czechairforce.com
Az L-39NG modern nyugati GENESYS repüléselektronikát használ, amely egy közös kereskedelmi magra épül, és néhány olyan berendezést adnak hozzá, amelyek militarizálják ezt a polgári repüléselektronikát, és így adaptálják a katonai kiképzéshez. Annak ellenére, hogy ez a nyugati avionika az Aero követelményei alapján úgynevezett keleti nézetben, azaz csak metrikus mértékegységek felhasználásával képes repülési és navigációs adatokat generálni, még mindig csak az angol nyelv használatára korlátozódik.
Az L-39NG vietnami vásárlója azonban a repülési és navigációs adatok fent említett "keleti" megjelenítése mellett teljes orosz nyelvű megjelenítést és orosz fegyverek használatának lehetőségét is kérte. Ez logikus követelmény, hiszen a vietnami pilóták az Engéček-ről a Yak-130-as fejlett kiképző-harcgépekre, majd az erős Szu-30MK2-es harci gépekre váltanak, ahol természetesen minden kijelző orosz nyelvű. Az Aero ezért fejlesztette ki a kifejezetten Vietnamnak szánt úgynevezett "keleti" változatot, amely a szabványos GENESYS avionikát veszi alapul, de az orosz kijelzőt és nyelvet egy speciális fedélzeti DP-39-es számítógép kezeli. Ennek érdekében a vietnami L-39NG-hez "keleti" típusú fegyverállványokat és fegyvervezérlő rendszert fejlesztenek, hogy a vietnami Engéčka az orosz fegyverzet alapvető hatótávolságát tudja használni
A repülőgépek a lehető legjobb repülési jellemzők megőrzése és a könnyű kompozit anyagok súlyának megtakarítása érdekében készültek. A kompozitoknak köszönhetően az Engéčko mintegy 120 kg-mal könnyebb, mint az eredeti L-39C Albatros, de a repülőgépváz élettartama az eredeti 5000 óráról 15 000 órára nőtt. Ugyanakkor a szárnyak belső tartályokat integrálnak, amelyek a törzstartályokkal együtt több mint 1400 liter üzemanyagot képesek tárolni. Az üzemanyag-betöltés egy központi ponton keresztül nyomás alá kerül, és digitálisan vezérelhető, de az Engéčko fenntartja a gravitációs módszerrel történő üzemanyag-töltés lehetőségét is. Maga az L-39NG szárnya a magas biztonsági követelményeknek megfelelően készült. A szárnyak elülső élei például 650 km/h-s sebességig károsodás nélkül, madárral való esetleges ütközésre hitelesítettek, ami biztosítja a szárnyszerkezet és rendszerek kellő védelmét, ezáltal a repülőgép személyzetének biztonságát. Ezt a képességet közvetlenül egy kétfontos (0,91 kg) pehelysúllyal tesztelték.
Az új Engéček szíve az amerikai gyártású Williams FJ44-4M sugárhajtómű, amely egy polgári meghajtású egység, amelyet több éves kis bizjetekben való működés bizonyít. Az "M" jelölés azonban az áttervezett olajrendszerrel és a belső szerkezet egyéb változtatásaival ellátott katonai változatot jelenti, amely lehetővé teszi a repülőgép teljes burkolatában történő repülést, azaz a műrepülést, beleértve a háton történő repülést is, és nagyobb ciklikus terhelésnek is ellenáll. katonai műveletben. Az eredeti Albatrost egy Safír generátor segítségével indították el, ami alapvetően egy kis sugárhajtómű, az új L-39NG viszont elektromos indítású. Az integrált felügyeleti rendszernek köszönhetően a fedélzeti számítógép képes azonosítani az esetleges hibákat. A fedélzeten egy OBOGS oxigéngenerátor is található, aminek köszönhetően nincs szükség oxigénnyomásra a repülés előtt. Az L-39NG rendelkezik csűrőerősítővel is,
A vietnami L-39NG másik különbsége a "keleti" típusú fegyverakasztók és az orosz fegyverek alapvető tartományának használatára alkalmas fegyvervezérlő rendszer felszerelése lesz. A fegyverteszteket a jövő év elejére tervezik, és az első, 7001-es számú repülő prototípuson zajlanak majd. A képen egy új, orosz fegyverzetre tervezett akasztó látható, az OFAB 100-120 bomba INERT változatával