[HUN] Kerekes páncélozott harcjárművek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 829
36 426
113
A Szerb zasztava gyárban gyártják az M20 Mrap-t.
mWzXEuN.png


MwUnCFO.png


Még 2020-as esemény itt olvasandó, benne képekkel. Tiszta Bombe!


A francba, kösz a válaszod.
Hát a hasonlóság csak felületes.Ez a rác gép egy FAP 6x6 teherautóalvázra felépitett MRAP.Addig a Mbombe 6 egy önálló tipus,önhordó páncéltestel,egyenletes tengelyelrendezéssel.

Egy kis történet.
Mbombe 6 nem IFV.Eredetileg az SADF számára készült,a Casspir család váltására.Az SADF el is fogadta-csak nem kapott rá pénzt.Mindenféle változatot akartak belőle,ami a Casspirből van.Merthogy a Casspirnak az alap lövészszállitón kivűl van av hordozó,M40 hsn löveg és Ingwe IPTR-s pct,platós és tartályos logisztikai szállitó,darus müszaki mentő,pk-i,rádiós,többféle EW,aknamentesitő és harctéri sebesültszállitó változata is.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 434
14 852
113
A Szerb zasztava gyárban gyártják az M20 Mrap-t.
mWzXEuN.png


MwUnCFO.png


Még 2020-as esemény itt olvasandó, benne képekkel. Tiszta Bombe!


A francba, kösz a válaszod.

Ilyet a "kis-újjból ..." kéne tudnia egy RÁBA/Suzuki/AUDI-Győr/stb... kapacitást birtokoló országnak!

Azonnal fogjuk is tudni, majd: amikor a már nem P-P magyar társadalom a kétharmad-kényelmes P-P politikai vezetésének a tökfejében megcsillanja a Hatalom elvesztésének veszélyét a Honvédelem --vagy mtöbbi 1-2-tucat elmaradt hibajavítás-- miatt!
Talán... De még időben kellene a társadalom emlékeztetője és figyelmeztetése!!!

... szerintem inkább tolni kell még egy kétharmadot, és meglesz az esti Netflix a rezsicsökkentős 22 fokban! :oops:
Ez elég a kétharmadokhoz a Helytartónak! Fejeket a homokba/TV-be és ... :hadonaszos: :hadonaszos: :hadonaszos:

.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 013
113
Érted azt, hogy még ki sincs választva, sőt nagyon úgy néz ki, hogy a pénz sincs meg rá?
Én értem, de egy évtized kissé erős, nem? :)

A Lynx döntésig biztos eltelt 1-2 év, de az egyrészt az első ilyen volt, másrészt ott megszűnt fegyverzetet hoztak vissza, harmadrészt ott még gyárat is építettek stb, de még így sem volt az egész 5 év, mire tesztelni kezdtetek az első példányokat.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 417
90 353
113
Én értem, de egy évtized kissé erős, nem? :)

A Lynx döntésig biztos eltelt 1-2 év, de az egyrészt az első ilyen volt, másrészt ott megszűnt fegyverzetet hoztak vissza, harmadrészt ott még gyárat is építettek stb, de még így sem volt az egész 5 év, mire tesztelni kezdtetek az első példányokat.
Azt gondolod? Mikor rendeltük a Leopardokat? Akkor még pénz is volt...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 013
113
Azt gondolod? Mikor rendeltük a Leopardokat? Akkor még pénz is volt...
Lynxrol beszeltem.
A Leok egy nagyon problémás eset, mert az idióta, hazaárulónémet politika nem engedte a RM-KMW német fúziót, erőltetette a polkorrekt francia-nemetet, majd azóta csak néz, hogy a háborús konjunktúra kellős közepén a továbbra is gyakorlatilag családi manufaktúrák szintjén működő KMW képtelen évi 50-60 hknal többet legyártani. Az anyacég, a K+N meg inkább érdekelt a későbbi MGCSben, avagy vegyél Leclercet, szarik beruházni.
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 651
960
113
Én értem, de egy évtized kissé erős, nem? :)

A Lynx döntésig biztos eltelt 1-2 év, de az egyrészt az első ilyen volt, másrészt ott megszűnt fegyverzetet hoztak vissza, harmadrészt ott még gyárat is építettek stb, de még így sem volt az egész 5 év, mire tesztelni kezdtetek az első példányokat.
Kissé erős?
Mi volt a BMP "váltótípusa"?
Mióta van rendszerben, váltótípus nélkül a BTR?
Mennyi idő kellet ahhoz, hogy a D-20asokat és a T-72eseket leváltsuk?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and dudi

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
773
2 257
93
Gidran üresen és torony nélkül 14,5 tonna,és 4x4es.Mbombe 6 LvL4 páncélzattal,jóval erősebb IED/CE/akna védelmemmel meg 16 tonna,és 6x6os.....Szerinted csak ez alapján melyik lehet a jobb terepjáró?
Dél Angola az esős évszakban
full
a80dfaf7b9e1940e414cc4feb53ee45b.jpg

Eredeti háborús képek.A közhidelemmel ellentétben Angola nem sivatag.Ami azt illeti,még a déli,legszárazabb része is egy bozótos szavanna,a harcok java meg az erdős szavanna és az időszekos esők sűrű aljnövényzetű erdős flóravidékén zajlottak
585b8d94495d45f7691b634c9a3dab41.jpg

Ez egy hires kép,Ratel90 40méterről lötte ki a T55-öst,mert a bozótos ajnövényzetben annyi volt a látótávolság-jó esetben.....És ez a száraz évszak volt.De az UNITAval közös mély portyázó műveletek eljutottak a zairei határig,ahol már az esőerdők kezdőttek.
Szóval nagyon nem csak száraz,sziklás kemény talajú füves terep van Afrikában.A sik vidéken esős évszakban hatalmas mocsaras árterek vannak,talaj meg éppen úgy felázik,mint Ukrajnában a raszputyica idején.A nagyobb hadműveletek olyankor különben ott is szüneteltek,pont a sár miatt.Ratelek,és meglepő módon a G6 is ugyan átkinlódták magukat a sártengeren,de a logisztika túlterhelt páncélozott SAMIL 100 teherautói nem (meg az AML90/Eland sem)..A sűrű növényzetű terepen meg kifejezetten szerettek a folyómedrekben közlekedni,mert az iszapos mederben kinlódva is gyorsabban lehetett haladni,mint az erdőben....
Én alapvetően Delafrikáról beszéltem. Nyilván van minden, ott is, de pont az általad betett képek is bizonyítják, hogy nem sárba valók. Az meg, hogy van egy 15 tonnás Nivája a Honvédségnek, nem igazolja azt, hogy egy másik hasonló talajnyomású jó.
 
  • Tetszik
Reactions: perceptron

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 434
14 852
113
Én alapvetően Delafrikáról beszéltem. Nyilván van minden, ott is, de pont az általad betett képek is bizonyítják, hogy nem sárba valók. Az meg, hogy van egy 15 tonnás Nivája a Honvédségnek, nem igazolja azt, hogy egy másik hasonló talajnyomású jó.

Gidran 4x4 : 4 kerékre jut 14,5 t: 3,625t/kerék ,
Mbombe 6x6x : 6 kerékre jut 16 t: 2,666t/kerék,
ami fenti összehasonlításban a kisebb a jobb,
ami fenti összehasonlításban a vesztes Gidrán 25%-kal rosszabb fajlagos talajnyomása a becsülhető!
+ infó: ebben a műfajban a használt kerekek felfekvő felülete között nincs jelentős különbség, ez a paraméter ezért "nem játszik"!

Ott van az a másik hátránya is a Gidránnak, hogy --bármelyik 6x6-tal szemben, nem csak a Mbombe esetében-- a Gidrán esetében az egy oldali két kerékből az egy kerék súlyos sérülése esetén már gyakorlatilag mozgásképtelen, míg egy 6x6 esetén a háromból két --valamelyest is-- funkcináló kerék esetén is korlátozottan mozgásképes! Ebből a szempontból bármilyen 6X6 jelentősen hibatűrőbb, jelantősen hobb a túlélő képessége mint egy 4x4-nek!!!
... ami ebben az esetben a Gidran/NMS!

Azok a "csúnya" számok nem hazudnak!
Komoly összegkülönbség kell ennek a konstrukcióból adódó jelentős hátránynak a kiküszöbölésére egy 4x4 esetében!
Nem szokás ilyet kifizetni, fajlagosan sokkal olcsóbb a 4x4 konstrukcióval rokon 6x6 (8x8) rendszeresítése!!!

.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 013
113
Nem, inkabb nagyon. :D

Mi volt a BMP "váltótípusa"?
Semmi. Pont ezert mondom, hogy a Lynx 5 eves beszerzesi ideje kifejezetten biztato, ha azt vesszzuk, hogy pl a BTR cserejenel majd nem kell teljesen uj metodikat irni nullarol.

Mióta van rendszerben, váltótípus nélkül a BTR?
1998 talan, de miert? Ez most pont az en allitasom mellett erv...

Mennyi idő kellet ahhoz, hogy a D-20asokat és a T-72eseket leváltsuk?
Egyreszt teljesen mas a szitu, mert nem is volt akarat, szandek az ujrafegyverzesre, masreszt most irtam le, mi a helyzet a Leok korul... :oops:
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
773
2 257
93
Gidran 4x4 : 4 kerékre jut 14,5 t: 3,625t/kerék ,
Mbombe 6x6x : 6 kerékre jut 16 t: 2,666t/kerék,
ami fenti összehasonlításban a kisebb a jobb,
ami fenti összehasonlításban a vesztes Gidrán 25%-kal rosszabb fajlagos talajnyomása a becsülhető!
+ infó: ebben a műfajban a használt kerekek felfekvő felülete között nincs jelentős különbség, ez a paraméter ezért "nem játszik"!

Ott van az a másik hátránya is a Gidránnak, hogy --bármelyik 6x6-tal szemben, nem csak a Mbombe esetében-- a Gidrán esetében az egy oldali két kerékből az egy kerék súlyos sérülése esetén már gyakorlatilag mozgásképtelen, míg egy 6x6 esetén a háromból két --valamelyest is-- funkcináló kerék esetén is korlátozottan mozgásképes! Ebből a szempontból bármilyen 6X6 jelentősen hibatűrőbb, jelantősen hobb a túlélő képessége mint egy 4x4-nek!!!
... ami ebben az esetben a Gidran/NMS!

Azok a "csúnya" számok nem hazudnak!
Komoly összegkülönbség kell ennek a konstrukcióból adódó jelentős hátránynak a kiküszöbölésére egy 4x4 esetében!
Nem szokás ilyet kifizetni, fajlagosan sokkal olcsóbb a 4x4 konstrukcióval rokon 6x6 (8x8) rendszeresítése!!!

Ahogy írtam, egy 15 tonnás "Niva" (Gidran) , ugyanúgy elsüllyed a szántóföldön ősszel mint egy 20tonnás "Uaz". Én amúgy nem is nagyon tudom értelmezni ezeket az óriásokat. Nagyon kíváncsi lennék, hogy mi okozna nagyobb fájdalmat most az ukránok ak, ha eltűnnenek ezek a dinoszauruszok, vagy eltűnnének a sima pickup-ok.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 434
14 852
113
@nani1980 :
Ahogy írtam, egy 15 tonnás "Niva" (Gidran) , ugyanúgy elsüllyed a szántóföldön ősszel mint egy 20tonnás "Uaz". Én amúgy nem is nagyon tudom értelmezni ezeket az óriásokat. Nagyon kíváncsi lennék, hogy mi okozna nagyobb fájdalmat most az ukránok ak, ha eltűnnenek ezek a dinoszauruszok, vagy eltűnnének a sima pickup-ok.

Ahogy Én írtam:
a 14,5 tonnás "Níva"(Gidrán, 4x4),
és a 16(NEM 20) tonnás UAZ(Mbombe, 6x6).
Az 50%-kal nagyobb felületre jut 10%-kal nagyobb súly!
+ a jelentősen jobb túlélőképesség!

Ahová a Mbombe/hasonlótudású 6x6 mehet, oda a Gidrán/hasonló tudású 4x4 sokkal rosszabb túlélési-eséllyel megy be!
... még mindig azok a "csúnya számok", amik nem tudnak hazudni!
Ezt adja a szimpla logikai ok-okozat és technikai "Kő-Papír-Olló"...

.
 
  • Imádom
  • Tetszik
Reactions: bel and antigonosz

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 829
36 426
113
@nani1980 :
Ahogy írtam, egy 15 tonnás "Niva" (Gidran) , ugyanúgy elsüllyed a szántóföldön ősszel mint egy 20tonnás "Uaz". Én amúgy nem is nagyon tudom értelmezni ezeket az óriásokat. Nagyon kíváncsi lennék, hogy mi okozna nagyobb fájdalmat most az ukránok ak, ha eltűnnenek ezek a dinoszauruszok, vagy eltűnnének a sima pickup-ok.

Ahogy Én írtam:
a 14,5 tonnás "Níva"(Gidrán, 4x4),
és a 16(NEM 20) tonnás UAZ(Mbombe, 6x6).
Az 50%-kal nagyobb felületre jut 10%-kal nagyobb súly!
+ a jelentősen jobb túlélőképesség!

Ahová a Mbombe/hasonlótudású 6x6 mehet, oda a Gidrán/hasonló tudású 4x4 sokkal rosszabb túlélési-eséllyel megy be!
... még mindig azok a "csúnya számok", amik nem tudnak hazudni!
Ezt adja a szimpla logikai ok-okozat és technikai "Kő-Papír-Olló"...

.
Ácsi.14,5 tonna és a 16 tonna az a járművek önsúlya,torony,személyzet,felszerelés meg minden nélkül.
Itt azért mindjárt látszik,hogy a nagyobb M6 alig 1,5 tonnával nehezebb,mint a Gidrán,miközben a Gidrán LVL3,az M6 meg LvL4 védelmi szintet ad-akna/IED védelme is sokkal jobb a búr gépnek-és a hasznos tér aránya is sokkal jobb.
A bevetési,avagy csatatömeg viszont már attol függ,hogy milyen felszerelés,torony,személyzet van a járgányokon.Gidrán max súlya 18 tonna lehet,az M6-é meg 27 tonna.Ha a max súlyokat nézük,akkor a két járgány tengelyterhelése kb ugyan az.
Viszont nem ilyen egyszerű a helyzet......Ugyanis az M6 a 30milis orosz toronnyal és 11 fős személyzettel,bőséges felszereléssel 2 tonnával számolva a tirnyot(most ki nem keresem,hogy mennyi,2 tonna tuti elég rá) legyen 21 tonna.És akkor még van a konstrukcióban 7 tonna terhelési tartalék.....
Gidran csatatömege az M2 Browning ngp-s rcws-el és két fővel 15+ tonna.És be lehet ugyan ültetni 11 főt-de csak felszerelés nélkül,minimálmálhával.Ha felszerelés is kell annak a szerencsétlan lövészrajnak,akkor szerintem két Gidrán kell hozzá,hogy elvigyen egy lövészrajt.Számoljun járművenként 3 fő járműszemélyzetet,vagyis 7 fő egy járműre.Egy személyre számoljunk 120kg-ot (ez régi etalon,ma már szerintem többet kéne számolni- @krisss majd megmondja,hogy mi a mai etalon).Plusz legyen még 3 mázsa felszerelés (tartalék lőszer,kaja,akna,teafőző,stb).Igy legyen mondjuk kb 16 tonna a Gidran csatatömege.
Igy a tengelyterhelés különbsége már nincs 25%.8tonna vs 7tonna.
Igaz,az M6 jóval védettebb,durván nagyobb a tűzereje-és egy jármű viszi el a lövészrajt,nem kettő.....
Fegyverzet és felszerelés súlyát becsültem,pontos számitáshoz pontos adatok kellenének.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 260
113
Sajna nem nézem az árakat, mivel úgysincs pénzünk, forintunk hullámzik mint a Balaton. Nem látom egyelőre értelmét.
- Had kérdezzem már meg, az olaszokkal hogy állunk? Azért kérdezem mivel a VBM Freccia se rossz gép. Ez is 3+8 személy szállítására alkalmas, igaz IFV lehet drágább. Ugyanakkor löveget is lehet reá kérni. van nekik 105-ös s 120 is. Erre gondoltam.


Esetleg a Linx tornyát is rá lehetne kérni. Úgy nézem a kerekeknél is elég védett, nem olyan nyitott mint egynémelyeik 8x8-as. Ez is egy kulturált gépnek néz ki. Ám én baromi nagynak érzem, látom a tornyot. Igaz kétszemélyes.
- Ugyanakkor van aknavetős változata is amibe elhelyezhetnénk később az aknavetőinket is.



Ez pedig a löveges gép, igaz ez 105-ös ágyú.

wEDmqsS.png


- Lövészek támogatására nagyon jó volna s tudna velük együtt haladni, gyors reagálásúakra gondolok. Van 120-as változata is, (ez a gép jobban tetszett). :cool:

- Ott egy 3 tengelyes 6x6 változat is gépágyúval s mellette a 8x8 kerekes támogatók. Gidránokkal a kiküldetéseken is jól tudnának együttműködni, haladni.
- Szóval keresem csak a lehetőségeket a kis pénzünkhöz! A minél jobb hasznosításhoz!


Én nem csak egy gépet szeretnék ha vennénk, hanem egy alap gépet, amit többfunkciós gépként is tudnánk használni. Pont úgy mint a Bombe gépnél. Ha már költünk ésszerűen költsünk.
Szép olasz gép, hamarosan lehet hogy meglatjuk Ukrajnaban hogy valojaban mennyit er. De tenyleg szép.
p7p6t5anhd481.jpg

b1-centauro-being-tested-by-russia-v0-8qkom1d1j71b1.jpg

Fuchs-ot nem adnak a németek, és ha hiszed ha nem a Marder egy használható, megfelelő harcértékű jármű szemben a szar BTR-el. Igen ez nem a jó megoldás, de amíg kitaláljuk, hogy mit veszünk és az megérkezik (szetintem még minimum 8-10 mire az első új APC-t átvesszü) addig lenne valós harcértékünk szemben azzal, ha BTR-el próbáljuk meg kihúzni ezt az időszakot.
Ha nyest kell, akkor meg a hiuz nem kellett volna. Vagy ez, vagy az, Lynx lett, 40 eves Marder napi hasznalatba x ev betanulasi idovel minek is?
Evek alatt birna osszekaparni ennyit es uzembe helyezni nekunk a nemet.

Ami mindenre jó az semmire sem.
Előbb tenyleg ki kene talani mik a prioritasok, mire van szukseg a valo eletben egy ilyen feladatokra hasznalando jarmunel.
A sok agyon promozott, arazott mesebeli mindent is tudo masina elkapkodott vasarlasa helyett lehet erdemes volna figyelni kicsit a Karpatokon tulra. De erdemes volna megkerdezni a szerbeket ha mar itt vannak a szomszedban, nekik legalabb van valos haborus tapasztalatuk, igaz hogy 30 eves mar az is, de csak osszekalapaltak valami alapjan es cellal azt a Lazar 3-at.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 260
113
Ilyet a "kis-újjból ..." kéne tudnia egy RÁBA/Suzuki/AUDI-Győr/stb... kapacitást birtokoló országnak!

Azonnal fogjuk is tudni, majd: amikor a már nem P-P magyar társadalom a kétharmad-kényelmes P-P politikai vezetésének a tökfejében megcsillanja a Hatalom elvesztésének veszélyét a Honvédelem --vagy mtöbbi 1-2-tucat elmaradt hibajavítás-- miatt!
Talán... De még időben kellene a társadalom emlékeztetője és figyelmeztetése!!!

... szerintem inkább tolni kell még egy kétharmadot, és meglesz az esti Netflix a rezsicsökkentős 22 fokban! :oops:
Ez elég a kétharmadokhoz a Helytartónak! Fejeket a homokba/TV-be és ... :hadonaszos: :hadonaszos: :hadonaszos:

.
Gyart is ilyet valamiert boldog boldogtalan. Pont ilyen tengelyelrendezessel raadasul.
Egyiptom, oroszok stb.
Nemi akna es nemi pancelvedelem, gyenge tuzero, de celnak megfelel, gyarthato, es olcsó. A szerbek aztan valami ilyesmibol reszelgettek ki maguknak a Lazar 1-ből a 2-t,aztan abbol a 3-at, de lesz ott 4 is szerintem, mi meg luxus gumikeres jarganyokrol fogunk almodni tovabbra is, holott sok feladatra lehet eleg volna egy ilyen BTR- 152 szerű jármű is.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 260
113
Nem, inkabb nagyon. :D


Semmi. Pont ezert mondom, hogy a Lynx 5 eves beszerzesi ideje kifejezetten biztato, ha azt vesszzuk, hogy pl a BTR cserejenel majd nem kell teljesen uj metodikat irni nullarol.


1998 talan, de miert? Ez most pont az en allitasom mellett erv...


Egyreszt teljesen mas a szitu, mert nem is volt akarat, szandek az ujrafegyverzesre, masreszt most irtam le, mi a helyzet a Leok korul... :oops:
Fejből pontosan nem tudom de inkabb 1989-90-ben par darab, aztan 93-95 kozt meg a tobbi.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 417
90 353
113
Lynxrol beszeltem.
A Leok egy nagyon problémás eset, mert az idióta, hazaárulónémet politika nem engedte a RM-KMW német fúziót, erőltetette a polkorrekt francia-nemetet, majd azóta csak néz, hogy a háborús konjunktúra kellős közepén a továbbra is gyakorlatilag családi manufaktúrák szintjén működő KMW képtelen évi 50-60 hknal többet legyártani. Az anyacég, a K+N meg inkább érdekelt a későbbi MGCSben, avagy vegyél Leclercet, szarik beruházni.
Aha...
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 013
113
Fejből pontosan nem tudom de inkabb 1989-90-ben par darab, aztan 93-95 kozt meg a tobbi.
1989-ben, szovjet allamadossag fejeben? :D
Dehogy.

FYI 1995 lett, mire megallapodtak az oroszokkal, es meg 2000-ben is erkeztek: https://index.hu/belfold/btr/

Mondjuk voltak elotte is, szoval ezzel az akkori uj 550 darabbal osszesen valahol 700 korul lehett 2000-2010 kozott; ez mara, gondolom, max 300-400 kozott lehet...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 829
36 426
113
1989-ben, szovjet allamadossag fejeben? :D
Dehogy.

FYI 1995 lett, mire megallapodtak az oroszokkal, es meg 2000-ben is erkeztek: https://index.hu/belfold/btr/

Mondjuk voltak elotte is, szoval ezzel az akkori uj 550 darabbal osszesen valahol 700 korul lehett 2000-2010 kozott; ez mara, gondolom, max 300-400 kozott lehet...
88-89ben bizony jött pár db.
Akkor is kurva nagy szükség volt rájuk. :D
Igen,volt.Elaggot,alkatrészhiányos PSZH-1-eseket váltották velük.Pénzünk nem volt,ezek meg orosz államadóság fejében jöttek.
És 3 aktiv meg 6 tartalékos dd-nak kellett lövészszállitót keriteni (és ez már a csökkentett tervezet volt,elötte 6+6 volt tervezve).És azért az Ural platójánál sokkal jobban véd.14,5milis akkoriban minden környékbeli lövészjárgányt kiluggatott (de sokat még ma is),30milis oldalrol/hátulrol még az akkor még tömegesn létező ötvenöcsiket is.
Plusz tervbe lett véve a tornyok modernizálása,zsidó cuccokkal (nem új torony,felderitő-célzó müszerek elsősorban)
A világban sok helyt még most is modernizálják őket,használják harcban.Mert még mindig sokkal jobb egy BTRben kepeszteni az aknavető tűzben,mint gyalog.