Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 763
17 841
113
Ennek fényében mennyire releváns az egyetemek ranglistàja, ahol a publikációk, idèzések száma is számításba kerűl?
Mennyire valós az amerikai egyetemek minőségi előnye? Mert a nem-természettudomànyok terén ott is ilyesmi játszódhat le.
Kamm írt róla elég sokat, hogy ott is az megy. A rendszer gyakorlatilag ki van játszva. Ázsia egy hatalmas diplomagyár.

A BME-n is tartottak dinoszaurusz embereket, mert Kossuth-díj, meg akademiai tagság stb, aztán még 2008-as is MSZ KGST acélminőségek a bolygóműtervezési feladatoknál meg az egyenes fogazású fogaskerék minimális fogszáma nem lehet kisebb, mint 17 különben alámetszés és mindmeghalunk - az mondjuk nem zavarta, hogy a tanszéki folyosón az üvegvitrinben volt egy hajtómű, egyenes fogazással és 13-as fogszámmal.

Szerintem totál kontraproduktív, amikor már mindenki PhD, de közük sincs a valósághoz, aztán ilyenkor van az az eset, mint pl. tegnap. Hegesztőüzem, gyakorlatilag én vagyok a csöves hegesztőmérnök az MSc-mel, mert a gyártó cégnél 9 hegesztőmérnök van, a jelenlévő 4 közül mindenki doktor úr. Látszik, hogy szédülnek az üzemben, mert nagyjából olyan magabiztossággal nyúlnak a hegesztőgéphez mint a bölcsész a linux terminálhoz. Ahogy buzeralják a gépet, rajta lépkednek a munkakábelen, pár lépés múlva a betonon lévő fémlemezek és a talp kölcsönhatása el is intézi a kábelt, elvágja a vízhűtést meg a védőgáz csövét az AWI-s munkakábelnek.

Nézi, folyik a víz, erre elfut szigetelőszalagért. Nézem, a doktor úr kezdi beragasztani a kábelt, majd diadalittasan mutatja, hogy minden oké. WTF!? Ember, a védőgázos vezetékbe folyik a víz!!! Néz rám és nem érti, mutogatja, hogy a víz már nem folyik. Persze, mert folyik bele a védőgáz vezetékbe, inkább cseréld le.

Ott állnak négyen a gép körül és nem tudták a munkakábelt lecserélni. Lövése sem volt, mihez nyúljanak, végül jött a hegesztő, aki a hőmérőért ment. Munkakábel lecserél, kezdünk hegeszteni, sok a gáz. Szólok az egyiknek, csavard le a gázt, ott állsz a palac mellett. Néz ki a fejeből, mondom újra, csavard el a reduktoron a kis szelepet jobbra. Erre kinyitja az kék oxigénpalackot, csupasz kézzel...Mit csinálsz te ütődött, az argon palackot kell kinyitni, nem ezt. Egyáltalán tudod melyik szín jelenti az argont?

AWO hegesztés OK, kezdjük az elektródát (60mm vastag cső, kombinált hegesztés), valami nagyon beteg hangja van az egésznek. Emberünk hülye paramétereket adott meg, pedig már egyszer kijavítottam. Kérdezem, hogy honnan vette ezeket az értekeket, mert ez nem jó. Ő kiszámolta. Jó, akkor mi most nem így fogjuk csinálni. Gép beállít, mehet. Lehegeszt a hegesztő egy elektródát, erre mint a paparazzik, jön mind a négy fényképezni, az egyik rárak egy műanyag centit a varratra, ami persze ráolvad a varratra meg a salakra. Mi a faszt csinálsz ember!? Megméri a kihúzási hosszt, ehhez a fém vonalzó nem jó, mert ez cső. Mivan!? Szerintem hogyan a picsába lehet ezt a szart kiszedni a varratból? Annyi eszed nem volt, hogy fogod, feljelölöd krétával a csőre a kezdést/befejezést majd ahol a cső már nem meleg, leméred a centivel!? Akkor most köszörültesd ki.

Húgyagy professzor odarendelt két lakatost, majd addig köszörültette az egészet, míg az egész varrat elfogyott és az egyik csődarab a saját súlyától eltépte a maradék heftet, így a 3 órán át argonnal öblített cső belseje is ment a levesbe. Ez volt a pillanat, amikor otthagytam őket.

Reggel visszamentem megnézni, mit csinálnak, de amikor megláttam, hogy 400°C-ra van előmelegítve minden, az egész cső kék futtatási színben pompázik, akkor sarkon fordultam és kimentem a vasútállomásra és felültem a következő vonatra vissza Shanghai-ba...

India ugyanez, csak ott jobb az angol
 

svajcibeka

Well-Known Member
2013. február 10.
938
2 621
93
Kamm írt róla elég sokat, hogy ott is az megy. A rendszer gyakorlatilag ki van játszva. Ázsia egy hatalmas diplomagyár.

A BME-n is tartottak dinoszaurusz embereket, mert Kossuth-díj, meg akademiai tagság stb, aztán még 2008-as is MSZ KGST acélminőségek a bolygóműtervezési feladatoknál meg az egyenes fogazású fogaskerék minimális fogszáma nem lehet kisebb, mint 17 különben alámetszés és mindmeghalunk - az mondjuk nem zavarta, hogy a tanszéki folyosón az üvegvitrinben volt egy hajtómű, egyenes fogazással és 13-as fogszámmal.

Szerintem totál kontraproduktív, amikor már mindenki PhD, de közük sincs a valósághoz, aztán ilyenkor van az az eset, mint pl. tegnap. Hegesztőüzem, gyakorlatilag én vagyok a csöves hegesztőmérnök az MSc-mel, mert a gyártó cégnél 9 hegesztőmérnök van, a jelenlévő 4 közül mindenki doktor úr. Látszik, hogy szédülnek az üzemben, mert nagyjából olyan magabiztossággal nyúlnak a hegesztőgéphez mint a bölcsész a linux terminálhoz. Ahogy buzeralják a gépet, rajta lépkednek a munkakábelen, pár lépés múlva a betonon lévő fémlemezek és a talp kölcsönhatása el is intézi a kábelt, elvágja a vízhűtést meg a védőgáz csövét az AWI-s munkakábelnek.

Nézi, folyik a víz, erre elfut szigetelőszalagért. Nézem, a doktor úr kezdi beragasztani a kábelt, majd diadalittasan mutatja, hogy minden oké. WTF!? Ember, a védőgázos vezetékbe folyik a víz!!! Néz rám és nem érti, mutogatja, hogy a víz már nem folyik. Persze, mert folyik bele a védőgáz vezetékbe, inkább cseréld le.

Ott állnak négyen a gép körül és nem tudták a munkakábelt lecserélni. Lövése sem volt, mihez nyúljanak, végül jött a hegesztő, aki a hőmérőért ment. Munkakábel lecserél, kezdünk hegeszteni, sok a gáz. Szólok az egyiknek, csavard le a gázt, ott állsz a palac mellett. Néz ki a fejeből, mondom újra, csavard el a reduktoron a kis szelepet jobbra. Erre kinyitja az kék oxigénpalackot, csupasz kézzel...Mit csinálsz te ütődött, az argon palackot kell kinyitni, nem ezt. Egyáltalán tudod melyik szín jelenti az argont?

AWO hegesztés OK, kezdjük az elektródát (60mm vastag cső, kombinált hegesztés), valami nagyon beteg hangja van az egésznek. Emberünk hülye paramétereket adott meg, pedig már egyszer kijavítottam. Kérdezem, hogy honnan vette ezeket az értekeket, mert ez nem jó. Ő kiszámolta. Jó, akkor mi most nem így fogjuk csinálni. Gép beállít, mehet. Lehegeszt a hegesztő egy elektródát, erre mint a paparazzik, jön mind a négy fényképezni, az egyik rárak egy műanyag centit a varratra, ami persze ráolvad a varratra meg a salakra. Mi a faszt csinálsz ember!? Megméri a kihúzási hosszt, ehhez a fém vonalzó nem jó, mert ez cső. Mivan!? Szerintem hogyan a picsába lehet ezt a szart kiszedni a varratból? Annyi eszed nem volt, hogy fogod, feljelölöd krétával a csőre a kezdést/befejezést majd ahol a cső már nem meleg, leméred a centivel!? Akkor most köszörültesd ki.

Húgyagy professzor odarendelt két lakatost, majd addig köszörültette az egészet, míg az egész varrat elfogyott és az egyik csődarab a saját súlyától eltépte a maradék heftet, így a 3 órán át argonnal öblített cső belseje is ment a levesbe. Ez volt a pillanat, amikor otthagytam őket.

Reggel visszamentem megnézni, mit csinálnak, de amikor megláttam, hogy 400°C-ra van előmelegítve minden, az egész cső kék futtatási színben pompázik, akkor sarkon fordultam és kimentem a vasútállomásra és felültem a következő vonatra vissza Shanghai-ba...

India ugyanez, csak ott jobb az angol
És még ezek akarnak atomerőművet épiteni?Szentséges ég!
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 053
10 144
113
Kamm írt róla elég sokat, hogy ott is az megy. A rendszer gyakorlatilag ki van játszva. Ázsia egy hatalmas diplomagyár.

A BME-n is tartottak dinoszaurusz embereket, mert Kossuth-díj, meg akademiai tagság stb, aztán még 2008-as is MSZ KGST acélminőségek a bolygóműtervezési feladatoknál meg az egyenes fogazású fogaskerék minimális fogszáma nem lehet kisebb, mint 17 különben alámetszés és mindmeghalunk - az mondjuk nem zavarta, hogy a tanszéki folyosón az üvegvitrinben volt egy hajtómű, egyenes fogazással és 13-as fogszámmal.

Szerintem totál kontraproduktív, amikor már mindenki PhD, de közük sincs a valósághoz, aztán ilyenkor van az az eset, mint pl. tegnap. Hegesztőüzem, gyakorlatilag én vagyok a csöves hegesztőmérnök az MSc-mel, mert a gyártó cégnél 9 hegesztőmérnök van, a jelenlévő 4 közül mindenki doktor úr. Látszik, hogy szédülnek az üzemben, mert nagyjából olyan magabiztossággal nyúlnak a hegesztőgéphez mint a bölcsész a linux terminálhoz. Ahogy buzeralják a gépet, rajta lépkednek a munkakábelen, pár lépés múlva a betonon lévő fémlemezek és a talp kölcsönhatása el is intézi a kábelt, elvágja a vízhűtést meg a védőgáz csövét az AWI-s munkakábelnek.

Nézi, folyik a víz, erre elfut szigetelőszalagért. Nézem, a doktor úr kezdi beragasztani a kábelt, majd diadalittasan mutatja, hogy minden oké. WTF!? Ember, a védőgázos vezetékbe folyik a víz!!! Néz rám és nem érti, mutogatja, hogy a víz már nem folyik. Persze, mert folyik bele a védőgáz vezetékbe, inkább cseréld le.

Ott állnak négyen a gép körül és nem tudták a munkakábelt lecserélni. Lövése sem volt, mihez nyúljanak, végül jött a hegesztő, aki a hőmérőért ment. Munkakábel lecserél, kezdünk hegeszteni, sok a gáz. Szólok az egyiknek, csavard le a gázt, ott állsz a palac mellett. Néz ki a fejeből, mondom újra, csavard el a reduktoron a kis szelepet jobbra. Erre kinyitja az kék oxigénpalackot, csupasz kézzel...Mit csinálsz te ütődött, az argon palackot kell kinyitni, nem ezt. Egyáltalán tudod melyik szín jelenti az argont?

AWO hegesztés OK, kezdjük az elektródát (60mm vastag cső, kombinált hegesztés), valami nagyon beteg hangja van az egésznek. Emberünk hülye paramétereket adott meg, pedig már egyszer kijavítottam. Kérdezem, hogy honnan vette ezeket az értekeket, mert ez nem jó. Ő kiszámolta. Jó, akkor mi most nem így fogjuk csinálni. Gép beállít, mehet. Lehegeszt a hegesztő egy elektródát, erre mint a paparazzik, jön mind a négy fényképezni, az egyik rárak egy műanyag centit a varratra, ami persze ráolvad a varratra meg a salakra. Mi a faszt csinálsz ember!? Megméri a kihúzási hosszt, ehhez a fém vonalzó nem jó, mert ez cső. Mivan!? Szerintem hogyan a picsába lehet ezt a szart kiszedni a varratból? Annyi eszed nem volt, hogy fogod, feljelölöd krétával a csőre a kezdést/befejezést majd ahol a cső már nem meleg, leméred a centivel!? Akkor most köszörültesd ki.

Húgyagy professzor odarendelt két lakatost, majd addig köszörültette az egészet, míg az egész varrat elfogyott és az egyik csődarab a saját súlyától eltépte a maradék heftet, így a 3 órán át argonnal öblített cső belseje is ment a levesbe. Ez volt a pillanat, amikor otthagytam őket.

Reggel visszamentem megnézni, mit csinálnak, de amikor megláttam, hogy 400°C-ra van előmelegítve minden, az egész cső kék futtatási színben pompázik, akkor sarkon fordultam és kimentem a vasútállomásra és felültem a következő vonatra vissza Shanghai-ba...

India ugyanez, csak ott jobb az angol
Haver villamosmérnök járműiparban, elektromos buszt fejlesztett valami multinál, lett kínai leányvállalat, hoztak onnan szakértőket, mindenki dr.-volt. Átnézték az addig elkészült terveket a szakértők, találtak csomó spórolási lehetőséget, lett belőle nagy míting hogy bemutassák. Kiderült hogy a szakértök találtak egy csomó dolgot ami többszörözve volt, és akkor azt ki kell szedni. A cég vezetés bólogatott, micsoda expertek ezek. A srác meg mondta hogy de bakker, a biztonság miatt volt többszörözve, ez előírás, csináltatok ti már ilyet ?! Mikor a nagy cégfönök rádörrent, hogy de ezek doktorok, akkor inkább nem mondott semmit. Utána beszélgetett a kínai expertekkel, kurvára 1 év alatt lehet ott Kínában távoktatásban 0 munkával doktorit szerezni. Ma már nem is dolgozik ott, a buszból meg lófasz sem lett.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 053
10 144
113
Nálatok működik rendesen valamilyen PM módszertan, hogy a PM nem tudja, mi a dolga?
Huhh de ismerős, de utáltak amikor nem voltam hajlandó egy tesztet aláírni, ami nagyon gázos volt, és nem volt idő kibogozni. Végül sok szinttel felettem valaki vállalta a kockázatot, és utóbb rendbe lett a dolog rakva, de ennek kapcsán sok csontváz esett ki a szekrényből. Jutalmul megkaptam az auditálást. Nekem kellett a csontvázakat előrángatni, nagoyn durva dolgok voltak, ki is rúgtak embereket akik tesztjegyzőkönyv hamisítására fényt derítettem. (autóiparban volt olyan kretén, hogy ilyet csinált, örülhet a balfasz, hogy nem halt meg senki, mert nem nagy hiba volt amit elfedett a linksége).

Szerintem se írj alá, ha tied a felelősség. Én azt voltam anno hajandó aláírni, hogy az alábbi hibákat találtam, amikért feleősséget nem tudok vállalni, egyéb részek megfeleltek.
Nincsen semmilyen PM módszertan, időnként megbíz a cég valakit hogy nézze meg mi a baj a szervezetben, aztán nem történik semmi.
Amúgy a leghülyébb projektvezető címért versenyeznek azok akik a régi BKV-ból és a MÁV-ból jöttek át projektmenedzserkedni és csak utasítgatni tudnak azokkal akik tanulmányokat írtak egész életükben amiben lehetett ferdíteni és azt hiszik hogy ezt lehet konkrét tervben is.

Nem írok alá olyat ami szar, ebből néha van vita, de leszarom.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 652
55 303
113
Kamm írt róla elég sokat, hogy ott is az megy. A rendszer gyakorlatilag ki van játszva. Ázsia egy hatalmas diplomagyár.

A BME-n is tartottak dinoszaurusz embereket, mert Kossuth-díj, meg akademiai tagság stb, aztán még 2008-as is MSZ KGST acélminőségek a bolygóműtervezési feladatoknál meg az egyenes fogazású fogaskerék minimális fogszáma nem lehet kisebb, mint 17 különben alámetszés és mindmeghalunk - az mondjuk nem zavarta, hogy a tanszéki folyosón az üvegvitrinben volt egy hajtómű, egyenes fogazással és 13-as fogszámmal.

Szerintem totál kontraproduktív, amikor már mindenki PhD, de közük sincs a valósághoz, aztán ilyenkor van az az eset, mint pl. tegnap. Hegesztőüzem, gyakorlatilag én vagyok a csöves hegesztőmérnök az MSc-mel, mert a gyártó cégnél 9 hegesztőmérnök van, a jelenlévő 4 közül mindenki doktor úr. Látszik, hogy szédülnek az üzemben, mert nagyjából olyan magabiztossággal nyúlnak a hegesztőgéphez mint a bölcsész a linux terminálhoz. Ahogy buzeralják a gépet, rajta lépkednek a munkakábelen, pár lépés múlva a betonon lévő fémlemezek és a talp kölcsönhatása el is intézi a kábelt, elvágja a vízhűtést meg a védőgáz csövét az AWI-s munkakábelnek.

Nézi, folyik a víz, erre elfut szigetelőszalagért. Nézem, a doktor úr kezdi beragasztani a kábelt, majd diadalittasan mutatja, hogy minden oké. WTF!? Ember, a védőgázos vezetékbe folyik a víz!!! Néz rám és nem érti, mutogatja, hogy a víz már nem folyik. Persze, mert folyik bele a védőgáz vezetékbe, inkább cseréld le.

Ott állnak négyen a gép körül és nem tudták a munkakábelt lecserélni. Lövése sem volt, mihez nyúljanak, végül jött a hegesztő, aki a hőmérőért ment. Munkakábel lecserél, kezdünk hegeszteni, sok a gáz. Szólok az egyiknek, csavard le a gázt, ott állsz a palac mellett. Néz ki a fejeből, mondom újra, csavard el a reduktoron a kis szelepet jobbra. Erre kinyitja az kék oxigénpalackot, csupasz kézzel...Mit csinálsz te ütődött, az argon palackot kell kinyitni, nem ezt. Egyáltalán tudod melyik szín jelenti az argont?

AWO hegesztés OK, kezdjük az elektródát (60mm vastag cső, kombinált hegesztés), valami nagyon beteg hangja van az egésznek. Emberünk hülye paramétereket adott meg, pedig már egyszer kijavítottam. Kérdezem, hogy honnan vette ezeket az értekeket, mert ez nem jó. Ő kiszámolta. Jó, akkor mi most nem így fogjuk csinálni. Gép beállít, mehet. Lehegeszt a hegesztő egy elektródát, erre mint a paparazzik, jön mind a négy fényképezni, az egyik rárak egy műanyag centit a varratra, ami persze ráolvad a varratra meg a salakra. Mi a faszt csinálsz ember!? Megméri a kihúzási hosszt, ehhez a fém vonalzó nem jó, mert ez cső. Mivan!? Szerintem hogyan a picsába lehet ezt a szart kiszedni a varratból? Annyi eszed nem volt, hogy fogod, feljelölöd krétával a csőre a kezdést/befejezést majd ahol a cső már nem meleg, leméred a centivel!? Akkor most köszörültesd ki.

Húgyagy professzor odarendelt két lakatost, majd addig köszörültette az egészet, míg az egész varrat elfogyott és az egyik csődarab a saját súlyától eltépte a maradék heftet, így a 3 órán át argonnal öblített cső belseje is ment a levesbe. Ez volt a pillanat, amikor otthagytam őket.

Reggel visszamentem megnézni, mit csinálnak, de amikor megláttam, hogy 400°C-ra van előmelegítve minden, az egész cső kék futtatási színben pompázik, akkor sarkon fordultam és kimentem a vasútállomásra és felültem a következő vonatra vissza Shanghai-ba...

India ugyanez, csak ott jobb az angol
Nagyszerű beszámoló. :)
Részben ezért várom, hogy a kinai cuccok és katonák egy igazi kis probaháborúban mutassák meg képességeiket. Papíron minden nagyon impozáns, de a puding próbája az evés.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
9 831
30 451
113
Kamm írt róla elég sokat, hogy ott is az megy. A rendszer gyakorlatilag ki van játszva. Ázsia egy hatalmas diplomagyár.

A BME-n is tartottak dinoszaurusz embereket, mert Kossuth-díj, meg akademiai tagság stb, aztán még 2008-as is MSZ KGST acélminőségek a bolygóműtervezési feladatoknál meg az egyenes fogazású fogaskerék minimális fogszáma nem lehet kisebb, mint 17 különben alámetszés és mindmeghalunk - az mondjuk nem zavarta, hogy a tanszéki folyosón az üvegvitrinben volt egy hajtómű, egyenes fogazással és 13-as fogszámmal.

Szerintem totál kontraproduktív, amikor már mindenki PhD, de közük sincs a valósághoz, aztán ilyenkor van az az eset, mint pl. tegnap. Hegesztőüzem, gyakorlatilag én vagyok a csöves hegesztőmérnök az MSc-mel, mert a gyártó cégnél 9 hegesztőmérnök van, a jelenlévő 4 közül mindenki doktor úr. Látszik, hogy szédülnek az üzemben, mert nagyjából olyan magabiztossággal nyúlnak a hegesztőgéphez mint a bölcsész a linux terminálhoz. Ahogy buzeralják a gépet, rajta lépkednek a munkakábelen, pár lépés múlva a betonon lévő fémlemezek és a talp kölcsönhatása el is intézi a kábelt, elvágja a vízhűtést meg a védőgáz csövét az AWI-s munkakábelnek.

Nézi, folyik a víz, erre elfut szigetelőszalagért. Nézem, a doktor úr kezdi beragasztani a kábelt, majd diadalittasan mutatja, hogy minden oké. WTF!? Ember, a védőgázos vezetékbe folyik a víz!!! Néz rám és nem érti, mutogatja, hogy a víz már nem folyik. Persze, mert folyik bele a védőgáz vezetékbe, inkább cseréld le.

Ott állnak négyen a gép körül és nem tudták a munkakábelt lecserélni. Lövése sem volt, mihez nyúljanak, végül jött a hegesztő, aki a hőmérőért ment. Munkakábel lecserél, kezdünk hegeszteni, sok a gáz. Szólok az egyiknek, csavard le a gázt, ott állsz a palac mellett. Néz ki a fejeből, mondom újra, csavard el a reduktoron a kis szelepet jobbra. Erre kinyitja az kék oxigénpalackot, csupasz kézzel...Mit csinálsz te ütődött, az argon palackot kell kinyitni, nem ezt. Egyáltalán tudod melyik szín jelenti az argont?

AWO hegesztés OK, kezdjük az elektródát (60mm vastag cső, kombinált hegesztés), valami nagyon beteg hangja van az egésznek. Emberünk hülye paramétereket adott meg, pedig már egyszer kijavítottam. Kérdezem, hogy honnan vette ezeket az értekeket, mert ez nem jó. Ő kiszámolta. Jó, akkor mi most nem így fogjuk csinálni. Gép beállít, mehet. Lehegeszt a hegesztő egy elektródát, erre mint a paparazzik, jön mind a négy fényképezni, az egyik rárak egy műanyag centit a varratra, ami persze ráolvad a varratra meg a salakra. Mi a faszt csinálsz ember!? Megméri a kihúzási hosszt, ehhez a fém vonalzó nem jó, mert ez cső. Mivan!? Szerintem hogyan a picsába lehet ezt a szart kiszedni a varratból? Annyi eszed nem volt, hogy fogod, feljelölöd krétával a csőre a kezdést/befejezést majd ahol a cső már nem meleg, leméred a centivel!? Akkor most köszörültesd ki.

Húgyagy professzor odarendelt két lakatost, majd addig köszörültette az egészet, míg az egész varrat elfogyott és az egyik csődarab a saját súlyától eltépte a maradék heftet, így a 3 órán át argonnal öblített cső belseje is ment a levesbe. Ez volt a pillanat, amikor otthagytam őket.

Reggel visszamentem megnézni, mit csinálnak, de amikor megláttam, hogy 400°C-ra van előmelegítve minden, az egész cső kék futtatási színben pompázik, akkor sarkon fordultam és kimentem a vasútállomásra és felültem a következő vonatra vissza Shanghai-ba...

India ugyanez, csak ott jobb az angol
Gyere haza, még mielőtt kinyírnak véletlenül.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 652
55 303
113
Kamm írt róla elég sokat, hogy ott is az megy. A rendszer gyakorlatilag ki van játszva. Ázsia egy hatalmas diplomagyár.

A BME-n is tartottak dinoszaurusz embereket, mert Kossuth-díj, meg akademiai tagság stb, aztán még 2008-as is MSZ KGST acélminőségek a bolygóműtervezési feladatoknál meg az egyenes fogazású fogaskerék minimális fogszáma nem lehet kisebb, mint 17 különben alámetszés és mindmeghalunk - az mondjuk nem zavarta, hogy a tanszéki folyosón az üvegvitrinben volt egy hajtómű, egyenes fogazással és 13-as fogszámmal.

Szerintem totál kontraproduktív, amikor már mindenki PhD, de közük sincs a valósághoz, aztán ilyenkor van az az eset, mint pl. tegnap. Hegesztőüzem, gyakorlatilag én vagyok a csöves hegesztőmérnök az MSc-mel, mert a gyártó cégnél 9 hegesztőmérnök van, a jelenlévő 4 közül mindenki doktor úr. Látszik, hogy szédülnek az üzemben, mert nagyjából olyan magabiztossággal nyúlnak a hegesztőgéphez mint a bölcsész a linux terminálhoz. Ahogy buzeralják a gépet, rajta lépkednek a munkakábelen, pár lépés múlva a betonon lévő fémlemezek és a talp kölcsönhatása el is intézi a kábelt, elvágja a vízhűtést meg a védőgáz csövét az AWI-s munkakábelnek.

Nézi, folyik a víz, erre elfut szigetelőszalagért. Nézem, a doktor úr kezdi beragasztani a kábelt, majd diadalittasan mutatja, hogy minden oké. WTF!? Ember, a védőgázos vezetékbe folyik a víz!!! Néz rám és nem érti, mutogatja, hogy a víz már nem folyik. Persze, mert folyik bele a védőgáz vezetékbe, inkább cseréld le.

Ott állnak négyen a gép körül és nem tudták a munkakábelt lecserélni. Lövése sem volt, mihez nyúljanak, végül jött a hegesztő, aki a hőmérőért ment. Munkakábel lecserél, kezdünk hegeszteni, sok a gáz. Szólok az egyiknek, csavard le a gázt, ott állsz a palac mellett. Néz ki a fejeből, mondom újra, csavard el a reduktoron a kis szelepet jobbra. Erre kinyitja az kék oxigénpalackot, csupasz kézzel...Mit csinálsz te ütődött, az argon palackot kell kinyitni, nem ezt. Egyáltalán tudod melyik szín jelenti az argont?

AWO hegesztés OK, kezdjük az elektródát (60mm vastag cső, kombinált hegesztés), valami nagyon beteg hangja van az egésznek. Emberünk hülye paramétereket adott meg, pedig már egyszer kijavítottam. Kérdezem, hogy honnan vette ezeket az értekeket, mert ez nem jó. Ő kiszámolta. Jó, akkor mi most nem így fogjuk csinálni. Gép beállít, mehet. Lehegeszt a hegesztő egy elektródát, erre mint a paparazzik, jön mind a négy fényképezni, az egyik rárak egy műanyag centit a varratra, ami persze ráolvad a varratra meg a salakra. Mi a faszt csinálsz ember!? Megméri a kihúzási hosszt, ehhez a fém vonalzó nem jó, mert ez cső. Mivan!? Szerintem hogyan a picsába lehet ezt a szart kiszedni a varratból? Annyi eszed nem volt, hogy fogod, feljelölöd krétával a csőre a kezdést/befejezést majd ahol a cső már nem meleg, leméred a centivel!? Akkor most köszörültesd ki.

Húgyagy professzor odarendelt két lakatost, majd addig köszörültette az egészet, míg az egész varrat elfogyott és az egyik csődarab a saját súlyától eltépte a maradék heftet, így a 3 órán át argonnal öblített cső belseje is ment a levesbe. Ez volt a pillanat, amikor otthagytam őket.

Reggel visszamentem megnézni, mit csinálnak, de amikor megláttam, hogy 400°C-ra van előmelegítve minden, az egész cső kék futtatási színben pompázik, akkor sarkon fordultam és kimentem a vasútállomásra és felültem a következő vonatra vissza Shanghai-ba...

India ugyanez, csak ott jobb az angol
OFF
Anekdóta közbeszúrva:
1950es éveket írunk. Apám akkor MEOs volt a Ganz Elektronál, ami akkor még egy romàn kommunista nevét hordta és a Lövőház utcában volt.
Elektromotorokat gyártottak villany mozdonyokhoz, amik nagyrészt exportra mentek( Egyiptom, SZU…) Teljesen felőrlődőt apám a norma teljesítése és a legyártott motorokkal szemben támasztott minőségi elvárások között. A melósoknak a norma teljesítése volt fontos, hogy meg legyen a prémium, az átvevőnek ( Ganz Vagon és Gépgyár) az, hogy a villany mozdony menjen is és ne robban jön le már a próba futamon, ami rendszeresen előfordult. A motorok minősége és a norma teljesítése nem annyira a munkàsok trehànysàga miatt volt gyenge, hanem a rapszódikus anyagellátás és az anyagok részben a szabad ég alatti tárolása miatt, ahol pl. a statorhoz való vas lemezek vidáman rozsdásodtak.
A melósok dühösek voltak, ha az önhibájukon kivűl a termelt motorok minősége rossz volt es apám ezt nem tudta átengedni. A fejesek dühösek voltak, mert ha nem teljesült a gyár normája az ő prémiumok is ugrott, meg jött a lebaszás a minisztèriumból. Apám meg őrlődött a kettő közt. Aztán pár szívroham után korai nyugdíjba ment és szívrohamban meg is halt.
Emlékeim elég homályosak, règen volt már.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 763
17 841
113
OFF
Anekdóta közbeszúrva:
1950es éveket írunk. Apám akkor MEOs volt a Ganz Elektronál, ami akkor még egy romàn kommunista nevét hordta és a Lövőház utcában volt.
Elektromotorokat gyártottak villany mozdonyokhoz, amik nagyrészt exportra mentek( Egyiptom, SZU…) Teljesen felőrlődőt apám a norma teljesítése és a legyártott motorokkal szemben támasztott minőségi elvárások között. A melósoknak a norma teljesítése volt fontos, hogy meg legyen a prémium, az átvevőnek ( Ganz Vagon és Gépgyár) az, hogy a villany mozdony menjen is és ne robban jön le már a próba futamon, ami rendszeresen előfordult. A motorok minősége és a norma teljesítése nem annyira a munkàsok trehànysàga miatt volt gyenge, hanem a rapszódikus anyagellátás és az anyagok részben a szabad ég alatti tárolása miatt, ahol pl. a statorhoz való vas lemezek vidáman rozsdásodtak.
A melósok dühösek voltak, ha az önhibájukon kivűl a termelt motorok minősége rossz volt es apám ezt nem tudta átengedni. A fejesek dühösek voltak, mert ha nem teljesült a gyár normája az ő prémiumok is ugrott, meg jött a lebaszás a minisztèriumból. Apám meg őrlődött a kettő közt. Aztán pár szívroham után korai nyugdíjba ment és szívrohamban meg is halt.
Emlékeim elég homályosak, règen volt már.
A kényszerítés fordult már elő - "kérte" egy korábbi főnököm, hogy hengerelt alkatrészt számoljak kovácsoltnak (magasabb szilárdsággal), így minden OK, illetve a "rosszindulatú megjegyzéseimet" vegyem ki a hegesztési minőségről.

Onnan el is jöttem 5 éve. Ebben az iparban nagyobb a veszély, mint a nukleáris vonalon (ott van konténment meg minden lehetséges megoldás), itt nincs, ezért próbálom minden érintettben ezt tudatosítani, hogy itt sincs második esély.

A minőséget bele kell gyártani a berendezésbe, nem belepapírozni vagy belemagyarázni. Viszont valami eszement mennyiségű oktatásba telik. Szerintem a végére lesz egy könyvre való oktatási anyagom :)
 

gergo55

Well-Known Member
2014. július 16.
4 085
10 251
113
A kényszerítés fordult már elő - "kérte" egy korábbi főnököm, hogy hengerelt alkatrészt számoljak kovácsoltnak (magasabb szilárdsággal), így minden OK, illetve a "rosszindulatú megjegyzéseimet" vegyem ki a hegesztési minőségről.

Onnan el is jöttem 5 éve. Ebben az iparban nagyobb a veszély, mint a nukleáris vonalon (ott van konténment meg minden lehetséges megoldás), itt nincs, ezért próbálom minden érintettben ezt tudatosítani, hogy itt sincs második esély.

A minőséget bele kell gyártani a berendezésbe, nem belepapírozni vagy belemagyarázni. Viszont valami eszement mennyiségű oktatásba telik. Szerintem a végére lesz egy könyvre való oktatási anyagom :)
Ok. Tananyag meglesz.
Gyere haza, és gründolunk neked egy iskolát! :)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 956
19 257
113
Tudod mi a különbség a NATO és a VSZ közt? Az, hogy az amerikaiak nem tartanak katonai megszállás alatt minket és nem jönnek szétlőni Budapestet, ha nekik nem tetsző politikai erő kerül itthon hatalomra.
1) DCA megvan?
2) Elmentek a tankok, megjöttek a bankok. Máshogy, de romba döntenek ugyanúgy szívfájdalom nélkül. Épp a minap minősítették le az országot. Amúgy az Erdogan elleni szövetségesi puccskisérlet vajon mi volt? (Hogy a majdant ne is említsük, bár ukrajna nem NATO tag, csak aspiráns lett ott hirtelen)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 357
77 037
113
1) DCA megvan?
2) Elmentek a tankok, megjöttek a bankok. Máshogy, de romba döntenek ugyanúgy szívfájdalom nélkül. Épp a minap minősítették le az országot. Amúgy az Erdogan elleni szövetségesi puccskisérlet vajon mi volt? (Hogy a majdant ne is említsük, bár ukrajna nem NATO tag, csak aspiráns lett ott hirtelen)
Nem vagyunk szabadok ez tény (mármint a szabadság abszolut értelmében biztosan nem), de ha összevetem a szabadságunk fokát az 1989 előtti szabdságunk mértékével akkor összehasonlíthatatlan a kettő közti különbség.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 956
19 257
113
Nem vagyunk szabadok ez tény (mármint a szabadság abszolut értelmében biztosan nem), de ha összevetem a szabadságunk fokát az 1989 előtti szabdságunk mértékével akkor összehasonlíthatatlan a kettő közti különbség.
Szerintem ez sokdimenziós, és nem egy skalár, és nem egyértelmű ez a nagyobb szabadság. Bizonyos területeken nagyobb, másutt kisebb. Például a társadalmunk bomlasztó devianciákkal szemben nem szabad fellépnünk manapság, sőt! Viszont utazhatok Balira, ez is tény.

Hogy egyértelműen jobb-e? Nem. Egyértelműen rosszabb? Nem.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 357
77 037
113
Szerintem ez sokdimenziós, és nem egy skalár, és nem egyértelmű ez a nagyobb szabadság. Bizonyos területeken nagyobb, másutt kisebb. Például a társadalmunk bomlasztó devianciákkal szemben nem szabad fellépnünk manapság, sőt! Viszont utazhatok Balira, ez is tény.
Ezzel kapcsolatban azért szerencsénk van mert a nyugati devianciákkal szemben azért a maygarságnak van egy ösztönös ellenszenve, itt soha nem lesz (kormánytól függetlenül) me too, BLMQ, cancel culture stb őrület, mert ez a magyar embertől nagyon távol áll. Kis humorral élve egymást is utáljuk, nemhogy a külfüldi "buzikat".
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 956
19 257
113
Ezzel kapcsolatban azért szerencsénk van mert a nyugati devianciákkal szemben azért a maygarságnak van egy ösztönös ellenszenve, itt soha nem lesz (kormánytól függetlenül) me too, BLMQ, cancel culture stb őrület, mert ez a magyar embertől nagyon távol áll. Kis humorral élve egymást is utáljuk, nemhogy a külfüldi "buzikat".
közel sem vagyok ilyen derűlátó, de remélem, hogy igazad van.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 652
55 303
113
Ezzel kapcsolatban azért szerencsénk van mert a nyugati devianciákkal szemben azért a maygarságnak van egy ösztönös ellenszenve, itt soha nem lesz (kormánytól függetlenül) me too, BLMQ, cancel culture stb őrület, mert ez a magyar embertől nagyon távol áll. Kis humorral élve egymást is utáljuk, nemhogy a külfüldi "buzikat".
Lájk a megfogalmazàsèrt, bár a tartalommal nem értek 100% egyet! :)
 
Status
Not open for further replies.