[HUN] Kerekes páncélozott harcjárművek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 165
33 389
113
A boxer picsa drága. A hitronból meg nem lesz nagyon semmi. Olcsóbb kerekes platform kell amiből sokat tudunk venni.
még mindig....Vállaszuk ketté a kerekeseket is.Kerekes GYHJ egy kategória,PSZH/PSZJ még egy kategória (Finnből lehet három is Patria XP felszereltség függően/Patria 6x6/PMPV)
Viszont harcérték alapon nézve meg láncos a jobb. Ez marha sok tényezős dolog egyébként.
Hát,eléggé....Hadműveleti harcászat és az erőforrásigény nagyon árnyalja a képet.
Igencsak nagyon.
Kurva nagy hülyeség, szerintem a Lynxeket max 2 hétig fogjuk használni....Bruhahahah idióta
Katonai Logisztika szaklapban megjelent tanulmány.......
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 145
130 365
113
még mindig....Vállaszuk ketté a kerekeseket is.Kerekes GYHJ egy kategória,PSZH/PSZJ még egy kategória (Finnből lehet három is Patria XP felszereltség függően/Patria 6x6/PMPV)

Hát,eléggé....Hadműveleti harcászat és az erőforrásigény nagyon árnyalja a képet.
Igencsak nagyon.

Katonai Logisztika szaklapban megjelent tanulmány.......
Végig kerekes gyalogsági harcjárműről szólt a diskurzus.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 633
42 040
113
Igen de még mindig olcsóbban jössz ki a végén egy kritikus darabszámig amit mi viszont biztos nem szerzünk be.
Mivel a "kritikus darabszámot" nem érjük el, mert nincs rá pénz, így sürgősen el kellene kezdeni egy jó kerekes platformot keresni - akár helyi össze szereléssel. A Lynx is "csak" összeszerelés.
@acorn az az érve, hogy a helyi gyártás miatt olcsóbb a Lynx azért sem igaz, mert minden komponense import! Még a páncéllemez is!
A munkaerő az egyetlen szinte ami hazai. Az amit meg az olcsóbb munkaerő talán keresünk, annak kellene visszakeresni a gyárberuházás költségét - hát nem biztos hogy fogja.
Jó lenne egy hazai háttéripar megteremtése ami tudna bizonyos alkatrészeket biztosítani mint az autóiparnál is történt, csak hogy itt kb. 200-400 közötti mennyiség várható csupán. Ilyen kis tételre nem sok beszállító fog beruházni, gyártásba venni bármit is...
Ha az alkatrészek 15-20%-a hazai cégektől érkezne az már kb. csoda lenne!
Egyáltalán van előírva nálunk bármilyen hazai beszállítói arány a szerződésben? Cseheknél, szlovákoknál irogatnak százalékokat, de a mi projektünknél sosem hangzott el ilyesmi...

Szóval mindenképp kellenek kerekes platformok is, mert nem lesz erőforrás a komplett honvédség Lynxe rakására. Sok feladatkörben felesleges is.
Nem tudom hol tarthat a 6x6 ill. 8x8 típus kiválasztása, de ha 1-2 éve még a HITRON volt kijelölve iránynak, akkor sokkal előbbre most sem lehetünk...
 
  • Tetszik
Reactions: bel

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A munkaerő az egyetlen szinte ami hazai. Az amit meg az olcsóbb munkaerő talán keresünk, annak kellene visszakeresni a gyárberuházás költségét - hát nem biztos hogy fogja.
Ebből is lesz wikipédia cikk? :rolleyes:
Csak előtte kapd elő az abakuszt! Meg egy jó cikket a munkaerőt terhelő költségekről.
Az ugye megvan, hogy a gyárberuházás kezdeti költségét visszabérléssel fizeti ki a RM Hungary?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 165
33 389
113
Viszont harcérték alapon nézve meg láncos a jobb. Ez marha sok tényezős dolog egyébként.
De erre reagáltam
Láncosok nehezebbek lehetnek,vagyis jobban páncélozottak.Jobb a harcászati terepmozgékonyságuk.
Ugyanakkor hatalmas az erőforrásigényük,és rossz a hadműveleti mozgékonyságuk.Nagyon érzékenyek a futóműsérülésre,szinte mindig azonnali mozgásképtelenséget okoz.
Kerekes GYHJ problémája a súly.A páncélzat súlya veszélyezteti a mozgékonyságot.
Viszont a közeljövőben várhatóan elterjedő fegyverzet ellen meg olyan páncélzat kell majd,amit értelmes méret és súlyhatáron belül kihozni szinte lehetetlen.Namer méretű járgányokbol kiállitani egy sereget meg megfizethetetlen.Kerekes formában meg előállithatatlan.(bár az ukránok csináltak T64ből kerekes lövészjárgányt,de a fene tudja,hogy az valójában milyen,mennyit ér-gyanúsan könnyűnek tűnik))
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 633
42 040
113
Ebből is lesz wikipédia cikk? :rolleyes:
Ha valamelyik cikkel gond van, akkor konkrétan írd meg és kijavítom. Minden információ be van hivatkozva honnét van.
K. sok energiát tettem bele hogy magyarul legyen olvasható sok haditechnikai téma, szóval írjál jobbat ha tudsz! Egyelőre csak a fikázás megy ahogy látom!

Csak előtte kapd elő az abakuszt! Meg egy jó cikket a munkaerőt terhelő költségekről.

Az ugye megvan, hogy a gyárberuházás kezdeti költségét visszabérléssel fizeti ki a RM Hungary?
És a visszabérléshez miből lesz bevétele? Csak nem a tőlünk kapott vételárból? :p
Egyik zsebünkből a másikba rakjuk ugyanazt a pénzt.
 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 981
5 302
113
még mindig....Vállaszuk ketté a kerekeseket is.Kerekes GYHJ egy kategória,PSZH/PSZJ még egy kategória (Finnből lehet három is Patria XP felszereltség függően/Patria 6x6/PMPV)

Hát,eléggé....Hadműveleti harcászat és az erőforrásigény nagyon árnyalja a képet.
Igencsak nagyon.

Katonai Logisztika szaklapban megjelent tanulmány.......
Mi? Hogy 20 évig fogjuk használni a lynxeket aztán kuka ? Bruhaha
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 065
113
És mi tetszene az MH-nak kerekesből, amit meg is tudunk fizetni?
Az én tippem: Eitan, Boxer, Patria. Így, ebben a sorrendben. Ebből az első kettő lényegében egy új kategória, mert olyan szinten védett, mint egy komolyabb láncos. A Patria a kilencvenes-millenális évtizedek utolsó eresztése. Amolyan átmeneti generációvégi jármű a Boxer/Eitan kategória felé.

Ahogy nézem a méreteket a Hitron is ide fog tartozni.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 633
42 040
113
Az én tippem: Eitan, Boxer, Patria. Így, ebben a sorrendben. Ebből az első kettő lényegében egy új kategória, mert olyan szinten védett, mint egy komolyabb láncos. A Patria a kilencvenes-millenális évtizedek utolsó eresztése. Amolyan átmeneti generációvégi jármű a Boxer/Eitan kategória felé.

Ahogy nézem a méreteket a Hitron is ide fog tartozni.
Boxer mitől jobban védett mint a Patria AMV?
Boxerre Level 4-es védelmet írnak többnyire, az AMV-re meg "level 5+", az Eitanra is level 4-et írnak legtöbb helyen.
Ezeknek a 8x8-asokank kb. level 5, ami reálisan elérhető védettsége. A legtöbbet fel is lehez hozni erre a szintre plusz páncéllal.


Szerintem az "RM-szerelem" miatt a Boxer esélyes az ára ellenére is - pláne ha Pappi helyi összeszerelést ígér Zalában. A Boxerre ki vannak dolgozva a StrikeShield modulok is - legalábbis voltak ilyen képek...
Az AMV-t én jobban preferálnám, de nem igazán illik az eddigi iparpolitikai megközelítésbe.
A törököket sem vetném el 6x6 és 8x8 témában, de egyelőre a török 4x4-es vonal is "akadozik".
Nem vagyok benne biztos, hogy a törökök belemennének egy Lynx-gyárhoz hasonló konstrukcióban, már pedig sokkal több kerekes jármű kell majd mint láncos szóval ezt jobban megérné itt gyártani. A hazai autóipar is jobban tudna kapcsolódni hozzá, mint a lánctalpas harcjármű gyártáshoz...
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 459
5 276
113
Ebből is lesz wikipédia cikk? :rolleyes:
Csak előtte kapd elő az abakuszt! Meg egy jó cikket a munkaerőt terhelő költségekről.
Az ugye megvan, hogy a gyárberuházás kezdeti költségét visszabérléssel fizeti ki a RM Hungary?
Az megvan, hogy mostanában minden beruházást súlyos 10, 100 milliárdokkal, esetenként a teljes beruházás értékének közel feléig megtámogat az állam?
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 810
8 751
113
A kérdésemben benne volt a megfizethető jelző.

Nekem a Boxer lenne a kedvencem, de pénzügyi megfontolások miatt török (FNSS Pars -ez Nurol-közeli) vagy RM Fuchs Evolution megoldást sem zárnék ki.
Nagy meglepetés lenne a szerb Lazanski, elég sokat járunk oda is.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 633
42 040
113
A kérdésemben benne volt a megfizethető jelző.

Nekem a Boxer lenne a kedvencem, de pénzügyi megfontolások miatt török (FNSS Pars -ez Nurol-közeli) vagy RM Fuchs Evolution megoldást sem zárnék ki.
Nagy meglepetés lenne a szerb Lazanski, elég sokat járunk oda is.
Ha a megfizethetőség, akkora kb. 1 millió EUR-ba kerülő Patria 6x6. Erre még németek is befizettek - "fél Európával" együtt szóval nagy mennyiség miatt olcsó lenne üzemeltetni is. Helyi gyártás is adott.
Nem IFV és nem is lesz soha az, de minden olyan feladatra alkalmas, ahol nem kell az ellenséges állások 2-3 kilométeres közelébe menni. Mozgékonyabb mint egy 4x4-es (kevésbé akad el), páncélzat level 2-4 között kérhető, ami tök elegendő mivel a front mögött csak tüzérséggel és orvlövészekkel kell számolni. (Illetve drónokkal, de az a légvédelem dolga semlegesíteni - nem páncélzatnak.)
Például:
  • Mobil parncsnoki harcálláspont
  • EW-jármű,
  • Aknavetős (pl. NEMO toronyal),
  • Skyranger hordozó jármű logisztikai oszlopok és tüzérség kísérésére és fedezésére drónokkal szemben,
  • sebesült kihordó,
  • Drón indító és vezérlő jármű.
  • APC - kihordani a védők váltását a védvonalba.
Ha ugyanezt tudja egy török is olcsóbban vagy "jobb ipari ajánlattal" akkor az is jó lehet. Lényeg hogy mindenképp kell egy olcsó nagy számban rendszeresíthető kerekes platform ami kiszolgálja a front mögötti feladatokat, és jobbn állja egy közelben becsapódó gránát hatásait, mint egy teherautó.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 427
84 321
113
Boxer mitől jobban védett mint a Patria AMV?
Boxerre Level 4-es védelmet írnak többnyire, az AMV-re meg "level 5+", az Eitanra is level 4-et írnak legtöbb helyen.
Ezeknek a 8x8-asokank kb. level 5, ami reálisan elérhető védettsége. A legtöbbet fel is lehez hozni erre a szintre plusz páncéllal.


Szerintem az "RM-szerelem" miatt a Boxer esélyes az ára ellenére is - pláne ha Pappi helyi összeszerelést ígér Zalában. A Boxerre ki vannak dolgozva a StrikeShield modulok is - legalábbis voltak ilyen képek...
Az AMV-t én jobban preferálnám, de nem igazán illik az eddigi iparpolitikai megközelítésbe.
A törököket sem vetném el 6x6 és 8x8 témában, de egyelőre a török 4x4-es vonal is "akadozik".
Nem vagyok benne biztos, hogy a törökök belemennének egy Lynx-gyárhoz hasonló konstrukcióban, már pedig sokkal több kerekes jármű kell majd mint láncos szóval ezt jobban megérné itt gyártani. A hazai autóipar is jobban tudna kapcsolódni hozzá, mint a lánctalpas harcjármű gyártáshoz...
Melyi Boxerre?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
K. sok energiát tettem bele hogy magyarul legyen olvasható sok haditechnikai téma, szóval írjál jobbat ha tudsz! Egyelőre csak a fikázás megy ahogy látom!
Még csak nem is fikáztam a wiki szócikkeidet!
Az ideöntött örök bölcsességeid jóvőjére kérdeztem rá.
Attól, hogy vannak egyes emberek, akinek piszok sok a szabadideje, az nem jelenti azt, hogy tévedhetetlenek.
(Molni is ezt hitte magáról, pedig...pfff :rolleyes: )
Mi sem bizonyítja jobban ezt, mint a fentebbi komment amire reagáltam.
Most belemehetnénk egy kicsit a mikroökonómiába, esetleg a vállalatgazdaságtanba, munkaadói és munkavállalói adózásba, de veled ellentétben nekem per pillanatban nincs végtelen időm. o_O
De csak hogy a saját példádon elmagyarázzam, hogy mit nem értesz:

Ha az egyik zsebünkből a másikba tesszük a pénzt, akkor az már nettó nyereség, mert nem másnak a zsebébe tesszük!
Egy nem hazai gyártás esetén ugyan azt a pénzt - vagy még többet - a külföld beszállítók gazdaságába talicskázod bele. És itt most nagyon nem kis összegekről beszélünk.
Minden itt maradó forint a hazai gazdaságot növeli, és így, vagy úgy többszörösen bevételt jelent az államnak.
És itt tényleg mindenre gondolni kell. Nem csak a beletett munkaerő költségekbe.
A gyár által elhasznált energia, víz, szolgáltatások minden adó és járulék tartalma a Magyar Állam bevétele.
Maga a kifizetett bérek is többszörös bevételt jelent az államnak.
Mert a gyár parkolójában esetlegesen felállított hamburgerező, a munkások már adózott jövedelmét fogja megkapni, amiből további állami bevételek származnak.
Nyilván a német is ki fog talicskázni némi pénzt, de nem annyit, amennyit akkor fizetnénk, ha mondjuk echte amerikai vagy francia haditechnikába öljük a pénzünk, akik köztudottan otthonról hoznak mindent.

Hja abba belegondoltál már, hogy a gyár maga is hazai termék? :oops: Valószínűleg a beton, a szekezet, de még a berendezések egy jelentős része is hazai termék.
 
  • Tetszik
Reactions: perceptron

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 633
42 040
113
Még csak nem is fikáztam a wiki szócikkeidet!
Az ideöntött örök bölcsességeid jóvőjére kérdeztem rá.
Attól, hogy vannak egyes emberek, akinek piszok sok a szabadideje, az nem jelenti azt, hogy tévedhetetlenek.
(Molni is ezt hitte magáról, pedig...pfff :rolleyes: )
Mi sem bizonyítja jobban ezt, mint a fentebbi komment amire reagáltam.
Most belemehetnénk egy kicsit a mikroökonómiába, esetleg a vállalatgazdaságtanba, munkaadói és munkavállalói adózásba, de veled ellentétben nekem per pillanatban nincs végtelen időm. o_O
De csak hogy a saját példádon elmagyarázzam, hogy mit nem értesz:

Ha az egyik zsebünkből a másikba tesszük a pénzt, akkor az már nettó nyereség, mert nem másnak a zsebébe tesszük!
Egy nem hazai gyártás esetén ugyan azt a pénzt - vagy még többet - a külföld beszállítók gazdaságába talicskázod bele. És itt most nagyon nem kis összegekről beszélünk.
Minden itt maradó forint a hazai gazdaságot növeli, és így, vagy úgy többszörösen bevételt jelent az államnak.
És itt tényleg mindenre gondolni kell. Nem csak a beletett munkaerő költségekbe.
A gyár által elhasznált energia, víz, szolgáltatások minden adó és járulék tartalma a Magyar Állam bevétele.
Maga a kifizetett bérek is többszörös bevételt jelent az államnak.
Mert a gyár parkolójában esetlegesen felállított hamburgerező, a munkások már adózott jövedelmét fogja megkapni, amiből további állami bevételek származnak.
Nyilván a német is ki fog talicskázni némi pénzt, de nem annyit, amennyit akkor fizetnénk, ha mondjuk echte amerikai vagy francia haditechnikába öljük a pénzünk, akik köztudottan otthonról hoznak mindent.

Hja abba belegondoltál már, hogy a gyár maga is hazai termék? :oops: Valószínűleg a beton, a szekezet, de még a berendezések egy jelentős része is hazai termék.
Tényleg van olyan tétel amin vissza tud szedni pénzt az állam (pl. adók, járulékok), csak az általad bedobott bérleti díj pont nem jó példa.
Pl. ha ugyanezeket a harcjárműveket a RM csak Ünterlussben építi meg (persze lassabban, mert nem korszerű a gyár), akkor mivel saját tulajdon lévén nem merül fel költségként ez a bérleti díj, így az nem is lenne ránk áthárítva.

Az eredeti kérdés az volt, hogy olcsóbb-e a Lynx annyira a saját gyártás miatt, mint egy korszerű, nem feltétlen itt készülő 8x8. Erre mondtam, hogy nem biztos hogy az.
Nyilván a harcértéke nagyobb a Lynx-nek, így ez nem pusztán gazdasági kérdés.