[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

Na eridj már a tudod hova...
Pedig nagyon nem mond hülyeséget!
Melyiknek kell többet fizetni egy magyar vagy egy olasz oktató pilótának? Hol lesz nagyobb a rezsióradíj?
Az Advanced Fighter szintig a melléjük megvehető szimulációs környezettel kimondottan jó színvonalú képzést adhatnának a hazai pilótáknak.
 
Pedig nagyon nem mond hülyeséget!
Melyiknek kell többet fizetni egy magyar vagy egy olasz oktató pilótának? Hol lesz nagyobb a rezsióradíj?
Az Advanced Fighter szintig a melléjük megvehető szimulációs környezettel kimondottan jó színvonalú képzést adhatnának a hazai pilótáknak.
És hány órát tudod képezni a pilótákat az olaszoknál még egy 70 milliárdos szintű szarra se való elavult kiképzőgép üzletből amitől a légierő sikítófrászt kap amúgy?
 
És hány órát tudod képezni a pilótákat az olaszoknál még egy 70 milliárdos szintű szarra se való elavult kiképzőgép üzletből amitől a légierő sikítófrászt kap amúgy?
Az attól függ, hogy hány pilótát akarsz képezni!
Meg attól is, hogy hány fekete-afrikai növendékről (illetve a kormányukról) fogunk tudni pénzt legombolni a bérben történő képzésért?
Hogy ez mekkora üzlet: Íme.
2 évre az NFTC program meghosszabbítása 229M USD volt.
És ez csak a kanadai kormány volt, szerintem erre a külföldi hallgatók díja még külön értendő!
OK, hogy itt nem a teljes spektrum fog képződni, de ezek a gépek 35-40 évig lazán elrepkednek.
 
Egy gép bekerülési költségéből egy busznyi hajózót kiképeznek.
Egészen biztos vagy benne, hogy tudod, milyen árkategóriában van egy NG?
És nem csak a gépet kell fenntartani, hanem szerelőt, raktárkészletet, kurva sok papírt kell gyártani hozzá.
Afrikaiak meg inkább ne jöjjenek, így is túl sok van. Nézz szét ne cask Budapesten, de mondjuk Debrecenben, meg más egyetemvárosokban.
Csak a gond lenne.
Már látom magam előtt, ahogy a Honvédség összes szalonrasszizmusát elővéve nemet mond több milliárd Ft bevételnek. :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Egészen biztos vagy benne, hogy tudod, milyen árkategóriában van egy NG?

Már látom magam előtt, ahogy a Honvédség összes szalonrasszizmusát elővéve nemet mond több milliárd Ft bevételnek. :cool:

picard-facepalm.jpg
 
vélhetően 2028-asok lesznek a felderítő gépek - addig kitalálják, hogy mire is lesznek ezek jók...
Nekem is így tűnik, én is azt vettem le, hogy a gombhoz varrják utólag a kabátot, az egész L-39 állományra vontakozóan.
A harci L-39-re mondta azt, ha jól emlékszem, hogy "még megnézzük, hogy mire lesznek jók".
 
Teccccik! :)

Kérdés, hogy milyen sebességgel hordozható...ránézésre elég nagy a légellenállása. Inkább turbopropra valónak tűnik...
nempont hogy könnyű hangsebesség alatti sugárhajtású gépekhez tervezték.

elférne ez is
65 kg jával ez is
bombából meg az 1000 es (jó egy ilyen kis gép nem dobná el 125 km re csak 100 ra de sebaj...)
 
Nekem is így tűnik, én is azt vettem le, hogy a gombhoz varrják utólag a kabátot, az egész L-39 állományra vontakozóan.
A harci L-39-re mondta azt, ha jól emlékszem, hogy "még megnézzük, hogy mire lesznek jók".
Olyan feladatokra jó lehet amit 100+ km-ről vagyis a legtöbb légvédelmi rendszer hatósugarán kívül lehet csinálni.
Például:

  1. "Bomb-truck" a Gripenek tehermentesítésére, kiegészítésére: elbír 5 db SDB-t vagy Spice-250-est. Ha van ezekhez dupla tartó, akkor 7 darabot is. Elvileg lesz (lehetne) rajta adatkapcsolat (Link16 pl.), akkor kívülről jövő cél infókra rá tud indítani sikló bombákat. Célinfók jöhetnek földről, drónról vagy épp egy Gripenről...
    Azért 12x5 vagyis 60 felfüggesztő pontot nem hagynék kihasználatlanul, amikor ilyen kicsi a légierőnk. Ha a harmada használható egyszerre, az is 20 indításra kész SDB lehet, amik nem Gripeneket terhelik.
  2. EW változat: ELINT meg zavaró konténerekből elbírna azért sok félét, a hátsó kabinban ülő kezelő meg tudna ezzel foglalatoskodni.
    Rafael Lite Shield - 200 kg, bármelyik felfüggesztője elbírja
    SAAB Electronic Attack Jammer Pod (EAJP) - 350 kg, belső szárnytartó elbírja
    IAI ELTA Scorpius - SP ELL-8222SB - 100 kg, bármelyik felfüggesztője elbírja
    Lehet hogy ehhez azért 100 km-nél közelebb kell menni hogy hatásosak legynek, de hát pont azért EW-gép, hogy megvédje magát a légvédelemtől... :D
  3. Felderítő: ha elég messziről tudja végezni, akkor működhet...
Ha már muszáj ezt a cuccot megvenni, akkor "találjunk" neki értelmes feladatokat. Fenti lista sorrendje mutatja, hogy szerintem kb. milyen hatékonyan lehet a gép ezekben a feladatokban... :)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
nempont hogy könnyű hangsebesség alatti sugárhajtású gépekhez tervezték.

elférne ez is
65 kg jával ez is
bombából meg az 1000 es (jó egy ilyen kis gép nem dobná el 125 km re csak 100 ra de sebaj...)
Mondjuk a SPICE 1000 az bőven több mint 400 kg, amit az L-39NG belső tartói elbírnak, de alapvetően jó ötlet hogy silóbombákat eregessen biztos távolságból kívülről kapott cél infók alapján.
SDB 110 km-ről indulhat, Spice-250 100 km-ről, a Spice-250ER hajtóművel is bír szóval 150-kmről.
Mivel ez egy lassabb gép, lehet hogy csak 80-90 km-ről tud indtani, de a legtöbb légvédelmi rendszer képességét ez is meghaladja, pláne ha elektronikai zavarás is folyik ellenük.
Egyébként elvileg a 300 km-es hatótávú Ice Breakert is elbírná az L-39NG: kettőt vihetne a belső tartókon a 350 kg robotrepülőkből.

Lényeg hogy ha csak annyi a feladat, hogy egy irányított sikló bombát jó messziről rá kell indítani egy már felderített célpontra, akkor azzal ne Gripeneket terheljük!
Erre tök elég lehet az L-39NG, sőt még akár a KC-390 is meg tudná csinálni elvileg (lásd. Rapid Dragon Projekt)...
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya