[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 485
35 986
113
Neked meg javasolom ezt használni.
Rakj bele új rádiót meg gps-t, olyan lesz mint egy modern:
18973362_1.jpg
Csakhogy az uj radio es gps mellett egy uj hajtaslanc,felfuggesztes es fulke is van.Csak az alvaz maradna a regi.....Es igy mar kb stimmelne is a parhuzam.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 013
113
moderálva

48 gép az nem kevés… nem hiszem hogy azokat az öreg 16-osokat meg az 35-ösöket hosszú távon akarnák egyszerre üzemeltetni. Ha 2030-ban kezdik a szállítást kb olyan 5-6 év míg rendszerbe áll az új géppark. Vagyis az F16-ot olyan 10-15 évre vették max ha ezt is bekalkuláljuk ez egy igen drága beszerzés volt. Mindenestre mi most lépés kényszerbe kerülünk… ha eddig volt is tárgyalás E-re az felejtős… ugrani kell nekünk is 5-genre. 4 új C/D jöhet még légtér rendészkednk max de kell egy új század 5. generációs gép. Nem tudom a török csoda hogyan áll de most következő Erdogan látogatás során rá kéne kérdezni…
A romanoknak minimum 10 evig nem lesz semmi mas gepuk, csak a lekoszlott, elavult, harmadkezbol vasarolt 40 eves F-16Ak. Azok meg a jelenlegi Gripenek szintjet sem utik meg, nemhogy egy upgradeltet, netan egy Gripen E-t...
 
Last edited by a moderator:

sisimoto

Well-Known Member
2020. február 1.
728
3 556
93

Egy tavalyi cikk, de ami a számomra érdekesebb pont, hogy például a Thaiföldi légierő főparancsnoka említi a későbbiekben loyal wingman használatát, mert nincs szükségük hatalmas F-35 flottára. Ergó nekünk sincs, no meg pénz sem lenne. Viszont ha a loyal wingman koncepcióval történik az F-35 beszerzés, és rendszeresítés, akkor a költségek sem olyan ilyesztően óriásiak. Ráadásul a drónok használatával pilóták életét sem kellene kockáztatni egy lehetséges konfliktus esetén, meg úgy egyáltalán. Egyszóval a meglévő grippenjeinket igenis válthatná az F-35, és a közeljövőben pedig sugárhajtású drón flottával egészülhetne ki. Mert ha több szomszédunk is rendszetesíti az F-35-öst akkor igencsak hátrányba leszünk, ill kiszolgáltatottak...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 485
35 986
113

Egy tavalyi cikk, de ami a számomra érdekesebb pont, hogy például a Thaiföldi légierő főparancsnoka említi a későbbiekben loyal wingman használatát, mert nincs szükségük hatalmas F-35 flottára. Ergó nekünk sincs, no meg pénz sem lenne. Viszont ha a loyal wingman koncepcióval történik az F-35 beszerzés, és rendszeresítés, akkor a költségek sem olyan ilyesztően óriásiak. Ráadásul a drónok használatával pilóták életét sem kellene kockáztatni egy lehetséges konfliktus esetén, meg úgy egyáltalán. Egyszóval a meglévő grippenjeinket igenis válthatná az F-35, és a közeljövőben pedig sugárhajtású drón flottával egészülhetne ki. Mert ha több szomszédunk is rendszetesíti az F-35-öst akkor igencsak hátrányba leszünk, ill kiszolgáltatottak...
Sugarhajtasu dronokbol is csak a lopakodokat erdemes megvenni,mert a tobbit rovid uton lekapja az A2AD legvedelem.
Azokat meg belathato ideig nem nagyon fogjak osztogatni- meg hadmuveletileg alkalmazhato nincs is,egyenlore.
Dronok meg nagyon sokaig teljesitmenyben el fognak maradni az ember vezette gepektol.
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 457
6 766
113
Istenem, te tutira nem vagy tobb, mint 16.


A romanoknak minimum 10 evig nem lesz semmi mas gepuk, csak a lekoszlott, elavult, harmadkezbol vasarolt 40 eves F-16Ak. Azok meg a jelenlegi Gripenek szintjet sem utik meg, nemhogy egy upgradeltet, netan egy Gripen E-t...
Azok a 90-es évek végén 2000-es évek elején korszerűsített gépek F16 C bolck 50/52 szintjére lettek "felhúzva".Egyedül BVR-ben jobbak a gripenjeink ha van hozzá meteor.Csapasmérőként főleg ha a harcászati "kapacitást",hatósugarat nézzük jobb az F16A MLU
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 013
113
Azok a 90-es évek végén 2000-es évek elején korszerűsített gépek F16 C bolck 50/52 szintjére lettek "felhúzva".
Ugyan, dehogy.
Vegigmentunk mar ezen 10x - olvasd vissza a roman tema alatt. Meg az upgraded fw 'tape' listat is bemasoltam.

Dhogy lettek Block 52, ne kezdjuk mar ujra ezeket a hulyesegeket. Kapasbol 52 nincs is A tipusbol, masreszt bele sem megy az 52 radarja, harmadreszt az MLU az Block 20.

Egyedül BVR-ben jobbak a gripenjeink ha van hozzá meteor.Csapasmérőként főleg ha a harcászati "kapacitást",hatósugarat nézzük jobb az F16A MLU

Dehogy jobb. Konkretan szinte barmiben jobb a C/D mar most is, nemcsak BVRben mossa le ezeket az oreg szarokat azegrol azelott, hogy azok eszrevennek, de peldaul van hozza IRIS-T WVR harchoz, van hozza Taurus standoff terepkoveto CMkent, a radarja sokkal jobb, mikozben kisebb az RCS.
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 457
6 766
113
Ugyan, dehogy.
Vegigmentunk mar ezen 10x - olvasd vissza a roman tema alatt. Meg az upgraded fw 'tape' listat is bemasoltam.

Dhogy lettek Block 52, ne kezdjuk mar ujra ezeket a hulyesegeket. Kapasbol 52 nincs is A tipusbol, masreszt bele sem megy az 52 radarja, harmadreszt az MLU az Block 20.



Dehogy jobb. Konkretan szinte barmiben jobb a C/D mar most is, nemcsak BVRben mossa le ezeket az oreg szarokat azegrol azelott, hogy azok eszrevennek, de peldaul van hozza IRIS-T WVR harchoz, van hozza Taurus standoff terepkoveto CMkent, a radarja sokkal jobb, mikozben kisebb az RCS.
MLU korszerűsítes "célja" az Európsi F16 A gepek Block50/52 "szintre "felhuzásq" volt és egészen 2007-ig tartott.Maga a korszerűsített APG 66 V hasonló "tudással" rendelkezik mint a 2000-es évek eleji APG88 és 6 amraamot tud célra vezetni.Mi gripenjeink tudása attól is füg mennyi és milyen minőségű fegyverzet csomagot veszünk hozzá.Korszerűsítés nélkül a mi gépeink radarja "csak" jobb de nem nagyságrendekkel.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
46 119
88 790
113
Ugyan, dehogy.
Vegigmentunk mar ezen 10x - olvasd vissza a roman tema alatt. Meg az upgraded fw 'tape' listat is bemasoltam.
Dhogy lettek Block 52, ne kezdjuk mar ujra ezeket a hulyesegeket. Kapasbol 52 nincs is A tipusbol, masreszt bele sem megy az 52 radarja, harmadreszt az MLU az Block 20.
Dehogy jobb. Konkretan szinte barmiben jobb a C/D mar most is, nemcsak BVRben mossa le ezeket az oreg szarokat azegrol azelott, hogy azok eszrevennek, de peldaul van hozza IRIS-T WVR harchoz, van hozza Taurus standoff terepkoveto CMkent, a radarja sokkal jobb, mikozben kisebb az RCS.
Azt is elég sokszor elmondtuk, hogy nagyon nem mindegy hogy magyar Gripenről beszélünk vagy svédről...
Egyébként láttál már élőben közelről Gripent? A/B vagy C/D volt? És olyat, hogy ott állt mellette egy F-16-os vagy bármilyen más vadászgép? Mi volt az első reakciód?
 
  • Tetszik
  • Imádom
Reactions: rappali_ and cirqle
T

Törölt tag

Guest
Azt is elég sokszor elmondtuk, hogy nagyon nem mindegy hogy magyar Gripenről beszélünk vagy svédről...
Egyébként láttál már élőben közelről Gripent? A/B vagy C/D volt? És olyat, hogy ott állt mellette egy F-16-os vagy bármilyen más vadászgép? Mi volt az első reakciód?
Nem tetszett a színe! Túl sok volt benne a sárga. :oops:
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 457
6 766
113
MLU korszerűsítes "célja" az Európsi F16 A gepek Block50/52 "szintre "felhuzásq" volt és egészen 2007-ig tartott.Maga a korszerűsített APG 66 V hasonló "tudással" rendelkezik mint a 2000-es évek eleji APG88 és 6 amraamot tud célra vezetni.Mi gripenjeink tudása attól is füg mennyi és milyen minőségű fegyverzet csomagot veszünk hozzá.Korszerűsítés nélkül a mi gépeink radarja "csak" jobb de nem nagyságrendekkel.
Még annyi a mi tizennégy gépünkel szemben ott a Portugáloktól vásarolt 16 MLU+32 darab Norvég F16-os.Ha megveszik hozza az MLU is alkalmas a JHMCS sisak használatára +aim 9x.Igaz BVR-ben "csak" amraam C7 függeszthető rá.Ha légvédelmüket nézzük nekik már van Patriot is.És a Himars indítóikhoz vásaroltak 57 acatms rakétat amivel könnyedén "kiüthetnék" Kecskeméti repteret.Méllékesen azok a könnyűszerkezezes hangárok max az időjáras ellen védenek és a Nasams indítók se tudnák elfogni őket.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 013
113
MLU korszerűsítes "célja" az Európsi F16 A gepek Block50/52 "szintre "felhuzásq" volt és egészen 2007-ig tartott.Maga a korszerűsített APG 66 V hasonló "tudással" rendelkezik mint a 2000-es évek eleji APG88 és 6 amraamot tud célra vezetni.Mi gripenjeink tudása attól is füg mennyi és milyen minőségű fegyverzet csomagot veszünk hozzá.Korszerűsítés nélkül a mi gépeink radarja "csak" jobb de nem nagyságrendekkel.
Ezt honnan szeded? Dehogyis.
Arrol szolt az MLU, hogy a mar akkorra is sulyosan elavult A-kat valamilyen szinten felzarkoztassak valamifele modern avionikai meg elektronikai szintre, peldaul kapjon multifunkcios kijelzoket, mert akkor mar kb egy fighter generacionyi difi volt az uj F-16 (C) es a korabbiak kozott - es akkor qrvara udvarias vagyok, mert a budos eletben senki nem hasznalt a 90-es evekben mar 12MHz (!) 4MB memorias 32-bit MIPS procikat (egyenesen kb 1978-bol), a kora 80-as evek monokrom kijelzoirol nem is beszelve, kiveve a mar akkor is 10-15 eves F-16Akat.
A 90-es evekben elkezdodott egy egyre gyorsulo (gyartas)technologiai ugras, ami a mai napig tart; akkor probaltak az akkori, azaz 1995-97-es eketronikat kepviselo szintre felhozni ezeket az oreg szarokat.

Azt is elég sokszor elmondtuk, hogy nagyon nem mindegy hogy magyar Gripenről beszélünk vagy svédről...
Egyébként láttál már élőben közelről Gripent? A/B vagy C/D volt? És olyat, hogy ott állt mellette egy F-16-os vagy bármilyen más vadászgép? Mi volt az első reakciód?
Teljesen mindegy. A Gripen C/D egy 1990 utani fejlesztesu gep, elektronikailag messze elotte jart mindig is az F-16A-nak, de sokaig meg a C-nek is; eloszor a Block 70 hagyta le, mert abba tettek mar mindent, AESA radart stb. A svedek addigra mar regen az E-t fejeztek be...
Utobbi ma mar van a C/D-re is, de szerintem max a meglevoket erdemes felhuzni Mk5re. mellejuk mar csak Gripen E-t szabad venni.
Viszont meg a Block 70-re nincs se Meteor, sem Taurus stb, es tovabbra sincs a vilagon semmifele networked warfare funkcio semmilyen F-16-on, nem beszelve a Gripen meg ezugyben is extranak szamito egyeb networked funkcioirol (peer-to-peer mode, superradar a tamado gepparnak a tobbitol, igy passzivan, kikapcsolt radarral is kepesek celra inditani stb.)

Még annyi a mi tizennégy gépünkel szemben ott a Portugáloktól vásarolt 16 MLU+32 darab Norvég F16-os.
Az osszes egy elavult, lehasznalt szar. Harmadkezbol, 30-40 eves gepek, MLU utan is kb 20-25 evvel ezelotti elektronikai szinvonalon

Ha megveszik hozza az MLU is alkalmas a JHMCS sisak használatára +aim 9x.
A JMHCS valamikor 2005-2010 kozott erkezett, mar F-16C-re. ujabb rendszerverziot kivan.)
Csak HMDt tud kezelni meg a 6.x, ami legutolso esetleg meg felgyurheto ezekre az oreg szarokra.

Igaz BVR-ben "csak" amraam C7 függeszthető rá.
Tokmindegy, mert a Gripen joval messzebb lat, es a Meteorral szemben eselye sincs ezeknek.

Ha légvédelmüket nézzük nekik már van Patriot is.És a Himars indítóikhoz vásaroltak 57 acatms rakétat amivel könnyedén "kiüthetnék" Kecskeméti repteret.Méllékesen azok a könnyűszerkezezes hangárok max az időjáras ellen védenek és a Nasams indítók se tudnák elfogni őket.

MIndennek mi koze az elaggott szar fightereikhez...?o_O
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: Negan and sisimoto

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
Még annyi a mi tizennégy gépünkel szemben ott a Portugáloktól vásarolt 16 MLU+32 darab Norvég F16-os.Ha megveszik hozza az MLU is alkalmas a JHMCS sisak használatára +aim 9x.Igaz BVR-ben "csak" amraam C7 függeszthető rá.Ha légvédelmüket nézzük nekik már van Patriot is.És a Himars indítóikhoz vásaroltak 57 acatms rakétat amivel könnyedén "kiüthetnék" Kecskeméti repteret.Méllékesen azok a könnyűszerkezezes hangárok max az időjáras ellen védenek és a Nasams indítók se tudnák elfogni őket.
Az indító semmit sem fog el, de a rakéta az igen.
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 457
6 766
113
Ezt honnan szeded? Dehogyis.
Arrol szolt az MLU, hogy a mar akkorra is sulyosan elavult A-kat valamilyen szinten felzarkoztassak valamifele modern avionikai meg elektronikai szintre, peldaul kapjon multifunkcios kijelzoket, mert akkor mar kb egy fighter generacionyi difi volt az uj F-16 (C) es a korabbiak kozott - es akkor qrvara udvarias vagyok, mert a budos eletben senki nem hasznalt a 90-es evekben mar 12MHz (!) 4MB memorias 32-bit MIPS procikat (egyenesen kb 1978-bol), a kora 80-as evek monokrom kijelzoirol nem is beszelve, kiveve a mar akkor is 10-15 eves F-16Akat.
A 90-es evekben elkezdodott egy egyre gyorsulo (gyartas)technologiai ugras, ami a mai napig tart; akkor probaltak az akkori, azaz 1995-97-es eketronikat kepviselo szintre felhozni ezeket az oreg szarokat.


Teljesen mindegy. A Gripen C/D egy 1990 utani fejlesztesu gep, elektronikailag messze elotte jart mindig is az F-16A-nak, de sokaig meg a C-nek is; eloszor a Block 70 hagyta le, mert abba tettek mar mindent, AESA radart stb. A svedek addigra mar regen az E-t fejeztek be...
Utobbi ma mar van a C/D-re is, de szerintem max a meglevoket erdemes felhuzni Mk5re. mellejuk mar csak Gripen E-t szabad venni.
Viszont meg a Block 70-re nincs se Meteor, sem Taurus stb, es tovabbra sincs a vilagon semmifele networked warfare funkcio semmilyen F-16-on, nem beszelve a Gripen meg ezugyben is extranak szamito egyeb networked funkcioirol (peer-to-peer mode, superradar a tamado gepparnak a tobbitol, igy passzivan, kikapcsolt radarral is kepesek celra inditani stb.)


Az osszes egy elavult, lehasznalt szar. Harmadkezbol, 30-40 eves gepek, MLU utan is kb 20-25 evvel ezelotti elektronikai szinvonalon


A JMHCS valamikor 2005-2010 kozott erkezett, mar F-16C-re. ujabb rendszerverziot kivan.)
Csak HMDt tud kezelni meg a 6.x, ami legutolso esetleg meg felgyurheto ezekre az oreg szarokra.


Tokmindegy, mert a Gripen joval messzebb lat, es a Meteorral szemben eselye sincs ezeknek.



MIndennek mi koze az elaggott szar fightereikhez...?o_O
Ha már "gripennel" hasonlítás az MLU egy F16C szintre "felhúzott" gép.Hasonlóan a mi gépeink is A-nak készültek.Hasonlóan kaptak frissítéseket M1-M7-ig mint az USAF F16C-i.M3 tekinthető az első nagy sorozatban modernizált változatnak.M4-től párhuzamosan kapták a frissitéseket.M 6.2 verzióig frissítették az Európai gépeket.Ha a románok kifizetik további "frissíteseket" is kaphatnak.
ACATMS-nek annyi könnyedén ki tudnák "ütni" a Románok a Kecskeméti repteret.Szerencsére viszonlag remdezett velük a viszony de ha a 48 F35-ös is megérkezik hozzájuk ezen a téren "lelépnek" minket.
Az indító semmit sem fog el, de a rakéta az igen.
ACATM-st nem valószínű elfogja
 
  • Tetszik
Reactions: endre

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 013
113
Ha már "gripennel" hasonlítás az MLU egy F16C szintre "felhúzott" gép.
Dehogy az.
Block 20 MLU a max, amit ezekből az öreg szarokbol kihoznak. Ami vastagon a magyar Gripenek mögött marad.

Még a 2003-as F-16C szintet sem ütik már meg, azóta meg már Block 70 a jelenlegi F-16...


Hasonlóan a mi gépeink is A-nak készültek.
Ez sem igaz. Az A designbol lettek, de HU specifikaciok szerint, ami az elso NATO-kompatibilis Gripennbolt Egyébként ez F-16C-re is igaz (külsőre keves az eltérés az A-tol.)

Hasonlóan kaptak frissítéseket M1-M7-ig mint az USAF F16C-i.
Nem, késéssel kapták, és ~20 ev alatt a C régen lelepte a romanok A gepeit.


M3 tekinthető az első nagy sorozatban modernizált változatnak.M4-től párhuzamosan kapták a frissitéseket.M 6.2 verzióig frissítették az Európai gépeket.Ha a románok kifizetik további "frissíteseket" is kaphatnak.
Dehogy kaphatnak. Utana F-16C hw kellene.


Igen, en is tudok olvasni, es a fentiek szerint jobban is ertem...


ACATMS-nek annyi könnyedén ki tudnák "ütni" a Románok a Kecskeméti repteret.Szerencsére viszonlag remdezett velük a viszony de ha a 48 F35-ös is megérkezik hozzájuk ezen a téren "lelépnek" minket.

ACATM-st nem valószínű elfogja
Micsoda?

Én ebből egy kukkot nem értek.
De ha már kiütés: a Gripenekre akasztott Taurusok magyar legterbol lennének kepesek letaditozni az osszes HIMARS inditot, es a romanoknak semmiféle eszközük nem lenne egy hangsebesség környékén, a terep felett 30 meterrel közeledő CM leszedni. Ezzel szemben a Skyranger, ha egyszer megrendelik, legalább rá tudna lőni egy bejövő ATACMSra, bár ehhez kétségtelenül egy Stunner/Skyceptor megnyugtatóbb lenne... de mi a bánatot keres ez itt? o_O
 
T

Törölt tag

Guest
Ha már "gripennel" hasonlítás az MLU egy F16C szintre "felhúzott" gép.Hasonlóan a mi gépeink is A-nak készültek.
Legalább hülyeségekkel ne turnézz!
A mi gépeinknek csak a szárnyai vannak A-ból. A törzs újra van gyártva. Annak minden elektronikai berendezésével együtt.

ACATMS-nek annyi könnyedén ki tudnák "ütni" a Románok a Kecskeméti repteret.Szerencsére viszonlag remdezett velük a viszony de ha a 48 F35-ös is megérkezik hozzájuk ezen a téren "lelépnek" minket.
1: ATACMS
2: Még a kívánt levetett F16-os flottájuk sincs egyben, mert nem tudnak olyan tempóban felköhögni pénzt, mint tervezték.
A portugál és norvég gépek (az utolsó valamikor jövő év végén érkezik), nincsenek azonos felszereltségi szinten. Július elején hagyott jóvá a Kongresszus egy kriptigráfiai csomagot rájuk, de ez csak a legszükségesebb ahhoz, hogy kódolva tudjanak egymással, és az irányítással kommunikálni. 100M USD püff neki.
Hja és elvileg az egész flottát M6X-ra akarják húzni. Öööö csak ugye az nem világos, hogy ezt az upgrade-et miért nem most a gépek átvétele előtt ejtették meg! Van rá ötleted? :rolleyes:
Hja meg most rögtön fognak F-35-öt üzemeltetni. Ráadásul 48db-ot.
A dánok épp mostanában emlegetik az amerikaiak nénikéjét, mert az amerikai standardok szerint megépítendő hangárok 200M USD-be fognak fájni. 27 gépre!
Szerintem csak az F-35-ös hangárok többe kerülnének a románoknak, mint amit eddig a norvég F-16-osokra költöttek (32db). Összesen, beszerzéssel, felújítással.

Ezen felül, ha holnap leadnak egy ilyen megrendelést, akkor jó, ha 2032-34-re megérkezne.
Szóval maradjunk a teoretikus HA kifejezésnél! Tudod, hogy milyen messze van a román F-35 fenyegetés. Kb. mint a Voyager űrszondák bármelyike....
 
T

Törölt tag

Guest
Dehogy kaphatnak. Utana F-16C hw kellene.
Hááát az M6x verzió valahol tervbe van, de erősen kétlem, hogy erre valaha sor fog kerülni. Nagyjából 10 évre terveznek még a gépekkel, annyira meg nem tudom, hogy ki fogják-e fizetni a dolgot. Mellesleg a norvégok amiatt dobták ki a gépeket, mert elég sokba volt már a fenntartásuk.
De szerintem simán benne van, hogy végül a tervezett 10 év helyett még 15-20 év múlva is ezekkel fognak repülni.
Az F-35-ös szállítási időket nézve, egészen biztosnak tűnik, hogy bőven 10 év felé kell kitolniuk az élettartamot.
A gond ezzel az lesz, hogy ugyan úgy fognak járni, ezekkel, mint a Mig-21-esekkel. Azokba is minden marhaságot belerendeltek, miközben már szerintem rettegtek a pilóták ha beléjük kellett ülni.
 
  • Tetszik
Reactions: perceptron

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 013
113
Hááát az M6x verzió valahol tervbe van, de erősen kétlem, hogy erre valaha sor fog kerülni. Nagyjából 10 évre terveznek még a gépekkel, annyira meg nem tudom, hogy ki fogják-e fizetni a dolgot. Mellesleg a norvégok amiatt dobták ki a gépeket, mert elég sokba volt már a fenntartásuk.
De szerintem simán benne van, hogy végül a tervezett 10 év helyett még 15-20 év múlva is ezekkel fognak repülni.
Az F-35-ös szállítási időket nézve, egészen biztosnak tűnik, hogy bőven 10 év felé kell kitolniuk az élettartamot.
A gond ezzel az lesz, hogy ugyan úgy fognak járni, ezekkel, mint a Mig-21-esekkel. Azokba is minden marhaságot belerendeltek, miközben már szerintem rettegtek a pilóták ha beléjük kellett ülni.
Ezek 30-40 eves sárkányok. Egyszerűen nem lehet őket tovább repülni. Az utolsó, amit elvileg ra lehetne huzni, az a 6.x, de ahhoz is rengeteget kellene csereberelni, mikozben arra sincs pénzük, hogy hasznalt C-t vegyenek...
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag