A szlovák tendert pl. amennyire lehetett prezentáltam sok sok részlettel...nem volt benne egy külcsinyben és belbecsben is vadúj gyár, csak a meglévő hadiipari cégek közti feladat szétosztás...
...ezért nem a vas volt drágább nálunk, hanem az beszerzés (a projekt) összértéke a gyárral, tesztpályával stb. stb együtt.
A szlovák tenderen megfuttatott CV ugynúgy egy koncepció volt csak a csomó nem működő dologgal, mint a Lynx. Az alapjármű volt az, amiről elmondhatjuk, hogy már egy kiforrott és egyébként egészen biztosan jó konstrukció volt. Ezt egyesek nem képesek még ma sem igy átlátni.
Lásd fentebb, az alapjármű családra igaz az amit irsz, a helyi összeszerelést meg árnyalják a meglévő cseh/szlovák hadiipari cégek hálózata és azok hiánya nálunk. Ezt is igy kellene nézni, ha objektiven közelitünk a problémához és nem süllyedünk egy bites NER-ezős meg valamiféle anti-németes demagógiához.
Vagyunk néhányan aki meg igen.
A cseh beszerzésekről egyszer egy egészen biztosan izgalmas kis könyvet lehetne irni, én nem is foglalkoznék vele, annyira nem is tudom milyen jelzővel illetni az egészet. A szlovák tender viszont jó vonalvezető és ott is kijött, hogy a Lynx technikailag/"harcértékileg" csak a méretével bukott, minden másban jobb vagy ugyanolyan jó volt, mind pl. a CV90 vagy a többi. A végén meg az ár vitte el a dolgot pontosan azért, mert mi egy komplett zalaegerszegi mintájú gyárat raktunk volna oda a németekkel együtt, ugyanúgy tesztpályával stb., mig a svédek ekkora beruházásokban nem gondolkodtak, összelegóztatják a meglévő még a szociból ismert régi cégek csarnokaiban a vasat.
Ha az utóbbi pár oldal szinvonalán szeretnék én is reagálni akkor irhatnám, hogy láttuk a svéd CV-k ukrajnai szereplését
, a tekknika megnézhető közelről Moszkvában a kiállitáson
,...de nem akarok érzelmeket felkorbácsolni, és egyébként sem tartom korrektnek, hogy ilyen -egyébként szép kerek tényekből- induljunk ki és messzemenő következtetéseket vonjunk le,...úgy hogy csak megjegyeztem, mi lenne
ha.