F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

Persze, hogy nem érted, mert ebben nincs semmiféle buli. Csak józan paraszti ész. A Raptor soha nem készült volna 3000-es darabszámban, ilyenről soha nem is volt szó. Ahogy az exportról se, akárhogy is álmodoztak róla a külföldi vevők. Az USA soha nem tervezte, hogy a saját 750 darabos flottájánál többet gyártson és ezt a darabszámot redukálta le 187 darabra.
Ahogy írtam, nem azért mert nem tudott volna többet gyártani. Volt arról szó valaha is, hogy az Egyesült Államok az F-22-essel meg akarja hódítani az export piacokat? Soha nem mondta senkinek se, hogy ezt a típust exportálni szeretné.

Viszont az orosz sem tervezte soha, hogy 1000-es nagyságrendben gyártsa a Szu-57-est. 100-200 darabról volt szó mindig is. És ezen felül volt szó az esetleges exportról. De még így sem volt szó 1000-es nagyságrendről.
Most az első 76 darabot gyártják, de az előre bejelentett, korlátozott ütemű módon. Várják, hogy beérjenek az egyre jobban elhúzódó fejesztésű technológiák, mert nem akarnak úgy járni, mint az USA, amelyik az alacsony ütemű gyártás mellett is legyártott 108 darab teljesen hadrafoghatatlan gépet. Az orosz védelmi költségvetés ezt nem tudná tolerálni, így ott a 10-12 darab az, ami az USA-ban a 108. És még akkor sem biztos, hogy az a 10-12 darab az hadrafoghatatlan lesz.
Az F-35-ös költségevtésében előre lefixált darabszámú és finanszírozású külföldi megrendelés is benne van.
A Szu-57-esben - a Raptorhoz hasonlóan - csak a gyártó ország pénze áll.

Én nem értem, hogy mi a buli ennek a kettőnek az összemosásából.
Jelen állás szerint bármennyit is rendeltek, a gyártás sem halad.
Már fájdalmas mennyiszer és milyen értelmezésben adták ki a "már hadrendben van" hír, amikor most akkor tényleg azt kéne eldönteni, hogy mennyire harcképes gépek készülnek és akkor évente egyáltalán több annál, hogy a két kezemenen ne tudjam megszámolni.
 
Az amerikaiak sosem csináltak ilyet.
Nem, ők simán elkaszáltak valamit, ha valamiért nem tetszett nekik a végeredmény, még akkor is, ha az eredeti elvárások voltak irreálisak.
Lásd pl. Mauler SAM.
Náluk talán egyedül az F-14-es volt olyan gép, ami ideiglenes hajtóművel repült, meg is lett az eredménye, mert csúnyán elvitte a programot.
Az F-15E flotta 60%-a -220-as hajtóművel repül és a maradék csak 229-esel.
Ez nem illik ebbe a sorba?

De akkor, ha már szárnyat is hoztál, nem csak hajtóművet.
A C-5 tervezése során is akkora benézés volt, hogy a 80-as években lényegében újra kellett építeni a gépeket és békeidőben 25% terhelésen repültek.

Az oroszok mindig azt csinálják, hogy előbb elkezdik gyártani az újgenerációs sárkányt a korábbi generációs avionikával és hajtóművel, csak, hogy beinduljon a verkli.
Ez hol igaz a Szu-27 és MiG-29-re? Mindkét gép tök új hajtóművel repült az elejétől.
De egyik vadászgépnél sem láttam azt, hogy a másik hajtóművével repülne, nem is képes erre.
Itt most kb. a Szu-57-es esetét vetítetted vissza vagy a puszt hh-s n+1 Szu-27/30 és MiG-29-es amik kaptak kísérleti hajtóműveket vagy sem.
Vagy ezt a részt szállíógépekre és egyéb utility-ra értetted? Met szuperszonikus gépekre sehogy sem látszik igaznak.
Utána kezdenek integrálni mindent, ami menet közben nő föl a feladathoz.
Ennek veszélye a forráshiány beköszöntével elmaradó tervezett képességek kiesése.
Lásd, MiG-29M, Szu-27M, Szu-25TM, MiG-31M. Ezek mind óvatos integrációs lépcsők voltak, melyek alól kidőlt a Szovjetúnió.
Az F-14B esetében pedig az 1973-as olajválság húzta le a rolót. Aztán tíz évvel később már a Reagan adminisztráció új műszaki tartalom mellett feltámasztotta a koncepciót.
Az F-16 BVR képessége? Megvalósítható lett volna az is 1977-ben is AIM-7-tel, nem, azért nem történt meg, mert technikailag lehetetlen volt.
Az F-16 inkrementális képesség növelése egyes Block változatonként?

Block 25 zsír új kabin és APG-68 DBS/SAR móddal + RCR légi célok ellen, de BVR képesség továbbra nincs. AGM-88 nincs, de AGM-45-öt igény esetén vitte.
Block 30/32 HARM már van (csak HAS mód), AIM-120 integráció 0. órától.
Block 40/42 TFR képesség, új HUD, LGB TGP-vel.
Block 50/52 HTS pod

2000-es évek táján JHMC integráció.

De az F-15A, F-15C, F-15E lépcső is ez.
Az F-15E gépek poszt 2010-es időszakban kaptak csak sisakdisplayt.

Nem értem, hogy ezek miért felejtődnek el és részben az orosz pénztelenség vagy lépésenként oldjuk meg megközelítés jenki párjait miért felejjük el?
 
  • Tetszik
Reactions: waterloo
Az F-15E flotta 60%-a -220-as hajtóművel repül és a maradék csak 229-esel.
Ez nem illik ebbe a sorba?
Nem, mert a 220-as is megfelel a Strike Eagle feladatköréhez, csak a 229-es jobb.
A 220-as transzszonikus teljesítménye csak pár százalékkal szerényebb, mint a 229-esé. A statikus tolóerőben van szignifikáns különbség.
De transszonikus rezsimen sem a 229-es gyenge, hanem a 220-as igen erős.

Az F-14-es TF30-asa ezzel szemben semennyire sem felelt meg a Tomcat igényeinek, csak a muszáj nagy úr.
Van különbség a két példa között.

A MiG-29-es és a Szu-27-es hajtóműve önmagában valóban új volt, de régi technológián alapult mind a kettő.
Az M változatú gépekbe szánták azokat a verziókat, melyekbe a kezdetektől megálmodott vezérlést, hűtési módokat és anyagtechnológiát alkalmazták volna.

Az F-16 BVR képessége? Megvalósítható lett volna az is 1977-ben is AIM-7-tel, nem, azért nem történt meg, mert technikailag lehetetlen volt.

Na látod, nem ugyanaz a sztori.
Amíg az F-14-es és az orosz gépek az óvatos, lépcsőzetes integráció példái, addig az F-16-os esetében az igények és nem a lehetőségek, illetve a gazdasági-technológiai kockázat mentén finanszírozták a programot.
Az AIM-7 integráció hetvenes évek végi elvetése szimpla igényhiány miatt történt, mert sanszosan több perspektívát láttak a következő évtized elején debütáló újabb generációs BVR rendszerben, a platform eladásainak függvényében.
A különféle lépcsőzetes block upgrade-ek is a folyamatosan bővülő feladatkörök mentén jöttek és nem hasonlíthatók a szovjetek tradícionális óvatos első szériáihoz.

De tovább megyek, a klasszikus szovjet repülőgépfejlesztés is idővel utoléri az amerikai block alapú folyamatos fejlesztést.
A MiG-21F-13 kezdetben visszaesés volt avionika és fegyverzet terén a MiG-19-eshez képest, a PF-nél jelenik meg ténylegesen az új gép, majd valahol az M-től kezdve indult meg a képessége evolúciója, bővülése.

A MiG-23-asnál valahol az M/MF, de inkább az ML-nél beszélhetünk beérett, ténylegesen új gépről, innen indul a 23-as típus képességbővülése.
A MiG-29-esek legelső szériái avionika terén inkább voltak a 23-ashoz közelebb, míg a 9.13-as volt a ténylegesen beérett platform, ahonnan indult (volna) a 29-es saját evolúciója.
 
Információbiztonsági aggályok miatt a Pentagon megtiltotta hogy a külföldi útlevéllel rendelkező izraeli pilóták az F-35-ös vadászgéppel repüljenek...

449008
 
Nem, a kettős állampolgárságúak szerint, akiknek van izraeli és más útlevele is emiatt adott esetben.
Ahogy pl. egy szerb-magyar kettős állampolgárnak is lehet szerb útlevel is.

Azért az komoly, hogy van akiket az izraeliek nem tartanak kockázatosnak, be merik ültetni a saját F-35-öseikbe, de az USA azt mondja rájuk, hogy kockázatosak...
Nem gondolnám pedig a zsidókról, hogy biztonság terén kompromisszumot kötnek...
 
Azért az komoly, hogy van akiket az izraeliek nem tartanak kockázatosnak, be merik ültetni a saját F-35-öseikbe, de az USA azt mondja rájuk, hogy kockázatosak...
Nem gondolnám pedig a zsidókról, hogy biztonság terén kompromisszumot kötnek...


Hmmm...

Az oroszok feltettek a Dark Web-re egy pályázatot F-35 beszerzésre? ...vajon? :oops:
...vagy mire-fől ez a Humán-faktor bizalmatlanságot jelző lépés???

Grísáék bevonják a "külső-erőforrásokat"/telefonos-(web-es) segítséget a saját lopakodó fejlesztésükbe??? :D

Felgyorsítaná, az biztos!!! ;)

.
 
Azért az komoly, hogy van akiket az izraeliek nem tartanak kockázatosnak, be merik ültetni a saját F-35-öseikbe, de az USA azt mondja rájuk, hogy kockázatosak...
Nem gondolnám pedig a zsidókról, hogy biztonság terén kompromisszumot kötnek...
A minap néztem egy informatikai témájú videót, ahol a blogger egy IBM gyárba szeretett volna bejutni. Ahogy a felvezetőjében bemutatta, a világ számos gyárától kért lehetőséget és engedélyt és láss csodát az izraeli gyár volt az egyetlen, aki igent mondott. Nagyon jó videó volt és csak néhány közeli felvételnél voltak a munkagépeken lévő cimkék/feliratok elhomályositva.
A zsidók ilyen téren sok tekintetben nyitottabbak szerintem, mint ahogyan azt mi esetleg képzeljük...