[HUN] Kerekes páncélozott harcjárművek beszerzése

Erről beszélek: hogy a big picture viszont bonyolultabb ennél, pl.ha több mindent meg lehet vele oldani, egyféle képzés kell, több lesz gyartva egyből, úgy csikken annak is az ára stb stb.
Igen de még mindig olcsóbban jössz ki a végén egy kritikus darabszámig amit mi viszont biztos nem szerzünk be.

Ki lett szàmolva az elején már az egész amikor a zrínyi indult. Megvannak az arànyszámok mindenhez.

Viszont harcérték alapon nézve meg láncos a jobb. Ez marha sok tényezős dolog egyébként.
 
Pár idézet a lynx üzemeltetéséről:

"
A LYNX-projekt tervezett életciklusa minimum 20 éves időtartamot fed le. Ezalatt a gyártó által meghatározott gyakorisággal az időszakos karbantartásokat el kell végezni. Mivel ez egy teljesen új eszköz, nincsenek a hosszútávú használat tapasztalataira alapozott karbantartási útmutatások, ezért valamilyen szintű kockázatot hordoz magában a fenntartási időszak is. A gyártó emiatt túlbiztosítja az eszköz karbantartási igényeit, több szintű kötelező szervizperiódust határozott meg a havonta esedékes „rutin” átvizsgálástól a 10 éves nagygenerál javításig.
"

"
Az eddigi próbahasználat során keletkezett tapasztalat, hogy az RLS csak olyan magas szabványoknak megfelelő anyagokat enged használni az eszközök kötelező karbantartása során, melyet Magyarországon nagyon nehéz beszerezni. A szerződésben lefektették, hogy a fogyóanyagokat a magyar fél biztosítja a próbahasználat során, gondolva itt a hajtóanyagra, kenőanyagokra, de a csavarokra, alátétekre stb., azaz a rezsianyagokra is. Ezek beszerzéséhez az RLS biztosított egy listát a dandár páncélos- és gépjárműtechnikai szakága számára, mely közel 2000 tételt tartalmaz, mindegyik minőségi jelölésekkel ellátva. A piackutatás során kiderült, hogy hazai vállalatok nem forgalmazzák az ilyen magas minőségű rezsianyagokat, azokat csak Németországból tudják beszerezni, azonban a rendelkezésre álló előirányzat értékében – csapathatáskörű beszerzés esetében 15 millió forint, de a dandár kiszolgálására irányuló más, hasonló jellegű beszerzésekkel történő egybeszámítási kötelezettség miatt ez valójában kevesebb összeg – nem hajlandók ekkora projektbe belekezdeni, árajánlatot benyújtani a felhívásra.
...
"
Kurva nagy hülyeség, szerintem a Lynxeket max 2 hétig fogjuk használni....Bruhahahah idióta
 
A boxer picsa drága. A hitronból meg nem lesz nagyon semmi. Olcsóbb kerekes platform kell amiből sokat tudunk venni.
még mindig....Vállaszuk ketté a kerekeseket is.Kerekes GYHJ egy kategória,PSZH/PSZJ még egy kategória (Finnből lehet három is Patria XP felszereltség függően/Patria 6x6/PMPV)
Viszont harcérték alapon nézve meg láncos a jobb. Ez marha sok tényezős dolog egyébként.
Hát,eléggé....Hadműveleti harcászat és az erőforrásigény nagyon árnyalja a képet.
Igencsak nagyon.
Kurva nagy hülyeség, szerintem a Lynxeket max 2 hétig fogjuk használni....Bruhahahah idióta
Katonai Logisztika szaklapban megjelent tanulmány.......
 
még mindig....Vállaszuk ketté a kerekeseket is.Kerekes GYHJ egy kategória,PSZH/PSZJ még egy kategória (Finnből lehet három is Patria XP felszereltség függően/Patria 6x6/PMPV)

Hát,eléggé....Hadműveleti harcászat és az erőforrásigény nagyon árnyalja a képet.
Igencsak nagyon.

Katonai Logisztika szaklapban megjelent tanulmány.......
Végig kerekes gyalogsági harcjárműről szólt a diskurzus.
 
Igen de még mindig olcsóbban jössz ki a végén egy kritikus darabszámig amit mi viszont biztos nem szerzünk be.
Mivel a "kritikus darabszámot" nem érjük el, mert nincs rá pénz, így sürgősen el kellene kezdeni egy jó kerekes platformot keresni - akár helyi össze szereléssel. A Lynx is "csak" összeszerelés.
@acorn az az érve, hogy a helyi gyártás miatt olcsóbb a Lynx azért sem igaz, mert minden komponense import! Még a páncéllemez is!
A munkaerő az egyetlen szinte ami hazai. Az amit meg az olcsóbb munkaerő talán keresünk, annak kellene visszakeresni a gyárberuházás költségét - hát nem biztos hogy fogja.
Jó lenne egy hazai háttéripar megteremtése ami tudna bizonyos alkatrészeket biztosítani mint az autóiparnál is történt, csak hogy itt kb. 200-400 közötti mennyiség várható csupán. Ilyen kis tételre nem sok beszállító fog beruházni, gyártásba venni bármit is...
Ha az alkatrészek 15-20%-a hazai cégektől érkezne az már kb. csoda lenne!
Egyáltalán van előírva nálunk bármilyen hazai beszállítói arány a szerződésben? Cseheknél, szlovákoknál irogatnak százalékokat, de a mi projektünknél sosem hangzott el ilyesmi...

Szóval mindenképp kellenek kerekes platformok is, mert nem lesz erőforrás a komplett honvédség Lynxe rakására. Sok feladatkörben felesleges is.
Nem tudom hol tarthat a 6x6 ill. 8x8 típus kiválasztása, de ha 1-2 éve még a HITRON volt kijelölve iránynak, akkor sokkal előbbre most sem lehetünk...
 
  • Tetszik
Reactions: bel
A munkaerő az egyetlen szinte ami hazai. Az amit meg az olcsóbb munkaerő talán keresünk, annak kellene visszakeresni a gyárberuházás költségét - hát nem biztos hogy fogja.
Ebből is lesz wikipédia cikk? :rolleyes:
Csak előtte kapd elő az abakuszt! Meg egy jó cikket a munkaerőt terhelő költségekről.
Az ugye megvan, hogy a gyárberuházás kezdeti költségét visszabérléssel fizeti ki a RM Hungary?
 
Viszont harcérték alapon nézve meg láncos a jobb. Ez marha sok tényezős dolog egyébként.
De erre reagáltam
Láncosok nehezebbek lehetnek,vagyis jobban páncélozottak.Jobb a harcászati terepmozgékonyságuk.
Ugyanakkor hatalmas az erőforrásigényük,és rossz a hadműveleti mozgékonyságuk.Nagyon érzékenyek a futóműsérülésre,szinte mindig azonnali mozgásképtelenséget okoz.
Kerekes GYHJ problémája a súly.A páncélzat súlya veszélyezteti a mozgékonyságot.
Viszont a közeljövőben várhatóan elterjedő fegyverzet ellen meg olyan páncélzat kell majd,amit értelmes méret és súlyhatáron belül kihozni szinte lehetetlen.Namer méretű járgányokbol kiállitani egy sereget meg megfizethetetlen.Kerekes formában meg előállithatatlan.(bár az ukránok csináltak T64ből kerekes lövészjárgányt,de a fene tudja,hogy az valójában milyen,mennyit ér-gyanúsan könnyűnek tűnik))
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord
Ebből is lesz wikipédia cikk? :rolleyes:
Ha valamelyik cikkel gond van, akkor konkrétan írd meg és kijavítom. Minden információ be van hivatkozva honnét van.
K. sok energiát tettem bele hogy magyarul legyen olvasható sok haditechnikai téma, szóval írjál jobbat ha tudsz! Egyelőre csak a fikázás megy ahogy látom!

Csak előtte kapd elő az abakuszt! Meg egy jó cikket a munkaerőt terhelő költségekről.

Az ugye megvan, hogy a gyárberuházás kezdeti költségét visszabérléssel fizeti ki a RM Hungary?
És a visszabérléshez miből lesz bevétele? Csak nem a tőlünk kapott vételárból? :p
Egyik zsebünkből a másikba rakjuk ugyanazt a pénzt.
 
még mindig....Vállaszuk ketté a kerekeseket is.Kerekes GYHJ egy kategória,PSZH/PSZJ még egy kategória (Finnből lehet három is Patria XP felszereltség függően/Patria 6x6/PMPV)

Hát,eléggé....Hadműveleti harcászat és az erőforrásigény nagyon árnyalja a képet.
Igencsak nagyon.

Katonai Logisztika szaklapban megjelent tanulmány.......
Mi? Hogy 20 évig fogjuk használni a lynxeket aztán kuka ? Bruhaha
 
És mi tetszene az MH-nak kerekesből, amit meg is tudunk fizetni?
Az én tippem: Eitan, Boxer, Patria. Így, ebben a sorrendben. Ebből az első kettő lényegében egy új kategória, mert olyan szinten védett, mint egy komolyabb láncos. A Patria a kilencvenes-millenális évtizedek utolsó eresztése. Amolyan átmeneti generációvégi jármű a Boxer/Eitan kategória felé.

Ahogy nézem a méreteket a Hitron is ide fog tartozni.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo
Az én tippem: Eitan, Boxer, Patria. Így, ebben a sorrendben. Ebből az első kettő lényegében egy új kategória, mert olyan szinten védett, mint egy komolyabb láncos. A Patria a kilencvenes-millenális évtizedek utolsó eresztése. Amolyan átmeneti generációvégi jármű a Boxer/Eitan kategória felé.

Ahogy nézem a méreteket a Hitron is ide fog tartozni.
Boxer mitől jobban védett mint a Patria AMV?
Boxerre Level 4-es védelmet írnak többnyire, az AMV-re meg "level 5+", az Eitanra is level 4-et írnak legtöbb helyen.
Ezeknek a 8x8-asokank kb. level 5, ami reálisan elérhető védettsége. A legtöbbet fel is lehez hozni erre a szintre plusz páncéllal.


Szerintem az "RM-szerelem" miatt a Boxer esélyes az ára ellenére is - pláne ha Pappi helyi összeszerelést ígér Zalában. A Boxerre ki vannak dolgozva a StrikeShield modulok is - legalábbis voltak ilyen képek...
Az AMV-t én jobban preferálnám, de nem igazán illik az eddigi iparpolitikai megközelítésbe.
A törököket sem vetném el 6x6 és 8x8 témában, de egyelőre a török 4x4-es vonal is "akadozik".
Nem vagyok benne biztos, hogy a törökök belemennének egy Lynx-gyárhoz hasonló konstrukcióban, már pedig sokkal több kerekes jármű kell majd mint láncos szóval ezt jobban megérné itt gyártani. A hazai autóipar is jobban tudna kapcsolódni hozzá, mint a lánctalpas harcjármű gyártáshoz...
 
Ebből is lesz wikipédia cikk? :rolleyes:
Csak előtte kapd elő az abakuszt! Meg egy jó cikket a munkaerőt terhelő költségekről.
Az ugye megvan, hogy a gyárberuházás kezdeti költségét visszabérléssel fizeti ki a RM Hungary?
Az megvan, hogy mostanában minden beruházást súlyos 10, 100 milliárdokkal, esetenként a teljes beruházás értékének közel feléig megtámogat az állam?
 
A kérdésemben benne volt a megfizethető jelző.

Nekem a Boxer lenne a kedvencem, de pénzügyi megfontolások miatt török (FNSS Pars -ez Nurol-közeli) vagy RM Fuchs Evolution megoldást sem zárnék ki.
Nagy meglepetés lenne a szerb Lazanski, elég sokat járunk oda is.
 
A kérdésemben benne volt a megfizethető jelző.

Nekem a Boxer lenne a kedvencem, de pénzügyi megfontolások miatt török (FNSS Pars -ez Nurol-közeli) vagy RM Fuchs Evolution megoldást sem zárnék ki.
Nagy meglepetés lenne a szerb Lazanski, elég sokat járunk oda is.
Ha a megfizethetőség, akkora kb. 1 millió EUR-ba kerülő Patria 6x6. Erre még németek is befizettek - "fél Európával" együtt szóval nagy mennyiség miatt olcsó lenne üzemeltetni is. Helyi gyártás is adott.
Nem IFV és nem is lesz soha az, de minden olyan feladatra alkalmas, ahol nem kell az ellenséges állások 2-3 kilométeres közelébe menni. Mozgékonyabb mint egy 4x4-es (kevésbé akad el), páncélzat level 2-4 között kérhető, ami tök elegendő mivel a front mögött csak tüzérséggel és orvlövészekkel kell számolni. (Illetve drónokkal, de az a légvédelem dolga semlegesíteni - nem páncélzatnak.)
Például:
  • Mobil parncsnoki harcálláspont
  • EW-jármű,
  • Aknavetős (pl. NEMO toronyal),
  • Skyranger hordozó jármű logisztikai oszlopok és tüzérség kísérésére és fedezésére drónokkal szemben,
  • sebesült kihordó,
  • Drón indító és vezérlő jármű.
  • APC - kihordani a védők váltását a védvonalba.
Ha ugyanezt tudja egy török is olcsóbban vagy "jobb ipari ajánlattal" akkor az is jó lehet. Lényeg hogy mindenképp kell egy olcsó nagy számban rendszeresíthető kerekes platform ami kiszolgálja a front mögötti feladatokat, és jobbn állja egy közelben becsapódó gránát hatásait, mint egy teherautó.
 
Boxer mitől jobban védett mint a Patria AMV?
Boxerre Level 4-es védelmet írnak többnyire, az AMV-re meg "level 5+", az Eitanra is level 4-et írnak legtöbb helyen.
Ezeknek a 8x8-asokank kb. level 5, ami reálisan elérhető védettsége. A legtöbbet fel is lehez hozni erre a szintre plusz páncéllal.


Szerintem az "RM-szerelem" miatt a Boxer esélyes az ára ellenére is - pláne ha Pappi helyi összeszerelést ígér Zalában. A Boxerre ki vannak dolgozva a StrikeShield modulok is - legalábbis voltak ilyen képek...
Az AMV-t én jobban preferálnám, de nem igazán illik az eddigi iparpolitikai megközelítésbe.
A törököket sem vetném el 6x6 és 8x8 témában, de egyelőre a török 4x4-es vonal is "akadozik".
Nem vagyok benne biztos, hogy a törökök belemennének egy Lynx-gyárhoz hasonló konstrukcióban, már pedig sokkal több kerekes jármű kell majd mint láncos szóval ezt jobban megérné itt gyártani. A hazai autóipar is jobban tudna kapcsolódni hozzá, mint a lánctalpas harcjármű gyártáshoz...
Melyi Boxerre?