[HUN] Airbus Helicopters H225M HForce

Én még soha nem láttam meg előbb helikoptert éjszaka minthogy meghallottam volna.
Oké. De hogyha hallod, egyre közelebbről, és abba az irányba meregeted a szemed, akkor sem mindegy, hogy mikor veszed észre. Később-e vagy hamarabb. Lehet, csak annyival később, hogy lőtávolon kívül ér. És az már pont elég neki. Vagy nincs konkrét alak, amire lőnél. Az is jó.
 
Hogy én is hozzászóljak valami építő jellegűt. Ezek a legrusnyábbak (értsd borzasztóan áll nekik ez az undorító szín) a hasonló színű társaik közül, pedig nagyon szoros a mezőny.

nekem sem igazan jon be a szin, vilagosabb szurkenek jobban allt volna nekik

viszont nagyon orulok, hogy itt vannak!!
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
nekem sem igazan jon be a szin, vilagosabb szurkenek jobban allt volna nekik

viszont nagyon orulok, hogy itt vannak!!
republic-of-singapore-air-force-receives-its-first-h225m-helicopter-2.jpg

Ha mi lett volna ha, akkor nekem ilyen szingapúri olajzöld jött volna be, a H145M után viszont már nem voltak kétségeim..., de a lényeg, hogy itt vannak.
 
A fura kicsit számomra az, hogy mintha az itthoni tesztlövészeten járt gépek (talán ugyanezek?) bizonyos elemein (pl. hajtómű körül) ahol már fel volt festve a szürke, világosabbnak tűnt a mostanihoz képest. Én akkor azt hittem olyan lesz a kész gép.
Már többször leírtam én is, más is hogy az a szürke a hajtóműkörül a hőálló burkolat alapszíne és elég sok festetlen helikopter így néz ki kb. azon a részen. Semmi köze a végső színhez!
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Ilyet nem csinálsz. Egy helikoptert elindítani hosszú percek a kutya se állítja le, meg úgy általában a helikopter sem vár senkire a földön, mert ott a legsebezhetőbb.

Elképzelem, ahogy a deszanttérben ott vannak a pótaksik, meg minden szir-szar, ami a földi indításhoz kellhet.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Végül történt előbeépítés légi utántöltéshez? Felszerelhető az utántöltő csonk?
 
Erről többet nem volt szó, szóval nem hiszem.
Amúgy is óriási a gép hatótávolsága, szóval fölösleges is nekünk ez a funkció.
Soha nem lehet tudni...
Azért 2 gépet el lehetett volna látni utántöltő csonkkal.
Pont azt hagytuk le, amiért érdemes volt megvenni a Karakált, amely képesség a Mi-17-esnek egyáltalán nem állt rendelkezésre.
 
Soha nem lehet tudni...
Azért 2 gépet el lehetett volna látni utántöltő csonkkal.
Pont azt hagytuk le, amiért érdemes volt megvenni a Karakált, amely képesség a Mi-17-esnek egyáltalán nem állt rendelkezésre.
Szinte minden szempontból jobb mint a Mi-17. Elektronika, önvédelmi rendszer, üzemeltetési megbízhatóság stb.
Az átterelülési hatótávolsága 225-ösnek 1300 km, ha "harcit" harmadával számoljuk, akkor is bárhova elrepül a Kárpát-medencében - oda-vissza.
 
Soha nem lehet tudni...
Azért 2 gépet el lehetett volna látni utántöltő csonkkal.
Pont azt hagytuk le, amiért érdemes volt megvenni a Karakált, amely képesség a Mi-17-esnek egyáltalán nem állt rendelkezésre.
Ez mondjuk hulyeseg, de valoban, legalabb ket gepre kerhettek volna, akkor lenne egy geppar, amivel a vilag vegere is be lehet menni es kihozni onnan barkit...

Szinte minden szempontból jobb mint a Mi-17. Elektronika, önvédelmi rendszer, üzemeltetési megbízhatóság stb.
Az átterelülési hatótávolsága 225-ösnek 1300 km, ha "harcit" harmadával számoljuk, akkor is bárhova elrepül a Kárpát-medencében - oda-vissza.

Logikusan nem a Karpatok koze kellene az AAR kepesseg...
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Szinte minden szempontból jobb mint a Mi-17. Elektronika, önvédelmi rendszer, üzemeltetési megbízhatóság stb.
Az átterelülési hatótávolsága 225-ösnek 1300 km, ha "harcit" harmadával számoljuk, akkor is bárhova elrepül a Kárpát-medencében - oda-vissza.
Az egyik Airbus prosi szerint a "taktikai hatótávolság" 200 nm vagyis 370 km. Szolnokról felszállva ez tényleg lefedi a Kárpár-medence nagy részét.