Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Oroszország esetében egy konvencionális védekező háborút nehéz lenne elképzelni nem nagy kiterjedéssel, a tüzérség és a légvédelem fenntartása pedig "olcsóbb", mint egy hasonló képességű légierőt összerakni.
Szia,

Nekunk biztos, de az oroszoknak nem biztos.
Ha realisan nezzuk, akkor vedekezo haboru leginkabb a kinaiak ellen kell majd vivniuk (azt sem rovid idon belul), es ott hatalmas teruletek vannak, azt lefedni akar Sz-400-akbol is rengeteg kell, mig szep nagy hatotavolsagu vadaszgepbol joval kevesebb is eleg.

Szamszerusitve: ha csak 1500 km-es hatotavolsaggal szamolunk, az 7 millio km2, Sz-400-nak a legnagyobb, 380 km-es hatotavolsagu raketaja kevesebb mint fel millio km2, tehat 14 db Sz-400 uteggel lehet lefedni egy Szu-57 bazis altal lefedett teruletet. Es szamomra nyilvanvalo, hogy sokkal potensebb 1500 km tavolsagban egy Szu-57 (annak ellenere, hogy lassan er oda), mint 380 km tavolsagban egy Sz-400, ami 10 km magasan repulo celt meg se lat. Nyilvan az Sz-400-aknak sok celcsatornaja van, ezert Szu-57-bol sem 1 geppar kell az osszehasonlithatosaghoz.
 
Szia,

Nekunk biztos, de az oroszoknak nem biztos.
Ha realisan nezzuk, akkor vedekezo haboru leginkabb a kinaiak ellen kell majd vivniuk (azt sem rovid idon belul), es ott hatalmas teruletek vannak, azt lefedni akar Sz-400-akbol is rengeteg kell, mig szep nagy hatotavolsagu vadaszgepbol joval kevesebb is eleg.

Szamszerusitve: ha csak 1500 km-es hatotavolsaggal szamolunk, az 7 millio km2, Sz-400-nak a legnagyobb, 380 km-es hatotavolsagu raketaja kevesebb mint fel millio km2, tehat 14 db Sz-400 uteggel lehet lefedni egy Szu-57 bazis altal lefedett teruletet. Es szamomra nyilvanvalo, hogy sokkal potensebb 1500 km tavolsagban egy Szu-57 (annak ellenere, hogy lassan er oda), mint 380 km tavolsagban egy Sz-400, ami 10 km magasan repulo celt meg se lat. Nyilvan az Sz-400-aknak sok celcsatornaja van, ezert Szu-57-bol sem 1 geppar kell az osszehasonlithatosaghoz.
A szárazföldön széttelepített légvédelmi rendszerek üzemeltetése "némi" vadászgép állománnyal szerintem olcsóbb, mint ha a fő gerincet a légierő adná egy ilyen szituban is.
A repülőgép akkor operál, ha repül, a földön állva sok vizet nem zavar.
Repülni, pláne folyamatosan reptetni és onnan rádolgozni az ellenfélre nemcsak drága, de igen kockázatos is, főleg, ha a túloldalon is komoly légvédelem van.
Nyilván csak a tüzérségre vagy csak a légerőre alapozni maximum félkarú óriásokat eredményezne, ebben az esetben is lényeg valószínűleg a megfelelő doktrínával és harceljárásokkal alátámasztott, finomhangolt arányokban rejlik.
 
Last edited by a moderator:
Lehet vótmá de legyen újra
e67hr710.jpg
 
Készül az új hajtóművekkel szerelt első példány:

 
Úgy néz ki tartják magukat a korábbi igéretükhöz...

ÚJabb hír a Rostec-től (a tegnap kezdődött Dubai Air Show 2023 kapcsán jönnek az új hírek)

A Rostec jelentése szerint a Honvédelmi Minisztériummal kötött szerződés alapján gyártott jelenlegi szériás ötödik generációs Szu-57 vadászrepülőgépet a elkezdik felszerelni a "második szakasz" hajtóművel - az "izdelie-30-al"(„30-as termék”).
Az állami vállalat tájékoztatása szerint a Szu-57-es repülési tesztjei jelenleg is zajlanak egy második szakaszos hajtóművel – a legmodernebb technológiákat integrálják be a gépbe – írja a RIA Novosztyi.

„A hatékonyság folyamatosan javul. Ami a hajtómüveket illeti, a Szu-57-es repülőgépek alkalmasak az első és a második szakasz hajtóművek használatára is” – közölte a cég sajtószolgálata.
 
Úgy néz ki tartják magukat a korábbi igéretükhöz...

ÚJabb hír a Rostec-től (a tegnap kezdődött Dubai Air Show 2023 kapcsán jönnek az új hírek)

A Rostec jelentése szerint a Honvédelmi Minisztériummal kötött szerződés alapján gyártott jelenlegi szériás ötödik generációs Szu-57 vadászrepülőgépet a elkezdik felszerelni a "második szakasz" hajtóművel - az "izdelie-30-al"(„30-as termék”).
Az állami vállalat tájékoztatása szerint a Szu-57-es repülési tesztjei jelenleg is zajlanak egy második szakaszos hajtóművel – a legmodernebb technológiákat integrálják be a gépbe – írja a RIA Novosztyi.

„A hatékonyság folyamatosan javul. Ami a hajtómüveket illeti, a Szu-57-es repülőgépek alkalmasak az első és a második szakasz hajtóművek használatára is” – közölte a cég sajtószolgálata.
Ez mit jelent, hogy elkezdik felszerelni a második szakasz hajtóművel? Valamelyik év végén láttunk vele felszállást, amikor a jelenlegi hajtómű szinte utánégetővel ment, a 30-as meg mellette lehet nem is forgott, de felszállt a gép. Akkor mindegyre jött egy újabb és újabb időpont a 30-asokra, utoljára olyan messze volt, hogy az ukrán háborúra sem fognak egyesek emlékezni mire az eljön. Most meg hirtelen a semmiből be tudták fejelzni, tömik be a gépbe, gyártják sorozatba, kettőt az 57-esbe egyet a 75-ösbe?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Ez mit jelent, hogy elkezdik felszerelni a második szakasz hajtóművel? Valamelyik év végén láttunk vele felszállást, amikor a jelenlegi hajtómű szinte utánégetővel ment, a 30-as meg mellette lehet nem is forgott, de felszállt a gép. Akkor mindegyre jött egy újabb és újabb időpont a 30-asokra, utoljára olyan messze volt, hogy az ukrán háborúra sem fognak egyesek emlékezni mire az eljön. Most meg hirtelen a semmiből be tudták fejelzni, tömik be a gépbe, gyártják sorozatba, kettőt az 57-esbe egyet a 75-ösbe?
Azt jelenti, hogy a korábban megrendelt , 2027 végéig leszállítandó 76 darabos tételben már lesznek "30-as" hajtómüvek. Egyébként is 2025-re tervezték, hogy már megjelenik a 2.szakasz hajtómüve a Szu-57-ben. 2026-ra igérik az első Szu-75 gépeket(protókat) így abba is bekerülhet az új hajtómü.
Az új hajtómü egyes paraméterei még csiszolás alatt vannak.
Tehát nem most -2023-ban kezdik el integrálni az új hajtómüvet a gépekbe.
 
Igen, van kettő a garázsban. Tisztában vagyok vele, hogy a 34-esben egymás mellett űlnek a pilóták, itt meg egymás mögött. Egyéb kérdés?
Írd már le kérlek azt a hasonlóságot amit te felfedeztél. Ha ilyeneket írnál, hogy két szárnya van, két hatóműves és karekeken gurul, akkor persze ne vesztegesd az időd.
 
  • Vicces
Reactions: weasel007
Bocsássa már meg a világ, de ennek semmi köze a SZU-34-hez, ha már nagyon valamihez hasonlítani akarjuk, akkor az a SZU-30 család.
 
Előjössz a semmiből és belémkötsz, aztán sírsz hogy nem tetszik a válasz. Hát baszdmeg én látok hasonlóságot az orr részen oldalból, ha te nem az már a te bajod, menj csináltass szemüveget.
A hadonlóság nem szubjektív, hanem objektív dolog...