Szállítógépek váltása a MH-nél

Total ertelmetlen lenne. A KC-390 eleve SAR stb cuccokal jon, ha kered a S&R fuknciot (ugy remlik, mi kertuk), azaz maris hasznalhato mindezeknek a tobbsegere.
ISTAR felderítő gépekről beszélgettünk - ilyen képessége a KC-390-nek nincs és hülyeség is lenne erre használni. A SAR (Search And Rescue) az tök más!
Drónokkal nem váltható ki minden: nem véletlen vannak embervezette ISTAR gépek még mindig, sokkal több műszer fér rá, mint egy HERMES-re vagy HERON-ra. Talán a Globalhawk ami ezekhez nagy felderítő gépekhez mérhető felszerelésben, de az nagyon nem a mi pénztárcánknak és igényeinknek van kitalálva.
 
  • Tetszik
Reactions: Negan
ISTAR felderítő gépekről beszélgettünk - ilyen képessége a KC-390-nek nincs és hülyeség is lenne erre használni. A SAR (Search And Rescue) az tök más!
:rolleyes:
SAR = synthetic aperture radar, ez egy kompozit kepalkoto technologia
S&R = search & rescue
Ha nem erted, mi van a listaban felsorolva, inkabb kerdezz. Ahogyan irtam, az izraeli lista jo reszet tudni fogja a Millenium, pontosan a S&R felszerelese miatt, ami tipikusan felszini radarkepesseget es azonositast jelent.
Amit nem fog tudni, az a tavoli radar (early warning) es a SIGINT kepessegek, azokra irtam megoldasokat, helyzettol fuggoen.

Drónokkal nem váltható ki minden: nem véletlen vannak embervezette ISTAR gépek még mindig, sokkal több műszer fér rá, mint egy HERMES-re vagy HERON-ra. Talán a Globalhawk ami ezekhez nagy felderítő gépekhez mérhető felszerelésben, de az nagyon nem a mi pénztárcánknak és igényeinknek van kitalálva.
Baszki olvasd mar el, mi a lof@szt irok.Tenyleg qrva idegesito, hogy az esetek feleben nem birod feldolgozni, mit ir a masik, csak valamifele ostoba pavlovi reflextol vezerelve behanysz valami stupid promoanyagbol szarmazo ures kliset valaszul... mindezt egyertelmuen tudatosan csinalod, hiszen kozben direkt levagod azt a reszt ahol ezeket igen pontos kontextusban megirtam.
 
Már nagyon kellenének a KC-k, Nem vagyok túl naprakész a sok szolgálat és meló miatt, ezért kérdezem, hogy a repülőnapra már -elvileg -megérkeznek a mi gépeink?

A legutolsó híresztelés szerint 2023 év vége, de inkább 2024-ben jönnek. Amúgy a kb novemberi Magyar Közlöny óta semmi hivatalos infó a repnapról, még időpont bejelentés se volt, pedig már május vége. Szerintem az eddigiekhez képest kisebb lesz, nagyrészt Honvédségi bemutatók, 1-2 külföldi vendég max. (mindenki Bukarestbe és Radomba megy...)
 
A legutolsó híresztelés szerint 2023 év vége, de inkább 2024-ben jönnek. Amúgy a kb novemberi Magyar Közlöny óta semmi hivatalos infó a repnapról, még időpont bejelentés se volt, pedig már május vége. Szerintem az eddigiekhez képest kisebb lesz, nagyrészt Honvédségi bemutatók, 1-2 külföldi vendég max. (mindenki Bukarestbe és Radomba megy...)
Elmarad!
 
Kellene az A330 MRTT-vé átépítése!
Olyanokat tudsz neha a semmibol mondani... az utolso dolog, ami nekunk kell, az egy dedikalt, civil freighter-tanker, ami masra nemigen jo. Akkor inkabb adjak el, es vegyenek meg 2-3x KC-390 az aran, azzal a legkozelebbi jarvanyt es a haderot is megoldottak 20-30 evre (ti. 5 Millenium mindent megoldana hosszu idore.)
 
  • Tetszik
Reactions: gafzhu and fitom
A jelenlegi helyzetben inkább tűnik valószínűbbnek hogy nem a KC390-ből hanem az A330-ból vesznek még néhányat, mert az augusztus 20-i A330 meghibásodás itt is nyilvánvalóvá tette hogy 1 gép nem gép... három hétig nem repült a gép, munka meg lett volna. Állítólag eredetileg is legalább 3 gép beszerzését tervezték.
 
A jelenlegi helyzetben inkább tűnik valószínűbbnek hogy nem a KC390-ből hanem az A330-ból vesznek még néhányat, mert az augusztus 20-i A330 meghibásodás itt is nyilvánvalóvá tette hogy 1 gép nem gép... három hétig nem repült a gép, munka meg lett volna. Állítólag eredetileg is legalább 3 gép beszerzését tervezték.
Én úgy tudom hogy légierő és haditengerészetnek van egy olyan szabály hogy 3 más minden eszközök minimum 3 kell
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
A jelenlegi helyzetben inkább tűnik valószínűbbnek hogy nem a KC390-ből hanem az A330-ból vesznek még néhányat, mert az augusztus 20-i A330 meghibásodás itt is nyilvánvalóvá tette hogy 1 gép nem gép... három hétig nem repült a gép, munka meg lett volna. Állítólag eredetileg is legalább 3 gép beszerzését tervezték.
Én úgy tudom hogy légierő és haditengerészetnek van egy olyan szabály hogy 3 más minden eszközök minimum 3 kell
KC390-ből is 3 db volt tervezve.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Olyanokat tudsz neha a semmibol mondani... az utolso dolog, ami nekunk kell, az egy dedikalt, civil freighter-tanker, ami masra nemigen jo. Akkor inkabb adjak el, es vegyenek meg 2-3x KC-390 az aran, azzal a legkozelebbi jarvanyt es a haderot is megoldottak 20-30 evre (ti. 5 Millenium mindent megoldana hosszu idore.)
Nincs szükségünk több KC390-hez hasonló katonai szállítóra, mert hova szállítsanak. Jó lenne, ha három lenne az üzembiztonság miatt, de ezerszer többet ér egy vegyes szállító-tanker típus, mint az A330MRTT, mint egy rámpás katonai abban a környezetben, ahol nekünk operálnunk kell. A missziózás lassan véget ér, max a Balkánon maradunk még, ha egyáltalán! Nincs hova szállítani, azok a kisebb missziók, amikbe belekeveredhetünk meg nem igényelnek két-három rámpás gépnél többet. Egy MRTT viszont olyan sokrétűen használható, amire a dedikált katonai gép nem. Utasszállítás, csapatszállítás, komplett kórház, áruszállítás, légi-utántöltés. Ez mind egyben, ez az MRTT fölénye számunkra.

Ha aközött kellene választani, hogy legyen e három KC390 vagy maradjon kettő és legyen mellé egy MRTT, akkor az utóbbi fölényesen a legjobb választás!
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
őőőő, erre mind képes a KC is.
Csak jóval kisebb. Harmadannyi szállítható ember, feleakkora szállítható tömeg, harmad akkora hatótáv, Cserébe képes megfelelni bizonyos specifikus katonai követelményeknek (szükségrepülőtéren landolni tudás pl.). De ez utóbbiakra extrém esetben van csak szükség, amire szükségünk van azt rendes utasszállító/cargo kialakítású gép tudja legjobban ellátni az elmúlt évek tapasztalata alapján! Ez még alapvetően háborús viszonyok közt is igaz lesz.

Háborúban többet érünk majd egy háromszor annyi ideig levegőben tartható légi-utántöltővel például. És többet érünk az MRTT kargóterével is, ha katonai utánpótlást kell szállítani valamelyik távoli beszállítónktól nagyobb mennyiségben.
 
Harmadannyi szállítható ember
Ember szállításra ott a 320 meg a falcon
feleakkora szállítható tömeg, harmad akkora hatótáv
Már kb csak a balkánon vagyon jelen nagy létszámban hova akarsz te szállítani, kínába ?
De ez utóbbiakra extrém esetben van csak szükség, amire szükségünk van azt rendes utasszállító/cargo kialakítású gép tudja legjobban ellátni az elmúlt évek tapasztalata alapján! Ez még alapvetően háborús viszonyok közt is igaz lesz.
Feltéve, ha fel tud szállni és el tud repülni mielőtt az ellenség lelőné...
Háborúban többet érünk majd egy háromszor annyi ideig levegőben tartható légi-utántöltővel például. És többet érünk az MRTT kargóterével is, ha katonai utánpótlást kell szállítani valamelyik távoli beszállítónktól nagyobb mennyiségben.
Olyan kis ország vagyunk, hogy ennek a gyakorlatban szerintem nem sok előnye van. Én inkább vennék még több KC-t...


Amúgy az MRTT tudtommal csak légi utántöltő képesség, attól nem lesz belőle lég kórház meg a rakterét is elfoglalják a tartályok
 
őőőő, erre mind képes a KC is. A KC ezek mellett még erdőtüzek oltására is képes.
A KC csak viszi a pénzt, a civil szállító meg üres óráiban hozza is!
Egy katonai lajstromozott gépet nem tudsz bérbeadni a DHL-nek, vagy a Wizz-nek.
Én úgy tudom hogy légierő és haditengerészetnek van egy olyan szabály hogy 3 más minden eszközök minimum 3 kell
Jah, de alapvetően nekik egy feladatra csak 1 fajta eszközük van.
Ezt én már párszor korábban kifejtettem, hogy a szállítási funkciók, és képességek átfedésben vannak az egyes géptípusainknál.
Esetünkben nem az adott típusból, hanem az adott képességgel rendelkező gépekből kell 2-nél több gépnek rendelkezésre állnia.
VIP - 2db Falcon, 2db A319
Cargo - 2db KC-390, 1 A330F, vészhelyzet esetén a 319-esek is.
Csapatszállítás - 2db A319, 2db KC-390
Tanker: 2db KC-390

Az A330F átalakítása MRTT-re viszonylag egyszerű feladat lenne. Pénzben mondjuk nem feltétlen.
Alapvetően csak az utántöltéshez szükséges csövezést, felfüggesztési pontot (kamera, és vezérlő rendszerrel) kellene beleépíteni, meg egy önvédelmi rendszert. A cargo átépítés már nem jelentene gondot.
Ezen felül a csapatszállításhoz szükséges paletizált ülésrendszereket is meg kellene rendelni mind az A330-hoz, mind a KC-khez.
Ha olcsón sikerülne leakasztani még pár A330-ast, akkor abba lenne értelme fektetni, mert ahogy írtam az előbb is. Az termelni is tud bevételt.