[HUN] Kerekes páncélozott harcjárművek beszerzése

a Lynx "másfélszer jobban védett" meg "másfélszer jobban lő"? :)

AMV páncélvédettsége "Level 5+", Lynx elvileg Level 6 + APS
APS-t az AMV-re is lehet rakni, a torony is lehet ugyanaz vagy hasonló felszereltségű (30mm + 2x Spike)
Ezenkívül mozgékonyabb is: nem kell neki se trailer, se vasút.

Szerintem előnyös lenne ha legalább az egyik lövész dandár 8x8-osokon közlekedne és harcolna...
Azt vedd számításba, hogy a lynx itt készül, és az árának egy része visszaforgatodik.
Nem mind, nem is hinném hogy sok, de valamennyi.
Nekem ráadásul van egy olyan érzésem, hogy a kerekes ifv jelen állás szerint fejlődési zsákutca.
Ukránoknak is kikopott eléggé mindkét oldalról, pedig még lennie kellene, de inkább bmp illetve mindnefele mrap feleségek láthatóak inkább.
Kerekesben anno úgy érzem, a franciáknak volt igazuk a VABbal, annak kellene egy normális modern megfelelőjét megtalálni (ami talán az mms).
És bár semmi befolyasom a dolgokra, de én a 3 dandár minél inkabbi egységesítését partolnam, tudom, bili, kéz stb
 
Azt vedd számításba, hogy a lynx itt készül, és az árának egy része visszaforgatodik.
Nem mind, nem is hinném hogy sok, de valamennyi.
Nekem ráadásul van egy olyan érzésem, hogy a kerekes ifv jelen állás szerint fejlődési zsákutca.
Ukránoknak is kikopott eléggé mindkét oldalról, pedig még lennie kellene, de inkább bmp illetve mindnefele mrap feleségek láthatóak inkább.
Kerekesben anno úgy érzem, a franciáknak volt igazuk a VABbal, annak kellene egy normális modern megfelelőjét megtalálni (ami talán az mms).
És bár semmi befolyasom a dolgokra, de én a 3 dandár minél inkabbi egységesítését partolnam, tudom, bili, kéz stb
A lengyel Rozsomák (Patria AMV) megy Ukrajnába rövidesen: 200 darabos rendelésük van az ukránoktól, de pár darab eddig is volt ott.
Majd meglátjuk, hogy egy igazán korszerű 8x8, hogy szerepel. BTR-ek hullanak, azon nincs mit csodálkozni - az már 25 éve is egy hulladék volt...
Olyan szempontból jól jött nekünk ez a háború, hogy sok kategória még nincs beszerezve, így láthatják az illetékesek, hogy mi válik be és mi nem.
 
A lengyel Rozsomák (Patria AMV) megy Ukrajnába rövidesen: 200 darabos rendelésük van az ukránoktól, de pár darab eddig is volt ott.
Majd meglátjuk, hogy egy igazán korszerű 8x8, hogy szerepel. BTR-ek hullanak, azon nincs mit csodálkozni - az már 25 éve is egy hulladék volt...
Olyan szempontból jól jött nekünk ez a háború, hogy sok kategória még nincs beszerezve, így láthatják az illetékesek, hogy mi válik be és mi nem.
No igen, kiderül.
 
Patria AMV xp: szlovákok tavaly szeptemberben szerződtek 76 darabra €447M-ért. Ez 5,88m eurós átlag ár.
Ja, torony nelkul, mert a sajat cuccukar akarjak majd rahekkelni. :D

A Lynx ára nem ismert pontosan, de kb. másfélszer ennyire tehető.
Egyreszt nem tudom, mit "teheto" es hova, de az toronnyal, kompletten es messze jobb pancellal erkezik... ugy meg hirtelen a Lynx messze jobb uzlet, plane hazai gyartas mellett.

Megkozkaztatom, hogy amennyiert keszen kapnank XP-t a finnektol, annyibol lancos Lynxet gyartunk majd magunknak. Azzal meg kb az osszes kerekest nyakon huzod egy hasonlo meretu haderovel.

Az üzemeltetési költsége meg "ég és föld" a két típusnak...
Nocsak, tudsz valamit, amit senki nem ismer?
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 250805
Nocsak, tudsz valamit, amit senki nem ismer?
olvastad azt a szakcikket ami a Lynx üzemeltetésének nehézségeiről szól?
Itt volt megosztva pár hete...elég nehéznek és drágának ígérkezik fenntartani majd a flottát. Pláne két dandárnyit - ha lesz még egy utánrendelés.

Egyébként általánosságban a kerekes technika olcsóbban üzemeltethető mint a láncos. Attól tartok hogy a Lynx működtetése rengeteg forrást visz el mástól azátn úgy járhatunk mint a Gripennek a 2000-es évkeben...
 
Megvannak a számaik cseheknek és a szlovàkoknak is. Szlovák összehasonlításban a lynx darabára kicsit magasabb a fenntartási költsége meg alacsonyabb volt. Itt a fórumon is bennt vannak a cikkek el tudod olvasni.
olvastad azt a szakcikket ami a Lynx üzemeltetésének nehézségeiről szól?
Itt volt megosztva pár hete...elég nehéznek és drágának ígérkezik fenntartani majd a flottát. Pláne két dandárnyit - ha lesz még egy utánrendelés.

Errrr - no, not really:

Megvannak a számaik cseheknek és a szlovàkoknak is. Szlovák összehasonlításban a lynx darabára kicsit magasabb a fenntartási költsége meg alacsonyabb volt. Itt a fórumon is bennt vannak a cikkek el tudod olvasni.

Egyébként általánosságban a kerekes technika olcsóbban üzemeltethető mint a láncos.

Says who?

Ezt megint kijelented, gondolom, mert "olcsóbb a gumikerek, mint a lánc", csak eppen nem mindenre lesz jó, eltérően egy Lynxtol. Akkor meg ugye már rgy platform vs két platform ktg és support, training stb, azaz bonyolultabb ez jóval annál, mint ahogyan te képzeled.

Attól tartok hogy a Lynx működtetése rengeteg forrást visz el mástól azátn úgy járhatunk mint a Gripennek a 2000-es évkeben...
Avagy egy masik platform, kerekeskent, meg még többet vinne... Ugye, milyen könnyű ilyen jóslatokat írni konkrét érvek nélkül? :P
 
Errrr - no, not really:





Says who?

Ezt megint kijelented, gondolom, mert "olcsóbb a gumikerek, mint a lánc", csak eppen nem mindenre lesz jó, eltérően egy Lynxtol. Akkor meg ugye már rgy platform vs két platform ktg és support, training stb, azaz bonyolultabb ez jóval annál, mint ahogyan te képzeled.


Avagy egy masik platform, kerekeskent, meg még többet vinne... Ugye, milyen könnyű ilyen jóslatokat írni konkrét érvek nélkül? :p
Konkrét érvet te sem nagyon mutattál be.

De egyébként jóval olcsóbb a kiforrott amv és elterjedt platform üzemeltetése.
 
Konkrét érvet te sem nagyon mutattál be.

De, en konkrétan meg is említettem a faktorokat, amelyek ellentmondanak az ő leegyszerűsített kijelentésének.

De egyébként jóval olcsóbb a kiforrott amv és elterjedt platform üzemeltetése.

De én nem ezt mondtam, hanem hogy a MH számára a saját magunk által gyartott es supportalt Lynxet hasznalni mindenhol, ahol IFV kell (mert az AMV XP az egy kerekes IFV) egyetlen platformkent versus ugyanezen Lynx mellé egy masodik IFV platformot, kompletten külföldről véve, ott gyartva, onnan tamogatva, nos, ezt egy ciklusra vetítve (20-30 év) én az elsőt gondolom jobb megoldásnak, ami nem csak akár olcsóbb is lehet 20+ év alatt, de egészen biztosan ütőképesebb is lenne.
 
Saját gyártással, saját supporttal vs mindent kívülről véve? Ugyan linkelj már példát ilyesmire, plane "every military" területén...
Saját gyártással is jóval nagyobb a bekerülési költség is. Drága gép a lynx. És tekintve, hogy minden részegységet úgy veszünk egyelőre a support is pont külföldről történik.

De az, hogy azonos szerepkörű azonos technológia szinten lévő eszközből a kerekes üzemeltetése olcsóbb. ( kopóalkatrész és kenőanyag fogyás, lánc ára kerékhez viszonyítva) az egy àltalános ökölszabály.
 
De, en konkrétan meg is említettem a faktorokat, amelyek ellentmondanak az ő leegyszerűsített kijelentésének.



De én nem ezt mondtam, hanem hogy a MH számára a saját magunk által gyartott es supportalt Lynxet hasznalni mindenhol, ahol IFV kell (mert az AMV XP az egy kerekes IFV) egyetlen platformkent versus ugyanezen Lynx mellé egy masodik IFV platformot, kompletten külföldről véve, ott gyartva, onnan tamogatva, nos, ezt egy ciklusra vetítve (20-30 év) én az elsőt gondolom jobb megoldásnak, ami nem csak akár olcsóbb is lehet 20+ év alatt, de egészen biztosan ütőképesebb is lenne.
A patria gigje meg a kiszervezett saját gyártás mindenkinek. A horvátok is maguknak raktàk össze.
 
Saját gyártással is jóval nagyobb a bekerülési költség is. Drága gép a lynx. És tekintve, hogy minden részegységet úgy veszünk egyelőre a support is pont külföldről történik.
Életciklusban gondolkodunk, úgy tudom.
De az, hogy azonos szerepkörű azonos technológia szinten lévő eszközből a kerekes üzemeltetése olcsóbb. ( kopóalkatrész és kenőanyag fogyás, lánc ára kerékhez viszonyítva) az egy àltalános ökölszabály.
De nem pusztán a gépekről van szó, hanem teljes eletciklusrol, és a teljes MH ktgvonzataban ertve.
Kapásból hany ezer óra megy el egy második platform treningjevel, bevezetésével, integralasaval stb?
Ha jól rémlik, te közgázos vagy eredetileg, nem? Pont neked nem hiszem, hogy magyaráznom kell bármit. :)
 
Életciklusban gondolkodunk, úgy tudom.

De nem pusztán a gépekről van szó, hanem teljes eletciklusrol, és a teljes MH ktgvonzataban ertve.
Kapásból hany ezer óra megy el egy második platform treningjevel, bevezetésével, integralasaval stb?
Ha jól rémlik, te közgázos vagy eredetileg, nem? Pont neked nem hiszem, hogy magyaráznom kell bármit. :)
Az üzemeltetési költség jóval magasabb és a kiképzésivel skálázódik. Mert az is üzemeltetés. És még mindig kisseb úgy is. Ezért fognak a németek is most marha sok boxer alapú ifv-t venni nem pedig pumát. ( mondjuk a boxer sem új platformként jelenik meg)
 
Pár idézet a lynx üzemeltetéséről:

"
A LYNX-projekt tervezett életciklusa minimum 20 éves időtartamot fed le. Ezalatt a gyártó által meghatározott gyakorisággal az időszakos karbantartásokat el kell végezni. Mivel ez egy teljesen új eszköz, nincsenek a hosszútávú használat tapasztalataira alapozott karbantartási útmutatások, ezért valamilyen szintű kockázatot hordoz magában a fenntartási időszak is. A gyártó emiatt túlbiztosítja az eszköz karbantartási igényeit, több szintű kötelező szervizperiódust határozott meg a havonta esedékes „rutin” átvizsgálástól a 10 éves nagygenerál javításig.
"

"
Az eddigi próbahasználat során keletkezett tapasztalat, hogy az RLS csak olyan magas szabványoknak megfelelő anyagokat enged használni az eszközök kötelező karbantartása során, melyet Magyarországon nagyon nehéz beszerezni. A szerződésben lefektették, hogy a fogyóanyagokat a magyar fél biztosítja a próbahasználat során, gondolva itt a hajtóanyagra, kenőanyagokra, de a csavarokra, alátétekre stb., azaz a rezsianyagokra is. Ezek beszerzéséhez az RLS biztosított egy listát a dandár páncélos- és gépjárműtechnikai szakága számára, mely közel 2000 tételt tartalmaz, mindegyik minőségi jelölésekkel ellátva. A piackutatás során kiderült, hogy hazai vállalatok nem forgalmazzák az ilyen magas minőségű rezsianyagokat, azokat csak Németországból tudják beszerezni, azonban a rendelkezésre álló előirányzat értékében – csapathatáskörű beszerzés esetében 15 millió forint, de a dandár kiszolgálására irányuló más, hasonló jellegű beszerzésekkel történő egybeszámítási kötelezettség miatt ez valójában kevesebb összeg – nem hajlandók ekkora projektbe belekezdeni, árajánlatot benyújtani a felhívásra.
...
"
 
Pár idézet a lynx üzemeltetéséről:

"
A LYNX-projekt tervezett életciklusa minimum 20 éves időtartamot fed le. Ezalatt a gyártó által meghatározott gyakorisággal az időszakos karbantartásokat el kell végezni. Mivel ez egy teljesen új eszköz, nincsenek a hosszútávú használat tapasztalataira alapozott karbantartási útmutatások, ezért valamilyen szintű kockázatot hordoz magában a fenntartási időszak is. A gyártó emiatt túlbiztosítja az eszköz karbantartási igényeit, több szintű kötelező szervizperiódust határozott meg a havonta esedékes „rutin” átvizsgálástól a 10 éves nagygenerál javításig.
"

"
Az eddigi próbahasználat során keletkezett tapasztalat, hogy az RLS csak olyan magas szabványoknak megfelelő anyagokat enged használni az eszközök kötelező karbantartása során, melyet Magyarországon nagyon nehéz beszerezni. A szerződésben lefektették, hogy a fogyóanyagokat a magyar fél biztosítja a próbahasználat során, gondolva itt a hajtóanyagra, kenőanyagokra, de a csavarokra, alátétekre stb., azaz a rezsianyagokra is. Ezek beszerzéséhez az RLS biztosított egy listát a dandár páncélos- és gépjárműtechnikai szakága számára, mely közel 2000 tételt tartalmaz, mindegyik minőségi jelölésekkel ellátva. A piackutatás során kiderült, hogy hazai vállalatok nem forgalmazzák az ilyen magas minőségű rezsianyagokat, azokat csak Németországból tudják beszerezni, azonban a rendelkezésre álló előirányzat értékében – csapathatáskörű beszerzés esetében 15 millió forint, de a dandár kiszolgálására irányuló más, hasonló jellegű beszerzésekkel történő egybeszámítási kötelezettség miatt ez valójában kevesebb összeg – nem hajlandók ekkora projektbe belekezdeni, árajánlatot benyújtani a felhívásra.
...
"
A program elején a beszállítói lànc még nem épült ki.
Jéé