Puma IFV / SPz (Németország)

Réges-régen az FAZ egy komoly, konzervativ, minőségi újságnak számitott,amit szívesen olvastam. Aztán úgy kb 10-12 éve elcsúszott balra és mára már az MSM része, akár a Spiegel stb.
Ezt tudni kell, hogy helyén kezeljük ezt az irást.Itt most a felelőség elmaszatolása és politikai belharcok folynak.Miért kellett volna pl a parlamentet értesíteni , hogy szerelni kell a gépeket.
Nehezen hiszem, hogy a német kezelők nem tudnának pl. egy angolkulcsot a kezükbe venni. Nehezen elképzelhető az is, hogy az egység parancsnoka egy pipogya alak, aki szükségtelenűl kiabál.
Biztos lesz folytatás, várjuk meg a végét. :)
 
Réges-régen az FAZ egy komoly, konzervativ, minőségi újságnak számitott,amit szívesen olvastam. Aztán úgy kb 10-12 éve elcsúszott balra és mára már az MSM része, akár a Spiegel stb.
Ezt tudni kell, hogy helyén kezeljük ezt az irást.Itt most a felelőség elmaszatolása és politikai belharcok folynak.Miért kellett volna pl a parlamentet értesíteni , hogy szerelni kell a gépeket.
Nehezen hiszem, hogy a német kezelők nem tudnának pl. egy angolkulcsot a kezükbe venni. Nehezen elképzelhető az is, hogy az egység parancsnoka egy pipogya alak, aki szükségtelenűl kiabál.
Biztos lesz folytatás, várjuk meg a végét. :)
Viszont most emelték a tétet, itt vki el fog vérezni....
 
Ez se valószínű ezek a vjtf kijelölt zàszlóalj emberei, tavasszal náluk is voltak a katonàink képzésen. Az ő részükre modernizált gépeket miért adogatnàk körbe?

És csak a modernizált gépek.fosnak be hirtelen? A többi meg úgy ahogy működik? Na nemám....
Ha a hibalistát tényként kezeljük akkor mi is a befosás? Egy biztosíték kiég? Az arra való és cserélni is lehet. Rálépsz egy kijelzőre és betörik? Ez nem hiba. A kábeltűz az hiba. Ha nekimentek valaminek ami letörte a toronykoszorút akkor az valószínűleg nem hiba, márha nem volt selejt mag a toronykoszorú. Erről beszélek pár napja, nem láttuk még a hibalistát! Majd amikor közlik akkor lehet mondani A-t vagy B-t. Eddig nagyon úgy néz ki, hogy ez sokkal nagyobb vihar a biliben mint amekkorának lennie kéne, mindamellett, hogy biztosan nem tökéletes a PUMA.
 
Egyrészről minden be volt linkelve, csak az eredeti forrás nem, pótlás:


Másrészről:

Kérdés, hogy a gyártónak hogy lesz most energiája a Lynx gyermekbetegségeit javítgatni, amikor az éles NATO bevetésre küldendő modernizált Pumák így teljesítenek és sebtiben azokat kell kijavítani, mert nyilván fontosabbak (nekik). Szerintem a legjobb az lenne, ha ugyanaz történne, mint ami az Eurocopter Tiger esetében fenyegetett - Tigerek kuka, Apache vásárlás. Bár úgy tűnik végül megszavazták az MkIII csomagot és egyelőre maradnak a Tigerek, de azért nagyon befigyel egy kevésbé problémásnak tűnő típus beszerzése. Támadó heliben nincs airbus alternatíva, de a Pumáknak lenne bőven, szóval nem lenne egy tragédia, ha inkább a lynxre fókuszálnának, és nekünk ez lenne az érdekünk, csak nyilván ez kevésbé valószínű, mivel ott áll már annyi Puma... akárhogyan is, szerintem a Lynx integráció fogja megsínyleni ezt a cirkuszt... reméljük, hogy csak kirakatbakizás az oroszoknak... (valószínűleg nem)
Sorold már fel az alternatívákat! :rolleyes:
 
Én is olvasgattam német fórumokat ezzel a témával kapcsolatban és röviden arról amiben megegyeznek a vélemények:
-Nincs elég alkatrész, valamint a hibákat csak a gyári karbantartók háríthatják el, gyakran hónapokat várva egy amúgy kézenfekvő probléma megoldására.
-Ebből kifolyólag az éppen hadrafogaható példányok túl vannak hajtva, ez által gyakoribb meghibásodásokat generálva.
-Megoldásként tartalékok létrehozásában látják az érintettek és a katonák bevonását a javítások felgyorsítására.
 
Én is olvasgattam német fórumokat ezzel a témával kapcsolatban és röviden arról amiben megegyeznek a vélemények:
-Nincs elég alkatrész, valamint a hibákat csak a gyári karbantartók háríthatják el, gyakran hónapokat várva egy amúgy kézenfekvő probléma megoldására.
Egyébként ezt, hogy gondolják? Háború esetén majd a gyári karbantartók mennek javítani minden hibát? Értem a terméktámogatás meg garancia gondolatát, de ez akkor is abszurd.
 
Ne feledje: Lambrecht többször is elhamarkodottan fogalmazott egy olyan témában, amelynek okai vagy mértéke még nem volt világos.
Ha hinni lehet a legfrissebb értesüléseknek, akkor azt kell mondani, hogy a miniszter rossz embereknek címezte a vádakat.

A Puma joggal a világ legösszetettebb szárazföldi fegyverrendszerei közé sorolható. A jármű általános összetettsége két szintből áll. A gyalogsági harcjármű egyrészt nagyszámú további alrendszerrel rendelkezik, amelyekről a jelenleg terepen lévő gyalogsági harcjárművek többsége csak álmodozhat.

Ezek közé tartozik a kimagasló pontosságú, stabilizált fegyverrendszerű, pilóta nélküli torony, a távolság-aktív védelmi rendszer (soft-kill), a szétkapcsolt, hidropneumatikus támasztógörgős hajtás, valamint a harctérre szerelt látórendszer a legénység és a gránátosok számára. hogy csak néhányat említsünk. Ezen alrendszerek közül sok önmagában bonyolultabb, mint a korábbi harci eszközök együttvéve.

A bonyolultság második szintje az, ahogy ezeket az alrendszereket egy átfogó páncélozott személyszállító fegyverrendszerré kellett összeállítani. Az A400M-ben lévő Puma mára elavult katonapolitikai követelményei, hogy légi szállítható legyen - ami amúgy sem valósítható meg, mert az A400M-et úgy tervezték, hogy a rámpája nem felel meg az előírt teherbírási osztálynak, képes legyen betölteni a Pumát - kombinálva A hadsereg védelemre, mobilitásra és tűzerőre vonatkozó követelményeinek kielégítésére a Pumának rendkívül kompaktnak kellett lennie. Ezen túlmenően a médiában gyakran hivatkoztak a munkabiztonságra és a műszaki alkalmasságra vonatkozó szabályozási követelményekre. (
Ilyen túlkapások terhes nők számára is megfelelő legyen meg a lámpa fényereje...)

Ezen követelmények kombinációja lehetetlenné tette a Rheinmetall és a Krauss-Maffei-Wegmann tervezői számára, hogy „jól” tudjanak megtervezni egy jó gyalogsági harcjárművet. Túl sok konstruktív kompromisszumot kellett elfogadni. (
Most itt a 2 cég rivalizálását mint hátráltató tényezőt azért kihagyja)
...

Sok türelemmel, plusz pénzeszközökkel - amelyet a csapatok további követeléseinek teljesítésére is fordítottak - és minden érintett nagy elkötelezettségével a jármű tavaly végre "hadképesnek" nyilvánítható. Ami csodának tekinthető, ha figyelembe vesszük, hogy más nemzetek próbálkozásai a hasonlóan összetett rendszerek bevezetésére a lényegesen nagyobb beruházások ellenére vagy semmivé váltak – például az amerikai hadsereg Bradley utódja –, vagy még mindig fejlesztés alatt áll – A brit fegyveres erők Ajaxja.
...

Alternatívák hiánya - az Európában elterjedt, kiforrott, de a gyalogsági harcjárművek előző generációjához tartozó CV90 már elérte a zenitjét, a Lynx viszont csak nemrég érte el a gyártás előtti állapotot, sok évnek kell eltelnie, mire eléri azt a működési státuszt, amellyel a Puma ma rendelkezik – a hadsereg kitart a projekt mellett.

...
A FAZ egyik cikke szerint, amelyet sem a BMVg, sem a hadsereg nem vitat, a 18 harckocsi kárhelyzete teljesen inkonzisztens.

A műszaki problémák nagy tömege is könnyen orvosolható legyen, részben az igényelt, de nem elvégzett műszaki szolgáltatás miatt. Ezen túlmenően a hadosztályparancsnok kijelentésének ellentmond, hogy a járműveket nem a gyakorlat során használták, hanem az arra való felkészülés során, hogy rosszul használták őket úgy, hogy szakaszról szakaszra vagy századról századra adták át őket bármilyen gyakorlaton. . A tapasztalt katonák nagyon jól tudják, hogy ez mindig az anyag hanyag kezelésével végződik. A FAZ cikke szerint a 18 rendszerből csak kettőnél mutatkozik komoly kár.

Itt valóban fontos alaposan megvizsgálni, hogy pontosan mi vezetett oda, hogy a tankokat teljesen felszerelt alakzatban kell körbevezetni. A Puma intenzív karbantartása, a kevés alkatrész, a javítási kapacitások hiánya, esetleg a csapatok rossz tervezése miatt, akik valamilyen okból nem tudták megfelelően szinkronizálni a műszaki kiszolgáláshoz és a kiképzéshez szükséges időpontokat?
...
Ha egy rendszer használhatóságát az okozza, hogy nincs elegendő alkatrész, hiányzik a karbantartó személyzet, nem kellően képzett vagy tapasztalatlan, tervezési hiányosságok vannak a rendszer használatában, vagy a rendszert ezzel ellentétes módon használják. az előírásoknak megfelelően, akkor nem csak a technológia, hanem az okok is a rendszerben vannak rögzítve .

A
megfelelő fegyverrendszerek használatának felelőssége a fegyveres erőket terheli. Ezen túlmenően a csapatoknak a századtól a hadosztályig megfelelő mennyiségi és minőségi logisztikai erőkkel és tartalék alkatrészkészlettel kell rendelkezniük ahhoz, hogy a fegyverrendszerek hadműveleti felkészültsége tekintetében összehangolják az igényeket és a valóságot. A logisztikai erők felépítését is minden szinten át kell gondolni. Érthető volt, hogy a századok és zászlóaljak a korábbi struktúrákban több mechanikai képességgel rendelkeztek. Logikusan ezeknek a szerelőknek a létszámát és képességeit kellene növelni ahhoz, hogy a mennyiségileg és minőségileg összetettebb modern fegyverrendszereket megfelelően működőképesek lehessen tartani.

Ha azonban megnézzük a csapat felépítését, pontosan az ellenkezőjét találjuk. A legutóbbi reformok során nemcsak az anyagokon és az alkatrészeken, hanem a megfelelő személyzeten is spóroltak. Ha ma valami elromlik, először üzenetet kell küldeni, megrendelést kell leadni, és előfordulhat, hogy a rendszert át kell helyezni egy másik helyre (iparágba vagy HIL-be) egyszerű munkavégzés céljából. Amit korábban néhány óra alatt a helyszínen, az egységben vagy társulásban végeztek el, most napokba, hetekbe vagy hónapokba telik a rendszerszintű átfutási idők miatt. A hidegindítási képességet és a háborús alkalmasságot a legjobb esetben sem lehet ilyen módon előállítani.

Végül, de nem utolsósorban a csapatoknál is újra kell gondolni. Véget kell vetni az anyag áthaladásának, függetlenül attól, hogy gyalogsági harcjárműről vagy éjjellátó készülékről van szó. Az anyagokért való felelősség az egyes katonák kezében van, akik nem gondos kezelés esetén is felelősségre vonhatók. És ha a harckocsik meghibásodnak, vagy karbantartásra, javításra várnak a logisztikai rendszerben, akkor a szakaszparancsnoknak, századparancsnoknak vagy parancsnoknak is rendelkeznie kell a kereszttel, amellyel a megfelelő időtartamra kiírhatja a csapatot. Ellenkező esetben nem lesz javulás, függetlenül attól, hogy a fegyverrendszer Puma, Marder vagy más neve.

Ha a Bundeswehr komolyan gondolja a hidegindítási képességet és a háborús alkalmasságot, akkor alapvető változtatásokat kell végrehajtani. A hosszabb ideig (korszerűsítés vagy általános felújítás) tervezett fegyverrendszerekhez tartalék alkatrészkészletnek és forgalmi tartaléknak kell lennie. Emellett további személyzetre és a szerkezet kiigazítására van szükség. Mindez pénzbe, sok pénzbe kerül, többbe kerül, mint amennyit jelenleg a politikusok rendelkezésre bocsátanak. Ahhoz, hogy a szükséges dobás sikeres legyen, mindenkinek fel kell hagynia saját hibáinak mások hibáztatásával lepleznie, és ehelyett a problémák okainak világos megnevezésére és a megoldáson kell koncentrálnia.



Szvsz
Ha vmiből, akkor a PUMA sorozatos kudarcából itthon tanulnunk kell. Le kell ülni az MH-nak az RM-el és átbeszélni, mit, hogyan csináljunk a LYNX bevezetésnél és Szalay -Bobrovniczkynak szépen el kell magyarázni, ha ma megspórol vmin 10 milliót, az később 100-ba fáj és hatalmas politikai és hadiipari kudarcba.
 
Nem. Ez a cikk is csak az FAZ-te hivatkozik. Nem tud semmi pontosabbat, annak ellenére, hogy a BW lapja.
Megemlíti nem jött cafolat a BW és a minisztérium részéről a FAZ állításaira, vádjaira, ami sokatmondó.

Ez Németországban most nem huszadik hír, Top 3 hír volt a híradóban, rádiókban, óránként bemondva.
 
  • Tetszik
Reactions: L.O.B
Nagyszabású meghibásodások a német Puma gyalogsági harcjárművekben: úgy tűnik, hogy ebben a katonaság okolható, nem a gép hibái
A legérdekesebb itt az, hogy a 37. dandár járműveit rendkívül intenzíven használták és folyamatosan adták személyzettől személyzetig, ahol szó szerint lerobbanásig kihasználták azokat. Az egyik tiszt még találó becenevet is adott ezeknek a gyalogsági harcjárműveknek, amit cenzúra okokból szó szerint nem közölhetünk, de enyhe formában úgy hangzik, mint „csekély társadalmi felelősséggel járó vándor nők”.

Tessék a vandál germán bakákat a lehető legtávolabb tartani a Hiúzainktól!!!!!
 
Netán közös nato hadgyakorlat esetén?!
Nyilván sok köze van ahhoz az egyszeri germán bakának, hogy nincs karbantartva valami vagy ha esetleg egyszer kipróbálja a hiúzt.
Amúgy nálunk sincs másképp, hogy ha nincs gazdája egy eszköznek akkor nem vigyáznak rá. Esetleg láttál már céges autót amit összes vissza vezetnek?
Ez sajnos mi a BTR-eink egy részén is meglátszik.