Leopard 1 MBT (Németország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 961
66 023
113
Nem telefonálnak sehova, mert kannibalizálják a sérült, nem bevethető Leopardokat.
Várhatóan néhányat alapból alkatrészbázisnak küldenek ki. Ahogy @PavolR is irta: 50 járműből lehet hogy 20 alkatrész lesz...
Tegyuk fel van egy mit tudom egy 20 eves Audid, tonkremegy benn a fekbetet, kiszeded a masikbol a kert vegeben, ami ugyanolyan xar, aztan ennyi, ezt tobbet nem tudod megcsinalni mert elfogyott.
Azok a Leok azert lesznek felrerakva mert meg azoknal is xarabbak mint amiket beuzemelnek. Nem lesz sokaig alkatresz abbol a 20 db-bol.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 961
66 023
113
Ez nem a hk,mint gép problémája,hanem a logisztikáé.
Azonkivűl az oroszoknak is problémás már a régi gépek logisztikai ellátása.Rég nincs már gyártásban az alkatrészbázisa.Nekik is raktárakbol előkotort alkatrészeket kell felújitani,meg rozsdatemetőkböl előhozott gépekböl kannibalizálnak.4 letárolt gépből raknak össze egy használhatót.Oo mérete miatt meg még az sem lehetetlen,hogy No-bol előbb odaér a kért alkatrész,mint egy szibériai raktárbol.
Igen, csak epp nagyobb az orosz autobonto. Es az sem mellekes hogy a Leo1 az az ukranok fő csata harckocsija lesz jovore, a T55/62 meg pont nem a fő harckocsija az orosznak, hanem kerekitesi hiba.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 644
77 622
113
Tegyuk fel van egy mit tudom egy 20 eves Audid, tonkremegy benn a fekbetet, kiszeded a masikbol a kert vegeben, ami ugyanolyan xar, aztan ennyi, ezt tobbet nem tudod megcsinalni mert elfogyott.
Azok a Leok azert lesznek felrerakva mert meg azoknal is xarabbak mint amiket beuzemelnek. Nem lesz sokaig alkatresz abbol a 20 db-bol.
Pont ugyanez van a T-55/62-vel is.
 
  • Vicces
Reactions: ogretankHU

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 053
36 488
113
Tegyuk fel van egy mit tudom egy 20 eves Audid, tonkremegy benn a fekbetet, kiszeded a masikbol a kert vegeben, ami ugyanolyan xar, aztan ennyi, ezt tobbet nem tudod megcsinalni mert elfogyott.
Azok a Leok azert lesznek felrerakva mert meg azoknal is xarabbak mint amiket beuzemelnek. Nem lesz sokaig alkatresz abbol a 20 db-bol.
Nem is kell hogy sokáig működjenek! :p
Amúgy az orosz logisztika is legendásan szar, szóval ebben nincs nagy különbség. Ezeknek az ocsakvasaknak az alkatrészei sincsenek gyártásban: más 50-60 éve rohadó harckocsik alkatrészei kerülnek azokban is. Szóval minkét oldal a "zsírosbödön alját kényszerül kapirgálni", remélve hogy van ott még valami...
 
  • Vicces
Reactions: ogretankHU

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 290
33 987
113
Nem is kell hogy sokáig működjenek! :p
Amúgy az orosz logisztika is legendásan szar, szóval ebben nincs nagy különbség. Ezeknek az ocsakvasaknak az alkatrészei sincsenek gyártásban: más 50-60 éve rohadó harckocsik alkatrészei kerülnek azokban is. Szóval minkét oldal a "zsírosbödön alját kényszerül kapirgálni", remélve hogy van ott még valami...
igazából az orosz pont az ipari és teknológiai elmaradottsága miatt számos alkatrésszel rendelkezik ezen eszközökhöz ami a mai napig gyártásba van. (nyugati szemlélet új gép fejlesszünk mindenből újjat hozzá ruszki lássuk mink van legozzunk össze belőlle amit tudunk ami nem megfelelő azt cserééljük le ha lehet nyugatira ha ez nem megy hazai fejlesztére.)
a T-34 esbe és a T-90 es motorjába qvasok alkatrész megeggyezik a blokk jó része azonos csak más gyártásteknológia.
 
  • Tetszik
Reactions: ogretankHU

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 366
31 651
113
nem egészen mert számos elemét főleg alvázasan más katonai eszközök is használják nagy mennyiségbe plussz a civil ipari szférában is fellelhető. annyi hogy a ruszkinak fődarabokat kell felújítani max.
Pont a ruszkiknál a T55/62 alapú gépek már le lettek jórészt váltva a 64/72 bázisú gépekre.Szibériai elfeledett "tartós tárolókat" túrnak fel ők is.
És a Leo 1 is bázisjármű.Gepárd is Leo 1 alvázon van.A motornak meg van hajó meg nehézmunkagép és mozdonymotor változatai is.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 366
31 651
113
igazából durva de a t54/55 elég sok eleme a mai napig sorozatgyártásba van. vegyük alapul a motort. a t34 és a t72 t90 a motorja a mai napig tartalmaz közös csereszabatos alkatrészeket csak a maiak már jöbb mi nőségűek jobb gyártástechnológiával vannak előállítva.
Ez nem csak az oroszoknál van igy.Continental dizelek is ilyenek-amik ráadásul a benzines változatbol lettek kifejlesztve (najó,a ruszki is egy 30as évekbeli Hispano benzines repülőgépmotorbol lett kikalapálva)
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 290
33 987
113
lengőkarok dugattyúk szimeringek tömítések egy csomó minden nézd meg a ruszki hk motorgyártás történetét mi miből lett kifejlesztve és hogya.
ahogy @Negan is írta egy license repülőgép motor az alapja majd kapott talán több hengert majd kapott kompresszort majd ezt azt amazt de az alap még mindig az a repülőgép motor ami a vh elött meg lett licenselve. és nem csak hk ba építették hanem műszakigépekbe vagy épp civíl ipari bányagépekbe a mai napig.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 644
77 622
113
lengőkarok dugattyúk szimeringek tömítések egy csomó minden nézd meg a ruszki hk motorgyártás történetét mi miből lett kifejlesztve és hogya.
ahogy @Negan is írta egy license repülőgép motor az alapja majd kapott talán több hengert majd kapott kompresszort majd ezt azt amazt de az alap még mindig az a repülőgép motor ami a vh elött meg lett licenselve. és nem csak hk ba építették hanem műszakigépekbe vagy épp civíl ipari bányagépekbe a mai napig.
Várok.
 
  • Vicces
Reactions: ogretankHU and fip7

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 644
77 622
113
mirevársz cikkszámra? kérdezz meg egy műszakit hogy mi csereszabatos mi nem nagyon sok minden csereszabatos néz utána a motornak mi meg hogy volt fejlesztésbe (saz alap motorhoz építettek hozzá folyamatosan.)
Amit írsz az a nagy semmi. Vannak olyan alkatrészei amit biztosan használnak még. De miért is? Miert használnának 70 éves szabványú szilenteket, tömítéseket stb?
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 290
33 987
113
Amit írsz az a nagy semmi. Vannak olyan alkatrészei amit biztosan használnak még. De miért is? Miert használnának 70 éves szabványú szilenteket, tömítéseket stb?
írtam hogy új anyagok új gyártásteknológiával de ugyan az a méret ugyan az a szabvány annyi hogy magasabbak a követelmények ezekkel szembe de visszafele kompatibilis... nagyon sok alkatrész csereszabatos keresd fel a Ricsit akár emailba válaszólni fog neked van anyaga bőven. Én őt tudom az országon bellul aki 34 54/55 72 t is rakott már rendbe és "üzemeltetett" (tudok több helyről de személyes ismeretség ide van és ő az aki fix elérhető bárkinek max 1 ismerősön keresztül.)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Pogány

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 290
33 987
113
Csak azért mert ma is gyártanak 3 méretazonos szilentet meg 50 éve is gyártottak még nem lehet beépíteni mindkettőt ugyanabba a motorba.
az újat bizony belehet a régibe a régit nem lehet az újba mert lehet nem bírja a megváltozott értékeket. az újba általába nagyon is jó mert minőséginek számít az osztályos is lefele általába.