F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Az amerikaiak sosem csináltak ilyet.
Nem, ők simán elkaszáltak valamit, ha valamiért nem tetszett nekik a végeredmény, még akkor is, ha az eredeti elvárások voltak irreálisak.
Lásd pl. Mauler SAM.
Náluk talán egyedül az F-14-es volt olyan gép, ami ideiglenes hajtóművel repült, meg is lett az eredménye, mert csúnyán elvitte a programot.
Az F-15E flotta 60%-a -220-as hajtóművel repül és a maradék csak 229-esel.
Ez nem illik ebbe a sorba?

De akkor, ha már szárnyat is hoztál, nem csak hajtóművet.
A C-5 tervezése során is akkora benézés volt, hogy a 80-as években lényegében újra kellett építeni a gépeket és békeidőben 25% terhelésen repültek.

Az oroszok mindig azt csinálják, hogy előbb elkezdik gyártani az újgenerációs sárkányt a korábbi generációs avionikával és hajtóművel, csak, hogy beinduljon a verkli.
Ez hol igaz a Szu-27 és MiG-29-re? Mindkét gép tök új hajtóművel repült az elejétől.
De egyik vadászgépnél sem láttam azt, hogy a másik hajtóművével repülne, nem is képes erre.
Itt most kb. a Szu-57-es esetét vetítetted vissza vagy a puszt hh-s n+1 Szu-27/30 és MiG-29-es amik kaptak kísérleti hajtóműveket vagy sem.
Vagy ezt a részt szállíógépekre és egyéb utility-ra értetted? Met szuperszonikus gépekre sehogy sem látszik igaznak.
Utána kezdenek integrálni mindent, ami menet közben nő föl a feladathoz.
Ennek veszélye a forráshiány beköszöntével elmaradó tervezett képességek kiesése.
Lásd, MiG-29M, Szu-27M, Szu-25TM, MiG-31M. Ezek mind óvatos integrációs lépcsők voltak, melyek alól kidőlt a Szovjetúnió.
Az F-14B esetében pedig az 1973-as olajválság húzta le a rolót. Aztán tíz évvel később már a Reagan adminisztráció új műszaki tartalom mellett feltámasztotta a koncepciót.
Az F-16 BVR képessége? Megvalósítható lett volna az is 1977-ben is AIM-7-tel, nem, azért nem történt meg, mert technikailag lehetetlen volt.
Az F-16 inkrementális képesség növelése egyes Block változatonként?

Block 25 zsír új kabin és APG-68 DBS/SAR móddal + RCR légi célok ellen, de BVR képesség továbbra nincs. AGM-88 nincs, de AGM-45-öt igény esetén vitte.
Block 30/32 HARM már van (csak HAS mód), AIM-120 integráció 0. órától.
Block 40/42 TFR képesség, új HUD, LGB TGP-vel.
Block 50/52 HTS pod

2000-es évek táján JHMC integráció.

De az F-15A, F-15C, F-15E lépcső is ez.
Az F-15E gépek poszt 2010-es időszakban kaptak csak sisakdisplayt.

Nem értem, hogy ezek miért felejtődnek el és részben az orosz pénztelenség vagy lépésenként oldjuk meg megközelítés jenki párjait miért felejjük el?
 
  • Tetszik
Reactions: waterloo

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 153
60 802
113
Az F-15E flotta 60%-a -220-as hajtóművel repül és a maradék csak 229-esel.
Ez nem illik ebbe a sorba?
Nem, mert a 220-as is megfelel a Strike Eagle feladatköréhez, csak a 229-es jobb.
A 220-as transzszonikus teljesítménye csak pár százalékkal szerényebb, mint a 229-esé. A statikus tolóerőben van szignifikáns különbség.
De transszonikus rezsimen sem a 229-es gyenge, hanem a 220-as igen erős.

Az F-14-es TF30-asa ezzel szemben semennyire sem felelt meg a Tomcat igényeinek, csak a muszáj nagy úr.
Van különbség a két példa között.

A MiG-29-es és a Szu-27-es hajtóműve önmagában valóban új volt, de régi technológián alapult mind a kettő.
Az M változatú gépekbe szánták azokat a verziókat, melyekbe a kezdetektől megálmodott vezérlést, hűtési módokat és anyagtechnológiát alkalmazták volna.

Az F-16 BVR képessége? Megvalósítható lett volna az is 1977-ben is AIM-7-tel, nem, azért nem történt meg, mert technikailag lehetetlen volt.

Na látod, nem ugyanaz a sztori.
Amíg az F-14-es és az orosz gépek az óvatos, lépcsőzetes integráció példái, addig az F-16-os esetében az igények és nem a lehetőségek, illetve a gazdasági-technológiai kockázat mentén finanszírozták a programot.
Az AIM-7 integráció hetvenes évek végi elvetése szimpla igényhiány miatt történt, mert sanszosan több perspektívát láttak a következő évtized elején debütáló újabb generációs BVR rendszerben, a platform eladásainak függvényében.
A különféle lépcsőzetes block upgrade-ek is a folyamatosan bővülő feladatkörök mentén jöttek és nem hasonlíthatók a szovjetek tradícionális óvatos első szériáihoz.

De tovább megyek, a klasszikus szovjet repülőgépfejlesztés is idővel utoléri az amerikai block alapú folyamatos fejlesztést.
A MiG-21F-13 kezdetben visszaesés volt avionika és fegyverzet terén a MiG-19-eshez képest, a PF-nél jelenik meg ténylegesen az új gép, majd valahol az M-től kezdve indult meg a képessége evolúciója, bővülése.

A MiG-23-asnál valahol az M/MF, de inkább az ML-nél beszélhetünk beérett, ténylegesen új gépről, innen indul a 23-as típus képességbővülése.
A MiG-29-esek legelső szériái avionika terén inkább voltak a 23-ashoz közelebb, míg a 9.13-as volt a ténylegesen beérett platform, ahonnan indult (volna) a 29-es saját evolúciója.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 859
73 220
113
Információbiztonsági aggályok miatt a Pentagon megtiltotta hogy a külföldi útlevéllel rendelkező izraeli pilóták az F-35-ös vadászgéppel repüljenek...

449008
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 409
3 671
113
Nem, a kettős állampolgárságúak szerint, akiknek van izraeli és más útlevele is emiatt adott esetben.
Ahogy pl. egy szerb-magyar kettős állampolgárnak is lehet szerb útlevel is.

Azért az komoly, hogy van akiket az izraeliek nem tartanak kockázatosnak, be merik ültetni a saját F-35-öseikbe, de az USA azt mondja rájuk, hogy kockázatosak...
Nem gondolnám pedig a zsidókról, hogy biztonság terén kompromisszumot kötnek...
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 884
13 824
113
Azért az komoly, hogy van akiket az izraeliek nem tartanak kockázatosnak, be merik ültetni a saját F-35-öseikbe, de az USA azt mondja rájuk, hogy kockázatosak...
Nem gondolnám pedig a zsidókról, hogy biztonság terén kompromisszumot kötnek...


Hmmm...

Az oroszok feltettek a Dark Web-re egy pályázatot F-35 beszerzésre? ...vajon? :oops:
...vagy mire-fől ez a Humán-faktor bizalmatlanságot jelző lépés???

Grísáék bevonják a "külső-erőforrásokat"/telefonos-(web-es) segítséget a saját lopakodó fejlesztésükbe??? :D

Felgyorsítaná, az biztos!!! ;)

.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 274
113
Azért az komoly, hogy van akiket az izraeliek nem tartanak kockázatosnak, be merik ültetni a saját F-35-öseikbe, de az USA azt mondja rájuk, hogy kockázatosak...
Nem gondolnám pedig a zsidókról, hogy biztonság terén kompromisszumot kötnek...
A minap néztem egy informatikai témájú videót, ahol a blogger egy IBM gyárba szeretett volna bejutni. Ahogy a felvezetőjében bemutatta, a világ számos gyárától kért lehetőséget és engedélyt és láss csodát az izraeli gyár volt az egyetlen, aki igent mondott. Nagyon jó videó volt és csak néhány közeli felvételnél voltak a munkagépeken lévő cimkék/feliratok elhomályositva.
A zsidók ilyen téren sok tekintetben nyitottabbak szerintem, mint ahogyan azt mi esetleg képzeljük...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 859
73 220
113