[HUN] Lánctalpas gyalogsági harcjárművek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
11 064
37 986
113
Ne költsetek már hozzá a mondataimhoz hülyeségeket....



Baszki. Ez egy fórum. Ha nem vagy valamiben biztos vissza lapozol és megnézed XD

Amúgy full jó lett volna nekünk a CV9035 MKIII is.
Ráadásul annál is folyamatos fejlesztés volt. A Norvégok az MKIIIB-ből még 2015-2018 között is vettek. (Igaz, nekik 30 mm-s van)

Tehát szerinted vegyünk egy még régebbi konstrukciót amit már a fejleszthetőségének a végén jár ?
Amúgy ha cv90mkIII lett volna véve akkor most meg az lenne a bajod, hogy miért nem mk4 lett véve mert hát a csehek meg a szlovákok is azt veszik
Meg ugye a Lynxel ellentétben a CV90-nél több változat is már ki volt fejlesztve, pl. a többcélú APC verzió is, műszaki mentők stb...
Az egy kész jármű család volt már 10+ éve is. Ehhez képest a Lynx még mindig sehol sincs...
E mellet ugyan úgy adtak volna helyi összeszerelést is.
Ha mindenki így gondolkodna még midig kővel dobálnánk egymást :D
Megkockáztatom, hogyha 2016 körül leszerződünk a CV9035 MKIII-ra, akkor olyan 6-7 millió dollár/db áron megúsztuk volna a beszerzést, helyi összeszereléssel együtt. És rég szolgálatban lenne a típus ;)
Nem lenne szolgálatban, mert a gyárat ugyan úgy fel kellet volna húzni ami ugyan ennyi idő lett volna. Ha meg azt akarod, hogy addig a svédektől jött volna akkor kb le is szállították volna az egészet mire kész a gyár... Akkor nem lett volna értelme itthon is építeni egyet
 
P

Pogány

Guest
Azt azért te is tudod, hogy azért nincs még itt semmi, és azért nincs pénz a fontos háttér megteremtésére (lásd. Rakétás tüzérség), mert kevés dolgot vettünk rohadt drágán, és pluszban a tervező asztalról.
Pont ez az egész mételye. Skanzent csinálunk.
Arról, meg, hogy a katonáink mennyire vigyáznak a technikára, mennyire érdekli őket, sokat elmond a mi T-72-eseink állapota és a csehek T-72-eseinek az állapota. Vagy, hogy hogy bántak az ajándék MI-24-esekkel annó. Vagy a MIG-29-esekkel.
Maga a sajàt gyàrtàs gondolata alapvetôen nem lett volna rossz, a kizàrólagossàga a rossz. Te is làtod a szànalmas nyugati kapacitàsokat, csak arra építeni a tervezés fàzisàban amikor arra a koncepcióra építettek, hogy 2030-ig lesz idô, ennek a logikàjàval hibànak tûnhetett. A sajàt gyàrtàsba ölt pénz az, ami hiànyzik elsôsorban ahhoz, hogy a polcról is vegyünk.

Persze ezt csak megértem, de nem felmentô, hiszen végig ostoroztam a dolgot, hogy sima Gyôri Program 2.0 lesz. Hurràoptimista sem voltam, hogy tutira minden simàn fog menni és nem lesz akadàly a tervezôasztalról vétel.

Végig igyekeztem ràmutatni magàra az alapvetés hibàjàra, ami az, hogy van idônk illetve arra és arra, hogy a generàlt feszültség célpontja vagyunk és mindent fel kellene szívni ami létezô, elérhetô, értelmezhetô technika amíg lehet olcsón. Ehelyett a maradék pénzt újra meg újra àtadott innovàciós központokra költötték el ami meg a Gidrànnal megy az felhàborító és cseh szinten nevetséges is màr.

Ha végignézed @Aladeen wikipédiàs cikkjét amit igen szépen vezet a Zrínyirôl, összességében nem szar tehàt a program. Ha hozzàgondolod, hogy hàlózatba integràltàk ezt a keveset, akkor felötölhet, hogy ér annyit mint kétszer ennyi enélkül, mert azonnali optimàlis reakciót tesz lehetôvé. Megfizették az àràt az IFV APS-sel felszerelésének teljes mennyiségben ezzel kitolva azok harctéri élettartamàt tehàt a mûveletek kivitelezésének a lehetôségeit. 3:1-ben hàlózat nélküli erôvel is megütközésre és gyôzelemre képesnek gondolom olyan erôvel szemben, ami nem bír ezekkel az elônyökkel, ha csak nyersen technikailag nézem.

Ami hiànyzik, az a kiegészítés, aminek az àràt elnerezik, hogy @Negan is örüljön egy szónak. A kedvenc példàm a Marder a roncsteleprôl. De az akkor még kukàzandó AMX-10 RCR, hasznàlt Leopard 2, akàr az osztràkoktól kivont Jaguar 1A3, modernizàlt Gepard SPAAG, vagy új török Korkut amikor még fejlesztettünk, hasznàlt MARS II MLRS, hasznàlt PZH 2000, digitàlis tûzvezetéssel bíró Fh70, Merkava III-IV, vagy épp a Dél-afrikai eszközök jobbjai mind elérhetô, olcsóbb technikai erôtöbbszörözés lehettek volna, képzésgyorsító lehettek volna.

És ez elôl nem a 44+12 Leooard, 24 PZH, 209 Lynx, vagy a NASAMS, vagy a helikopterek, vagy a SAMOC vitte el a pénzt, hiszen ezek beérkezô eszközök mint bàrmi màs lenne.

Az vitte e a pénzt, hogy a vezetés nem làtott elôre a feszültséggeneràlàs forgatókönyvének elemeit végignézve, mialatt a megvalósulàsi fàzisban is békeidôs politikai megfontolàsokkal viszik az iparosítàst, úgy, hogy közben beindult a hàborús korszak màr 15 éve, màr démonizàlnak és szankcionàlnak, màr nincs szabad kapacitàs, màr nincs értéktelennek tekintett roncstelepi IFV, de van egy Gidràngyàrunk, ami nem termel, meg van egy legalàbb hàromszor àtadott innnovàciós trösztünk, meg békeidôs sportlétesítmény tàmogatàsunk, meg költözô minisztériumunk.

Szóval annyit akarok mondani hogy dràgàn élvonalas dràga dolgokat vettünk amik az àrukért a kor magas szintjét adjàk. Tehàt az elérhetô eszközök legjobbjai amik ezért az àrért meg is érkeznek. Lassan, kurva lassan de megérkeznek. Ahogy bàrmi megérkezhetne amit rendelnek olcsóbban és nem ennyire korszerûen. A baj a dolgok megnerezésével van az azóta a koncepció hàborúval felülírt valósàgàban is.
 

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
1 301
5 851
113

Ez alapján 2.2 milliárd dollárért vettek 246 db MKIV-es járművet. Ez 8.94 millió dolláros darabár.
És ha nem balfaszkodnak ennyit, ez olcsóbb is lehetett volna...

Ezzel szemben a Lynx esetén 2 illetve 3.1 milliárd eurós árról halottam.
És úgy tudom, hogy a rajmetál szarsild egy külön 140 millió eurós tétel ezen felül...
Számoljunk csak 2 milliárddal a 216 db járműre. Ez 9.26 millió eurós darab ár, APS nélkül. A mostani árfolyamon ez 10 millió dollár.

Én nem látom a Lynx ár előnyét, annak ellenére sem, hogy a Csehek amit lehet, elbasztak.

Megkockáztatom, hogyha 2016 körül leszerződünk a CV9035 MKIII-ra, akkor olyan 6-7 millió dollár/db áron megúsztuk volna a beszerzést, helyi összeszereléssel együtt. És rég szolgálatban lenne a típus ;)
Akkor számoljunk úgy hogy a 10M dollár 27% áfa bevételének egy része befolyik, iparűzési adó, társasági adó, munkahelyek létrejötte, beszallitoi lánc ideköltözése, alapból karbantartási rendszer létrejötte, későbbi gyártás (masnak) további rengeteg üzleti előnye és még sorolhatnám... kapd le a németgyűlölő szemuveget :)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 243
65 205
113
De mitől lett volna jobb egy K21 vagy egy CV90???

Olcsóbbak, létezőek, nagyobb tűzerővel bíró járművek. A CV90 MKIII már gyerekbetegségektől mentes.

Mikor köztudott hogy egy haditechnikai beszerzés félig politikai döntés is ezt nem akarjátok figyelembe venni..

És bejött a politikai számítás? Hol vannak az EU-s pénzek például? Át lettünk kúrva, nem is kicsit...

RM nem csak harcjarmu gyárat hozott ide hanem loszer/dron/ew stb.... sokkal komplexebb a csomag

Ezeket bárki ide hozza. És igen, jobb lett volna nem egy ilyen szarkupac Black Rock-os multitól függeni!
Francia és Izraeli opciók is voltak a lőszer gyárra, drónokból most is zsidót veszünk, csak a germánok közvetítőként még azzal is lehúznak.
Micsoda mesterterv volt ez a részünkről XD

Akkor számoljunk úgy hogy a 10M dollár 27% áfa bevételének egy része befolyik, iparűzési adó, társasági adó, munkahelyek létrejötte, beszallitoi lánc ideköltözése, alapból karbantartási rendszer létrejötte, későbbi gyártás (masnak) további rengeteg üzleti előnye és még sorolhatnám... kapd le a németgyűlölő szemuveget :)

Jah, mert a Svéd CV90 összeszerelés esetén ez nem lett volna XD
Itt nektek van szürke hályog a szemeteken, de nagyon durván!

Nem lenne szolgálatban, mert a gyárat ugyan úgy fel kellet volna húzni ami ugyan ennyi idő lett volna.

Lóf@szt! Már bocsánat!
A Lynx-el azért ment eddig a tökölődés, mert nem létezett a jármű, így gyárat sem tudtak rá építeni. Így is németből jön a járművek egy része.
A CV90 gyárat 2-3 év alatt összedobták volna, vagyis ha 2016-ban szerződünk 2019-től már menne a gyártás. 4 éve ;)

Maga a sajàt gyàrtàs gondolata alapvetôen nem lett volna rossz, a kizàrólagossàga a rossz. Te is làtod a szànalmas nyugati kapacitàsokat, csak arra építeni a tervezés fàzisàban amikor arra a koncepcióra építettek, hogy 2030-ig lesz idô, ennek a logikàjàval hibànak tûnhetett. A sajàt gyàrtàsba ölt pénz az, ami hiànyzik elsôsorban ahhoz, hogy a polcról is vegyünk.

A CV90-el is lett volna saját gyártás. Lásd. fentebb.
Gyakorlatilag a hollandok is hasonló mennyiséggel saját gyártással vették. A lehetőség mindenkinek adott volt!

A kedvenc példàm a Marder a roncsteleprôl. De az akkor még kukàzandó AMX-10 RCR, hasznàlt Leopard 2, akàr az osztràkoktól kivont Jaguar 1A3, modernizàlt Gepard SPAAG, vagy új török Korkut amikor még fejlesztettünk, hasznàlt MARS II MLRS, hasznàlt PZH 2000, digitàlis tûzvezetéssel bíró Fh70, Merkava III-IV, vagy épp a Dél-afrikai eszközök jobbjai mind elérhetô, olcsóbb technikai erôtöbbszörözés lehettek volna, képzésgyorsító lehettek volna.

Minden jobb lett volna, mint ez!
Sőt, holland Leopárdokra és CV90-esekre is le lehetet volna csapni!
Előbbit a Finnek, utóbbit az Észtek vitték.
N+1 okosabb döntés volt, mint ez amit műveltek. Óriási pénzt basztunk el, minimális képességekre.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 647
26 337
113
2. CV9035/40 beszerzése. És igen, ők is adnak összeszerelő üzemet hozzá bárkinek.
Az RM ebből a szempontból semmi egyedit nem adott!
A szlovák tendert pl. amennyire lehetett prezentáltam sok sok részlettel...nem volt benne egy külcsinyben és belbecsben is vadúj gyár, csak a meglévő hadiipari cégek közti feladat szétosztás...
Elmondta Kriss, hogy amikor mi szerződtünk, akkor biza a CV90 nem volt drágább, ellenben létezett.
...ezért nem a vas volt drágább nálunk, hanem az beszerzés (a projekt) összértéke a gyárral, tesztpályával stb. stb együtt. ;)
Az mk4 nem létezett tudtommal
A szlovák tenderen megfuttatott CV ugynúgy egy koncepció volt csak a csomó nem működő dologgal, mint a Lynx. Az alapjármű volt az, amiről elmondhatjuk, hogy már egy kiforrott és egyébként egészen biztosan jó konstrukció volt. Ezt egyesek nem képesek még ma sem igy átlátni.
Az egy kész jármű család volt már 10+ éve is. Ehhez képest a Lynx még mindig sehol sincs...
E mellet ugyan úgy adtak volna helyi összeszerelést is.
Lásd fentebb, az alapjármű családra igaz az amit irsz, a helyi összeszerelést meg árnyalják a meglévő cseh/szlovák hadiipari cégek hálózata és azok hiánya nálunk. Ezt is igy kellene nézni, ha objektiven közelitünk a problémához és nem süllyedünk egy bites NER-ezős meg valamiféle anti-németes demagógiához.
Én nem látom a Lynx ár előnyét, annak ellenére sem, hogy a Csehek amit lehet, elbasztak.
Vagyunk néhányan aki meg igen.
A cseh beszerzésekről egyszer egy egészen biztosan izgalmas kis könyvet lehetne irni, én nem is foglalkoznék vele, annyira nem is tudom milyen jelzővel illetni az egészet. A szlovák tender viszont jó vonalvezető és ott is kijött, hogy a Lynx technikailag/"harcértékileg" csak a méretével bukott, minden másban jobb vagy ugyanolyan jó volt, mind pl. a CV90 vagy a többi. A végén meg az ár vitte el a dolgot pontosan azért, mert mi egy komplett zalaegerszegi mintájú gyárat raktunk volna oda a németekkel együtt, ugyanúgy tesztpályával stb., mig a svédek ekkora beruházásokban nem gondolkodtak, összelegóztatják a meglévő még a szociból ismert régi cégek csarnokaiban a vasat.

Ha az utóbbi pár oldal szinvonalán szeretnék én is reagálni akkor irhatnám, hogy láttuk a svéd CV-k ukrajnai szereplését :rolleyes:, a tekknika megnézhető közelről Moszkvában a kiállitáson:oops:,...de nem akarok érzelmeket felkorbácsolni, és egyébként sem tartom korrektnek, hogy ilyen -egyébként szép kerek tényekből- induljunk ki és messzemenő következtetéseket vonjunk le,...úgy hogy csak megjegyeztem, mi lenne ha.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 243
65 205
113
Lásd fentebb, az alapjármű családra igaz az amit irsz, a helyi összeszerelést meg árnyalják a meglévő cseh/szlovák hadiipari cégek hálózata és azok hiánya nálunk. Ezt is igy kellene nézni, ha objektiven közelitünk a problémához és nem süllyedünk egy bites NER-ezős meg valamiféle anti-németes demagógiához.

Az nem demagógia, hogy a CV9035 MKIII-at lényegében majdnem mindenhova gyártással együtt adták el. Nyugodtan utána nézhetsz.
Hollandiát hoztam fel példának.

A szlovák tender viszont jó vonalvezető és ott is kijött, hogy a Lynx technikailag/"harcértékileg" csak a méretével bukott, minden másban jobb vagy ugyanolyan jó volt, mind pl. a CV90 vagy a többi. A végén meg az ár vitte el a dolgot pontosan azért, mert mi egy komplett zalaegerszegi mintájú gyárat raktunk volna oda a németekkel együtt, ugyanúgy tesztpályával stb., mig a svédek ekkora beruházásokban nem gondolkodtak, összelegóztatják a meglévő még a szociból ismert régi cégek csarnokaiban a vasat.

Vagyis mind műszakilag, mind háttér iparilag kedvezőbb volt a svéd ajánlat. Vagyis a jobb termék nyert.
A Lynx eddig minden tenderen kikapott, nálunk meg nem is volt igazából.
Lehet ezt maszatolni, de ez a helyzet. Egy tök egyedi gépet sikerült beszereznünk, ami rajtunk kívül senkinek sem kell.

Ha az utóbbi pár oldal szinvonalán szeretnék én is reagálni akkor irhatnám, hogy láttuk a svéd CV-k ukrajnai szereplését :rolleyes:, a tekknika megnézhető közelről Moszkvában a kiállitáson:oops:,...

A CV90 hozta amit elvártak tőle, ahogyan az M2-es is. A Lynx viszont olyan messze van még a bevethetőségtől, mint Makó Jeruzsálemtől.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
11 064
37 986
113
Lóf@szt! Már bocsánat!
A Lynx-el azért ment eddig a tökölődés, mert nem létezett a jármű, így gyárat sem tudtak rá építeni. Így is németből jön a járművek egy része.
A CV90 gyárat 2-3 év alatt összedobták volna, vagyis ha 2016-ban szerződünk 2019-től már menne a gyártás. 4 éve ;)
Te meg mi a f@szrol beszélsz? Már bocsánat!
2020-ban már le volt szállítva a 3 müködő lynx az ausztrál tesztekre szóval akkor már kész volt a gép. Az egész zrínyi 2018-ban indult szóval nem értem, hogy mit akarsz te 2016-ban szerződni valószínű, hogy ha a CV90 lett volna az is 2020-bán lett volna leszerződve és onnantól indult volna a gyár építés nem 2016-tól...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 243
65 205
113
Az egész zrínyi 2018-ban indult szóval nem értem, hogy mit akarsz te 2016-ban szerződni valószínű,

"A Zrínyi Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program (korábban: Zrínyi 2026) a Magyar Honvédség haderőfejlesztési programja, amely azt tűzi ki célul, hogy a Honvédség a régió egyik legkorszerűbb hadereje legyen 2026-ra. 2016. december 20-án Simicskó István honvédelmi miniszter meghirdette a Zrínyi 2026 elnevezésű honvédelmi-haderőfejlesztési programot, amely több évtizedes műszaki és infrastrukturális lemaradás ledolgozását célozta meg"

Ezek szerint rosszul tudod. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: bel and LMzek 2.0

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
11 064
37 986
113
"A Zrínyi Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program (korábban: Zrínyi 2026) a Magyar Honvédség haderőfejlesztési programja, amely azt tűzi ki célul, hogy a Honvédség a régió egyik legkorszerűbb hadereje legyen 2026-ra. 2016. december 20-án Simicskó István honvédelmi miniszter meghirdette a Zrínyi 2026 elnevezésű honvédelmi-haderőfejlesztési programot, amely több évtizedes műszaki és infrastrukturális lemaradás ledolgozását célozta meg"

Ezek szerint rosszul tudod. ;)
2016 kezdtek el vakarózni, hogy mit kéne venni és 2018-ban lettek az első komolyabb szerződések megkötve
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 647
26 337
113
Az nem demagógia, hogy a CV9035 MKIII-at lényegében majdnem mindenhova gyártással együtt adták el.
Gyártás és gyártás között van külömbség, irtam is hogy miért.
A Lynx eddig minden tenderen kikapott, nálunk meg nem is volt igazából.
Szlovák és ausztrál. Az elsőnél a ktonák szerint nyert, viszont árban a beruházás drágább volt, a másinkál meg hogyismondjam, hol épül az új IFV gyáruk majd?...erről ennyit. A cseh tenderről ne beszéljünk....
Nálunk lényegében nem is volt - igazad van. A hadiipar fejlsztési koncepciója végett, mert láthatóan az RM hátán akarjuk ezt megcsinálni.
Lehet ezt maszatolni, de ez a helyzet. Egy tök egyedi gépet sikerült beszereznünk, ami rajtunk kívül senkinek sem kell.
Nem maszatol senki, tök egyedi. Hogy majd kinek kell még, azt ne most kiáltsad a nagyvilágba, majd egy kb 3-4 év múlva.
A CV90 hozta amit elvártak tőle, ahogyan az M2-es is. A Lynx viszont olyan messze van még a bevethetőségtől, mint Makó Jeruzsálemtől.
"CV90" tág fogalom, látom ügyeltél rá :D , nincs baj.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 754
20 920
113
Hát 1990-től 2014-ig haderő leépítési tervek voltak, nem fejlesztésiek. Néha sok kenőpénzért jött valami, koncepció nélkül.
Ahhoz képest meg nem nehéz jobbnak lenni.
Én azt sajnálom, hogy sok pénzt költünk el, nagyon rossz hatékonysággal és a végén nem kapjuk meg az országvédelemhez szükséges minimumot sem.
Pedig ennyi pénzből el lehetett volna érni ;)

Minden meg lesz csúcstechnológiában, amit megrendeltünk. Az ami. Ismert mindenki előtt mit rendeltünk. Leopárd, PZH, Lynx, Gidrán, helikopterek, teherszállítók, stb.
A mennyiségen lehet vitatkozni, de a megrendelt eszközök csúcs kategóriások.
Nem dobtunk ki pénzt felelőtlenül az ablakon. Ennek ennyi az ára.
Egy lépés ez a haderőfejlesztés program. Ennek a végén, elvileg lesz egy teljesen korszerű összfegyvernemi dandárunk. A többi azután. Azt nem tudjuk még, hogyan tovább.
Nyilván a másik két dandárral és a területvédelmi ezredekkel is kell történjen valami felszereltség terén.
Majd meglájuk, ha megérjük.
 
T

Törölt tag

Guest
Elmondta Kriss, hogy amikor mi szerződtünk, akkor biza a CV90 nem volt drágább, ellenben létezett.

Az mk4 nem létezett tudtommal

Miért? A Lynx létezett? :D :D :D

Te jössz azzal, hogy a CV90 mk4 létezett már akkor..

Ne költsetek már hozzá a mondataimhoz hülyeségeket....
Szerencse, hogy egy mondatot sem költött hozzá @Bálint .
Csak hozod a szokásos németbecsmérlős produkciót.
Mondjuk ehhez az 1 órán belüli teljesítményhez azért elég terjedelmes irha réteg kell! :)
 

AlbaRegia

Well-Known Member
2019. december 23.
868
2 060
93
Érthetetlen pár ember hozzáállása ahogy működik itt a gyárátadás óta. Ahogy néhányan várták már ezt a napot, annyian most elkezdték szapulni a Lynxet, ez elképesztő. Egész Európában nem lesz a közeljövőben ilyen jó gyalogsági harcjárműve a németeken kívül senkinek, nem a szomszédoknak.
Részemről ezzel a "Lynx beszerezés jó, vagy nem jó" történet lezárva. Mondjuk bele se mentem. :)

Azért a lengyelek Red Backjével össze hasonlítanám hogy melyik a jobb
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 647
26 337
113
Azért a lengyelek Red Backjével össze hasonlítanám hogy melyik a jobb
Azt még nehezen, de kivánom hogy legyen végül mindenkinek meg az első működő zászlóalja, legyenek ezek a példányok a kiállitásokon, bemutatókon, legyenek közös NATO gyakorlatok és legyen róluk bőnyállal tudósitás. Akkor majd lesznek infók a műküdésükről, az éleslövészetes szerepléseikről, logiszitkáról, meg idővel mindenről, ami alapján meg lesz az összkép, hogy ki járt jól vagy sem.
 
T

Törölt tag

Guest
Vagyis mind műszakilag, mind háttér iparilag kedvezőbb volt a svéd ajánlat. Vagyis a jobb termék nyert.
Egy büdös lóbránert.
Műszakilag hogy a tökömbe állíthatsz ilyet? Még egyszer! Nem létezett, és nem is létezik CV90 Mk4.
Iparilag meg pláne nem, mivel a csehszlovákok esetén nincs új gyár. Ott a régi problémás hadiipari szereplők fogják legyártani az alkatrészeket.
Ezzel szemben a RM kapacitásbővítésre szerződött, új gyárral.
BAE Land Systemsnek milyen olyan szárazföldi technikája van még, amit képes lesz a csehszlovákokhoz odavinni, gyártani?
AZ ugye megvan, hogy pont a RM vette meg az angliai BAE kapacitásokat, ahova odaviszi a Boxer gyártását.
A német kapacitáshiányok miatt meg mindenhol fognak gyártani, ahol csak bírnak. Arról nem is beszélve, hogy a németek most rendeltek meg Lance tornyos Boxereket. Mitadisten, nem rendelte meg az ausztrál kormány a Lynxet. Ahol gyártották volna a tonyokat hozzá. Szerinted hol fognak Lance tornyokat gyártani a Boxerekre? Majd a leendő csehszlovák BAE gyárba ugye?

A Lynx eddig minden tenderen kikapott, nálunk meg nem is volt igazából.
Lehet ezt maszatolni, de ez a helyzet. Egy tök egyedi gépet sikerült beszereznünk, ami rajtunk kívül senkinek sem kell.
Ööö... tudtommal a CV90 első körben elbukott az amerikai és ausztrál tenderen is. Szerinted miért?

A CV90 hozta amit elvártak tőle, ahogyan az M2-es is. A Lynx viszont olyan messze van még a bevethetőségtől, mint Makó Jeruzsálemtől.
Ugye most megint arról a CV90 mk4-ről írsz megint, amelyiknek még nincs sorozatgyártott példánya. :rolleyes: