Leopard 1 MBT (Németország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 005
36 355
113

transzléterrel a lényeg:
  • A szövetségi fegyverkezési vállalat, a Ruag el akarja adni a 96 darab Leopard 1 harckocsit. Először Németországba, majd Ukrajnába kell menniük.
  • A szövetségi hatóságok tiltakozása ellenére a RUAG hivatalos kiviteli kérelmet nyújtott be.

Hét évvel ezelőtt a RUAG megvásárolta őket Olaszországban, hogy továbbértékesítse vagy alkatrészként használhassa őket: 96 db Leopard 1 fő harckocsit. Ezeket még mindig Olaszországban tárolják.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 005
36 355
113
Az egész helyzet azért furcsa, mert ezek a tankok:
  1. Sosem szolgáltak a svájci haderőben, sosem voltak a svájci állam tulajdonában
  2. Nem Svájcban készültek
  3. Egy percet nem töltöttek Svájc területén: most is Olaszországban tárolják őket, mivel korábban az olasz haderőben szolgáltak
Igazából semmi köze ezekhez a tankokhoz a svájci államnak!
A RUAG vette meg Leo1-eseket az Olasz államtól. A RUAG részben svájci állami tulajdon - ennyi köze van Svájcnak az egészhez, ami elég kevés ahhoz, hogy ennyire beledumáljanak.

Az olaszoknak vissza kellene vásárolni a RUAG-tól a tankokat, hogy aztán adhassák akinek akarják...
 
  • Vicces
Reactions: fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 441
55 386
113
A RUAG vette meg Leo1-eseket az Olasz államtól. A RUAG részben svájci állami tulajdon - ennyi köze van Svájcnak az egészhez, ami elég kevés ahhoz, hogy ennyire beledumáljanak.

Mi az, hogy kevés? o_O
Most írtad le, hogy a tankok Svájci állami tulajdonban vannak XD
Jó, hogy nem vitatod el a magán tulajdonhoz való jogukat, meg az a fölötti rendelkezést. Főleg egy szuverén állam esetén.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 005
36 355
113
Mi az, hogy kevés? o_O
Most írtad le, hogy a tankok Svájci állami tulajdonban vannak XD
Jó, hogy nem vitatod el a magán tulajdonhoz való jogukat, meg az a fölötti rendelkezést. Főleg egy szuverén állam esetén.
A svájci állam mint szabályozó(!) és nem mint tulajdonos lép fel itt.
A törvényeknek meg területi hatálya van. Kérdéses hogy egy Olaszország területén található reszköz exportját megtilthatja-e a svájci állam.
Pont a svájci állam korlátozza a tulajdonjogot: a RUAG ugyanis el akarja adni ezeket a tankokat, csak nem engedik nekik.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 550
46 553
113
Az egész helyzet azért furcsa, mert ezek a tankok:
  1. Sosem szolgáltak a svájci haderőben, sosem voltak a svájci állam tulajdonában
  2. Nem Svájcban készültek
  3. Egy percet nem töltöttek Svájc területén: most is Olaszországban tárolják őket, mivel korábban az olasz haderőben szolgáltak
Igazából semmi köze ezekhez a tankokhoz a svájci államnak!
A RUAG vette meg Leo1-eseket az Olasz államtól. A RUAG részben svájci állami tulajdon - ennyi köze van Svájcnak az egészhez, ami elég kevés ahhoz, hogy ennyire beledumáljanak.

Az olaszoknak vissza kellene vásárolni a RUAG-tól a tankokat, hogy aztán adhassák akinek akarják...
Akkor most kezdj el picit gondolkodni, hogy vajon miért nem akarnak kockáztatni minimálisat sem a svájciak az ügyben.
Ezek szerint más is óvatos rajtunk kívül, és nem mindenki rohan összerúgni a port az oroszokkal. Holott még csak nem is szomszédosak az oroszokkal, vagy a konfliktus zónával.

Tényleg nem tudom, hogy mire várunk a Leo2-eseikkel kapcsolatban.
Mi vagyunk gyakorlatilag az egyetlen ország, akinek eladhatnák a felesleges készleteiket, mert mi biztosan nem fogjuk továbbadni az ukránoknak. Pontosan emiatt nem is nagyon tudnak értük sokat kérni, mert saját lehetőségeiket korlátozzák. Én biztos vagyok benne, hogy észszerű üzletet lehetne velük kötni.
A már itt lévő 12-vel kiegészítve össze lehetne pakolni egy upgrade-et megérő csomagot, és a 44db A7+-szal együtt már elegendő lehetne az egész MH igényeire. Én lehet, hogy lehajolnék a Leo1-esekért is. De csak akkor ha észszerű áron lehetne ARV-t, vagy egyéb műszaki járművet belőle csinálni.
Tudtommal, ahogy mi is az A4-ekhez Bergepanzer 2-t használunk, úgy lehet, hogy működhetne akár Lynx-ek mellé, vagy más páncélozott járművek mellé.
Torony nélkül tudna kapni némi kiegészítő páncélt is.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 550
46 553
113
A svájci állam mint szabályozó(!) és nem mint tulajdonos lép fel itt.
A törvényeknek meg területi hatálya van. Kérdéses hogy egy Olaszország területén található reszköz exportját megtilthatja-e a svájci állam.
Pont a svájci állam korlátozza a tulajdonjogot: a RUAG ugyanis el akarja adni ezeket a tankokat, csak nem engedik nekik.
Mit nem értesz azon, hogy a RUAG állami tulajdon? Attól, hogy a RUAG vezetősége pénzt akar belőle csinálni (ez a dolguk), attól még őket felügyeli a Svájci Szövetségi Állam.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 005
36 355
113
A svájci RUAG mégis eldata az olasz Leopardokat az RM-nek, hogy az ukrajnába küldje. A svájci kormány morci...


Kíváncsi leszek mire jutnak, mert eléggé képlékeny jogilag, hogy blokkolhatja-e az eladást Svájc: a tankok sosem voltak svájci haderő részei, sosem jártak Svájc területén: ma is Olaszorszgában tárolják őket.
Szóval fizikailag sem tudja a Svájci állam megakadályozni az átadásukat.
 
  • Hűha
Reactions: Pogány

Öregtankos

Well-Known Member
2022. február 26.
6 006
41 639
113
A svájci RUAG mégis eldata az olasz Leopardokat az RM-nek, hogy az ukrajnába küldje. A svájci kormány morci...


Kíváncsi leszek mire jutnak, mert eléggé képlékeny jogilag, hogy blokkolhatja-e az eladást Svájc: a tankok sosem voltak svájci haderő részei, sosem jártak Svájc területén: ma is Olaszorszgában tárolják őket.
Szóval fizikailag sem tudja a Svájci állam megakadályozni az átadásukat.
Ezeket a RUAG megvette az Olaszoktól ha jól emlékszem.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 005
36 355
113
Ezeket a RUAG megvette az Olaszoktól ha jól emlékszem.
Igen, de fizikailag továbbra is Olaszországban vannak - csak papírozás történt.
Lényegében "be vannak ragadva" ezek a tankok, mert már senkinek nem kell Leo1 az ukránokon kívül - max a fémhulladékosokat érdekelheti.
Ha svájci állam sokat ugrál, akkor RUAG eladja egy közvetítőnek (pl. olasz államnak vagy cégnek), aki majd nyilatkozza, hogy személy szerint ő nem tervezi Ukrajnába küldeni ezeket. Még 1-2 ilyen kör és akkor már tényleg semmit nem csinálhat Svájc.
Igazából őket sem érdekli hogy ezek Ukrajnába mennek-e: nekik az a fontos, hogy el mondhassák hogy nincs közük az ügylethez...
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 005
36 355
113
Konkrétan amiknek az átadását nem a szkander Svájccal.
630-360-1692956006-642.jpg

Szabad ég alatt ponyvázva tárolják őket...

 
  • Tetszik
Reactions: ogretankHU

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 106
13 524
113
A háború elott, konkrétan 2019-ben, a Leopard 1 ára kb 500 dollár volt darabja. Most akár egy milliót is kérnek érte:

https://defence-ua.com/news/stala_v...nnja_rf_jaka_tsilkom_iljustrativna-12641.html

Mint 2019-ben kiderült, a Leopard 1A5 olyan olcsó volt, hogy ezért a pénzért valódi europléhlemezt vagy okostelefont lehetett venni.

A német Global Logistics, a svájci RUAG és a svájci kormány közötti vita miatt napvilágra került a Leopard 1 harckocsi ára, azonban 2019 óta az Orosz Föderáció teljes körű Ukrajna inváziója és egy globális tektonikus eltolódás a biztonsági helyzetben, ami fegyverhiányhoz vezetett.

A Swiss Tages Anzeiger szerint a Global Logistics 2019-ben 25 darab Leopard 1A5 harckocsit vásárolt a RUAG-tól 12,5 ezer svájci franért, körülbelül 12,5 ezer dollárért.

A megállapodást aláírták, amit a RUAG megerősített, de a német cég a megvásárolt gépeket a cég olaszországi raktárának területén tartotta. Most pedig megpróbálják megszerezni őket, de a svájci kormány most közbelépett, és úgy döntött, megvizsgálja, hogy akkor szerezték-e meg a megfelelő engedélyt, és szükséges-e újra kiadni.

És ez az utolsó, amelyet az ország kormánya blokkolhat a semlegességi politika ápolása és annak lehetősége miatt, hogy ezeket a Leopard 1A5-öket Ukrajnába küldik. Emlékeztetünk arra, hogy ezen álláspont megváltoztatására tett kísérletek kudarcot vallottak, mivel az ország parlamentje nem szavazhat a vonatkozó módosításokról.

A RUAG-nak ugyanakkor némi érdeke lehet az üzlet újratárgyalásának, mivel a Leopard 1 ára jelenleg jóval meghaladja az 500 dollárt gépenként. Remek példa erre a belga OIP Land Systems étvágya, amely eleinte 0,5 millió eurót kért ugyanazért a használt Leopard 1A5-ért, majd a cégvezető elmondta, hogy az autók valós piaci ára 1 millió euró.

Végül is a Rheinmetall vásárolta meg őket, bár a végső árat nem hozták nyilvánosságra. És bár 50 gép vásárlásáról beszéltünk, ezek állapota olyan lett, hogy 20-at egyszerűen szétszednek alkatrésznek.

A jelenlegi körülmények között aligha számíthatunk arra, hogy a Leopard 1A5 harckocsi darabonként 500 dollárba kerül. Mert a 42 tonnás tömegével ez a hozzávetőleges ára fémhulladék szállítása esetén "vasfém" értékben.

És még ha ezek a gépek egyáltalán nincsenek is harci állapotban, akkor is értékes erőforrást jelentenek más gépek alkatrészeinek beszerzéséhez. Az utolsó pedig nem kevésbé fontos, mert Ukrajna több mint 200 Leopard 1-et kaphat, amivel ez a gép a fegyveres erők legelterjedtebb nyugati harckocsija lesz.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 911
65 865
113
Konkrétan amiknek az átadását nem a szkander Svájccal.
630-360-1692956006-642.jpg

Szabad ég alatt ponyvázva tárolják őket...

Mozognak veluk, vagy mozgatjak, a kavicson lanctalp nyomok vannak.
Svajc ragaszkodik a semlegesseg latszatahoz, kicsit az orrara koppint most ujra a RUAG-nak, es penzehes tulajdonosainak mert tul önjárók lettek.
Szerintem az orosz sem banna ha ezek a sorosdoboz alapanyagok az ukranokhoz kerulnek, gyartank 100 Lancattal tobbet azt O. K.
Az ukran is orul neki, igaz nem tudja tartosan kezelni, de nem is kell, az a lenyeg hogy német, es ra lehet rajzolni a vaskeresztet.
Nyugaton is orulnek neki mert nemhogy kolteni nem kell ezeknek az 50 - 60 eves muzealis daraboknak az orzesere, kornyezetbarat megsemmisitesere, de meg valaki el is viszi tőlük es fizet is érte!
Mindenki jol jar, csak Mikola meg Tarasz nem akik benne ulnek majd, de az lenyegtelen, meg sok Mikola meg Tarasz van raktaron.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 345
31 530
113
Mozognak veluk, vagy mozgatjak, a kavicson lanctalp nyomok vannak.
Svajc ragaszkodik a semlegesseg latszatahoz, kicsit az orrara koppint most ujra a RUAG-nak, es penzehes tulajdonosainak mert tul önjárók lettek.
Szerintem az orosz sem banna ha ezek a sorosdoboz alapanyagok az ukranokhoz kerulnek, gyartank 100 Lancattal tobbet azt O. K.
Az ukran is orul neki, igaz nem tudja tartosan kezelni, de nem is kell, az a lenyeg hogy német, es ra lehet rajzolni a vaskeresztet.
Nyugaton is orulnek neki mert nemhogy kolteni nem kell ezeknek az 50 - 60 eves muzealis daraboknak az orzesere, kornyezetbarat megsemmisitesere, de meg valaki el is viszi tőlük es fizet is érte!
Mindenki jol jar, csak Mikola meg Tarasz nem akik benne ulnek majd, de az lenyegtelen, meg sok Mikola meg Tarasz van raktaron.
Hm.Iván meg Jurij azért közben örül a T55/62 gépeknek,hisz azok jók még a nekik szánt támogató szerepre......
Ami azt illeti,a Leo 1 pótpáncélozva ugyan úgy jó a támogató szerepre,mint a T62/55 öreg vasak.Ha kapnak hozzá valóban korszerű 105milis lőszert,még jobban is.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 911
65 865
113
Hm.Iván meg Jurij azért közben örül a T55/62 gépeknek,hisz azok jók még a nekik szánt támogató szerepre......
Ami azt illeti,a Leo 1 pótpáncélozva ugyan úgy jó a támogató szerepre,mint a T62/55 öreg vasak.Ha kapnak hozzá valóban korszerű 105milis lőszert,még jobban is.
De Jurij meg Ivan tudja vezetni a T55/62-t es az első kolhozban megjavitjak mert doszt van minden is orszagon belul hozzá, nem kell korbehaknizni a fel vilagot fekbetetert.
Ha kell az 55/62-hoz valami hatratelefonalnak a raktarosnak.
A Leó 1 eseteben meg telefonalnak a Natonak, a nemet bundeskanzlernek, a hollandoknak, a RUAG-nak, KMW-nek, Rajnametalnak, de meg az oreg pedo bá-nak is a vilag tuloldalan, de csak akkor ha mar felkelt es megitta a latte macciatojat washingtoni idő szerint 8,30-utan.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 005
36 355
113
De Jurij meg Ivan tudja vezetni a T55/62-t es az első kolhozban megjavitjak mert doszt van minden is orszagon belul hozzá, nem kell korbehaknizni a fel vilagot fekbetetert.
Ha kell az 55/62-hoz valami hatratelefonalnak a raktarosnak.
A Leó 1 eseteben meg telefonalnak a Natonak, a nemet bundeskanzlernek, a hollandoknak, a RUAG-nak, KMW-nek, Rajnametalnak, de meg az oreg pedo bá-nak is a vilag tuloldalan, de csak akkor ha mar felkelt es megitta a latte macciatojat washingtoni idő szerint 8,30-utan.
Nem telefonálnak sehova, mert kannibalizálják a sérült, nem bevethető Leopardokat.
Várhatóan néhányat alapból alkatrészbázisnak küldenek ki. Ahogy @PavolR is irta: 50 járműből lehet hogy 20 alkatrész lesz...
 
  • Vicces
Reactions: ogretankHU

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 345
31 530
113
De Jurij meg Ivan tudja vezetni a T55/62-t es az első kolhozban megjavitjak mert doszt van minden is orszagon belul hozzá, nem kell korbehaknizni a fel vilagot fekbetetert.
Ha kell az 55/62-hoz valami hatratelefonalnak a raktarosnak.
A Leó 1 eseteben meg telefonalnak a Natonak, a nemet bundeskanzlernek, a hollandoknak, a RUAG-nak, KMW-nek, Rajnametalnak, de meg az oreg pedo bá-nak is a vilag tuloldalan, de csak akkor ha mar felkelt es megitta a latte macciatojat washingtoni idő szerint 8,30-utan.
Ez nem a hk,mint gép problémája,hanem a logisztikáé.
Azonkivűl az oroszoknak is problémás már a régi gépek logisztikai ellátása.Rég nincs már gyártásban az alkatrészbázisa.Nekik is raktárakbol előkotort alkatrészeket kell felújitani,meg rozsdatemetőkböl előhozott gépekböl kannibalizálnak.4 letárolt gépből raknak össze egy használhatót.Oo mérete miatt meg még az sem lehetetlen,hogy No-bol előbb odaér a kért alkatrész,mint egy szibériai raktárbol.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 290
33 916
113
Ez nem a hk,mint gép problémája,hanem a logisztikáé.
Azonkivűl az oroszoknak is problémás már a régi gépek logisztikai ellátása.Rég nincs már gyártásban az alkatrészbázisa.Nekik is raktárakbol előkotort alkatrészeket kell felújitani,meg rozsdatemetőkböl előhozott gépekböl kannibalizálnak.4 letárolt gépből raknak össze egy használhatót.Oo mérete miatt meg még az sem lehetetlen,hogy No-bol előbb odaér a kért alkatrész,mint egy szibériai raktárbol.
igazából durva de a t54/55 elég sok eleme a mai napig sorozatgyártásba van. vegyük alapul a motort. a t34 és a t72 t90 a motorja a mai napig tartalmaz közös csereszabatos alkatrészeket csak a maiak már jöbb mi nőségűek jobb gyártástechnológiával vannak előállítva.