[HUN] Kerekes páncélozott harcjárművek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 866
38 005
113
Akkor ez a szerb Komondor, csak ők tudják nagyban gyártani.
Minden kerekes harcjármű ilyen: fő mozgató komponenseket másoktól veszi mindenki. Boxerben sem KMW motor meg váltó van...a váltó szintén ALLISON, mint s szerb gépben.
Időt meg pár bakit megspórolnánk ha olyat veszünk saját gyártásra és továbbfejlesztésre (jogokkal együtt), amit mások már kipróbáltak.
A Komondorral is az lehetett a baj hogy nem volt mögött elég pénz és tapasztalat. Visszanézve az akadozó török 4x4 projektet, lehet hogy menthető lett volna: több időt, szakembert és pénzt adva az is sikerülhetett volna...
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 039
18 714
113
Minden kerekes harcjármű ilyen: fő mozgató komponenseket másoktól veszi mindenki. Boxerben sem KMW motor meg váltó van...a váltó szintén ALLISON, mint s szerb gépben.

96 óta dolgozom az autógyártásban ,ezeket én is tudom. :) Viszont a Komondort olyanok készítették, akik most kezdték kisiparral a szakmát. Esélytelen volt teljesen, az első pillanattól kezdve. Kifejlesztés még megvolt, de a sorozatgyártás, szervízelés, stb., elakadt volna az első megrendelésnél. Ez a műfaj azon szereplőké, akik lassan 100 év, összehozott tőkéjét, szakmai tudását, tapasztalatát ,technológiai tudását, már meglévő beszállítók százait, gyúrják bele a dolgokba.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 866
38 005
113
96 óta dolgozom az autógyártásban ,ezeket én is tudom. :) Viszont a Komondort olyanok készítették, akik most kezdték kisiparral a szakmát. Esélytelen volt teljesen, az első pillanattól kezdve. Kifejlesztés még megvolt, de a sorozatgyártás, szervízelés, stb., elakadt volna az első megrendelésnél. Ez a műfaj azon szereplőké, akik lassan 100 év, összehozott tőkéjét, szakmai tudását, tapasztalatát ,technológiai tudását, már meglévő beszállítók százait, gyúrják bele a dolgokba.
Pont hazai (kerekes) járműipari tapasztalat és szakember gárda miatt gondolom hogy egy előzetesen már kipróbált jármű gyártást és fejlesztését meg tudnánk honosítani. Mivel a nyugati gyártók (PATRIA, RM, stb) sosem adnák át a totális ellenőrzést és technolóiát a járműveik felett, ezért lenne potenciál a szerbekben - HA (és ez itt nagy ha) a jármű jól szerepel a teszteken. Ők pont akkorák amit mi magunk is meg tudunk venni "kilóra" pár száz millió euróért. Akár meg is tarthatnák a kisebbségi tulajdon részt a közös cégben - csak legyen már egy fegyvergyárunk ahol mi vagyunk többségben, nem kell kunyerálni mindenért és nem vernek át a nagyok! :hadonaszos:
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 866
38 005
113
Ha most azt érzik, hogy balhé lesz, akkor olyan gyorsan nem fognak tudni Lazanski-t gyártani, amilyen hirtelen szükségük lenne rá.
A BTR-eket meg 3-4 hónap alatt rohamtempóban upgrade-elni tudnák. És azonnal ülhetnek bele a katonák.
A Lazanski komplett know-howjáért és jogiért tőlem az összes BTR-t megkaphatják! :)
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 866
38 005
113
Akkor már csak azt a keveset kell megtalálni, hogy ki és hol gyártsa., mivel, kivel. ;)
Rántottak fel nálunk gyárat 2 év alatt. Kell egy közös cég a szerbekkel, de többségi magyar tulajdonban.
Autóiparban járatos szakember meg akad: hadipart felügyelő Palkovics is járműipari mérnök vasúti vonalon. Csak talál egy menedzsment csapatot, aki össze tud rakni egy gyárat erre. A RÁBA is talán bevonható...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 039
18 714
113
Rántottak fel nálunk gyárat 2 év alatt. Kell egy közös cég a szerbekkel, de többségi magyar tulajdonban.
Autóiparban járatos szakember meg akad: hadipart felügyelő Palkovics is járműipari mérnök vasúti vonalon. Csak talál egy menedzsment csapatot, aki össze tud rakni egy gyárat erre. A RÁBA is talán bevonható...

Nem ,ennyire nem egyszerű, sajnos.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 866
38 005
113
Nem ,ennyire nem egyszerű, sajnos.
Pedig ha nem próbálkozunk meg saját tulajdonú járművekkel akkor maradunk összeszerelde és ölhetjük a pénz Papperger befuccsolt projektjeibe, amiket rajtunk kívül senki nem akar megvenni.
Lehet, hogy "magyar Lazanszki" is ilyen lenne, de biztos, hogy sokkal olcsóbb lenne mint bármilyen RM termék, és nem ajánlgatja a mi pénzükön kifejlesztett cuccokat másol gyártásra az RM!

Ha egy kis szériás (évi 50-80) harcjárművet sem tudunk magunk legyártani kész, másoktól vett alkatrészekből akkor tök reménytelen az egész magyar hadipari projekt! Maradunk az RM összeszereldéje és balekjai... :(
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 039
18 714
113
Pedig ha nem próbálkozunk meg saját tulajdonú járművekkel akkor maradunk összeszerelde és ölhetjük a pénz Papperger befuccsolt projektjeibe, amiket rajtunk kívül senki nem akar megvenni.
Lehet, hogy "magyar Lazanszki" is ilyen lenne, de biztos, hogy sokkal olcsóbb lenne mint bármilyen RM termék, és nem ajánlgatja a mi pénzükön kifejlesztett cuccokat másol gyártásra az RM!

Ha egy kis szériás (évi 50-80) harcjárművet sem tudunk magunk legyártani kész, másoktól vett alkatrészekből akkor tök reménytelen az egész magyar hadipari projekt! Maradunk az RM összeszereldéje és balekjai... :(

Dehogy. Nem vagy képben, ennyi csak. Még egy kicsit csinálják a mi Lynx harcjárműveinket a németek ,aztán átvesszük. Nem a 45. géptől, sokkal előbb. Nem gyárt annyit a német anyacég, mert kész lettünk a sorozatgyártásra..
Amikor átvettük, akkor kapcsolunk rá Zalaegerszegen. Már tudnánk, de még nem, csak amikor a német anyacég leadta a nekünk gyártott utolsó gépét.
Maga a folyamat, először összeszerelés. Aztán fejlesztések, majd egész késztermék kifejlesztés. Ehhez idő kell, hogy a szakembergárda ezt meg tudja csinálni.
Mert mindent tanulunk. Itt most az autógyártásból hoztam a tapasztalatot.
A régebb óta itt lévő autógyártók, mind itt fejlesztenek már sok mindent. Csupán ebbe nem lát bele a nagyérdemű.
Biztos vagyok benne, nem ez az 1 csarnok lesz csak a zalai gyár területén pár éven belül, mint ami most ott van és abban készül a Lynx.
Nyugi.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
801
1 562
93
Középtávon már legalább annyi Lynx lesz elérhető.
Mikor is van az a középtáv, mivel még egy sincs ami lő is. Lehet itt kikukázni mindent s padlóra lehet tenni az országot, már így is a pénzünkért nem kapunk semmit csak papírzsepit a szemünkre! Mit gondolsz miért nem jönnek a gépek? Mivel nem lettek kifizetve! Majd hozómért nem adnak semmit, csak kamatot! S csak lefele megyünk az eladósodási spirálba! Adjatok oda mindent, s dobjátok a kohóba. Lesz 44 Leopárdunk "talán"Tatán oszt ott a legjobb helyen vannak, egy darabig nem lesz bajuk. Románok úgy is csak a Tiszáig jönnek, ha jönnek. D-túl meg az osztrákoké. Más nem is kell. Mivel elrettentő a seregünk! A környező országok meg körberöhögnek! Mivel úgy megijesztettük őket! Felosztanak bennünket, ezt akarjátok?
A BTR-k árából meg mit vennél, mert még a jugók s afrikaiak is kiröhögtek? Nem kapnál értük semmit, vehetsz az árán egy német Boxert, igaz neked elég. Erre hajtasz?
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 866
38 005
113
Dehogy. Nem vagy képben, ennyi csak. Még egy kicsit csinálják a mi Lynx harcjárműveinket a németek ,aztán átvesszük. Nem a 45. géptől, sokkal előbb. Nem gyárt annyit a német anyacég, mert kész lettünk a sorozatgyártásra..
Amikor átvettük, akkor kapcsolunk rá Zalaegerszegen. Már tudnánk, de még nem, csak amikor a német anyacég leadta a nekünk gyártott utolsó gépét.
Maga a folyamat, először összeszerelés. Aztán fejlesztések, majd egész késztermék kifejlesztés. Ehhez idő kell, hogy a szakembergárda ezt meg tudja csinálni.
Mert mindent tanulunk. Itt most az autógyártásból hoztam a tapasztalatot.
A régebb óta itt lévő autógyártók, mind itt fejlesztenek már sok mindent. Csupán ebbe nem lát bele a nagyérdemű.
Biztos vagyok benne, nem ez az 1 csarnok lesz csak a zalai gyár területén pár éven belül, mint ami most ott van és abban készül a Lynx.
Nyugi.
Másról beszélünk! A lényeg tulajdon jog és a know-how, amiből a Lynx esetén nulla mienk!
Ha holnap azt mondaná Papperger, hogy viszi az egészet Ugandába, mert II. Idi Amin skót király rendelt belőle 5000-et, akkor mi csak nézünk mint hal a szatyorban! Szélső eset, de jogilag megtehetné az RM, míg valóban magyar hadipar esetén nem menne a gyár sehová! A KF51 estén is tőlünk vár 300 milliót Papperger, de ugyanúgy ajánlgatja Ukrajnának meg kb. mindenkinek - pedig az ukrán gyártás vagy export vörös posztó kb. mostani magyar kormánynak.
Egy ipar attól lesz magyar hogy a többségben magyar menedzsment, magyar többségi tulajdonosok illetve az ország gazdasági és más érdekeit figyelembe véve dönt. Ez utóbbi a hadiparnál kiemelten fontos lenne. Ezek az RM együttműködések, pláne amíg mi vagyunk a kisebbségi tulajdonosok soha nem fogják meg termeteni a magyar hadipart. Az autó iparban sem jöttek létre magyar autógyárak, bár az egy nehéz piac új belépőknek. Hadiparnál annyi előny lenne hogy van egy fix állami igény vagyis egy garantált vásárló.
Ez az összeszerelés az első lépesnek még elmegy, de ebből tovább kellene tudni lépni. Én erről beszéltem!
Nagyokkal szemben nincs esélyünk: egy tőkeerős RM vagy Patria nem fogja nekünk eladni a jogokat is. Ezért érdemes kisebb országok cégeivel próbálkozni. A HDS-nél is ez történt, bár az áttelepítésről nagy a csend.
A HDS-hez hasonlóan meg lehetne venni a Lazanskit gyártó üzemet, vagy céget. Nem feltétlen kell nekünk az egész Yugoimport, csak az ami képes magyar székhellyel gyártani egy használható 8x8-ast, ami egyszerűbb mint egy Lynx vagy harckocsi, de 2x annyi kell belőle! Ebbe érdemes pénzt tenni, mert végén miénk a termék, többségi tulajdont szerezhetünk az azt gyártó és forgalmazó cégben. A szerbek meg kapnak egy valag pénzt érte meg hasznot a későbbi eladásból. Lényegében az RM-Magyar állam szitu, csak ezúttal végre valahára fordítva lehetne!
Így lesz magyar hadipar és nem úgy hogy másod hegedűsük vagyunk mindig az RM mellett, aki sokszor a magyar érdekekkel ellentétesen üzletel! (pl. gyártást mindenkinek - még az ukránoknak is)

Ez a Lazanski csak egy lehetséges példa! Megvehetnék más kisebb fegyvergyártókat tokkal vonóval a know-how miatt. Pl. ott a szlovén Valhalla turrets. Szerintem pár tízmillió euróért megvehető: a fejlesztő iroda akár maradhat ott egy darabig, a gyárat meg át lehet hozni - 50-100 fős üzem lenne az egész kb.
A jövőbeni összes harcjárműre kerülhetne magyar RCWS!
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
801
1 562
93
Ha egy kis szériás (évi 50-80) harcjárművet sem tudunk magunk legyártani kész, másoktól vett alkatrészekből akkor tök reménytelen az egész magyar hadipari projekt! Maradunk az RM összeszereldéje és balekjai... :(
Igen ez pontosan így van! Ám azt is vedd alapul hogy nagyon kell egy öntöde, amit örömmel hallottam hogy talán lesz! Ahol hozott nyersanyagból önmagunk állítjuk elő a megfelelő alapanyagot. Ezzel kellet volna kezdeni. S kell még egy csőkészítő üzem is! 30 évet buktunk mert nyaljuk a Paperger seggét. Ő meg hálából mindenkinek felajánlotta a gépünket! S tőlük kell minden alapanyagot megvennünk! Persze jó felárral! A németek ipara fejlődik, lesz munkájuk, bevételük. Szuper, örülünk neki!

- Talán anno nem kellet volna lezülleszteni az ország meglévő nehéziparát, gépgyárait, könnyűiparát!
Azok az emberek akik ott dolgoztak kéregetnek az aluljárókban, a tudás meg elszállt, mert elhunytak.
Nem lesz itt csak a nagy semmi, meg a zöldmezős nagy építkezések!
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 407
79 397
113
Igen ez pontosan így van! Ám azt is vedd alapul hogy nagyon kell egy öntöde, amit örömmel hallottam hogy talán lesz! Ahol hozott nyersanyagból önmagunk állítjuk elő a megfelelő alapanyagot. Ezzel kellet volna kezdeni. S kell még egy csőkészítő üzem is! 30 évet buktunk mert nyaljuk a Paperger seggét. Ő meg hálából mindenkinek felajánlotta a gépünket! S tőlük kell minden alapanyagot megvennünk! Persze jó felárral! A németek ipara fejlődik, lesz munkájuk, bevételük. Szuper, örülünk neki!

- Talán anno nem kellet volna lezülleszteni az ország meglévő nehéziparát, gépgyárait, könnyűiparát!
Azok az emberek akik ott dolgoztak kéregetnek az aluljárókban, a tudás meg elszállt, mert elhunytak.
Nem lesz itt csak a nagy semmi, meg a zöldmezős nagy építkezések!
Milyen gépünket ember? Nincs semmilyen gépünk! Német szellemi tulajdon van aminek a gyártása nálunk történik.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
801
1 562
93
Milyen gépünket ember? Nincs semmilyen gépünk! Német szellemi tulajdon van aminek a gyártása nálunk történik.
Amit a mi pénzünkből finanszíroztak, ugye? Azaz neked dolgoztak a mérnökök, mert te fizetted őket!
Ugye csak a szerződésben nem kötötték ki, hogy az a mi tulajdonuk, így mindenkinek tudja ajánlgatni.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and Negan

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 386
67 525
113
Ha most azt érzik, hogy balhé lesz, akkor olyan gyorsan nem fognak tudni Lazanski-t gyártani, amilyen hirtelen szükségük lenne rá.
A BTR-eket meg 3-4 hónap alatt rohamtempóban upgrade-elni tudnák. És azonnal ülhetnek bele a katonák.
Érdekes, évekig, amíg ezen nehézségek miatt hajtottam a kell akár raktárra dolgot hazánk vonatkozásában, ment a lekezelni igyekvő arrogáns hülyeség, ami szerint simán beszerzünk ha látszik, hogy feszkó lesz. Ez úgy néz ki nem bőcs alapvetésed, ha nem a hazai szinten kell tejszínhabbal leöntened a szart. Szóval a szerbek valamiért, mikor látszik, hogy feszkó lesz, sőt, nekik még hadiiparuk is van, meg nem logisztikai rémálmodnak nagyon, nem tudnak csak úgy eleget rendelni, gyártani, venni?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 407
79 397
113
Amit a mi pénzünkből finanszíroztak, ugye? Azaz neked dolgoztak a mérnökök, mert te fizetted őket!
Ugye csak a szerződésben nem kötötték ki, hogy az a mi tulajdonuk, így mindenkinek tudja ajánlgatni.
Nem lesz a Kf51 sem a miénk. Adunk pénzt a fejlesztésbe (mert hülyék és korruptak vagyunk), de szellemi tulajdonjogot nem szerzünk. Papi egy gátlástalan üzletember, de nem hülye, hogy akárcsak egy alátét szellemi tulajdonát eladja nekünk.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 814
122 819
113
Nem lesz a Kf51 sem a miénk. Adunk pénzt a fejlesztésbe (mert hülyék és korruptak vagyunk), de szellemi tulajdonjogot nem szerzünk. Papi egy gátlástalan üzletember, de nem hülye, hogy akárcsak egy alátét szellemi tulajdonát eladja nekünk.
Ebben tévedsz mindent átjegyeztetnek magyar szabadalomra, hogy a német állam ne ugasson bele a reexportba.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
4 483
7 938
113
96 óta dolgozom az autógyártásban ,ezeket én is tudom. :) Viszont a Komondort olyanok készítették, akik most kezdték kisiparral a szakmát. Esélytelen volt teljesen, az első pillanattól kezdve. Kifejlesztés még megvolt, de a sorozatgyártás, szervízelés, stb., elakadt volna az első megrendelésnél. Ez a műfaj azon szereplőké, akik lassan 100 év, összehozott tőkéjét, szakmai tudását, tapasztalatát ,technológiai tudását, már meglévő beszállítók százait, gyúrják bele a dolgokba.
Igen, ez mindenben igy van. Felskalazni a legnehezebb mutatvanyok egyike, es csak akkor lesz megbizhato es jo, ha nem hirtelen akarjak, hanem szepen kiepitik, es nem par ev alatt akarnak vilagceg lenni - ez a nemet modi. Naluk nincsen sztarmenedzser-kultura, naluk stabil, nem meredek, de folyamatos novedekes a cel.

Az amerikai megkozelites mas, ok 3-4 ev alatt iszonyat lufit tudnak fujni, es az ilyen problemat ugy oldjak meg, hogy kiadjak alvallalkozonak a supportot, masiknak a supply chain mgmtet es igy tovabb. Ezzel persze jol megdragul minden, de tenyleg pikkpakk fel lehet skalazni, viszont egy nagyobb piaci felfordulasnal megy az egesz mutatvany a levesbe, mert nincsen buffer az arkepzesben, nem tudnak arat csokkenteni eladasokert stb. Ilyenko, ha mar tozsden van a ceg, akkor megy a buveszkedes, "we are maintaining marketshare" amikor veszteseget termelnek; ha meg privat, akkor megy a kuncsorgas uj befektetoi injekcioert, hogy betakarjak a hirtelen megjelent vesztesegeket.
A tengerentulon szuletett meg a sztar vezeto meg tehetseg legendaja is, ami persze nem mas, mint amikor valaki ezeken a - megkozelitesbol automatikusan kovetkezo - valsagokbol gatlastalanul karriert csinal, mert atnavigalja oket, sot, akar meg erosebb lesz is tole a ceg (pl. tokeinjeckioval felvasarol egy kulcsfontossagu uj fejlesztest.) Nem veletlen, hogy tele van narcisztikus figurakkal az amerikai csucsmenedzserek szintje...

Meg lehet nezni, melyik egy hosszu-tavu strategia: a vilagon legregebben mukodo cegek - most a japan meg angol vendegfogadokat es hasonlok kicsiket leszamitva - szinte mind europai, egeszen konkretan nemet, eredetileg csaladi cegekbol lett, specializalt, adott teruleten piacvezetok. (Temaban alap M. Gladwell es masok kutatasai, konyvei.)
 
  • Tetszik
Reactions: Vipera kapitány