[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 416
46 261
113
Na eridj már a tudod hova...
Pedig nagyon nem mond hülyeséget!
Melyiknek kell többet fizetni egy magyar vagy egy olasz oktató pilótának? Hol lesz nagyobb a rezsióradíj?
Az Advanced Fighter szintig a melléjük megvehető szimulációs környezettel kimondottan jó színvonalú képzést adhatnának a hazai pilótáknak.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 222
119 881
113
Pedig nagyon nem mond hülyeséget!
Melyiknek kell többet fizetni egy magyar vagy egy olasz oktató pilótának? Hol lesz nagyobb a rezsióradíj?
Az Advanced Fighter szintig a melléjük megvehető szimulációs környezettel kimondottan jó színvonalú képzést adhatnának a hazai pilótáknak.
És hány órát tudod képezni a pilótákat az olaszoknál még egy 70 milliárdos szintű szarra se való elavult kiképzőgép üzletből amitől a légierő sikítófrászt kap amúgy?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 416
46 261
113
És hány órát tudod képezni a pilótákat az olaszoknál még egy 70 milliárdos szintű szarra se való elavult kiképzőgép üzletből amitől a légierő sikítófrászt kap amúgy?
Az attól függ, hogy hány pilótát akarsz képezni!
Meg attól is, hogy hány fekete-afrikai növendékről (illetve a kormányukról) fogunk tudni pénzt legombolni a bérben történő képzésért?
Hogy ez mekkora üzlet: Íme.
2 évre az NFTC program meghosszabbítása 229M USD volt.
És ez csak a kanadai kormány volt, szerintem erre a külföldi hallgatók díja még külön értendő!
OK, hogy itt nem a teljes spektrum fog képződni, de ezek a gépek 35-40 évig lazán elrepkednek.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 416
46 261
113
Egy gép bekerülési költségéből egy busznyi hajózót kiképeznek.
Egészen biztos vagy benne, hogy tudod, milyen árkategóriában van egy NG?
És nem csak a gépet kell fenntartani, hanem szerelőt, raktárkészletet, kurva sok papírt kell gyártani hozzá.
Afrikaiak meg inkább ne jöjjenek, így is túl sok van. Nézz szét ne cask Budapesten, de mondjuk Debrecenben, meg más egyetemvárosokban.
Csak a gond lenne.
Már látom magam előtt, ahogy a Honvédség összes szalonrasszizmusát elővéve nemet mond több milliárd Ft bevételnek. :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: endre

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 161
10 900
113
Egészen biztos vagy benne, hogy tudod, milyen árkategóriában van egy NG?

Már látom magam előtt, ahogy a Honvédség összes szalonrasszizmusát elővéve nemet mond több milliárd Ft bevételnek. :cool:

picard-facepalm.jpg
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 028
11 900
113
vélhetően 2028-asok lesznek a felderítő gépek - addig kitalálják, hogy mire is lesznek ezek jók...
Nekem is így tűnik, én is azt vettem le, hogy a gombhoz varrják utólag a kabátot, az egész L-39 állományra vontakozóan.
A harci L-39-re mondta azt, ha jól emlékszem, hogy "még megnézzük, hogy mire lesznek jók".
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 185
33 568
113

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 185
33 568
113
Teccccik! :)

Kérdés, hogy milyen sebességgel hordozható...ránézésre elég nagy a légellenállása. Inkább turbopropra valónak tűnik...
nempont hogy könnyű hangsebesség alatti sugárhajtású gépekhez tervezték.

elférne ez is
65 kg jával ez is
bombából meg az 1000 es (jó egy ilyen kis gép nem dobná el 125 km re csak 100 ra de sebaj...)
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 759
35 940
113
Nekem is így tűnik, én is azt vettem le, hogy a gombhoz varrják utólag a kabátot, az egész L-39 állományra vontakozóan.
A harci L-39-re mondta azt, ha jól emlékszem, hogy "még megnézzük, hogy mire lesznek jók".
Olyan feladatokra jó lehet amit 100+ km-ről vagyis a legtöbb légvédelmi rendszer hatósugarán kívül lehet csinálni.
Például:

  1. "Bomb-truck" a Gripenek tehermentesítésére, kiegészítésére: elbír 5 db SDB-t vagy Spice-250-est. Ha van ezekhez dupla tartó, akkor 7 darabot is. Elvileg lesz (lehetne) rajta adatkapcsolat (Link16 pl.), akkor kívülről jövő cél infókra rá tud indítani sikló bombákat. Célinfók jöhetnek földről, drónról vagy épp egy Gripenről...
    Azért 12x5 vagyis 60 felfüggesztő pontot nem hagynék kihasználatlanul, amikor ilyen kicsi a légierőnk. Ha a harmada használható egyszerre, az is 20 indításra kész SDB lehet, amik nem Gripeneket terhelik.
  2. EW változat: ELINT meg zavaró konténerekből elbírna azért sok félét, a hátsó kabinban ülő kezelő meg tudna ezzel foglalatoskodni.
    Rafael Lite Shield - 200 kg, bármelyik felfüggesztője elbírja
    SAAB Electronic Attack Jammer Pod (EAJP) - 350 kg, belső szárnytartó elbírja
    IAI ELTA Scorpius - SP ELL-8222SB - 100 kg, bármelyik felfüggesztője elbírja
    Lehet hogy ehhez azért 100 km-nél közelebb kell menni hogy hatásosak legynek, de hát pont azért EW-gép, hogy megvédje magát a légvédelemtől... :D
  3. Felderítő: ha elég messziről tudja végezni, akkor működhet...
Ha már muszáj ezt a cuccot megvenni, akkor "találjunk" neki értelmes feladatokat. Fenti lista sorrendje mutatja, hogy szerintem kb. milyen hatékonyan lehet a gép ezekben a feladatokban... :)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 759
35 940
113
nempont hogy könnyű hangsebesség alatti sugárhajtású gépekhez tervezték.

elférne ez is
65 kg jával ez is
bombából meg az 1000 es (jó egy ilyen kis gép nem dobná el 125 km re csak 100 ra de sebaj...)
Mondjuk a SPICE 1000 az bőven több mint 400 kg, amit az L-39NG belső tartói elbírnak, de alapvetően jó ötlet hogy silóbombákat eregessen biztos távolságból kívülről kapott cél infók alapján.
SDB 110 km-ről indulhat, Spice-250 100 km-ről, a Spice-250ER hajtóművel is bír szóval 150-kmről.
Mivel ez egy lassabb gép, lehet hogy csak 80-90 km-ről tud indtani, de a legtöbb légvédelmi rendszer képességét ez is meghaladja, pláne ha elektronikai zavarás is folyik ellenük.
Egyébként elvileg a 300 km-es hatótávú Ice Breakert is elbírná az L-39NG: kettőt vihetne a belső tartókon a 350 kg robotrepülőkből.

Lényeg hogy ha csak annyi a feladat, hogy egy irányított sikló bombát jó messziről rá kell indítani egy már felderített célpontra, akkor azzal ne Gripeneket terheljük!
Erre tök elég lehet az L-39NG, sőt még akár a KC-390 is meg tudná csinálni elvileg (lásd. Rapid Dragon Projekt)...
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya