan fejlesztjük őket minden felújításkor, beleértve a repülés közbeni tankoló rendszert is, amely nem ismert. Ma már a legmodernebb repüléstechnikával, üzemanyagtartályokkal a szárnyakban vagy más fejlett rendszerekkel rendelkezhetnek – például lézeres célpontjelzőkkel. Emellett néhány változás a NATO követelményeiből is adódik.

A jövőben szeretnénk kínálni valamit az L-159-ből az L-39NG mellé. Lehetőséget jelent arra, hogy előrelépjünk gépeink korszerűsítésében, hogy a jövőben mi magunk végezhessük a repülőgép-architektúrát. Az eredeti csatahajó amerikai-cseh. Fokozatosan a cseh modernizációra szeretnénk koncentrálni, pedig az új L-39NG amerikai csúcsmotorral rendelkezik.

Hány ország képes még fejlett sugárhajtású repülőgépeket gyártani?
Hét vagy kilenc? Nem több. És mi is közéjük tartozunk.
Na a motor sics az a kevés ukrán cég amit jó lenne megszerezni, remélem Viktor azt kéri a támogatás fejébe meg a bányászatot és a kohászat egy részét! :)
 
Na a motor sics az a kevés ukrán cég amit jó lenne megszerezni, remélem Viktor azt kéri a támogatás fejébe meg a bányászatot és a kohászat egy részét! :)

A kínaiak már vették-vitték(volna), kifizetett pár-millárddért, mikor az amcsik a kezükre csaptak, és nemet mond(at)tak az ukránok.
A pénzügyek állítólag azóta is függőben vannak, nem kis kínai "fej-csóválás" közepette.

Utána/most a törökökkel üzleteltek, ők léptek a kínaiak helyébe.
Más hír azóta nincs, de a napokban bemutatott török lopakodó drónnak(kukucs a "Török drónok HTKA-fórumba) "meglepő módon" ukrán a hajtóműve... :oops:

Páran --velem együtt-- "egyszerűen" néhány mérnököt "honosítanánk"! ;) :oops:

Nekünk "csak/még" az Aero Vodochody sikere és túlélése múlik azon, hogy lesz e az L-39NG-nek megbízható --nem embargózható-- hajtóműve !
...vagy egy feneketlen pénztemető lesz enélkül.
...szerintem.

.
 
Készülő vietnámi gép

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Malaysia, Thaiföld és Indonézia is eladási célország.
2023 július az első vietnámi kiszállítás.
Lesz speckó orosz nyelvű keleti verzió, ilyen a vietnámi is, ez drágább a magyarnál.
Ha jól töröm az angolt németesként.;)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Malaysia, Thaiföld és Indonézia is eladási célország.
2023 július az első vietnámi kiszállítás.
Lesz speckó orosz nyelvű keleti verzió, ilyen a vietnámi is, ez drágább a magyarnál.
Ha jól töröm az angolt németesként.;)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A cikk szerint 4 "könnyű támadó" verziót vettünk és nem felderítőt...
Ilyen lesz a "magyar A-10" - kicsi, savanyú, de a mienk! :D
 
Készülő vietnámi gép

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
.
.
Az Aero gyárról van olyan fotó, ahol szerszámgépek is vannak, és a tényleges gyártást mutatja, legalább távolról? A gyári fotók mindig csak valami összeszerelő állványt mutatnak, alkatrészeket.
 
  • Tetszik
Reactions: endre