[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 262
92 791
113

L-39NG
Az újdonság a tízmillió dollár körüli, azaz hozzávetőleg 230 millió koronás árával is vonzó, amivel a sugárhajtású kategória legolcsóbb nyugati gépévé kell válnia. Emellett az Aero alacsony üzemeltetési költségeket és 2070-ig tartó élettartamot ígér. „Szeretnénk, ha unokáink is karbantartanák ezt a repülőgépet” – mondja Sotona.

.....
És a jövő még érdekesebb lehet. „Már együtt dolgozunk alternatív meghajtókkal hajtott projekteken. Természetesen a turbólégcsavaros repülőgépek területén van hely, és ez egy olyan terület, amely ebbe az irányba fog fejlődni" - mondja Sotona, aki szerint azonban a súly problémát jelent a repülőgépek összekapcsolásában. és elektromos hajtások.

„Autóval annyira nem érdekel, hogy 150 kiló az akkumulátor, de repülőnél minden kilogramm feltűnő. Ma azonban mi is a legkönnyebb lítium akkumulátorok irányába haladunk. A hidrogénnek azonban nagyobb lehetőségei lehetnek a sugárhajtóművek égetésére” – fejezi be jövőképét Sotona.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 262
92 791
113
73f476ec1abe398f8675d33602d2e09c_resize=1960,1306_.jpg



Pár újdonság

Ukrajna
Hogyan áll tehát az Aero a kiképzőrepülőgépek szállítása Ukrajnába? És hogy áll a cég azoknak a szolgálatában, akik már az Oroszország által támadott országban vannak?

A jelek szerint az ukránoknak is tetszenek egyes termékeink. De már nem lehet újraindítani az L-159 Alca vadászgép gyártását, bármennyire is érdeklődik iránta Ukrajna. Ez csak a szükséges korszerűsítések és az Alka motor frissítése után lenne lehetséges. Az új L-39NG oktatórepülőgépek szállítása sokkal valósághűbb
.
De együttműködünk Ukrajnával. A helyi Motor Sič cég az említett L-39C Albatros gépek motorjainak szállítója. Ebben a nehéz időszakban is dolgozunk a céggel az Albatros alkatrészek cseréjén és a motorok szervizelésében.
.......
És az L-159 Alca vadászgép? Ez a cseh légierő megbízható dolgozója. A húsz évvel ezelőtti létrehozásának legjobbjait ötvözi. Akkoriban a legcsúcson volt, repüléstechnikában még az amerikai F-16-os vadászgéppel sem tudta felvenni a versenyt. Mára műszaki élettartamának felénél jár, folyamatosan korszerűsítjük. Még a kettős irányítással rendelkezőket is, amelyeket a Cseh Légierő ráadásul beszerzett. Ár-teljesítmény arányt tekintve az Alcánál nincs jobb repülőgép ebben a kategóriában. Hét akasztóval rendelkezik, és akár négy tonna felszerelést is elbír.
...
. A cseh légierő azonban 24 vadászgépünket mindenképpen megtartja műszaki élettartamuk végéig. Vagyis 2040-ig.

...
Más módon 21 L-159-es vadászgépet használ az amerikai Draken International cég . Az Egyesült Államok légierejének ellenfeleinek szerepét töltik be, és már számos küldetést teljesítettek. Ma a Draken brit leányvállalat használja őket Nagy-Britanniában. Eddig négy gépünk van ott, további négy van úton az USA-ból. A különféle ellenfeleket szimuláló, csúcskategóriás elektronikával megrakott F-16-os gépek mellett a Draken további cseh vadászgépeket is igényel a Királyi Légierő pilótaképzéséhez. Draken azt tervezi, hogy ezt a kiképzési szolgáltatást a katonai légierőknek kínálja Európa-szerte.

...
Az L-159-es vadászgépek gyártásának megújítása azonban nem várható?
Ma már nem lehetséges. D
e folyamatosan fejlesztjük őket minden felújításkor, beleértve a repülés közbeni tankoló rendszert is, amely nem ismert. Ma már a legmodernebb repüléstechnikával, üzemanyagtartályokkal a szárnyakban vagy más fejlett rendszerekkel rendelkezhetnek – például lézeres célpontjelzőkkel. Emellett néhány változás a NATO követelményeiből is adódik.

A jövőben szeretnénk kínálni valamit az L-159-ből az L-39NG mellé. Lehetőséget jelent arra, hogy előrelépjünk gépeink korszerűsítésében, hogy a jövőben mi magunk végezhessük a repülőgép-architektúrát. Az eredeti csatahajó amerikai-cseh. Fokozatosan a cseh modernizációra szeretnénk koncentrálni, pedig az új L-39NG amerikai csúcsmotorral rendelkezik.

Hány ország képes még fejlett sugárhajtású repülőgépeket gyártani?
Hét vagy kilenc? Nem több. És mi is közéjük tartozunk.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 262
92 791
113
@PavolR .
@arcas
Ezt az utolsó bekezdést lefordítjátok pls., nekem zavaros.

V budoucnu bychom chtěli s letounem L-39NG nabídnout něco i z L-159. Představuje pro nás příležitost, jak se v modernizaci našich strojů posouvat vpřed, abychom si architekturu letounu dělali v budoucnu sami. Původní bitevník je americko-český. Postupně se chceme orientovat na českou modernizaci, třebaže nový L-39NG má špičkový americký motor.
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 154
13 566
113
73f476ec1abe398f8675d33602d2e09c_resize=1960,1306_.jpg



Pár újdonság

Ukrajna
Hogyan áll tehát az Aero a kiképzőrepülőgépek szállítása Ukrajnába? És hogy áll a cég azoknak a szolgálatában, akik már az Oroszország által támadott országban vannak?

A jelek szerint az ukránoknak is tetszenek egyes termékeink. De már nem lehet újraindítani az L-159 Alca vadászgép gyártását, bármennyire is érdeklődik iránta Ukrajna. Ez csak a szükséges korszerűsítések és az Alka motor frissítése után lenne lehetséges. Az új L-39NG oktatórepülőgépek szállítása sokkal valósághűbb
.
De együttműködünk Ukrajnával. A helyi Motor Sič cég az említett L-39C Albatros gépek motorjainak szállítója. Ebben a nehéz időszakban is dolgozunk a céggel az Albatros alkatrészek cseréjén és a motorok szervizelésében.
.......
És az L-159 Alca vadászgép? Ez a cseh légierő megbízható dolgozója. A húsz évvel ezelőtti létrehozásának legjobbjait ötvözi. Akkoriban a legcsúcson volt, repüléstechnikában még az amerikai F-16-os vadászgéppel sem tudta felvenni a versenyt. Mára műszaki élettartamának felénél jár, folyamatosan korszerűsítjük. Még a kettős irányítással rendelkezőket is, amelyeket a Cseh Légierő ráadásul beszerzett. Ár-teljesítmény arányt tekintve az Alcánál nincs jobb repülőgép ebben a kategóriában. Hét akasztóval rendelkezik, és akár négy tonna felszerelést is elbír.
...
. A cseh légierő azonban 24 vadászgépünket mindenképpen megtartja műszaki élettartamuk végéig. Vagyis 2040-ig.

...
Más módon 21 L-159-es vadászgépet használ az amerikai Draken International cég . Az Egyesült Államok légierejének ellenfeleinek szerepét töltik be, és már számos küldetést teljesítettek. Ma a Draken brit leányvállalat használja őket Nagy-Britanniában. Eddig négy gépünk van ott, további négy van úton az USA-ból. A különféle ellenfeleket szimuláló, csúcskategóriás elektronikával megrakott F-16-os gépek mellett a Draken további cseh vadászgépeket is igényel a Királyi Légierő pilótaképzéséhez. Draken azt tervezi, hogy ezt a kiképzési szolgáltatást a katonai légierőknek kínálja Európa-szerte.

...
Az L-159-es vadászgépek gyártásának megújítása azonban nem várható?
Ma már nem lehetséges. D
e folyamatosan fejlesztjük őket minden felújításkor, beleértve a repülés közbeni tankoló rendszert is, amely nem ismert. Ma már a legmodernebb repüléstechnikával, üzemanyagtartályokkal a szárnyakban vagy más fejlett rendszerekkel rendelkezhetnek – például lézeres célpontjelzőkkel. Emellett néhány változás a NATO követelményeiből is adódik.

A jövőben szeretnénk kínálni valamit az L-159-ből az L-39NG mellé. Lehetőséget jelent arra, hogy előrelépjünk gépeink korszerűsítésében, hogy a jövőben mi magunk végezhessük a repülőgép-architektúrát. Az eredeti csatahajó amerikai-cseh. Fokozatosan a cseh modernizációra szeretnénk koncentrálni, pedig az új L-39NG amerikai csúcsmotorral rendelkezik.

Hány ország képes még fejlett sugárhajtású repülőgépeket gyártani?
Hét vagy kilenc? Nem több. És mi is közéjük tartozunk.
Na a motor sics az a kevés ukrán cég amit jó lenne megszerezni, remélem Viktor azt kéri a támogatás fejébe meg a bányászatot és a kohászat egy részét! :)
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 056
14 203
113
Na a motor sics az a kevés ukrán cég amit jó lenne megszerezni, remélem Viktor azt kéri a támogatás fejébe meg a bányászatot és a kohászat egy részét! :)

A kínaiak már vették-vitték(volna), kifizetett pár-millárddért, mikor az amcsik a kezükre csaptak, és nemet mond(at)tak az ukránok.
A pénzügyek állítólag azóta is függőben vannak, nem kis kínai "fej-csóválás" közepette.

Utána/most a törökökkel üzleteltek, ők léptek a kínaiak helyébe.
Más hír azóta nincs, de a napokban bemutatott török lopakodó drónnak(kukucs a "Török drónok HTKA-fórumba) "meglepő módon" ukrán a hajtóműve... :oops:

Páran --velem együtt-- "egyszerűen" néhány mérnököt "honosítanánk"! ;) :oops:

Nekünk "csak/még" az Aero Vodochody sikere és túlélése múlik azon, hogy lesz e az L-39NG-nek megbízható --nem embargózható-- hajtóműve !
...vagy egy feneketlen pénztemető lesz enélkül.
...szerintem.

.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 682
37 666
113
Malaysia, Thaiföld és Indonézia is eladási célország.
2023 július az első vietnámi kiszállítás.
Lesz speckó orosz nyelvű keleti verzió, ilyen a vietnámi is, ez drágább a magyarnál.
Ha jól töröm az angolt németesként.;)
A cikk szerint 4 "könnyű támadó" verziót vettünk és nem felderítőt...
Ilyen lesz a "magyar A-10" - kicsi, savanyú, de a mienk! :D