Leopard 1 MBT (Németország)

A háború elott, konkrétan 2019-ben, a Leopard 1 ára kb 500 dollár volt darabja. Most akár egy milliót is kérnek érte:

https://defence-ua.com/news/stala_v...nnja_rf_jaka_tsilkom_iljustrativna-12641.html

Mint 2019-ben kiderült, a Leopard 1A5 olyan olcsó volt, hogy ezért a pénzért valódi europléhlemezt vagy okostelefont lehetett venni.

A német Global Logistics, a svájci RUAG és a svájci kormány közötti vita miatt napvilágra került a Leopard 1 harckocsi ára, azonban 2019 óta az Orosz Föderáció teljes körű Ukrajna inváziója és egy globális tektonikus eltolódás a biztonsági helyzetben, ami fegyverhiányhoz vezetett.

A Swiss Tages Anzeiger szerint a Global Logistics 2019-ben 25 darab Leopard 1A5 harckocsit vásárolt a RUAG-tól 12,5 ezer svájci franért, körülbelül 12,5 ezer dollárért.

A megállapodást aláírták, amit a RUAG megerősített, de a német cég a megvásárolt gépeket a cég olaszországi raktárának területén tartotta. Most pedig megpróbálják megszerezni őket, de a svájci kormány most közbelépett, és úgy döntött, megvizsgálja, hogy akkor szerezték-e meg a megfelelő engedélyt, és szükséges-e újra kiadni.

És ez az utolsó, amelyet az ország kormánya blokkolhat a semlegességi politika ápolása és annak lehetősége miatt, hogy ezeket a Leopard 1A5-öket Ukrajnába küldik. Emlékeztetünk arra, hogy ezen álláspont megváltoztatására tett kísérletek kudarcot vallottak, mivel az ország parlamentje nem szavazhat a vonatkozó módosításokról.

A RUAG-nak ugyanakkor némi érdeke lehet az üzlet újratárgyalásának, mivel a Leopard 1 ára jelenleg jóval meghaladja az 500 dollárt gépenként. Remek példa erre a belga OIP Land Systems étvágya, amely eleinte 0,5 millió eurót kért ugyanazért a használt Leopard 1A5-ért, majd a cégvezető elmondta, hogy az autók valós piaci ára 1 millió euró.

Végül is a Rheinmetall vásárolta meg őket, bár a végső árat nem hozták nyilvánosságra. És bár 50 gép vásárlásáról beszéltünk, ezek állapota olyan lett, hogy 20-at egyszerűen szétszednek alkatrésznek.

A jelenlegi körülmények között aligha számíthatunk arra, hogy a Leopard 1A5 harckocsi darabonként 500 dollárba kerül. Mert a 42 tonnás tömegével ez a hozzávetőleges ára fémhulladék szállítása esetén "vasfém" értékben.

És még ha ezek a gépek egyáltalán nincsenek is harci állapotban, akkor is értékes erőforrást jelentenek más gépek alkatrészeinek beszerzéséhez. Az utolsó pedig nem kevésbé fontos, mert Ukrajna több mint 200 Leopard 1-et kaphat, amivel ez a gép a fegyveres erők legelterjedtebb nyugati harckocsija lesz.
 
Konkrétan amiknek az átadását nem a szkander Svájccal.
630-360-1692956006-642.jpg

Szabad ég alatt ponyvázva tárolják őket...

Mozognak veluk, vagy mozgatjak, a kavicson lanctalp nyomok vannak.
Svajc ragaszkodik a semlegesseg latszatahoz, kicsit az orrara koppint most ujra a RUAG-nak, es penzehes tulajdonosainak mert tul önjárók lettek.
Szerintem az orosz sem banna ha ezek a sorosdoboz alapanyagok az ukranokhoz kerulnek, gyartank 100 Lancattal tobbet azt O. K.
Az ukran is orul neki, igaz nem tudja tartosan kezelni, de nem is kell, az a lenyeg hogy német, es ra lehet rajzolni a vaskeresztet.
Nyugaton is orulnek neki mert nemhogy kolteni nem kell ezeknek az 50 - 60 eves muzealis daraboknak az orzesere, kornyezetbarat megsemmisitesere, de meg valaki el is viszi tőlük es fizet is érte!
Mindenki jol jar, csak Mikola meg Tarasz nem akik benne ulnek majd, de az lenyegtelen, meg sok Mikola meg Tarasz van raktaron.
 
Mozognak veluk, vagy mozgatjak, a kavicson lanctalp nyomok vannak.
Svajc ragaszkodik a semlegesseg latszatahoz, kicsit az orrara koppint most ujra a RUAG-nak, es penzehes tulajdonosainak mert tul önjárók lettek.
Szerintem az orosz sem banna ha ezek a sorosdoboz alapanyagok az ukranokhoz kerulnek, gyartank 100 Lancattal tobbet azt O. K.
Az ukran is orul neki, igaz nem tudja tartosan kezelni, de nem is kell, az a lenyeg hogy német, es ra lehet rajzolni a vaskeresztet.
Nyugaton is orulnek neki mert nemhogy kolteni nem kell ezeknek az 50 - 60 eves muzealis daraboknak az orzesere, kornyezetbarat megsemmisitesere, de meg valaki el is viszi tőlük es fizet is érte!
Mindenki jol jar, csak Mikola meg Tarasz nem akik benne ulnek majd, de az lenyegtelen, meg sok Mikola meg Tarasz van raktaron.
Hm.Iván meg Jurij azért közben örül a T55/62 gépeknek,hisz azok jók még a nekik szánt támogató szerepre......
Ami azt illeti,a Leo 1 pótpáncélozva ugyan úgy jó a támogató szerepre,mint a T62/55 öreg vasak.Ha kapnak hozzá valóban korszerű 105milis lőszert,még jobban is.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Hm.Iván meg Jurij azért közben örül a T55/62 gépeknek,hisz azok jók még a nekik szánt támogató szerepre......
Ami azt illeti,a Leo 1 pótpáncélozva ugyan úgy jó a támogató szerepre,mint a T62/55 öreg vasak.Ha kapnak hozzá valóban korszerű 105milis lőszert,még jobban is.
De Jurij meg Ivan tudja vezetni a T55/62-t es az első kolhozban megjavitjak mert doszt van minden is orszagon belul hozzá, nem kell korbehaknizni a fel vilagot fekbetetert.
Ha kell az 55/62-hoz valami hatratelefonalnak a raktarosnak.
A Leó 1 eseteben meg telefonalnak a Natonak, a nemet bundeskanzlernek, a hollandoknak, a RUAG-nak, KMW-nek, Rajnametalnak, de meg az oreg pedo bá-nak is a vilag tuloldalan, de csak akkor ha mar felkelt es megitta a latte macciatojat washingtoni idő szerint 8,30-utan.
 
De Jurij meg Ivan tudja vezetni a T55/62-t es az első kolhozban megjavitjak mert doszt van minden is orszagon belul hozzá, nem kell korbehaknizni a fel vilagot fekbetetert.
Ha kell az 55/62-hoz valami hatratelefonalnak a raktarosnak.
A Leó 1 eseteben meg telefonalnak a Natonak, a nemet bundeskanzlernek, a hollandoknak, a RUAG-nak, KMW-nek, Rajnametalnak, de meg az oreg pedo bá-nak is a vilag tuloldalan, de csak akkor ha mar felkelt es megitta a latte macciatojat washingtoni idő szerint 8,30-utan.
Nem telefonálnak sehova, mert kannibalizálják a sérült, nem bevethető Leopardokat.
Várhatóan néhányat alapból alkatrészbázisnak küldenek ki. Ahogy @PavolR is irta: 50 járműből lehet hogy 20 alkatrész lesz...
 
  • Vicces
Reactions: Miskolci Ogre
De Jurij meg Ivan tudja vezetni a T55/62-t es az első kolhozban megjavitjak mert doszt van minden is orszagon belul hozzá, nem kell korbehaknizni a fel vilagot fekbetetert.
Ha kell az 55/62-hoz valami hatratelefonalnak a raktarosnak.
A Leó 1 eseteben meg telefonalnak a Natonak, a nemet bundeskanzlernek, a hollandoknak, a RUAG-nak, KMW-nek, Rajnametalnak, de meg az oreg pedo bá-nak is a vilag tuloldalan, de csak akkor ha mar felkelt es megitta a latte macciatojat washingtoni idő szerint 8,30-utan.
Ez nem a hk,mint gép problémája,hanem a logisztikáé.
Azonkivűl az oroszoknak is problémás már a régi gépek logisztikai ellátása.Rég nincs már gyártásban az alkatrészbázisa.Nekik is raktárakbol előkotort alkatrészeket kell felújitani,meg rozsdatemetőkböl előhozott gépekböl kannibalizálnak.4 letárolt gépből raknak össze egy használhatót.Oo mérete miatt meg még az sem lehetetlen,hogy No-bol előbb odaér a kért alkatrész,mint egy szibériai raktárbol.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
Ez nem a hk,mint gép problémája,hanem a logisztikáé.
Azonkivűl az oroszoknak is problémás már a régi gépek logisztikai ellátása.Rég nincs már gyártásban az alkatrészbázisa.Nekik is raktárakbol előkotort alkatrészeket kell felújitani,meg rozsdatemetőkböl előhozott gépekböl kannibalizálnak.4 letárolt gépből raknak össze egy használhatót.Oo mérete miatt meg még az sem lehetetlen,hogy No-bol előbb odaér a kért alkatrész,mint egy szibériai raktárbol.
igazából durva de a t54/55 elég sok eleme a mai napig sorozatgyártásba van. vegyük alapul a motort. a t34 és a t72 t90 a motorja a mai napig tartalmaz közös csereszabatos alkatrészeket csak a maiak már jöbb mi nőségűek jobb gyártástechnológiával vannak előállítva.
 
Nem telefonálnak sehova, mert kannibalizálják a sérült, nem bevethető Leopardokat.
Várhatóan néhányat alapból alkatrészbázisnak küldenek ki. Ahogy @PavolR is irta: 50 járműből lehet hogy 20 alkatrész lesz...
Tegyuk fel van egy mit tudom egy 20 eves Audid, tonkremegy benn a fekbetet, kiszeded a masikbol a kert vegeben, ami ugyanolyan xar, aztan ennyi, ezt tobbet nem tudod megcsinalni mert elfogyott.
Azok a Leok azert lesznek felrerakva mert meg azoknal is xarabbak mint amiket beuzemelnek. Nem lesz sokaig alkatresz abbol a 20 db-bol.
 
Ez nem a hk,mint gép problémája,hanem a logisztikáé.
Azonkivűl az oroszoknak is problémás már a régi gépek logisztikai ellátása.Rég nincs már gyártásban az alkatrészbázisa.Nekik is raktárakbol előkotort alkatrészeket kell felújitani,meg rozsdatemetőkböl előhozott gépekböl kannibalizálnak.4 letárolt gépből raknak össze egy használhatót.Oo mérete miatt meg még az sem lehetetlen,hogy No-bol előbb odaér a kért alkatrész,mint egy szibériai raktárbol.
Igen, csak epp nagyobb az orosz autobonto. Es az sem mellekes hogy a Leo1 az az ukranok fő csata harckocsija lesz jovore, a T55/62 meg pont nem a fő harckocsija az orosznak, hanem kerekitesi hiba.
 
Tegyuk fel van egy mit tudom egy 20 eves Audid, tonkremegy benn a fekbetet, kiszeded a masikbol a kert vegeben, ami ugyanolyan xar, aztan ennyi, ezt tobbet nem tudod megcsinalni mert elfogyott.
Azok a Leok azert lesznek felrerakva mert meg azoknal is xarabbak mint amiket beuzemelnek. Nem lesz sokaig alkatresz abbol a 20 db-bol.
Pont ugyanez van a T-55/62-vel is.
 
  • Vicces
Reactions: Miskolci Ogre
Tegyuk fel van egy mit tudom egy 20 eves Audid, tonkremegy benn a fekbetet, kiszeded a masikbol a kert vegeben, ami ugyanolyan xar, aztan ennyi, ezt tobbet nem tudod megcsinalni mert elfogyott.
Azok a Leok azert lesznek felrerakva mert meg azoknal is xarabbak mint amiket beuzemelnek. Nem lesz sokaig alkatresz abbol a 20 db-bol.
Nem is kell hogy sokáig működjenek! :P
Amúgy az orosz logisztika is legendásan szar, szóval ebben nincs nagy különbség. Ezeknek az ocsakvasaknak az alkatrészei sincsenek gyártásban: más 50-60 éve rohadó harckocsik alkatrészei kerülnek azokban is. Szóval minkét oldal a "zsírosbödön alját kényszerül kapirgálni", remélve hogy van ott még valami...
 
  • Vicces
Reactions: Miskolci Ogre
Nem is kell hogy sokáig működjenek! :p
Amúgy az orosz logisztika is legendásan szar, szóval ebben nincs nagy különbség. Ezeknek az ocsakvasaknak az alkatrészei sincsenek gyártásban: más 50-60 éve rohadó harckocsik alkatrészei kerülnek azokban is. Szóval minkét oldal a "zsírosbödön alját kényszerül kapirgálni", remélve hogy van ott még valami...
igazából az orosz pont az ipari és teknológiai elmaradottsága miatt számos alkatrésszel rendelkezik ezen eszközökhöz ami a mai napig gyártásba van. (nyugati szemlélet új gép fejlesszünk mindenből újjat hozzá ruszki lássuk mink van legozzunk össze belőlle amit tudunk ami nem megfelelő azt cserééljük le ha lehet nyugatira ha ez nem megy hazai fejlesztére.)
a T-34 esbe és a T-90 es motorjába qvasok alkatrész megeggyezik a blokk jó része azonos csak más gyártásteknológia.
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre
nem egészen mert számos elemét főleg alvázasan más katonai eszközök is használják nagy mennyiségbe plussz a civil ipari szférában is fellelhető. annyi hogy a ruszkinak fődarabokat kell felújítani max.
Pont a ruszkiknál a T55/62 alapú gépek már le lettek jórészt váltva a 64/72 bázisú gépekre.Szibériai elfeledett "tartós tárolókat" túrnak fel ők is.
És a Leo 1 is bázisjármű.Gepárd is Leo 1 alvázon van.A motornak meg van hajó meg nehézmunkagép és mozdonymotor változatai is.
 
igazából durva de a t54/55 elég sok eleme a mai napig sorozatgyártásba van. vegyük alapul a motort. a t34 és a t72 t90 a motorja a mai napig tartalmaz közös csereszabatos alkatrészeket csak a maiak már jöbb mi nőségűek jobb gyártástechnológiával vannak előállítva.
Ez nem csak az oroszoknál van igy.Continental dizelek is ilyenek-amik ráadásul a benzines változatbol lettek kifejlesztve (najó,a ruszki is egy 30as évekbeli Hispano benzines repülőgépmotorbol lett kikalapálva)
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya
lengőkarok dugattyúk szimeringek tömítések egy csomó minden nézd meg a ruszki hk motorgyártás történetét mi miből lett kifejlesztve és hogya.
ahogy @Negan is írta egy license repülőgép motor az alapja majd kapott talán több hengert majd kapott kompresszort majd ezt azt amazt de az alap még mindig az a repülőgép motor ami a vh elött meg lett licenselve. és nem csak hk ba építették hanem műszakigépekbe vagy épp civíl ipari bányagépekbe a mai napig.
 
lengőkarok dugattyúk szimeringek tömítések egy csomó minden nézd meg a ruszki hk motorgyártás történetét mi miből lett kifejlesztve és hogya.
ahogy @Negan is írta egy license repülőgép motor az alapja majd kapott talán több hengert majd kapott kompresszort majd ezt azt amazt de az alap még mindig az a repülőgép motor ami a vh elött meg lett licenselve. és nem csak hk ba építették hanem műszakigépekbe vagy épp civíl ipari bányagépekbe a mai napig.
Várok.