[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 070
95 731
113
Van rá esély, hogy visszább vágják legalább a mennyiséget?
Most már nincs MG (nem tudom mennyire ő ötlete volt) és pénz is szűkös. Mivel magyar állami cég, nem is perelne be az AERO...
Az egyetlen komolyabb beszerzés, ahol a magyar állam gyakorlatilag a magyar állam zsebébe helyezi át a pénzt. Pont ezt a progit vágnák????
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 608
6 077
113
Olyan feladatokra jó lehet amit 100+ km-ről vagyis a legtöbb légvédelmi rendszer hatósugarán kívül lehet csinálni.
Például:

  1. "Bomb-truck" a Gripenek tehermentesítésére, kiegészítésére: elbír 5 db SDB-t vagy Spice-250-est. Ha van ezekhez dupla tartó, akkor 7 darabot is. Elvileg lesz (lehetne) rajta adatkapcsolat (Link16 pl.), akkor kívülről jövő cél infókra rá tud indítani sikló bombákat. Célinfók jöhetnek földről, drónról vagy épp egy Gripenről...
    Azért 12x5 vagyis 60 felfüggesztő pontot nem hagynék kihasználatlanul, amikor ilyen kicsi a légierőnk. Ha a harmada használható egyszerre, az is 20 indításra kész SDB lehet, amik nem Gripeneket terhelik.
  2. EW változat: ELINT meg zavaró konténerekből elbírna azért sok félét, a hátsó kabinban ülő kezelő meg tudna ezzel foglalatoskodni.
    Rafael Lite Shield - 200 kg, bármelyik felfüggesztője elbírja
    SAAB Electronic Attack Jammer Pod (EAJP) - 350 kg, belső szárnytartó elbírja
    IAI ELTA Scorpius - SP ELL-8222SB - 100 kg, bármelyik felfüggesztője elbírja
    Lehet hogy ehhez azért 100 km-nél közelebb kell menni hogy hatásosak legynek, de hát pont azért EW-gép, hogy megvédje magát a légvédelemtől... :D
  3. Felderítő: ha elég messziről tudja végezni, akkor működhet...
Ha már muszáj ezt a cuccot megvenni, akkor "találjunk" neki értelmes feladatokat. Fenti lista sorrendje mutatja, hogy szerintem kb. milyen hatékonyan lehet a gép ezekben a feladatokban... :)
.
.
Ha mar mindenkeppen valami közeli kis orszaggal-ceggel kellett fullba NER mutyizni, miert nem a szerbekkel fogtak össze, es a korabbi J-22 modernizalasa lett volna. Ott az alapgep legalabb 10-15 evvel fiatalabb tervezes, minden tekintetben jobb alap, mint a lepkefing L-39, eleve 2800kg hasznos terhet vihetett, szemben az NG alig 1 tonnacsakajaval, amit ha elkezdik fejleszteni (EW, infracsapda, Link16, stb....), akkor lehet, egy tonna se lesz.
.
Izraeli ceggel megmutyizhattak volna egy teljes elektronikai upgradeet, es mar lehet is gyartani a szerbekkel közösen, akik mostanaban ugyis nagy barataink lettek.
.
(Az ötlet csakis erös IRONIA, de amugy az L-39-re feltenni magunkat, attol meg a J-22 is jobb)
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 772
5 726
113
Az egyetlen komolyabb beszerzés, ahol a magyar állam gyakorlatilag a magyar állam zsebébe helyezi át a pénzt. Pont ezt a progit vágnák????
Hogyan helyezi a pénzt a magyar állam zsebébe? Ez egy cseh cég. A magyar állam zsebébe akkor menne pénz, ha a nyereséges lenne, és osztalékot fizetne. Viszont tudomásom szerint azért került a cég hozzánk, mert veszteséges. kb. akkor lenne belőle nyereség, ha az L39 komoly siker lenne. Erre mennyi az esély?
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 070
95 731
113
Hogyan helyezi a pénzt a magyar állam zsebébe? Ez egy cseh cég. A magyar állam zsebébe akkor menne pénz, ha a nyereséges lenne, és osztalékot fizetne. Viszont tudomásom szerint azért került a cég hozzánk, mert veszteséges. kb. akkor lenne belőle nyereség, ha az L39 komoly siker lenne. Erre mennyi az esély?
A jövő eldönti.
100 gép megrendelését várják 25-ig, akkor nyitnak 2 sort, most 34 rendelés van 1 sor. Ez már termelne bőven nyereséget. És ez csak a cég egyik, de talán legfontosabb lába.

Bár nemcsak ebből jöhet az államnak haszon. Hazai befektetéseket is végrehajthat a cég. Illetve a különböző katonai repülőgép szerződések eladásánál, nő Mo. lobbiereje. Egy L-39NG deal kapcsán hozzácsapva más Mo. számára előnyös üzleteket is lehet az oldalvizen kötni.


A befektetett pénzt, hitelt, meg törleszti havonta, évente a cég. Tehát a befektett pénz kamatosan visszakerül Magyarországra.

Ez lehet egy olyan tőkekifektetés, amit a németek folyamatosan csinálnak. Itt egy jó példát másolhatunk.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 772
5 726
113
A jövő eldönti.
100 gép megrendelését várják 25-ig, akkor nyitnak 2 sort, most 34 rendelés van 1 sor. Ez már termelne bőven nyereséget. És ez csak a cég egyik, de talán legfontosabb lába.

Bár nemcsak ebből jöhet az államnak haszon. Hazai befektetéseket is végrehajthat a cég. Illetve a különböző katonai repülőgép szerződések eladásánál, nő Mo. lobbiereje. Egy L-39NG deal kapcsán hozzácsapva más Mo. számára előnyös üzleteket is lehet az oldalvizen kötni.


A befektetett pénzt, hitelt, meg törleszti havonta, évente a cég. Tehát a befektett pénz kamatosan visszakerül Magyarországra.

Ez lehet egy olyan tőkekifektetés, amit a németek folyamatosan csinálnak. Itt egy jó példát másolhatunk.
A csehek nem láttak benne fantáziát, különben nem adták volna el. Emiatt én pesszimista vagyok. :(
 

Vipera kapitány

Well-Known Member
2021. május 11.
947
8 227
93
Hogyan helyezi a pénzt a magyar állam zsebébe? Ez egy cseh cég. A magyar állam zsebébe akkor menne pénz, ha a nyereséges lenne, és osztalékot fizetne. Viszont tudomásom szerint azért került a cég hozzánk, mert veszteséges. kb. akkor lenne belőle nyereség, ha az L39 komoly siker lenne. Erre mennyi az esély?
Arról is szó volt még korábban itt köztetek, hogy jaaj dejó lesz, mert legalább majd szét tudjuk hasznosítani a technológiát (ha már 1x a "miénk") pl. pilóta nélküli cuccnak drónfejlesztéshez stb. hiszen a BME (hovédség megállapodott dróntechnológia kutatás-fejlesztésről) meg az Embraer Bpesti fejlesztőközpontja által sok lehetőség lehet benne, amit egy más gyártótól való beszerzés kizárna (Mondjuk pl. egy griff E-hez odamenne Kecsóra néhány brazil meg egy-két "hülyegyerek" a laptopjával, hogy szétbugázzák ... tuti letörnék a kezüket tőből)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 607
38 483
113
Hogyan helyezi a pénzt a magyar állam zsebébe? Ez egy cseh cég. A magyar állam zsebébe akkor menne pénz, ha a nyereséges lenne, és osztalékot fizetne. Viszont tudomásom szerint azért került a cég hozzánk, mert veszteséges. kb. akkor lenne belőle nyereség, ha az L39 komoly siker lenne. Erre mennyi az esély?
Köll rendeni 100 db L69-es hiperszónikus 6. Generációs csillagvadászt tőlük természetesen magyarországi gyártással, oszt mingyár nyereséges lesz.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 087
79 026
113
Az volt már, hogy az Aero november végén elnyert egy bolgár közbeszerzést?

Keretmegállapodás megkötése L-39ZA repülőgépek nagyjavítására, AI-25TL repülőgéphajtóművek nagyjavítására

A pályázat tárgya a következő szolgáltatások elvégzésére terjed ki:

1. Négy L-39ZA típusú (035139 szériaszámú 139-es lajstromszámú, 035207 szériaszámú 207-es lajstromszámú, 035211 szériaszámú 211-es lajstromszámú, 035213 szériaszámú 213-as lajstromszámú) légi jármű nagyjavítása, beleértve a következő szolgáltatások teljes körű elvégzését:
1.1. A légi jármű és felszerelésének nagyjavítása (a felszerelés alatt egységeket, egységeket, blokkokat és alkatrészeket kell érteni).
1.2. A légi jármű és berendezései teljes (kijelölt) élettartamának növelése.
1.3. A légijármű nem karbantartható rendszereinek és szerelvényeinek új egységekkel történő cseréje/szerelése (kötelező módosítások), a keretmegállapodás-tervezet 2. függelékében meghatározottak szerint.
1.4. A tervező/gyártó közleményei által bevezetett módosítások (változtatások) elvégzése a légi járművön és annak teljes rendszerén.
1.5. A légierő személyzetének képzése.

2. Négy AI-25TL repülőgép hajtóművének nagyjavítása, 7082521000197, 9052523900257, 7082522000102 és 9052522200143 sorozatszámmal;

3. Overhaul of one aircraft engine (auxiliary power unit) of the Sapphire-5 aircraft with serial number 3303.

A szerződés végleges összértéke 39 052 406.54 BGN (Áfa nélkül)

-----------

Ez kb. 8,3 milliárd HUF.
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 027
5 466
113
Szerintem adjuk el a románoknak kétszeres áron. Kitűnő üzlet, hiszen már a csehek, a szlovákok és a magyarok is jó üzletet láttak benne. :D
Sajnos a kutyának sem kell. Ha a magyar állam nem menti meg akkor már múlt időben beszélhetnénk a cseh repülőgépgyártásról. Azt a pénzt (talán 250 millió dollár volt a vételár plusz az idei alaptőkeemelés 50-55 milliárd Ft) nagy része soha nem fog megtérülni. Borzalmasan rossz döntés volt a cég megvétele és még rosszabb, hogy a MH-re erőltették ezt a fostalicskát.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 070
95 731
113

Az L-39NG modern nyugati GENESYS repüléselektronikát használ, amely egy közös kereskedelmi magra épül, és néhány olyan berendezést adnak hozzá, amelyek militarizálják ezt a polgári repüléselektronikát, és így adaptálják a katonai kiképzéshez. Annak ellenére, hogy ez a nyugati avionika az Aero követelményei alapján úgynevezett keleti nézetben, azaz csak metrikus mértékegységek felhasználásával képes repülési és navigációs adatokat generálni, még mindig csak az angol nyelv használatára korlátozódik.

Az L-39NG vietnami vásárlója azonban a repülési és navigációs adatok fent említett "keleti" megjelenítése mellett teljes orosz nyelvű megjelenítést és orosz fegyverek használatának lehetőségét is kérte. Ez logikus követelmény, hiszen a vietnami pilóták az Engéček-ről a Yak-130-as fejlett kiképző-harcgépekre, majd az erős Szu-30MK2-es harci gépekre váltanak, ahol természetesen minden kijelző orosz nyelvű. Az Aero ezért fejlesztette ki a kifejezetten Vietnamnak szánt úgynevezett "keleti" változatot, amely a szabványos GENESYS avionikát veszi alapul, de az orosz kijelzőt és nyelvet egy speciális fedélzeti DP-39-es számítógép kezeli. Ennek érdekében a vietnami L-39NG-hez "keleti" típusú fegyverállványokat és fegyvervezérlő rendszert fejlesztenek, hogy a vietnami Engéčka az orosz fegyverzet alapvető hatótávolságát tudja használni

A repülőgépek a lehető legjobb repülési jellemzők megőrzése és a könnyű kompozit anyagok súlyának megtakarítása érdekében készültek. A kompozitoknak köszönhetően az Engéčko mintegy 120 kg-mal könnyebb, mint az eredeti L-39C Albatros, de a repülőgépváz élettartama az eredeti 5000 óráról 15 000 órára nőtt. Ugyanakkor a szárnyak belső tartályokat integrálnak, amelyek a törzstartályokkal együtt több mint 1400 liter üzemanyagot képesek tárolni. Az üzemanyag-betöltés egy központi ponton keresztül nyomás alá kerül, és digitálisan vezérelhető, de az Engéčko fenntartja a gravitációs módszerrel történő üzemanyag-töltés lehetőségét is. Maga az L-39NG szárnya a magas biztonsági követelményeknek megfelelően készült. A szárnyak elülső élei például 650 km/h-s sebességig károsodás nélkül, madárral való esetleges ütközésre hitelesítettek, ami biztosítja a szárnyszerkezet és rendszerek kellő védelmét, ezáltal a repülőgép személyzetének biztonságát. Ezt a képességet közvetlenül egy kétfontos (0,91 kg) pehelysúllyal tesztelték.

Az új Engéček szíve az amerikai gyártású Williams FJ44-4M sugárhajtómű, amely egy polgári meghajtású egység, amelyet több éves kis bizjetekben való működés bizonyít. Az "M" jelölés azonban az áttervezett olajrendszerrel és a belső szerkezet egyéb változtatásaival ellátott katonai változatot jelenti, amely lehetővé teszi a repülőgép teljes burkolatában történő repülést, azaz a műrepülést, beleértve a háton történő repülést is, és nagyobb ciklikus terhelésnek is ellenáll. katonai műveletben. Az eredeti Albatrost egy Safír generátor segítségével indították el, ami alapvetően egy kis sugárhajtómű, az új L-39NG viszont elektromos indítású. Az integrált felügyeleti rendszernek köszönhetően a fedélzeti számítógép képes azonosítani az esetleges hibákat. A fedélzeten egy OBOGS oxigéngenerátor is található, aminek köszönhetően nincs szükség oxigénnyomásra a repülés előtt. Az L-39NG rendelkezik csűrőerősítővel is,

news_1780_l39ng_weapons-1536x1024.jpg


A vietnami L-39NG másik különbsége a "keleti" típusú fegyverakasztók és az orosz fegyverek alapvető tartományának használatára alkalmas fegyvervezérlő rendszer felszerelése lesz. A fegyverteszteket a jövő év elejére tervezik, és az első, 7001-es számú repülő prototípuson zajlanak majd. A képen egy új, orosz fegyverzetre tervezett akasztó látható, az OFAB 100-120 bomba INERT változatával
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 070
95 731
113

Az L-39NG modern nyugati GENESYS repüléselektronikát használ, amely egy közös kereskedelmi magra épül, és néhány olyan berendezést adnak hozzá, amelyek militarizálják ezt a polgári repüléselektronikát, és így adaptálják a katonai kiképzéshez. Annak ellenére, hogy ez a nyugati avionika az Aero követelményei alapján úgynevezett keleti nézetben, azaz csak metrikus mértékegységek felhasználásával képes repülési és navigációs adatokat generálni, még mindig csak az angol nyelv használatára korlátozódik.

Az L-39NG vietnami vásárlója azonban a repülési és navigációs adatok fent említett "keleti" megjelenítése mellett teljes orosz nyelvű megjelenítést és orosz fegyverek használatának lehetőségét is kérte. Ez logikus követelmény, hiszen a vietnami pilóták az Engéček-ről a Yak-130-as fejlett kiképző-harcgépekre, majd az erős Szu-30MK2-es harci gépekre váltanak, ahol természetesen minden kijelző orosz nyelvű. Az Aero ezért fejlesztette ki a kifejezetten Vietnamnak szánt úgynevezett "keleti" változatot, amely a szabványos GENESYS avionikát veszi alapul, de az orosz kijelzőt és nyelvet egy speciális fedélzeti DP-39-es számítógép kezeli. Ennek érdekében a vietnami L-39NG-hez "keleti" típusú fegyverállványokat és fegyvervezérlő rendszert fejlesztenek, hogy a vietnami Engéčka az orosz fegyverzet alapvető hatótávolságát tudja használni

A repülőgépek a lehető legjobb repülési jellemzők megőrzése és a könnyű kompozit anyagok súlyának megtakarítása érdekében készültek. A kompozitoknak köszönhetően az Engéčko mintegy 120 kg-mal könnyebb, mint az eredeti L-39C Albatros, de a repülőgépváz élettartama az eredeti 5000 óráról 15 000 órára nőtt. Ugyanakkor a szárnyak belső tartályokat integrálnak, amelyek a törzstartályokkal együtt több mint 1400 liter üzemanyagot képesek tárolni. Az üzemanyag-betöltés egy központi ponton keresztül nyomás alá kerül, és digitálisan vezérelhető, de az Engéčko fenntartja a gravitációs módszerrel történő üzemanyag-töltés lehetőségét is. Maga az L-39NG szárnya a magas biztonsági követelményeknek megfelelően készült. A szárnyak elülső élei például 650 km/h-s sebességig károsodás nélkül, madárral való esetleges ütközésre hitelesítettek, ami biztosítja a szárnyszerkezet és rendszerek kellő védelmét, ezáltal a repülőgép személyzetének biztonságát. Ezt a képességet közvetlenül egy kétfontos (0,91 kg) pehelysúllyal tesztelték.

Az új Engéček szíve az amerikai gyártású Williams FJ44-4M sugárhajtómű, amely egy polgári meghajtású egység, amelyet több éves kis bizjetekben való működés bizonyít. Az "M" jelölés azonban az áttervezett olajrendszerrel és a belső szerkezet egyéb változtatásaival ellátott katonai változatot jelenti, amely lehetővé teszi a repülőgép teljes burkolatában történő repülést, azaz a műrepülést, beleértve a háton történő repülést is, és nagyobb ciklikus terhelésnek is ellenáll. katonai műveletben. Az eredeti Albatrost egy Safír generátor segítségével indították el, ami alapvetően egy kis sugárhajtómű, az új L-39NG viszont elektromos indítású. Az integrált felügyeleti rendszernek köszönhetően a fedélzeti számítógép képes azonosítani az esetleges hibákat. A fedélzeten egy OBOGS oxigéngenerátor is található, aminek köszönhetően nincs szükség oxigénnyomásra a repülés előtt. Az L-39NG rendelkezik csűrőerősítővel is,

news_1780_l39ng_weapons-1536x1024.jpg


A vietnami L-39NG másik különbsége a "keleti" típusú fegyverakasztók és az orosz fegyverek alapvető tartományának használatára alkalmas fegyvervezérlő rendszer felszerelése lesz. A fegyverteszteket a jövő év elejére tervezik, és az első, 7001-es számú repülő prototípuson zajlanak majd. A képen egy új, orosz fegyverzetre tervezett akasztó látható, az OFAB 100-120 bomba INERT változatával
A modern L-39NG-t az alapoktól kezdve úgy tervezték, hogy megfeleljen az Európai Védelmi Ügynökség előírásainak. A gyártás során a nyugati piacokon általánosan elérhető korszerű anyagokat alkalmazzák, ami nemcsak a teljes szerkezet új anyagokkal való újraszámítását jelentette, hanem mindenekelőtt a szerkezet modern gyártási módszerekhez való igazítását. Az Engéčka alkatrészek számát radikálisan csökkentették, mert már nem használ klasszikus préselt, szegecseléssel összekapcsolt alkatrészeket, hanem a legtöbb alkatrészt egy darabból marással állítják elő modern öttengelyes CNC megmunkáló központokon. Az érdekesség kedvéért elmondható, hogy hozzávetőleg 14 000 alkatrész, 8 500 méter különféle kábel, 17 500 darab szegecs és 31 000 óra emberi munka szükséges egy L-39NG repülőgép elkészítéséhez.

A vietnami pilóta-oktatókból és földi személyzetből álló csoport már jövőre megkezdi az átképzést az Aeronál. A 7001-es számú repülési prototípuson a jövő év első negyedévében a "keleti" fegyverzet fegyvertesztjeinek is meg kell történniük. A vietnami ügyfél ezt követően 2023 júliusában veszi át az első pár L-39NG repülőgépet, míg az első Engéček 2024 júliusában érkezik Magyarországra.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 054
8 878
113
Olyan feladatokra jó lehet amit 100+ km-ről vagyis a legtöbb légvédelmi rendszer hatósugarán kívül lehet csinálni.
Például:

  1. "Bomb-truck" a Gripenek tehermentesítésére, kiegészítésére: elbír 5 db SDB-t vagy Spice-250-est. Ha van ezekhez dupla tartó, akkor 7 darabot is. Elvileg lesz (lehetne) rajta adatkapcsolat (Link16 pl.), akkor kívülről jövő cél infókra rá tud indítani sikló bombákat. Célinfók jöhetnek földről, drónról vagy épp egy Gripenről...
    Azért 12x5 vagyis 60 felfüggesztő pontot nem hagynék kihasználatlanul, amikor ilyen kicsi a légierőnk. Ha a harmada használható egyszerre, az is 20 indításra kész SDB lehet, amik nem Gripeneket terhelik.
  2. EW változat: ELINT meg zavaró konténerekből elbírna azért sok félét, a hátsó kabinban ülő kezelő meg tudna ezzel foglalatoskodni.
    Rafael Lite Shield - 200 kg, bármelyik felfüggesztője elbírja
    SAAB Electronic Attack Jammer Pod (EAJP) - 350 kg, belső szárnytartó elbírja
    IAI ELTA Scorpius - SP ELL-8222SB - 100 kg, bármelyik felfüggesztője elbírja
    Lehet hogy ehhez azért 100 km-nél közelebb kell menni hogy hatásosak legynek, de hát pont azért EW-gép, hogy megvédje magát a légvédelemtől... :D
  3. Felderítő: ha elég messziről tudja végezni, akkor működhet...
Ha már muszáj ezt a cuccot megvenni, akkor "találjunk" neki értelmes feladatokat. Fenti lista sorrendje mutatja, hogy szerintem kb. milyen hatékonyan lehet a gép ezekben a feladatokban... :)
Az a baj, hogy csak 1x szállna fel. Milyen légvédelem ellen akarod küldeni. Meg kell nézni a geopolitikai környezetet, és a katonai doktrínát is mikor ilyeneket írsz. 1. NATO kötelékben nem alkalmas harci feladat ellátására, még az ALCA sem volt az, ezért kellett bombGriffnek átalakítani a cseh JAS-okat. Ők is nemzeti keretekben gondolkodhatnak vele. 2. Saját fenyegetettségünk a környező országoktól.. Nos minden országnak talán Ausztriát kivéve van MANPADS, ennek a szarnak meg semmi ellentevékenység rendszere, passzív védelme, redundanciája nincs, tervezői szerint sem erre tervezték Őket. Nem tudom felderítést lehet vele végezni, amit egy sima drónnal nem lehetne, és ott nincs humán veszélyeztetés. A Link16 beígért (ha lesz). Nem tudom el sem képzelni azt, hogy a XXI században egy lokátor nélküli, önálló célfelderítésre nem alkalmas EMBER-i pilótával repülő eszközt be lehessen vetni a mi környezetünkben. Gondolom fekete Afrikában, vagy hasonló helyen meg nem a magyar L-39NG harci változatot viszik ki dicső politikusaink kitalálmánya miatt a katonáink, harcolni.. A másik hogy láttam milyen két konténert akarnak fejleszteni. Egy osztrák mindenhova felszerelhető vacak "felderítő" konténert és olvastam, hogy az L-39C/L159hez tervezett, de akkor még nedves filmre dolgozó felderítőkonténer, amit a csehek eszkábáltak volna össze, de nem sikerült és abbahagyták akkor a fejlesztést, most ezt digitális gépekkel szeretnék feléleszteni...
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 054
8 878
113
Meg kéne érteni, hogy modern légi hadviselés nem homokozó, ahol eredményesen be lehet vetni harcba mindenféle vacakot, amelyet a katonákra rásóz akármelyik kormányon lévő rezsim. Ez még úgy is érvényes, hogy nézzétek meg, az USA vezetése által kidobott pénzt Boeing F-15EX-et hova kerülnek? A nemzeti gárdákhoz és nem első vonalas egységekhez. (pedig az a 4++ jelölést is kaphatná) csakhogy a USAF nem akarja használni már ezt az "elavult" nagyméretű és a "holdról" is érzékelhető repülőgépet. Nos nagyon kicsiben ilyen a 4 db. harci NG is. Elég az ukrán háború tapasztalata? Aki ilyen géppel repült a frontvonal közelébe annak reszeltek. Elég az AWACS vagy földi lokátor, és elég egy akármilyen lérak, vagy vadászrepülőgép, sőt talán csöves légvédelmi tüzér eszköz. A másik,hogy a leterhelt szárnyakkal az amúgy is szar manőverezőképesség, agilitás (a transzonikus tartomány is álom ezzel a géppel) fordulékonyság ezzel a géppel lehetetlen. A gázturbina az olcsóságát és kis fogyasztását kiemelve, egyébként nem alkalmas katonai repülőgépekbe.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 070
95 731
113
Az a baj, hogy csak 1x szállna fel. Milyen légvédelem ellen akarod küldeni. Meg kell nézni a geopolitikai környezetet, és a katonai doktrínát is mikor ilyeneket írsz. 1. NATO kötelékben nem alkalmas harci feladat ellátására, még az ALCA sem volt az, ezért kellett bombGriffnek átalakítani a cseh JAS-okat. Ők is nemzeti keretekben gondolkodhatnak vele. 2. Saját fenyegetettségünk a környező országoktól.. Nos minden országnak talán Ausztriát kivéve van MANPADS, ennek a szarnak meg semmi ellentevékenység rendszere, passzív védelme, redundanciája nincs, tervezői szerint sem erre tervezték Őket. Nem tudom felderítést lehet vele végezni, amit egy sima drónnal nem lehetne, és ott nincs humán veszélyeztetés. A Link16 beígért (ha lesz). Nem tudom el sem képzelni azt, hogy a XXI században egy lokátor nélküli, önálló célfelderítésre nem alkalmas EMBER-i pilótával repülő eszközt be lehessen vetni a mi környezetünkben. Gondolom fekete Afrikában, vagy hasonló helyen meg nem a magyar L-39NG harci változatot viszik ki dicső politikusaink kitalálmánya miatt a katonáink, harcolni.. A másik hogy láttam milyen két konténert akarnak fejleszteni. Egy osztrák mindenhova felszerelhető vacak "felderítő" konténert és olvastam, hogy az L-39C/L159hez tervezett, de akkor még nedves filmre dolgozó felderítőkonténer, amit a csehek eszkábáltak volna össze, de nem sikerült és abbahagyták akkor a fejlesztést, most ezt digitális gépekkel szeretnék feléleszteni...
Harci verziót nem vettünk, csak kiképzőt. A felderítő verzió meg 2028-ban jön. És gyanítom nem az összeszerelés miatt késik a többihez 3-4 évet.

Egy kis kiegészítés ezzel kapcsolatban:

A 2022.03.31-én megrendelt 8 kiképző + 4 felderítő L-39NG repülőgépek beérkezésének ütemezése:

1-2. : 2024 augusztus
3-4.: 2024 szeptember
5-6. : 2025 január
7-8. : 2025 május

9-10. : 2028 január
11-12 : 2028 február

Az első gép összeszerelése már megkezdődött. Első repülés 2024 februárban várható. (?)

A gépek üzemeltetéséhez szükséges infrastruktúrát a gépek érkezéséig létre kell hozni. (hangár, műhely, szimulátor, stb.)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby